Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Costa Rica (april 2026)

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Costa Rica (april 2026)

Bericht door SuperFieke »

Hallo, in april 2026 (paasvakantie) gaan we naar Costa Rica met het gezin. De tickets zijn reeds geboekt :thumbup: :D
Nu kunnen we beginnen met een route uit te stippelen. Ik heb hier al wat gelezen in reisverslagen, maar de meeste gaan 3 weken. Wij hebben maar 12 dagen in te vullen, dus moeten we het één en ander skippen. Ik heb alvast eens een eerste route uitgeschreven. Wat vinden jullie ervan?

za 4/4: AMS - San José (aankomst 16u) enkel overnachten
zo 5/4: San José - Sarapiqui
ma 6/4: Sarapiqui
di 7/4: Sarapiqui - La Fortuna
woe 8/4: La Fortuna
do 9/4: La Fortuna - Rincon de la Vieja
vrij 10/4: Rincon de la Vieja - Samara
za 11/4: Samara
zo 12/4: Samara - Monte Verde
ma 13/4: Monte Verde
di 14/4: Monte Verde - Manuel Antonio np
woe 15/4: Manuel Antonio np
do 16/4:Manuel Antonio np - San José (avondvlucht om 22u15)
vrij 17/4: AMS

Is deze route haalbaar? Is het de moeite om naar Rincon de la Vieja om te rijden voor 1 nacht? Is Sarapiqui de moeite? Wat zouden jullie veranderen?
Hebben jullie nog tips? Hebben we een 4x4 nodig voor deze route?
Alvast bedankt!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Costa Rica (april 2026)

Bericht door dejong89 »

Beter laat dan nooit...

Wij zijn 2x in Costa Rica geweest en telkens met een Geely GX3 gereden, zonder 4x4. Dit ging prima op de normale wegen
Hou er wel rekening mee dat sommige accommodaties in de heuvels liggen en dan is er geen asfalt. Dit hadden wij ook maar zonder 4x4 ging dit prima. Maar... Monteverde was kiele kiele... Met name de route naar het ziplinen.. Wij hadden een bordje gemist.. Dat hebben we geweten.. Wat een rit...

In Rincon de la Vieja hebben wij een mooie wandeling gemaakt naar de La Cangreja. Het is een vrij lange wandeling maar bij de waterval kan je even afkoelen. De populairste wandeling van het gebied, Las Pailas, was erg druk.
Wij hebben er uiteindelijk 1 nacht verbleven in Casa Rural. Een fijne B&B beheerd door een Vlaamse eigenaresse.

In onze reisverslagen vind je onze routes. Costa Rica is prachtig. Slaan jullie bewust Uvita en Dominical over? Of wat te denken van San Gerardo de Dota.. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bedankt om nog te reageren! Ik lees zeker jullie reisverslagen nog.
Binnen 3 weken vertrekken we dus naar Costa Rica. Ondertussen is dit onze route geworden:
za 4/4: AMS - Alajuela (aankomst 16u20) enkel overnachten
zo 5/4: Alajuela - La Fortuna
ma 6/4: La Fortuna
di 7/4: La Fortuna
woe 8/4: La Fortuna - Bujagua (Rio celeste)
do 9/4: Bujagua - Monteverde
vrij 10/4: Monteverde
za 11/4: Monteverde - Manuel Antonio
zo 12/4: Manuel Antonio - Uvita
ma 13/4: Uvita - Drake Bay
di 14/4: Drake Bay (Corcovado)
woe 15/4: Drake Bay - Uvita
do 16/4:Uvita - San José (vlucht om 18u35)
vrij 17/4: AMS
Het tempo is redelijk snel, maar dat vinden wij niet erg. We kijken er alvast heel erg naar uit :D
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mocht je nog wat meer leesvoer willen kijk dan eens op onze site. We hebben vorig jaar een groot gedeelte van jullie route ook gedaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben er vorig jaar geweest, 40 dagen, je mag mijn polarsteps wel https://www.polarsteps.com/ClairevanHau ... 1CF9208E5D
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ook stom... :) Wij zijn ook CR aan het plannen, maar eigenlijk niet overwogen om hier naar reisverslagen te zoeken, terwijl jullie natuurlijk met velen ook hier geweest zijn... :D
Dat wordt weer lezen de komende dagen !
@SuperFieke Wij zijn er dus nog niet geweest, maar ik ben straks erg benieuwd wat jullie van Corcovado gevonden hebben en waar jullie slapen in Drake Bay en hoe jullie de trekking geregeld hebben !
*Sbo*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door *Sbo* »

Wij gaan uiteindelijk in augustus ook naar Costa Rica (met een lange tussenstop in NYC op de terugweg).

Ik volg dus heel graag mee in dit topic.

Om het overzicht te bewaren, zal ik onze voorlopige reisroute apart posten.

Zo fijn om te lezen dat ook daarvoor dit fantastische forum van pas komt!

Groetjes,

Sarah
SuperFieke
Amerikafan

@ClaireVHaut en @michelly : wat leuk dat jullie deze reisverslagen delen! Ik heb er al eens rap doorgelezen.
@michelly ik zie dat wij toevallig een paar dezelfde accomodaties geboekt hebben als jullie: La Cusinga Lodge in Uvita en Hotel Finca Maresia in Drake Bay
Volgende week vertrekken we.... spannend :clap:
@paulr Wij zijn ook benieuwd naar Corcovado. We logeren dus in Hotel Finca Maresia en hebben via een plaatselijke organisatie die we vonden via internet (Pacheco Tours) tickets geboekt. Maar we moeten het dus nog meemaken.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Erg benieuwd naar jullie verhalen straks ! Én naar de jullie mening van de gekozen accommodaties. Beide acco's staan ook mijn lijstje. Ik neem echter ook nog wat (inmiddels volwassen) kids mee en heb dus 3 kamers/huisjes/bungalows nodig. Sommigen lopen dan wél in de papeieren :) . Maar, je kan natuurlijk op andere plekken wat besparen.
Hebben jullie toevallig ook deze in jullie trip staan:
Buyagua (Rio celeste): Finca Amistad Cacao Lodge ?
Fortuna: Miradas Arenal Hotel & Hotsprings ?
Heel veel plezier !
Paul
SuperFieke
Amerikafan

Hé ja, Finca Amistad Cacao Lodge in Buyagua hebben wij toevallig ook geboekt :D . Dit omwille van de chocoladetour die ze aanbieden.
In La Fortuna hebben wij Hotel Los Lagos spa & resort geboekt. We zullen zien.
We reizen hier ook met onze 2 volwassen dochters (21 en 22j). Een goedkope reis zal het zijn niet zijn, maar vaak logeren wij wel met 4 op één kamer. Zij vinden dat niet erg, we verblijven toch niet lang op één plek.
Thanks! Morgen vertrekken we, ben benieuwd!!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Héél véél plezier !!
En ben erg benieuwd naar jullie ervaring straks, hoop dat je na de reis tips en reviews wilt delen !
Paul

PS: met z'n allen op één kamer gaat bij ons niet meer lukken. Dat zal schoondochter niet waarderen, hahaha. Maar we doen wel af en toe cabins/huis met z'n allen of soms een 2pk + 3pk en dan mag dochter kiezen bij wie zij slaapt :lol:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

SuperFieke schreef:
28 mar 2026, 17:27
@ClaireVHaut en @michelly : wat leuk dat jullie deze reisverslagen delen! Ik heb er al eens rap doorgelezen.
@michelly ik zie dat wij toevallig een paar dezelfde accomodaties geboekt hebben als jullie: La Cusinga Lodge in Uvita en Hotel Finca Maresia in Drake Bay
Volgende week vertrekken we.... spannend :clap:
@paulr Wij zijn ook benieuwd naar Corcovado. We logeren dus in Hotel Finca Maresia en hebben via een plaatselijke organisatie die we vonden via internet (Pacheco Tours) tickets geboekt. Maar we moeten het dus nog meemaken.
La Cusinga Lodge is echt prachtig en Finca Maresia hebben we hele fijne herinneringen aan: daar hoorden we dat we opa en oma werden :thumbup: :clap: Onze kleinzoon Oliver is inmiddels alweer 7 maanden :wink:

Hele fijne vakantie gewenst!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer