Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJsland zomer 2026

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Skopje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

IJsland zomer 2026

Bericht door Skopje »

Beste forumleden,

Omdat ik weet dat enkele van jullie al naar IJsland geweest zijn, wil ik jullie eens vragen te kijken naar mijn eerste opzet voor een tripje naar IJsland. Dit keer de familie plus opa, totaal dus met z'n vijven. Opa loopt niet al te best/lange einden, dus lekker wandelen zal beperkt blijven, tenzij ik een huisje met sauna voor hem boek :)

Omdat we maar een dag of tien hebben dacht ik aan het volgende:

dag 1 Amsterdam - Reykjavik, auto halen en overnachten in Reykjavik, stad verkennen
dag 2 Reykjavik - Grundarfjördur
dag 3 Grundarfjordur (walsvisexcursie Olavsvik, saxholl krater, strand, Anarstapi, Kirkjufellfoss)
dag 4 Grundarfjordur-Bifrost (via Eiríksstaðir - Viking Longhouse, Grabok, Glanni, Hraunfossar en Barnafoss)
dag 5 Bifrost - Reykholt (Thingvellir NP en secret lagoon)
dag 6 Reykholt (Geysir, Stokkur, Gulfoss, Bruarhloo, Bruarfoss en dan Kerio krater of Raufarhólshellir Lava Tunnel)
dag 7 Reykholt - Vik (Gluggafoss, Seljalandsfoss & Gljúfrafoss, Skógafoss en Kvernufoss, Reynisfajra en Dyrhólaey, Lava show Vik?
dag 8 Vik (Fjaðrárgljúfur canyon, Stornafoss, Systrafoss of wellicht Landmannalaugar?)
dag 9 Vik Jokulsarlon, Diamond Beach, Svínafellsjökull Glacier, Dverghamrar en Eldhraun lava field. Evt korte wandeling Skaftatell?
dag 10 Vik - x (Seltun en ?)
dag 11 x - naar de luchthaven

Afhankelijk van vluchttijden (vluchten en nog niet bekend helaas) kunnen we ook op het eind overnachten in Reykjavik. Is Reykjavik echt de moeite? Hoeveel tijd trek ik hiervoor uit? Ik stoei ook met de verdeling van tijd in en om Vik.

groet,
Sandra
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: IJsland zomer 2026

Bericht door dejong89 »

Reykjavik is leuk om op de dag van aankomst even doorheen te wandelen maar niet meer dan dat. Wij vlogen met Icelandair. De heenvlucht ging rond het middaguur, terug vlogen we vroeg in de ochtend en sliepen we bij het vliegveld. De auto leverden we de avond voorafgaande aan de vlucht weer in.

Wij zaten 1 nacht in Vik. Je zou hiervoor onze blog kunnen lezen. Het was een prachtige omgeving met ontzettend veel te doen. De wandeling naar het vliegtuig was een bijzondere ervaring. Dyrhólaey en Reynisfjara waren zeer indrukwekkend. Met name Dryholaey, hier hebben we een prachtige ochtendwandling gemaakt. Koffie haalden we bij Skool Beans, ik weet niet of Sir Jeffarious Edwardious The First Of Vik nog leeft, aka Jeffrey :wink: maar je zou even kunnen kijken. Leuke plek!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Sandramarcel »

Ik heb genoten van je reisverslag! Dat noorderlicht, wauw! Helaas gaan we in de zomer dus zit dat er niet in verwacht ik. Heb gelijk nog wat dingen opgeslagen. Het is wel duidelijk dat de Blue Lagoon overrated is! Deze gaat definitief niet in het programma.

Ik ga nog wat schaven aan de indeling. Wil eigenlijk overnachten bij Jokulsarlon in de buurt, maar daar is nauwelijks accomodatie te vinden.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben overnacht in Hotel Skaftafell. Dat is een 3 kwartier van Jökulsárlón, misschien is dat een optie?
Skopje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Skopje »

Ik zie dat die nog niet boekbaar is. Wellicht ben ik ook aan de vroege kant :D Ik hou het in elk geval even in gedachten! Ik zag ook het Glacier Lagoon, maar dat is een beetje erg aan de prijs € 1300,- voor een nachtje.... Krijg daarvoor dan wel ook een ontbijt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in Höfn, dat kan ook. Dan bezoek je Jökulsárlón op doorreis. Maar ik zie ook wel mogelijkheden dichterbij, zoals Brunnavellir Accommodation.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandramarcel »

Ik ga het nog even in de gaten houden. Ben gewoon te vroeg voor eind augustus volgend jaar...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer