Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 weken Vietnam

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

2 weken Vietnam

Bericht door SuperFieke »

Hallo,

Volgend jaar zouden wij graag naar Vietnam reizen. Omdat het daar in de zomer regenseizoen is, zouden we in april gaan. Nadeel is dat ik dan maar maximum 2 weken verlof kan nemen. Ik vermoed dat dit te kort is om van Noord naar Zuid te reizen? Of is dit toch te doen?
Anders zouden we door het noorden van Vietnam reizen, tot centraal Vietnam (Hanoi - Da Nang).
Heeft iemand zo'n route of een reisblog? Ervaringen?

Alvast bedankt en groetjes!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 weken Vietnam

Bericht door ClaireVHaut »

Te kort. ik zou dan zelf noord kiezen, maar ik ben meer van de natuur.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou me met 2 weken beperken tot alleen het noorden. Misschien heb je iets aan mijn blog: https://mariannenaarvietnam.blogspot.com.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Bedankt voor je verslag Marianne! :thumbup:
Ik zal het zeker nog helemaal in detail lezen, ik heb er nu eens vlug naar gekeken.

Jullie zijn dus ook in 2 weken van Hanoi tot in Hoi An geweest. Misschien kunnen we dan terugvliegen vanuit Da Nang. Ik pluis het nog eens uit.

Mocht iemand nog tips hebben, ik lees ze graag...
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij gaan in oktober 3 weken naar Vietnam, naar het noorden. Wij bezoeken de volgende plaatsen: Sapa 4n, Ninh Binh 3n , Cao Bang 3n, Halong Bay en Cat Ba island 4n en Hanoi. We beginnen met 2 nachten Hanoi en komen na elk stadje telkens terug naar Hanoi voor 1 nacht. Ik denk dat we misschien zelfs wat veel tijd gaan hebben op alle plaatsen, dus ik denk dat je met 2 weken wel naar daar kunt.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat klinkt inderdaad aardig ruim Lilo. Maar wel fijn! Wij hadden voor Ninh Binh te weinig tijd.
Ik vond Hoi An wel erg de moeite hoewel wel erg toeristisch. Wij hadden ook een geweldig hotel daar. Dus als dat past in die twee weken zou ik dat zeker meenemen.

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

SuperFieke schreef:
06 aug 2024, 13:33
Heeft iemand zo'n route of een reisblog? Ervaringen?
Beter laat als nooit; ons reisverslag over Vietnam uit 2020: https://www.loekvanhelden.com/vietnam-2020/

Dit was een toer van Hanoi naar Ho Chi Minh City (Saigon) in ongeveer 2 weken, gevolgd door een aansluitend langer verblijf van 2 weken in Ho Chi Minh City.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Wij waren afgelopen zomer vijf weken in Vietnam. Wellicht heb je nog wat aan ons blog (zie onderschrift) van noord naar zuid.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer