AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door Hanglamp »

Komende zomervakantie willen we naar Australië. Met 3 personen. (Ams -syd / cairns-ams)
We hebben 5 weken die vast liggen en die niet flexibel zijn.
Om optimaal van de tijd gebruik te maken liggen vertrekdata vast, ik wil eigenlijk niet drie dagen thuis zitten terwijl ik ook daar kan zijn
Ik ben nu op zoek naar tickets.
Kom uit op eur 2163 pp.voor economy class. Vind ik heel veel geld.
Zal deze prijs in de loop van de tijd nog zakken? Bij deze prijs is vlucht iets meer dan 21 uur met overstap.
Ik vind wel andere (lagere) ticketprijzen, maar dat is in andere periodes, als ik geen vrij heb, of een vlucht van 38 uur.
Ik wil optimaal van de vijf weken gebruik maken, maar als de prijs eur 500 pp omlaag gaat scheelt dat veel geld.

Eigenlijk ben ik op zoek naar info over ticketprijzen of ervaring van reizigers mbt tickets uit voorgaande jaren die in dezelfde periode ( juli/aug) hebben gereisd.
Toen we twee jaar terug naar de VS gingen heb ik in februari geboekt, maar ik heb het idee dat er per dag meer vluchten naar de VS gaan dan naar Australië, dat de keuze ruimer is.

Iemand die mij hier bij kan helpen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door mtl »

Dezelfde tips zoals die voor vliegtickets naar Noord Amerika gelden. Geduldig en flexibel zijn en regelmatig kijken. Je gaat pass in de zomer dus er is nog tijd.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door miro »

De ticketprijzen die je noemt zijn reëel. Er zal niet veel verandering inzitten. Wij zijn twee keer in juli/aug naar Australië en Nieuw Zeeland geweest en ik heb maanden onderzoek gedaan naar tickets. Ik heb alle geprobeerd van VPN verbindingen tot middenin de nacht kijken. Er was eigenlijk geen verandering, hooguit paar tientjes. Uiteindelijk kozen wij de vluchten met de meest gunstige overstaptijden.
We gaan in december weer die kant op en hadden het geluk om op een specifieke datum toevallig wat goedkopere tickets te vinden, maar als je niet flexibel bent in dagen helpt dat vergelijken niet.
Goedkopere tickets zijn vaak met heel lange overstaptijden. Dat is de keus die je moet maken. Betaal je meer en maak je een 'kortere' reis of betaal je minder en ga je uren op het vliegveld hangen...
Succes met zoeken!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door mtl »

Ik heb zelf ook even lopen zoeken. Vertrek op 6 juli en terug op 9 augustus. Tarieven tussen 1700 en 2500 euro. Dat tarief van 1700 euro is niks, je moet in Londen van vliegveld wisselen. Ik zie ook ongeveer 1750 euro met Air Canada, heen tweemaal overstappen en terug driemaal. En ook langer onderweg. Het aanbevolen ticket is ongeveer 2150 euro, met Emirates. Heen eenmaal overstappen en terug tweemaal.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door BorL »

Qua comfort vs kosten die kant op kan ik Cathay Pacific aanraden, heen en terug overstappen op Hong Kong waardoor de reis mooi in 2en breekt en je ook nog even een paar uur de stad in zou kunnen.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door Hanglamp »

Uiteindelijk heb ik in december geboekt. Heb geen goedkopere tickets gevonden.
Heenweg 1 overstap, 21 uur reistijd, terugweg (vanuit Cairns) 25 uur reistijd met twee keer overstappen..
Ik heb daarna eigenlijk niet meer gekeken naar de prijzen, heb tenslotte al tickets. Nu dus al vier maanden aan het aftellen en nog ff te gaan :-)
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: AUSTRALIE Zomervakantie 2023

Bericht door miro »

@Hanglamp
Wij vlogen in januari terug vanuit Cairns. Wat een heerlijk klein en relaxt vliegveld is dat. Check goed hoe laat het inchecken/baggage drop off open gaat.
Wij stonden er netjes ruim op tijd (want ja, internationaal en geen idee van de drukte), bleken de balies pas stipt 120min voor vertrek open te gaan. Er waren geen faciliteiten en geen andere vluchten, dat was dus enigszins saai :D
Geniet van de voorpret!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer