Transavia-perikelen

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

Omdat hier ook wat "ervaren vliegers" zijn, hoop ik wat informatie te krijgen die helpt om een duidelijk beeld te krijgen rondom Transavia en de problemen die ze nu hebben. Niet zozeer om de oorzaak te bespreken, maar wel wat de opties zijn.

In de hoop om mijzelf en wellicht ook anderen wat mee te helpen.

Aankomende zomer gaan we naar Andalusië; vlucht geboekt bij Transavia. Vertrek vanaf Schiphol medio juli, retour 2,5 week later.

Accommodaties (3) zijn geboekt bij Booking.com. Allen gratis te annuleren tot een maand voor vertrek.

Nu speelt er natuurlijk van alles bij Transavia en zoals het er nu naar uitziet, zijn die problemen niet in de zomer opgelost. En ook is het zo dat de informatie over geannuleerde vluchten pas enkelen weken/dagen/uren van te voren bekend wordt gemaakt. En zie dan nog maar eens een alternatief te vinden.

Nu heb ik geboekt met het plustarief; daarmee kan ik niet annuleren, maar wel kosteloos wijzigen. Nu zie ik een alternatief met KLM en dat kost me zo'n 150 euro per persoon meer (wij zijn met drie). Maar dan zit ik nog steeds met de Transavia-tickets. Die zou ik kunnen omboeken naar een andere datum volgend jaar en dan tegen die tijd weer omzetten naar een andere datum. Maar dan verplicht ik mezelf wel om volgend jaar alsnog met transavia te vliegen.

Ziet er iemand nog een andere uitweg behalve uiteraard de optie om gewoon af te wachten in de hoop dat onze vlucht gewoon doorgaat. Risico is dat dat niet doorgaat en ik of andere datums moet kiezen, of op een andere bestemming vlieg, en wellicht dus ook de reis creatief gezien anders moet invullen.

Annuleer-info:
ta_annuleren.png
Plus-tarief-info:
ta_plus.png
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Transavia-perikelen

Bericht door Coyote »

mikekiwi schreef:
03 mei 2023, 14:48
Nu heb ik geboekt met het plustarief; daarmee kan ik niet annuleren, maar wel kosteloos wijzigen. Nu zie ik een alternatief met KLM en dat kost me zo'n 150 euro per persoon meer (wij zijn met drie). Maar dan zit ik nog steeds met de Transavia-tickets. Die zou ik kunnen omboeken naar een andere datum volgend jaar en dan tegen die tijd weer omzetten naar een andere datum. Maar dan verplicht ik mezelf wel om volgend jaar alsnog met transavia te vliegen.
Is het een optie (en ik weet niet of die mogelijkheid er is) om nu annuleerbare tickets (met restitutie) bij KLM te boeken? Zullen vast duurder zijn, maar áls de Transavia vlucht niet doorgaat, kun je in ieder geval vertrekken. Gaat de Transavia vlucht wel, dan kun je de KLM tickets in dat geval annuleren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

Dat kan zeker, maar die tickets zijn behoorlijk aan de prijzige kant (725 euro per persoon). En dan kan ik net zo goed naar Amerika gaan vliegen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door markro op 03 mei 2023, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Transavia-perikelen

Bericht door Tantelotje »

Ik ben van het principe dat zekerheid wel wat waard is.
Dus ik zou inderdaad de tickets van Transavia omzetten naar een datum ergens volgend jaar (dan zijn deze problemen vast opgelost) en nu de tickets bij KLM regelen. Ik weet wel dat je nooit zeker bent of je vlucht doorgaat etc, maar het risico bij KLM lijkt me kleiner dan momenteel bij Transavia.

En dan volgend jaar kijken of je die tickets 'desnoods' kunt inzetten voor een stedentrip (je kunt ze zeker niet 'inwisselen' tegen een volledig anuleerbaar ticket?) als je hier je zomervakantie niet van af wilt laten hangen.
Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de problemen zo lang aan zouden houden. Maar goed, ook dat weet je niet zeker natuurlijk :wink:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

Het lastige is dat het niet 1 probleem is, maar dat ze zelf 3 oorzaken duiden. En of alles voor de zomer is weggenomen is dan weer onzeker.

Zekerheid is ook ons motto, maar juist het feit dat we volgend jaar beperkt worden in onze keuze om met Transavia te vliegen vinden we lastig.

We hebben onze dochter beloofd dat ze volgend jaar (examenjaar en wordt 18) de bestemming mag kiezen (redelijk carte blanche). En of daar dan Transavia op vliegt is maar de vraag. En om dan ook nog naast haar dure keuze (ze kiest zeker niet voor een autovakantie in de buurt) een stedentrip te doen met tickets van €1400 vinden we wat te veel van het goede worden.

(Sidenote: Hawaii was haar eerste keuze, maar of we daaarin meegaan is weer een heel ander onderwerp :oops: )
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Transavia-perikelen

Bericht door Tantelotje »

Haha, ja dan kun je misschien beter die optie van een extra stedentrip doen :D

Maar goed, het maakt de keuze wel nog wat ingewikkelder.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Transavia-perikelen

Bericht door IngridUSA »

Als het goed is weet je uiterlijk 1 juni of je vlucht wel of niet door gaat:
https://www.transavia.com/nl-NL/wijzigi ... 20doorgaat
Weet niet of je dat nog wil afwachten?
Ik vlieg zelf ook half juni nog naar Valencia en eind juni naar Reykjavik, maar over die data geven ze 16 mei uitsluitsel.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

IngridUSA schreef:
04 mei 2023, 21:59
Als het goed is weet je uiterlijk 1 juni of je vlucht wel of niet door gaat:
https://www.transavia.com/nl-NL/wijzigi ... 20doorgaat
Weet niet of je dat nog wil afwachten?
Ik vlieg zelf ook half juni nog naar Valencia en eind juni naar Reykjavik, maar over die data geven ze 16 mei uitsluitsel.
Aha, die update met die datum had ik nog niet gezien. Het lijkt mij dan inderdaad raadzaam om die 1e juni even af te wachten en dan het alternatief al in gedachten te hebben. Dank!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Transavia-perikelen

Bericht door PSVwally »

Ik zou het gewoon eerst een even allemaal afwachten. Mensen zijn allemaal in paniek terwijl het voor de meesten allemaal wel mee zal vallen.

Overigens speelt dit bij veel maatschappijen, alleen heeft transavia nou eenmaal relatief weinig toestellen. Ze ‘leenden’ er vorig jaar ook al van KLM en andere maatschappijen
Bijlagen
IMG_6840.jpeg
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Transavia-perikelen

Bericht door IngridUSA »

@mikekiwi
Het schema voor juli wordt 25 mei al gepubliceerd, dus volgende week weet je meer. Mijn vluchten in juni gaan in ieder geval (garantie tot de voordeur) wel door.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

IngridUSA schreef:
16 mei 2023, 11:24
@mikekiwi
Het schema voor juli wordt 25 mei al gepubliceerd, dus volgende week weet je meer. Mijn vluchten in juni gaan in ieder geval (garantie tot de voordeur) wel door.
Dank voor de update! :thumbup: Fijn voor jou dat je vluchten nu nog wel op de rol staan, ik hoop voor je dat het zo blijft!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Transavia-perikelen

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
16 mei 2023, 11:24
Mijn vluchten in juni gaan in ieder geval (garantie tot de voordeur) wel door.
Hier hetzelfde. Vluchten van juni, juli en augustus gaan gewoon door.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Transavia-perikelen

Bericht door mikekiwi »

Yep, gelukkig mijn vluchten staan er ook nog op. Wel vreemd dat bij de terugvlucht een ander vluchtnummer van Transavia op bijna dezelfde tijd wel eruit is gehaald, maar die van ons niet. Kan me niet voorstellen dat ze binnen 10 minuten van elkaar twee vluchten Malaga-Amsterdam hadden staan, kan het ook op de andere datums niet terugvinden.

Maar goed, mijn vluchtnummer is nog gewoon boekbaar en heb geen bericht gehad van ze, dus ik ga ervanuit dat het goed zit
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer