Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Enthousiast gemaakt door o.a. de reisverslagen en prachtige foto's van diverse andere forumleden gaan we komende zomer naar IJsland! We vliegen 25 juni heen en 8 juli terug dus we hebben 13 dagen tot onze beschikking. Tickets zijn inmiddels geboekt. Dit keer niet met z'n vieren maar samen met alleen onze dochter die ter plaatse 18 wordt.

Mijn voorlopige route is als volgt:

25-6 Amsterdam - Keflavik
26-6 Keflavik - Hellnar/Grundarfjordur
27-6 Hellnar - Laugarbakki
28-6 Laugarbakki - Akureyri
29-6 Akureyri - Mývatn
30-6 Mývatn (of Husavik voor walvistour?)
01-7 Mývatn - Egilsstaðir/Reyðarfjörður/Borgarfjorður
02-7 Egilsstaðir - Höfn
03-7 Höfn - Vik
04-7 Vik - Hella
05-7 Hella
06-7 Hella - Laugarvatn
07-7 Laugarvatn - Reykjavik
08-7 Keflavik - Amsterdam (vlucht 19:00 uur)

We komen zondagavond om 19:30 aan en voor zover ik heb gezien zijn dan niet alle autoverhuurders meer open. Daar moet ik echter nog even induiken. Maar aangezien we nog moeten eten (en het voor ons gevoel ook al 2 uur later is) gaan we niet ver meer rijden, of we pakken een airport-hotel. In dat laatste geval halen we maandagochtend de auto op en gaan we gelijk op pad.

Ik vraag me af of er nog voor- of nadelen zijn aan de route met de klok mee doen of andersom. Ik heb het idee dat nu de mooiste plekken op het einde liggen, maar is dat zo?

Wat ik wat lastig vind bij de route is de inschatting van de reistijd. Ik heb nu alleen in Mývatn en in Hella 2 overnachtingen en voor de rest overal maar 1. De Westfjorden heb ik maar buiten beschouwing gelaten; ik ga er van uit dat die niet in te passen zijn.

We willen ook graag een walvistour doen en wellicht een tocht met een sneeuwscooter of ATV/quad. Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben? Ook wil ik graag naar Sigödugljúfur en Landmannalaugar en naar Fjaðrárgljúfur Canyon en natuurlijk puffins zien.

Ik ben blij met de prijs van m'n tickets en de autohuur zal ook nog wel gaan, maar veel accommodaties zijn wel stevig geprijsd zeg. Ik hou me aanbevolen voor de betaalbare pareltjes. Maar als de route een beetje okee is zo dan ga ik daar eens goed voor zitten. Is een 4x4 toch sowieso aan te raden boven een 'gewone' auto trouwens?

Alvast dank voor jullie reacties en input en ik ben blij met alle op- en aanmerkingen en tips :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

IngridUSA schreef:
20 jan 2023, 20:02
Ik vraag me af of er nog voor- of nadelen zijn aan de route met de klok mee doen of andersom. Ik heb het idee dat nu de mooiste plekken op het einde liggen, maar is dat zo?
Wij deden het in dezelfde volgorde, en ja, we hadden op die manier een aantal hoogtepunten op het laatst. Maar als het beter uitkomt om het andersom te doen, bijvoorbeeld omdat het met excursies of beschikbaarheid van accommodatie beter uitkomt zou ik het omdraaien.
Wij waren er vorig jaar in juni en we hadden laat geboekt. Voro autohuur en accommodatie betaalden we de hoofdprijs. We hebben veel gebruik gemaakt van het verslag van michelly en de accommodatie die zij vermeldde was óf al vol, óf zeker twee keer zo duur. Dat wij met 3 personen waren maakte het ook niet echt eenvoudiger.
Een positieve uitzondering was onze overnachting in Egilsstaðir. Daar hadden we een ruim en heel betaalbaar appartement.

Wij hadden een dag meer, aar verder is het heel vergelijkbaar.

Als je in Höfn bent ontbijt dan bij Hafnarbudin; wij hadden dat helaas te laat gezien en hadden al zelf een ontbijt klaargemaakt toen we daar waren. Maar het zag er geweldig uit allemaal.

Wij deden een walvistocht vanuit Akureyri. Vanuit Myvatn kan natuurlijk ook. Wij konden daar echter geen goede/betaalbare accommodatie vinden.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Dank je Marianne. Ik heb ook jullie route en die van Michelly ernaast gelegd met de overnachtingen. Ook de accommodaties van de bekende touroperators heb ik bekeken, maar nu snap ik wel waarom die rondreizen een vermogen kosten. Grofweg zal het dit wel zo’n beetje worden. Drie man is inderdaad iets lastiger.

Ik denk dat ik bij nader inzien wel Mývatn ga veranderen want die muggen/vliegjes lijkt me verschrikkelijk. Zaten die dan niet bij de nature baths?

Hafnarbudin staat genoteerd! Ik zie daar wel meer lekkers en goede reviews.
tsierens
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door tsierens »

IngridUSA schreef:
20 jan 2023, 20:02



We willen ook graag een walvistour doen en wellicht een tocht met een sneeuwscooter of ATV/quad. Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben? Ook wil ik graag naar Sigödugljúfur en Landmannalaugar en naar Fjaðrárgljúfur Canyon en natuurlijk puffins zien.

Is een 4x4 toch sowieso aan te raden boven een 'gewone' auto trouwens?

Voor Sigöldugljúfur en Landmannalaugur is een SUV verplicht aangezien die langs F wegen, waar je met gewone auto niet op mag.

Puffins hebben wij gezien in Dyrholaey (Vik) en bij Borgarfjordur Eystri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Landmannalaugar deden wij met de bus, ik was blij dat we dat niet zelf hoefden te rijden. Alleen daarvoor is dus geen SUV noodzakelijk.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Ik merk dat ik toch wat moeite heb met mijn eerder geplaatste route; het is zo anders als Amerika en ik zit echt te stuntelen met het plannen van mijn overnachtingen. Ik zou bij nader inzien eigenlijk toch erg graag de Westfjorden willen meenemen. Is onderstaande haalbaar?

25-6 Amsterdam - Keflavik
26-6 Keflavik - Grundarfjörður
27-6 Grundarfjörður -zuidkust Westfjorden
28-6 zuidkust Westfjorden - via noordkust Westfjorden - Hvammstangi
29-6 Hvammstangi - Akureyri
30-6 Akureyri (o.a. walvistocht Húsavik)
01-7 Akureyri - Egilsstaðir
02-7 Egilsstaðir - Höfn
03-7 Höfn - Hof
04-7 Hof - Vik
05-7 Vik - Hella
06-7 Hella - Reykholt
07-7 Reykholt - Reykjavik
08-7 Reykjavik - blue lagoon - Keflavik - Amsterdam (vlucht 19:00 uur)

vragen:
- is 28-06 niet iets te enthousiast (6 uur rijtijd zonder stops)?
- ik heb nu alleen maar 2 overnachtingen in Akureyri en voor de rest overal maar 1; maakt dat het niet te onrustig?
- moet er niet nog extra tijd aan de oostkant worden gevoegd?
- is de verdeling van de zuidkust zo 'eerlijk' genoeg verdeeld?

Gezien de prachtige verslagen en foto's van @kalaman ben ik stiekem heel benieuwd naar jouw mening, vooral vanwege de Westfjorden :)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door michelly »

Ik heb nog eens naar onze overnachtingen destijds gekeken en schrok me rot van de prijzen! Wat zijn die gestegen!
Wat betreft een SUV, dat vonden wij toch wel een groot voordeel. Zo zijn we naar de mooie watervallen Aldeyjarfoss en Hrafnabjargafoss gereden. En ook naar Mjóifjörður aan de oostkust was een SUV fijn. Natuurlijk ook om naar Landmannalaugar (dit is de enige plek die ik niet via copy/paste hoefde te typen :lol: ) en Sigödugljúfur te rijden. Ik weet niet of het prijsverschil met een normale auto ook zo groot is.
Het is er allemaal niet goedkoper op geworden na covid :roll:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Ja Elly, dat zag ik ook in jouw verslag. Ik had al niet de illusie om voor dat budget te kunnen gaan, maar het is wel goed zoeken hoor. Verder zijn we met drie dus dat scheelt ook weer. Maar de tickets zijn in ieder geval wel netjes geprijsd: 300 euro pp inclusief stoel met veel beenruimte en 25 kg ruimbagage.

Wij gaan ook zeker voor de SUV. En al die copy/paste-namen staan al in mijn lijstje.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door kalaman »

IngridUSA schreef:
24 jan 2023, 22:24
Gezien de prachtige verslagen en foto's van @kalaman ben ik stiekem heel benieuwd naar jouw mening, vooral vanwege de Westfjorden :)
sorry, maar ik zie nu pas dat je mij vermeld had...
De Westfjorden zijn prachtig, maar voor een eerste keer zou ik die zeker niet meenemen. Je moet rekening houden met lange rijtijden want de meeste wegen zijn er onverhard (geen 4x4 verplicht).
Hou sowieso helemaal geen rekening met de rijtijden die Google Maps opgeeft want die zijn zonder stops. En van die laatste doe je er zowat 100/dag :wink: . Dus 28/06 is inderdaad helemaal niet realistisch of je moet er geen bezwaar tegen hebben om heel vroeg te vertrekken en heel laat aan te komen. Anderzijds hangt ook veel af van het weer want dan stop je uiteraard heel wat minder omdat de uitzichten er veel minder zijn.
Ik snap ook niet waarom je in Akyreyri verblijft om een walvissentocht in Husavik te gaan doen?
Zoek ook eens alle bezienswaardigheden op van de Zuidkust en dan zal je zien dat je, voor een eerste keer IJsland, daar heel wat meer tijd nodig hebt.
Je stopt niet zo maar even een halfuurtje bij al die plekken. Nu de Amerikanen én de Aziaten ook weer mogen reizen, hou je best rekening met heel wat drukte bij de toeristische trekpleisters. Daar moet je trouwens ook al op veel plaatsen betalen om te parkeren, wat 3 jaar geleden nog helemaal het geval niet was.
In de plaats zou ik 2 nachten op Snæfellsnes verblijven. Dit schiereiland wordt ook wel eens "IJsland in het klein" genoemd en je vindt er een prachtige en heel diverse natuur.
Onze twee laatste IJslandreizen waren in de zomers van 2020 en 2021 toen er strenge reisbeperkingen waren. We waren overal zo goed als alleen en de prijzen van zowel overnachtingen als auto's waren zoals in de beginjaren van het toerisme in IJsland.
Dit jaar doen we een expeditie naar Groenland met de Hurtigruten en we vertrekken vanuit IJsland. Ik schrok ook wel van de prijs van de eerste overnachting die we op IJslands grondgebied moesten boeken...
De 2 laatste keren hebben we trouwens de overgrote meerderheid van onze verblijfplaatsen geboekt via Airbnb. Je slaapt meestal in nagelnieuwe cabins op de meest onvoorstelbaar plekken.
Dit hier bvb vind je niet in hotels...
IJsland2.jpg
IJsland.jpg
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Veel dank voor je feedback :thumbup:
Ik ga er mee aan de slag. Westfjorden voor een volgende keer dus en meer tijd voor de zuidkust.
Ik ga m’n rondje maar eens aanpassen. Ik zie wel op tegen die massa’s toeristen eigenlijk. Twijfel nu nog steeds of we dan niet beter toch met de drukte kunnen starten en tegen de klok in naar de rustiger plekken zullen rijden.

Airbnb had ik inderdaad al gekeken, dat komt goed. Beetje afwisseling tussen hotels en afgelegen huisjes was mijn idee.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door 1N9R1D »

Wij zijn vorig jaar hoogzomer naar IJsland geweest en er was zeker geen sprake van topdrukte. In 2020 was het er extreem rustig, dus vorig jaar was het voor ons gevoel wel een heel stuk drukker, maar nog steeds goed te doen. Maar er waren vorig jaar nog geen Chinezen, wellicht is dat nu wel anders...

Wij hebben in 2020 de ring gereden, in 14 dagen/13 nachten. Vorig jaar weer een deel van de ring en het binnenland. De West-Fjorden bewaren we voor de 3e keer :mrgreen:

Ons rondje in 2020 was als volgt:
Dag 1: Amsterdam - Keflavik (late aankomst)
Dag 2: Keflavik - Bær
Dag 3: Bær - Stykkishólmur
Dag 4: Stykkishólmur - Reynistadhir
Dag 5: Reynistadhir - Akureyri
Dag 6: Akureyri
Dag 7: Akureyri - Stóra-Sandfell
Dag 8: Stóra-Sandfell - Borgarhöfn
Dag 9: Borgarhöfn - Kálfafell
Dag 10: Kálfafell - Vík
Dag 11: Vík - Laugarvatn
Dag 12: Laugarvatn - Eyrarbakki
Dag 13: Eyrarbakki (vroege vlucht terug)

In het westen, noorden en oosten lukt het nog wel om op iets verdere afstand van de bezienswaardigheden een onderkomen te vinden. In het zuiden is dat niet te doen. Echt alles is duur.
Het splinternieuwe appartement wat we in 2020 in Vík hadden kostte toen € 161,-. Hetzelfde appartement kostte in 2022 € 575,- :shock: We hebben Vík dus maar even over geslagen...
Omdat je eigenlijk alleen maar slaapt in de accommodaties (je bent verder toch op pad) vonden we luxe en comfort niet zo heel belangrijk. Een goed bed, een fijne douche en een keukentje was voor ons voldoende.

Succes met de voorbereidingen! Ik ben jaloers! Wil zo graag nog eens naar dat fascinerende eiland :love10:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Dank je wel @1N9R1D

Ons rondje ziet er nu zo uit:
25-jun Amsterdam - Keflavik (late aankomst)
26-jun Keflavik - Reykholt
27-jun Reykholt - Stykkishólmur
28-jun Stykkishólmur - Skagaströnd
29-jun Skagaströnd - Akureyri
30-jun Akureyri
1-jul Akureyri - Grimsstadir
2-jul Grimsstadir - Egilsstadir
3-jul Egilsstadir - Djúpivogur
4-jul Djúpivogur - Skaftafell
5-jul Skaftafell - Hella
6-jul Hella
7-jul Hella - Selfoss (nabij Þingvallavatn meer)
8-jul Selfoss - Reykjavik - Keflavik (late middagvlucht)

Bedoel jij Bær in de buurt van Skógar? Anders kan ik het niet vinden :wink: Ik denk dat ons rondje er globaal wel een beetje hetzelfde uit ziet (ik had jouw reacties op andere topics al genoteerd namelijk). Verder heb ik gekeken naar wat ik wil zien en bezoeken aan de hand van het volgende boek dat ik besteld heb:
https://odeaanijsland.nl/mijn-nieuwe-pu ... se-parels/
Echt prachtige foto's met de coördinaten en tips erbij; een aanrader!

Je ziet inderdaad prijzen voorbijkomen die gewoon niet normaal zijn (vind ik dan). En op veel plekken ligt er nu niet bepaald op iedere straathoek een accommodatie...

Maar we zijn met 3 personen en ik zit nu op een gemiddelde prijs van 260 euro per overnachting. Het is een combinatie van hotels, appartementen en guesthouses geworden. Alle accommodaties hebben een eigen badkamer en soms zelfs een hot tub. Tevens is de helft inclusief ontbijt, dus al met al ben ik toch erg tevreden. We hebben intussen ook een Toyota RAV4 gehuurd via Northbound.

Mocht je verder nog tips hebben voor onderweg of zo, dan hoor ik die graag!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Wij zijn inmiddels weer terug van een geweldig mooie reis naar IJsland. Hier een globaal verslag van onze trip met mijn persoonlijke hoogtepunten onderstreept:

25-06: Late aankomst op Keflavik, auto opgehaald en in airporthotel Aurora overnacht.
26-06: Na ontbijt via Hvalfjörður op weg gegaan en om het meer heen gereden. Langs Glymur waterval gekomen en een stukje de trail gelopen. Qua eten en drinken waren we nog niet goed voorbereid op een dergelijke tocht. Het was ook slecht weer en bij nader inzien was het het ons ook niet waard om hier nog uren aan te besteden. Doorgereden naar Hotel Á in Reykholt en onderweg alvast de geo baths in Krauma aangedaan. Na het eten nog de prachtige brede Hraunfossar waterval bezocht.
27-06: Naar het schiereiland Snæfellsnes voor bezoek aan o.a. de zeehonden bij Ytri Tunga, het zwarte kerkje Búðakirkja, het vissersdorpje Arnarstapi (lunch), de oranje vuurtoren bij Svortuloft, de berg Kirkjufell. Overnachting in Stykkishólmur.
28-06: Reisdag naar Skagaströnd via diverse (kust)wegen. Ook een apotheek bezocht aangezien ik de dag ervoor ineens enorm onder de jeukende bulten zat. Eerst dachten we een allergie voor schaaldieren (aangezien ik al 2 x sea food soup had gegeten) maar ja, die eet ik thuis ook dus dat leek ons sterk. Navraag gedaan bij de hotelreceptie en die dame had het zelf ook. Zij smeerde zelf alleen tijgerbalsem tegen de jeuk. Het schijnt dat er daar toch een nieuw soort mug is waarvan zij aangaf dat ze meerdere mensen kent die er ook last van hebben. Anderen weer totaal niet. Bij de apotheek een antihistamine gehaald en dat hielp uiteindelijk wel. Maar je bent er wel even zoet mee, want de apotheken liggen niet op elke hoek van de straat.
29-06: Via mooie basaltblokken en vuurtorens langs de kustweg naar Akureyri gereden waar we voor 2 nachten een prachtige villa met hottub hadden.
30-06: Vandaag whale watch tocht gemaakt met een ribboat bij Arctic Sea Tours in Dalvik. Dit was een geweldige ervaring. In de safety overall die ik aan kreeg had mijn voorganger trouwens nog een mooie Ray Ban zonnebril voor me achtergelaten :)
01-07: Via de Godafoss waterval naar Myvatn, daarna naar Hverir voor de ‘geurige’ zwavelpotten en naar de Dettifoss. Wij hebben deze vanaf de westkant gezien, maar de eigenaar van onze accommodatie gaf aan dat de oostzijde makkelijker en mooier is. We hebben het maar voor kennisgeving aangenomen.
02-07: Naar de Stuðlagil kloof gereden. Deze moet je echt wel vanaf de oostkant doen! Helaas geen zonnige dag, maar gelukkig in het begin nog redelijk droog. Echt ontzettend mooi, maar hier komen wel steeds meer toeristen naar toe. Er waren er zelfs die in hun ondergoed de rivier overstaken; alles voor een mooi Instagram plaatje. Maar het blauwgroene water is echt fantastisch en we hebben genoeg foto's kunnen maken zonder andere mensen erop. Daarna door naar Egilsstaðir voor een superlekkere hamburger bij Salt Café & Bistro. Overnachting in de Skipalækur Farm Apartments. @Martin & Marianne hadden jullie ook appartement nr. 2 aan de achterzijde beneden? De kapstok kwam me namelijk nogal bekend voor :D
03-07: Via de prachtige fjordenweg langs Klifbrekkufossar naar Mjóifjörður gereden (en weer terug). Wat een mooie route was dit. Dit is de plek waar Tom van Reizen Waes een paar jaar geleden in de winter was geweest (erg leuk om de aflevering weer terug te kijken). Daarna door naar onze overnachting in Djúpivogur bij Krákhamar Apartments met een prachtig uitzicht. Aanrader!
04-07: De drukkere zuidkust bezocht met o.a. Diamond Beach en Hofskirkja en overnacht in Hotel Skaftafell.
05-07: Bezoek aan de Fjaðrárgljúfur kloof (ja, die van de clip van Justin Bieber). Echt heel erg mooi. Overnachting in Hella.
06-07: Bezoek aan o.a. Gulfoss waterval, Geysir en Kerið krater en vulkaanmeer.
07-07: Tocht gemaakt door Þingvellir NP. Dit is een groot maar erg mooi park en ook de historie is zeer interessant. Wandelroutes staan goed aangegeven met het aantal meters en er wordt veel informatie gegeven op de borden die erbij staan.
08-07: Ochtendje Reykjavik bezocht. Best een leuke stad, maar we hadden het er eigenlijk wel zo gezien. We konden hier wel buiten lunchen (!) en daarna auto inleveren en de vlucht naar Amsterdam.

Nog enkele tips en bevindingen voor toekomstige 'eerstekeers' IJslandgangers:

We hebben in totaal 2800 km gereden en wat was ik blij dat we een Toyota RAV4 gehuurd hadden. Als we nog eens gaan dan zullen we altijd een 4x4 huren. Zodra je van de rondweg 1 af gaat rijdt het toch wel erg prettig moet ik zeggen. Er was 1 weg bij waar ik helaas niet goed had gekeken op https://www.road.is/ Doe dit wel! Soms kun je er niet langs of door (bij ons stak er een rivier over) en dat betekende terugrijden.

Verder heb ik schaamteloos gebruik gemaakt van onderstaande map (met dank aan @tsierens):https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 999997&z=7

Ook de verslagen van @Martin & Marianne en @michelly heb ik regelmatig bekeken voor leuke tips en handige plekjes waar wij op dat moment in de buurt waren.

Eten en drinken en boodschappen zijn toch wel erg duur. Maar ja, dat wisten we natuurlijk al en soms kun je niet anders dan op die ene plek (blijven) eten.

Ook handig: installeer alvast de Parka app als je je kenteken van de huurauto hebt. Deze kwam bij ons later nog diverse keren van pas en dat bespaart je de moeite van een account aanmaken met creditcard en al die gein, terwijl je op een parking staat en gewoon op pad wil gaan.

Samenvatting: we zijn echt zwaar onder de indruk van het mooie en ruige landschap. Met de kennis van nu zou ik voortaan eerst de zuidkust bezoeken en daarna tegen de klok in rijden. Persoonlijk vond ik de drukkere zuidkust (hoe mooi ook) nogal overrated vergeleken met de rest van IJsland. Het westen, noorden en oosten maakte op ons veel meer indruk. De prachtige natuur en de rust, dat was echt waanzinnig. We zijn een geweldige belevenis rijker!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een prachtige terugkoppeling! Erg leuk om te lezen en ik krijg er heimwee van!
Ik heb geen idee meer in welk appartement in Egilsstaðir wij zaten, maar het was wel op de begane grond aan de achterzijde. Lijkt dus wel hetzelfde. :wink:

Edit: ik vind nog een foto van de buitenkant (binnen was het mooier):
image.png
Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA eerste keer IJsland juni/juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

Ja dat is het inderdaad! Hebben we gewoon in hetzelfde bed geslapen :lol:
Het was een heerlijk ruim en comfortabel appartement, dat zie je er aan de buitenkant niet aan af.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer