Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid Afrika oktober

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zuid Afrika oktober

Bericht door roberto101 »

Na 2 keer USA en Canada,veel lezen en overwegen zijn we inmiddels erg enthousiast geraakt om ook eens naar Zuid-Afrika af te reizen. We zouden het zeer op prijs stellen als jullie eens mee zouden willen kijken met onze route, het plant gevoelsmatig toch weer wat anders dan de VS. We willen begin oktober gaan vertrekken en onderstaande route ongeveer rijden;

1. Amsterdam – Johannesburg – Clarens (aankomst in ochtend)
2. Clarens - golden gate park - Bonaneni
3. Bonaneni – Royal Natal National Park – Bonjaneni
4. Bonjaneni – Valley of a 1000 hills - St. Lucia (vrij lange rij-dag, ergens leuke stop tussenin? Durban trekt ons niet zo, wij zijn echt van de natuur en niet zo van de steden. Is een stop in zuidelijker Drakensbergen hier een goede optie?)

5. St Lucia ( Hluluwe imfolozi park)
6. St. Lucia ( wetlands)
7. St. Lucia – Zululand – Piet Retief
8. Piet Retief – ezulwini (milwane)
9. Ezulwini – Hlane National Park
10. Hlane – Graskop
11. Graskop – Panorama route - hoedspruit
12. Hoedspruit
13. Kruger
14. Kruger
15. Kruger
16. Kruger
17. Kruger
18. Kruger

We hebben in principe nog 1 of 2 dagen die we kunnen toevoegen, waar zouden deze de meeste meerwaarde hebben volgens jullie? Hebben we nog iets over het hoofd gezien, missen we nog iets? Wij zijn trouwens een stelletje van middelbare leeftijd, vrij sportief, tikkeltje hoogtevrees en geen hoge eisen op het gebied van comfort.

We zijn onwijs benieuwd naar jullie reacties, bedankt alvast daarvoor!

Groetjes, Esther en Roberto
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Zuid Afrika oktober

Bericht door michelly »

Wij gaan a.s. juli naar Zuid-Afrika. Ik heb al heel veel tips gekregen. Misschien heb je er iets aan. Zie dit topic: viewtopic.php?f=40&t=67437
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Durban vonden wij een vreselijke stad, dat was de enige keer in Zuid-Afrika dat we ons écht niet veilig voelden. De Drakensbergen was echt schitterend, mooie wandelingen gemaakt.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Ik ben wel een stadsmens en vond Durban dan weer fascinerend maar ik begrijp dat het niet voor iedereen is.

Bij Royal Natal NP kan ik van harte Berghouse and Cottages aanraden en dan vooral Phezulu Cotrage (als je met 2 reist). Het mooiste plekje waar wij ooit gelogeerd hebben, heel bijzonder.

Ik zou in de Zuidelijke Drakensbergen een stop inlassen in Unterberg om de Sanipass te doen. Hiervoor heb je een hele dag nodig dus 2 overnachtingen. Google maar eens wat afbeeldingen :wink: Daar hebben wij in J&B Lodge gelogeerd, mooi huisje met fenomenaal uitzicht voor weinig geld. Supervriendelijke eigenaar.
De Sanipass kan je best met een gids bezoeken, gevaarlijk om zelf te rijden als je de weg niet kent. Met gids heb je zelf de tijd om te genieten van het uitzicht! En dan kan je Lesotho aan je lijstje met landen toevoegen :wink:
Maple
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maple »

Wij hebben een lokale gids ingehuurd om de sloppenwijk Soweto te gaan verkennen. Heel interessante ervaring.

In Krugerpark hebben we verschillende kampeerplekken gedaan, zo zie je meer. De 'morning walk' is ook een aanrader. Niemand had zin om reeds om 4u op te staan, dus het werd een private tour.

Durban vond ik verschrikkelijk. Natuurlijk, achteraf kwamen we erachter dat we per ongeluk in een no go area hadden gewandeld.
Ik dacht wel dat er in Durban een waterpark was?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Twee jaar geleden zijn we dik 3 weken in Zuid Afrika geweest en gekozen om een rondje te rijden vanuit Johannesburg. Onze eerste stop na J'burg was ook Golden Gate NP, daarna langs de oostkant van dit park en nog een paar nachten Giants Castle gedaan dat was echt schitterend voor wandelingen.
Via St Lucia door naar Swasiland waar we 3 nachten zijn geweest in 2 verschillende parken (Mkhaya en Hlane). Vooral Mkhaya was en hele mooie ervaring. Je mag hier niet zelf rijden maar wordt opgehaald en weer teruggebracht naar je auto die bij het huis van de ranger geparkeerd staat.

Kruger is vanzelfsprekend ook geweldig, ik zou daar een paar verschillende kampen kiezen om te overnachten omdat de afstanden niet heel groot zijn, je rijdt maar heel langzaam en je maakt dus niet even snel wat km's. We hadden ook een tussenstop van 2 dagen in Graskop, die omgeving is weer anders en leuk om aan te doen. In Graskop ook leuk adersje om te eten (wel even reserveren) the glass house.
Marakele NP was ook een mooi park meer richting J'burg daar zou je eventueel langs kunnen na Kruger voor je weer vertrekt uit J'burg.

En mocht je lang zijn, ik weet een adresje voor lange vrouwen in een plaats net voor Durban. Had ik van te voren gevonden op internet en nadat ik de eigenares gemaild had, heeft ze een deel van haar collectie voor mij klaar gehangen in haar eigen huis om te komen passen. Is dat service of niet? Echt een schat van een meid.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer