Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman februari 2018: IJsland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman februari 2018: IJsland

Bericht door kalaman »

Icelandair stunt op geregelde tijdstippen met hun ticketprijzen en vandaag was het weer zo ver: we hebben €166 betaald voor een retourtje Brussel-Reykjavik. Voor dat geld kunnen we toch niet thuisblijven :wink: .
Het wordt onze 4e IJslandreis en we zullen er ook weer een blog van bijhouden.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Kalaman februari 2018: IJsland

Bericht door monster »

Gaaf! Wij hebben nu een voor Tromso gekozen....Heel benieuwd.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tromso bezochten we tijdens onze Hurtigrutenreis: http://kalaman0032apr2014.blogspot.be/

Note mod:Deze reis heeft niets met Amerika van doen en het topic wordt derhalve verplaatst naar reizen buiten Amerika
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Wauw! Ook eens in het oog beginnen houden denk ik!
Ijsland staat ook al lang op mijn lijstje!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

IJsland is gewoon fantastisch. Schitterende natuur en eigenlijk ook heel dichtbij (3u vliegen).
Probleem is dat iedereen, en vooral onze Aziatische vrienden, dit eiland begint te ontdekken. Wat een verschil zien wij tov de eerste keer dat wij er waren (2015). In 2016 zagen we al een forse toename van het aantal Aziaten, maar in februari 2017 werd het eigenlijk echt al "ongemakkelijk". Zo waren we in een bepaald hotel de enige 3 Westerlingen. Al de rest waren Aziaten.
Als je dan weet dat die Aziaten er dezelfde, soms wansmakelijke, gewoontes op nahouden als in de Nationale Parken in de VS, dan hoef ik niet te zeggen dat het daar nu ook al zo ver gekomen is dat wij de grootste toeristische trekpleisters links laten liggen :( ...
En dan zijn we er dan nog altijd off-season (februari/maart/april). Ik durf er niet aan denken hoe het daar in de echte vakantiemaanden moet zijn :shock: ...
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

kalaman schreef:I
Als je dan weet dat die Aziaten er dezelfde, soms wansmakelijke, gewoontes op nahouden als in de Nationale Parken in de VS, dan hoef ik niet te zeggen dat het daar nu ook al zo ver gekomen is dat wij de grootste toeristische trekpleisters links laten liggen :( ...
Gewoontes zoals? (ik heb hier gelukkig geen ervaring mee!)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Met ganse busladingen ergens aankomen daarbij zowat iedereen onder de voet lopend, spuwend op de grond, met ganse kuddes uitzichtpunten innemen om er een halfuur lang selfies te staan nemen, met hun voeten op de toiletten staan ipv op de grond...
Van langs om meer (ook in de VS én Canada) ziet men dergelijke pictogrammen in de toiletten.
toilet759.jpg
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

kalaman schreef:IJsland is gewoon fantastisch. Schitterende natuur en eigenlijk ook heel dichtbij (3u vliegen).
Probleem is dat iedereen, en vooral onze Aziatische vrienden, dit eiland begint te ontdekken. .
Ik kan hier maar 1 reactie opgeven bezoek eens de Faroer eilanden.

voor foto`s
http://stigter-web.nl/faroer2017
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Maar die zijn wel moeilijk te bereizen in de winter, vermoed ik?
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Er is 3 keer per dag een vlucht van uit Kopenhagen naar de faroe eilanden. En 1 keer per week vaart de boot vanaf Noord Denemarken. En de hoofd eilanden zijn met een brug en tunnels met elkaar verbonden.
Ik wil er zelf ook nog een keer in de winter naar toe als ik foto`s op internet zie moet het dan ook heel mooie zijn en ook met kansen op noorderlicht. Maar eerst gaan we in januari een weekje naar Fins Lapland toe.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat stond eigenlijk ook op ons programma voor januari/februari, maar mijn vrouw dient een ingreep te ondergaan aan haar voet en daarom maar voor het comfort van de auto in IJsland gekozen boven de sneeuwschoenen in Lapland :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer