Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Portugal, Spanje of Italie

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Big_Mo
Amerika-expert

Portugal, Spanje of Italie

Bericht door Big_Mo »

Waar jullie mede forum gangers aan het plannen voor Amerika zijn, zijn wij aan het plannen om naar Europa te gaan. Of te wel eerst familie bezoek en daarna.... Wie weet..

Nu zitten we een beetje met een idee om van maandag tot vrijdag een steden trip te gaan doen. Nu hoorde ik van mijn nichtje dat Portugal over het algemeen net even iets duurder is dan Spanje.
Wat wij willen, leuk steden tripje niet te veel musea zijn we niet zo fan van. Oh reis periode eind juni.

Zuid Portugal, Faro? Venetie? Rome? Barcalona? Te veel keuzes en niet genoeg vakantie tijd (vrouwlief kan helaas niet langer).

Bedankt alvast!
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Portugal, Spanje of Italie

Bericht door annet2009 »

Als je in geen van die steden eerder geweest bent zou ik het wel weten: Rome. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke smaak.
Ma-vr vind ik voor Venetie wat lang. In Portugal is Lissabon ook een optie.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Als ik mag vragen, wat vind je zo top aan Rome?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rome is 1 groot openluchtmuseum. Dat maakt het een leuke bestemming.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Afgelopen zomer in Lissabon geweest, wat een leuke stad is dat. Veel cultuur, lekker eten, dichtbij het strand en zeker niet duur. Koffie in het centrum voor 1 euro.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Njit, bedankt! Wij zijn namelijk niet van die indoor museum personen hoe meer buiten hoe beter. Lissabon begint ook steeds aantrekkelijker te worden. Denk dat ik Spanje voor een andere keer laat! Bedankt voor de input!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bij de goede tenten (de niet toeristische) in Rome is de koffie ook maar 1 euro :)
Als de koffie duurder is, weet je meteen dat het een toeristentent is!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ook leuk om te doen in Rome: Segway!
Wij hebben deze gedaan: https://www.romebysegway.com/tour/rome- ... gway-tour/ . Maar dat was ook omdat we Segway zo leuk vinden :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Valencia!

Ik preek voor eigen parochie :D Spanje kan eind juni erg warm zijn, daar moet je van houden.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Ik zou ook de voorkeur geven aan Spanje of Rome. We hebben afgelopen mei een maand rondgereisd met een camper door Spanje en Portugal. Eerder ook al eens een citytrip naar Lissabon gedaan, en 15 jaar geleden 10 dagen in Rome doorgebracht.
- Rome: op die 10 dagen hebben we ons niet verveeld! Er is zooveel te zien en te doen, we zijn geen enkel museum binnen geweest! Behalve forum romanum en colloseum, maar dat moet je echt gezien hebben! Daarnaast is Rome gewoon heel erg romantisch en mooi. Lekker eten en drinken spreekt voor zich.
- Spanje: ik vind Valencia ook geweldig maar zou eerder Sevilla of Granada aanrader. Prachtige steden om in rond te dwalen, mooie oude centra en veel cultuur. Een stuk goedkoper dan Italië, en even lekker eten en drinken. In Sevilla en Granda is net iets meer te doen dan Valencia.
- Portugal: Porto is heel erg mooi maar op een dag kan je het wel gezien hebben, zeker als je geen musea enzo doet, het oude centrum is niet zo groot, wat Porto drinken, een uurtje bootje varen en dan ben je er wel geweest. Lissabon waren we in 2009, minder mooi dan Porto maar groter, ook wel veel armere wijken. Vond ik wel een leuke stad maar niet half zo leuk als bovenstaande naar mijn bescheiden mening. Faro en de Algarve moet he doen voor de natuur en niet voor de stad (dorp).

Succes met je keuze! :thumbup:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Big_Mo schreef:Als ik mag vragen, wat vind je zo top aan Rome?
De hele sfeer en er is ontzettend veel te zien.
Vooral de vele mooie gebouwen. Het Vaticaan met het plein ervoor en het uitzicht van bovenaf.
Het Collosseum en de Engelenburcht.
Het Forum Romanum is ook een van de hoogtepunten wat mij betreft, ronddwalen tussen de ruines daar.
Ik ben absoluut geen 'museum-mens' maar het Vaticaanmuseum met de Sixtijnse Kapel is echt heel bijzonder.
De pleinen: 's avonds over de Piazza Navona en de Piazza di Spagna lopen en op de Spaanse trappen zitten.
's Ochtends in een cafeetje ontbijten met cappuccino en een zoet broodje...
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Afgelopen juni waren wij drie dagen in Rome en hadden een hotelletje vlakbij Piazza Navona.
Is wel wat duurder, maar heeft als voordeel dat praktisch alle bezienswaardigheden te belopen zijn.
Nou ben ik niet echt een wandelaar, maar het lopen daar is een belevenis. Wat een schitterende stad.
En als je het even zat bent, plof je gewoon neer op één van de ontelbare terrasjes.
Ook wij zijn geen museumliefhebbers, maar er is daar zoveel te zien gewoon buiten in de 'open lucht' en zelfs onder de grond.
Voor één museum hebben wij een uitzondering gemaakt: de Sixtijnse Kapel. Een plekje, wel wat druk, maar van een bovennatuurlijke schoonheid.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dank iedereen voor jullie input tot nu toe. Gister even met mijn tante gesproken en die wilt ook wat zon hebben. Mijn nichtje zit nu met Zwitserland (we hebben daar familie zitten ook) maar na een lange winter zou het wel fijn zijn wat zon en wellicht strand er bij te hebben. Ik denk dat ik een kaart van Europa even ga uitprinten en aan mijn dart bord ga hangen. Rome klinkt inderdaad ook wel aantrekkelijk nu... Nog zo ver weg maar ook weer snel voor de deur!
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Rome ligt ook niet ver van het strand af, dus dat zou je makkelijk kunnen combineren. Bovendien ligt Rome zuidelijk genoeg om grote garantie op zon te hebben in juni. ( en vanaf Rome zou je eventueel ook nog Pompeii kunnen bezoeken, maar misschien wordt dat wel wat veel).
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Pompeii zou heel gaaf zijn om te zien maar twee en half uur reizen er heen zie ik niet zo zitten. Tenzij we naar Napels gaan. Me nichtje begint Griekenland er bij te mixen nu..... Te vele keuzes te weinig vakantie tijd :lol:
Krristof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Krristof »

Een alternatief voor Pompeii vanuit Rome is Ostia Antica (

Dat is een oude havenstad nabij Rome. Ik schat dat het een half uurtje met de trein is.
Deze trein, de Roma Lido-lijn, rijdt ook door naar het "gewone" Ostia, aan de zee.

Ook hier vind je mooi bewaarde ruïnes, een klein amfitheater, mozaïeken enzovoort. Voor mij een aanrader!

Na je bezoek aan deze stad, kan je dan makkelijk nog doorrijden met de trein om een namiddagje aan het strand te vertoeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer