Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canarische eilanden --> is Cuba geworden.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Canarische eilanden --> is Cuba geworden.
Wij denken eraan om een weekje naar de Canarische eilanden te gaan in februari maar heb hierover een misschien banaal vraagje.
Weet iemand of de temperatuur aangenaam genoeg is om ook te zwemmen zowel in zee en/of zwembad?
Enkele jaren geleden zijn wij ook eens een weekje in de winter naar het zuiden van Spanje geweest en de temperatuur in het zonnetje was er heel aangenaam maar net niet goed genoeg om uren te zitten zonnen ,laat staan te zwemmen. Nog een nadeel vond ik het afkoelen 's avonds zodat men altijd met een jas moest rondlopen.
Wij willen er een rustweekje van maken, vandaar dus mijn vraag
Weet iemand of de temperatuur aangenaam genoeg is om ook te zwemmen zowel in zee en/of zwembad?
Enkele jaren geleden zijn wij ook eens een weekje in de winter naar het zuiden van Spanje geweest en de temperatuur in het zonnetje was er heel aangenaam maar net niet goed genoeg om uren te zitten zonnen ,laat staan te zwemmen. Nog een nadeel vond ik het afkoelen 's avonds zodat men altijd met een jas moest rondlopen.
Wij willen er een rustweekje van maken, vandaar dus mijn vraag
Laatst gewijzigd door markro op 08 feb 2016, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Canarische eilanden
Op de Canarische eilanden moet je geluk hebben met het weer in de winter. Dat is dus ook meteen de reden dat wij tegenwoordig liever naar Florida gaan. Wij zijn er 3 x geweest in verschillende periodes en hebben 2 x echt prutweer gehad met meer dan de helft van de tijd regen en echt koude temperaturen.
Aangezien ons doel ook een rustweek was, baalden wij er stevig van.
Wil je echt zon en lekker weer, dan zou ik naar Kaapverdië gaan als ik jullie was.
Aangezien ons doel ook een rustweek was, baalden wij er stevig van.
Wil je echt zon en lekker weer, dan zou ik naar Kaapverdië gaan als ik jullie was.
- Nati
- Amerikakenner
Dank je voor je reactie Vito
Toen het die ene keer wel mooi weer was toen jullie er waren,was het toen zo warm dat je bijvoorbeeld aan het strand kon liggen zonnen en eventueel pootje baden? Ik kan me herinneren toen wij in Torremolinos waren in januari enkele jaren geleden toen kon je op een ligbed aan het zwembad lekker liggen met een boekje maar eens de schaduw er was werd het veel te koud en moest je ergens anders gaan zitten.
We gaan waarschijnlijk wachten op een last minute reis zodat we op voorhand het weer een beetje kunnen opvolgen.
Florida zou natuurlijk beter zijn maar aangezien deze vakantie een tussendoortje is willen we het een beetje budgetvriendelijker houden.

Toen het die ene keer wel mooi weer was toen jullie er waren,was het toen zo warm dat je bijvoorbeeld aan het strand kon liggen zonnen en eventueel pootje baden? Ik kan me herinneren toen wij in Torremolinos waren in januari enkele jaren geleden toen kon je op een ligbed aan het zwembad lekker liggen met een boekje maar eens de schaduw er was werd het veel te koud en moest je ergens anders gaan zitten.
We gaan waarschijnlijk wachten op een last minute reis zodat we op voorhand het weer een beetje kunnen opvolgen.
Florida zou natuurlijk beter zijn maar aangezien deze vakantie een tussendoortje is willen we het een beetje budgetvriendelijker houden.
-
- Amerika-expert
TUI heeft soms hele leuke aanbiedingen naar Florida.
Maar de keer dat wij wel goed weer hadden zaten we in een baaitje waar het absoluut niet waaide en waar je dus heerlijk op het strand kon liggen. Dit was op Tenerife.
Wij hebben in de familie een leuk gezegde over :
Lanzarote, het weer is k.....
Vul zelf maar aan. Dit omdat iedereen in onze familie daar slecht weer had ongeacht wanneer ze gingen. Volgens mij heb je op Gran Canaria nog de meeste kans op goed weer.
Maar de keer dat wij wel goed weer hadden zaten we in een baaitje waar het absoluut niet waaide en waar je dus heerlijk op het strand kon liggen. Dit was op Tenerife.
Wij hebben in de familie een leuk gezegde over :
Lanzarote, het weer is k.....

Leuk Vito, ik ga in april een weekje naar Lanzarote

-
- Amerika-expert
Rendementen uit het verleden enz enz , dus jullie hebben vast goed weer, Hinko.
Het is overigens wel een mooi eiland, dus zelfs met slecht weer genoeg te zien en te doen.
Het is overigens wel een mooi eiland, dus zelfs met slecht weer genoeg te zien en te doen.
Zekers
genoeg te doen en we hebben maar een weekje

genoeg te doen en we hebben maar een weekje

Wij gaan een weekje naar Tenerife in februari met ons gezin en hopen maar op goed weer, het is al heel lang mooi weer daar.
Wij willen wandelen, en relaxen, maar er moeten helaas ook examenboeken mee.
Wij zijn ook heel lang geleden naar Gran Canaria geweest, maar qua natuur is Tenerife veel mooier, aldus familie.
Wij hebben een autootje en willen ook 1 of 2 dagen het eiland verkennen, El Teide moet heel mooi zijn, maar het moet wel aardig helder weer zijn.
Je kunt het beste voor mooi weer, in het zuiden zitten van het eiland. Het is wel toeristisch, maar dat is vooral de kust zelf.
Wij willen wandelen, en relaxen, maar er moeten helaas ook examenboeken mee.
Wij zijn ook heel lang geleden naar Gran Canaria geweest, maar qua natuur is Tenerife veel mooier, aldus familie.
Wij hebben een autootje en willen ook 1 of 2 dagen het eiland verkennen, El Teide moet heel mooi zijn, maar het moet wel aardig helder weer zijn.
Je kunt het beste voor mooi weer, in het zuiden zitten van het eiland. Het is wel toeristisch, maar dat is vooral de kust zelf.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een ander forumlid, die hier niet zo vaak meer komt, is begin december naar Lanzarote geweest. Volgens mij is de periode december/januari/februari wat minder stabiel qua weer dan de rest van het jaar, maar zij hebben erg mooi weer gehad. Misschien niet direct temperaturen om in zee of zwembad te springen (ik meen rond de 23 graden), maar steeds zonnig. Ze hebben veel gefietst daar, want Lanzarote is vrij vlak. En de foto's waren heerlijk om naar te kijken 

Wij waren vlak voor de kerst in fuerteventura. Het was toen elke dag rond de 25 graden en we hebben wel in zee gezwommen/gesnorkeld.
Het was wel koud, dus konden er niet te lang in blijven. In de zon was het heerlijk
Het was wel koud, dus konden er niet te lang in blijven. In de zon was het heerlijk

- Nati
- Amerikakenner
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
We hebben een weekje vakantie geboekt maar niet naar de Canarische eilanden.
Het is uiteindelijk Cuba geworden,een land waar ik al heel lang naar toe wilde voor het te laat is en het zijn originaliteit kwijt is aan de Amerikanen.
Het weer, maar ook de prijs, heeft de doorslag gegeven om naar daar te gaan. De prijs voor een all inn formule in een toeristenhotel in Varadero ligt niet veel hoger dan een hotel op de Canarische eilanden ,en ja het is misschien inderdaad appelen met peren vergelijken qua luxe.
Het is niet de bedoeling dat we een week aan het strand gaan liggen maar ook het land een beetje gaan ontdekken. Dus als er iemand nog een tip heeft over Cuba ,laat zeker iets weten.

We hebben een weekje vakantie geboekt maar niet naar de Canarische eilanden.
Het is uiteindelijk Cuba geworden,een land waar ik al heel lang naar toe wilde voor het te laat is en het zijn originaliteit kwijt is aan de Amerikanen.
Het weer, maar ook de prijs, heeft de doorslag gegeven om naar daar te gaan. De prijs voor een all inn formule in een toeristenhotel in Varadero ligt niet veel hoger dan een hotel op de Canarische eilanden ,en ja het is misschien inderdaad appelen met peren vergelijken qua luxe.
Het is niet de bedoeling dat we een week aan het strand gaan liggen maar ook het land een beetje gaan ontdekken. Dus als er iemand nog een tip heeft over Cuba ,laat zeker iets weten.
- RiverCola
- Amerika-expert
@Nati: onze eerste roadtrip buiten Europa was een rondreis van bijna 3 weken door Cuba. Het is al járen geleden, maar ben er nog steeds vol van als ik eraan terug denk.
Het is een beetje jammer dat jullie er maar een week zijn en dat jullie die week in Varadero doorbrengen. Het nadeel van Varadero is namelijk dat het nogal ver ligt van alle highlights van Cuba. Gelukkig is Havana wel dichtbij en ik zou jullie dan ook echt aanraden om daar 1 nacht te boeken, zodat jullie krap twee dagen in Havana door kunnen brengen. Er is een hoop te zien! Er zijn een aantal mooie musea, er is een fort aan de andere kant van de baai waar je met een bootje naartoe kunt, er zijn vele prachtige pleinen en kerken en straatjes om doorheen te slenteren. Uiteraard mag een wandeling aan het begin van de avond over de Malecon niet ontbreken. Neem écht die ene nacht daar, zodat je Havana ook in de avonduren kunt ervaren!
Andere highlights van Cuba zijn het stadje Trinidad, het dorp Vinales dat te midden van werkelijk prachtige natuur ligt (de Mogotes en de tabaksplantages), het memorium/mausoleum en museum van Fidel Castro in Santa Clara, het stadje Camagüey, de 'hoofdstad' van het oosten Santiago de Cuba en het Sierra Maestra gebergte. Wij zijn ook nog op Cayo Coco en Cayo Jutias geweest om van de tropische stranden te genieten. Bekijk zo even wat plekken op de kaart. Door de langgerekte vorm van het eiland zullen veel plekken te ver zijn voor jullie, maar wellicht zijn er vanuit Varadero ook nog wel wat leuke dagtochtjes te maken?
Het is een beetje jammer dat jullie er maar een week zijn en dat jullie die week in Varadero doorbrengen. Het nadeel van Varadero is namelijk dat het nogal ver ligt van alle highlights van Cuba. Gelukkig is Havana wel dichtbij en ik zou jullie dan ook echt aanraden om daar 1 nacht te boeken, zodat jullie krap twee dagen in Havana door kunnen brengen. Er is een hoop te zien! Er zijn een aantal mooie musea, er is een fort aan de andere kant van de baai waar je met een bootje naartoe kunt, er zijn vele prachtige pleinen en kerken en straatjes om doorheen te slenteren. Uiteraard mag een wandeling aan het begin van de avond over de Malecon niet ontbreken. Neem écht die ene nacht daar, zodat je Havana ook in de avonduren kunt ervaren!
Andere highlights van Cuba zijn het stadje Trinidad, het dorp Vinales dat te midden van werkelijk prachtige natuur ligt (de Mogotes en de tabaksplantages), het memorium/mausoleum en museum van Fidel Castro in Santa Clara, het stadje Camagüey, de 'hoofdstad' van het oosten Santiago de Cuba en het Sierra Maestra gebergte. Wij zijn ook nog op Cayo Coco en Cayo Jutias geweest om van de tropische stranden te genieten. Bekijk zo even wat plekken op de kaart. Door de langgerekte vorm van het eiland zullen veel plekken te ver zijn voor jullie, maar wellicht zijn er vanuit Varadero ook nog wel wat leuke dagtochtjes te maken?
- Nati
- Amerikakenner
Bedankt voor je tips Rivercola
Wij zijn er inderdaad maar een week omdat ons eerste plan was om gewoon een weekje zon te pakken. Het is niet lang maar hopelijk genoeg om al wat indrukken te krijgen wan dit land vooraleer de Amerikanen het zullen overspoelen met hun Mc donalds en andere Amerikaanse invloeden.
Een bezoek aan Havana staat alvast op het programma en misschien dat we nog ergens dichter bij Varadero ook wel iets gaan bezoeken.
Wij zijn er inderdaad maar een week omdat ons eerste plan was om gewoon een weekje zon te pakken. Het is niet lang maar hopelijk genoeg om al wat indrukken te krijgen wan dit land vooraleer de Amerikanen het zullen overspoelen met hun Mc donalds en andere Amerikaanse invloeden.
Een bezoek aan Havana staat alvast op het programma en misschien dat we nog ergens dichter bij Varadero ook wel iets gaan bezoeken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ah leuk, Cuba! Ik ga er zelf halverwege maart 2,5 week naartoe. Hopelijk is het weer tegen die tijd een beetje opgeknapt. Ze hebben nu vanwege een sterke El Niño de natste winter in jaren. De verwachting is dat de regens en stormen na februari wat gaan afzwakken, maar tot april is het waarschijnlijk natter dan normaal. Ik verheug me hoe dan ook enorm op die reis. Cuba staat al lang op mijn lijstje, maar ik vond dat het er nu maar eens van moest komen, ook "voordat die Amerikanen allemaal komen". Al heb ik verhalen gehoord dat het er nu al stikt van de Amerikanen, dat de prijzen flink gestegen zijn en dat er onlangs in Trinidad zo'n grote drukte was dat toeristen die geen casa konden vinden de nacht in parkjes hebben doorgebracht. Ben benieuwd wat ik er aantref over anderhalve maand
Varadero sla ik over. Ik breng 5,5 dag in Havana door, 3 in Viñales, 3 in de buurt Cienfuegos, 3 in Trinidad, 1 in Santa Clara en de rest zie ik als reisdagen.
Vanuit Varadero zou je trouwens nog Matanzas kunnen bezoeken. Schijnt een fraai en niet zo toeristisch stadje te zijn.

Varadero sla ik over. Ik breng 5,5 dag in Havana door, 3 in Viñales, 3 in de buurt Cienfuegos, 3 in Trinidad, 1 in Santa Clara en de rest zie ik als reisdagen.
Vanuit Varadero zou je trouwens nog Matanzas kunnen bezoeken. Schijnt een fraai en niet zo toeristisch stadje te zijn.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Wij waren met kerst (2015) op Tenerife. Heerlijk weer. El Teide is schitterend. We voelden ons net op vakantie in Amerika
Lekker zwemmen in het zwembad en tot 's avonds nog heerlijk weer. En langer licht dan in NL! Ik moet wel zeggen dat de temperaturen afgelopen keer hoger lager dan gemiddeld.

Lekker zwemmen in het zwembad en tot 's avonds nog heerlijk weer. En langer licht dan in NL! Ik moet wel zeggen dat de temperaturen afgelopen keer hoger lager dan gemiddeld.
- Nati
- Amerikakenner
Re: Canarische eilanden / Cuba
Ik heb de titel van dit topic aangepast omdat de vakantie niet naar de Canarische eilanden gaat, maar we uiteindelijk gekozen hebben om een weekje naar Cuba te gaan.
We logeren in een all inn hotel in Varadero en zijn van plan om niet de hele week op onze luie krent te gaan liggen maar ook een beetje van het land te bezichtigen.
Als er leden zijn die ons wat tips kunnen geven ivm uitstapjes of (openbaar) vervoer of taxi ,die tips zijn altijd welkom.
alvast bedankt!
We logeren in een all inn hotel in Varadero en zijn van plan om niet de hele week op onze luie krent te gaan liggen maar ook een beetje van het land te bezichtigen.
Als er leden zijn die ons wat tips kunnen geven ivm uitstapjes of (openbaar) vervoer of taxi ,die tips zijn altijd welkom.
alvast bedankt!
- Nati
- Amerikakenner
Re: Canarische eilanden --> is Cuba geworden.
Canarische eilanden of Cuba? Het is uiteindelijk helemaal niks geworden. 
We hadden normaal gezien gisteren moeten vertrekken, maar we hebben de reis moeten annuleren omdat afgelopen dinsdag mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis gebracht is met een hersenbloeding en sindsdien ligt ze in een coma op de intensieve zorgen .
Annuleren bij Sunjets was geen probleem en omdat we sinds het begin van dit jaar een goeie reisverzekering hebben bij de bank zullen we er hopelijk ook geen grote financiële kater aan overhouden.
Nu maar hopen dat ze ooit een beetje hersteld ,maar het zal iets van lange duur worden.
Uitstel is geen afstel en ooit zullen we nog wel naar Cuba kunnen gaan.

We hadden normaal gezien gisteren moeten vertrekken, maar we hebben de reis moeten annuleren omdat afgelopen dinsdag mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis gebracht is met een hersenbloeding en sindsdien ligt ze in een coma op de intensieve zorgen .
Annuleren bij Sunjets was geen probleem en omdat we sinds het begin van dit jaar een goeie reisverzekering hebben bij de bank zullen we er hopelijk ook geen grote financiële kater aan overhouden.
Nu maar hopen dat ze ooit een beetje hersteld ,maar het zal iets van lange duur worden.
Uitstel is geen afstel en ooit zullen we nog wel naar Cuba kunnen gaan.
Ik lees jouw berichtje nu pas . Annuleren is altijd jammer, maar je was nog hier en dat is wel zo prettig. Wat in het vat zit, verzuurt niet. En wie weet kun je dan wel wat langer naar Cuba.
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik had je bericht wel gelezen maar ben helemaal vergeten te reageren. Hoe is het nu met je schoonmoeder Nati?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook had je bericht niet eerder gezien. Wat naar allemaal. Hoe gaat het nu?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht