Nieuwe leden en introducties

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Nieuwe leden en introducties

Bericht door harryh »

Hi @Moderatorteam, het valt me op dat er recent een hele bubs aan nieuwe leden op het forum komt, nu er weer gereisd mag worden zal er wel meer naar info gezocht worden. Op zich prima uiteraard. Maar niet zo veel van die nieuwe leden verdiepen zich in de forumregels, doen een introductie enz. Of ze gebruiken quoten onjuist, openen aparte topics voor onderwerpen die al lang een plek hebben enz.
Allemaal al hier vermeld viewtopic.php?f=1&t=32149.

Is it just me, or...?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door bedeve »

Dank je wel @harryh :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Coyote »

Eens met @harryh :thumbup:

Ook mij valt dit op en ik meld dan ook af en toe bij het Mod-team middels het !-teken als een topic bijv. ten onrechte geopend wordt omdat er dan al meerdere topics over lopen.

Misschien zou daar inderdaad wat meer aandacht voor kunnen zijn bij de nieuwe leden, bijv. in de welkomstmail die ze krijgen? Als ze die al krijgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door BonnyR »

@harryh klopt, maar vergis je niet in de kennis die mensen wel of niet hebben om de weg te vinden binnen dit forum. Of daarvoor de tijd maken. De logica op dit forum is uitstekend hier kwa indeling en zoekfuncties, maar wel heel uitgebreid. Volgens mij is er een topic voor nieuwe leden om eerst door te lezen. Denk dat een welkomstmail niet zo veel uitmaakt en kost natuurlijk flink wat extra tijd voor het moderator team..
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Mrvanilla »

Thanks voor de feedback.

Er wordt meestal niet gereageerd in de voorsteltopics dus ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even interessant is dat te doen. En sommige leden melden zich aan omdat ze een heel concrete vraag hebben en niet per se de intentie om lang en intensief lid te worden. Dat mag ook. Het is ook niet verplicht je voor te stellen.

Zoals @Coyote zegt kan de ! button gebruikt worden om iets te melden, dan passen wij het aan en melden dan meestal aan de nieuwe leden wat de regels zijn indien nodig.
Groetjes,
Daniel
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door harryh »

@BonnyR die instructies staan hier viewtopic.php?f=1&t=32149, het is meer dat er niet zo veel nieuwe leden zijn die ze lezen, dat is mijn beeld. Ik denk ook niet dat een welkomstmail gaat helpen. En zoals @Mrvanilla zegt, laten we het melden.
Ik heb gisteren een paar nieuwe leden op die link gewezen iig.
Gast

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Gast »

BonnyR schreef:
04 feb 2022, 10:25
@harryh klopt, maar vergis je niet in de kennis die mensen wel of niet hebben om de weg te vinden binnen dit forum. Of daarvoor de tijd maken. De logica op dit forum is uitstekend hier kwa indeling en zoekfuncties, maar wel heel uitgebreid. Volgens mij is er een topic voor nieuwe leden om eerst door te lezen. Denk dat een welkomstmail niet zo veel uitmaakt en kost natuurlijk flink wat extra tijd voor het moderator team..
Ik merk juist dat nieuwe mensen die hier komen alleen geïnteresseerd zijn in een antwoord op hun eigen vraag en de moeite gewoon niet (willen) nemen om te zoeken. Juist om het voor zichzelf (en alleen daarom) overzichtelijk te houden openen ze een nieuw topic.

Misschien moet er een threshold zijn voor het openen van een nieuw topic, bijvoorbeeld bij minimaal 25 berichten, als een soort beperking voor nieuwe leden om het forum niet te vervuilen. Dat levert ook minder werk op voor de moderators :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Mrvanilla »

Ik zie geen reden om drempelverhogende regels te gaan introduceren, mijn inziens valt de vervuiling best mee; zoals gezegd, daar waar nodig kan melding worden gedaan :thumbup:
Groetjes,
Daniel
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door mtl »

Je kan er ook voor kiezen om niet te reageren op dergelijke topics. Extra maatregelen zijn echt niet nodig.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door harryh »

Dan zijn er toch altijd mensen die toch reageren en het antwoord geven. Ik kies er nu voor om ze op de instructies voor nieuwe leden te wijzen, kijken of dat helpt. Hoop dat jullie dat ook doen ;)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Harry »

mtl schreef:
04 feb 2022, 11:36
Je kan er ook voor kiezen om niet te reageren op dergelijke topics. Extra maatregelen zijn echt niet nodig.
Helemaal mee eens. :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door mtl »

Bijna 10 jaar geleden was er ook al een dergelijk topic. http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=4&t=42699
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door harryh »

Ik (TS) vroeg ook niet om maatregelen, dit gaat een kant op die ik niet bedoelde. Snap ook niet waarom je die 10 jaar oude post nu aanhaalt @mtl.

Ik vroeg me vooral af of het aan mij ligt dat het lijkt of er ineens veel meer nieuwe leden zijn dan voorheen. Ik zal er op mijn eigen manier op reageren en heb dat de afgelopen dagen al gedaan ;)
En voor wat het waard is, de laatste introductie van een nieuw lid is op dit moment van 30 jan, terwijl ik al diverse leden zie posten die daarna lid zijn geworden. Die zullen de forumregels ook wel niet gelezen hebben.

Maar point taken, als we het verder geen issue vinden dan kan het topic op slot @Mrvanilla.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Harry »

De mensen veranderen nou eenmaal, toen het forum begon was er nog geen social media, er was op dit forum een sterke band tussen forumleden en dat heeft (ook bij mij) prachtige vriendschappen opgeleverd. Alles moet tegenwoordig sneller, wilder en vooral individueler. Het is bijna ondoenlijk om van ieder nieuw forumlid te verwachten dat ze zich voorstellen of zich helemaal inlezen in de forum regels, de meeste mensen stellen een vraag en gaan weer verder.
Het was vroeger op het forum ook niet toegestaan dat er “oneerlijke” zaken besproken werden, nu is er een levendig topic over het vervalsen van loyalty kaarten van hotelketens en autoverhuurders, prima hoor, maar het geeft aan dat de tijdsgeest nu eenmaal veranderd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door bedeve »

Alles moet tegenwoordig sneller, wilder en vooral individueler.

, nu is er een levendig topic over het vervalsen van loyalty kaarten van hotelketens en autoverhuurders,


@Harry toch ; wat een onrust.....daar in jouw mooie wereld aan de grens van de Duitse heuvelen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Dutchess »

Ik beschouw het niet als een regel om je voor te stellen in het voorsteltopic. Het wordt gepresenteerd als een stap/optie "om het maximale uit je lidmaatschap te halen", dus ik beschouw dat meer als een aanbeveling. Er kunnen genoeg goede redenen zijn dat mensen zich liever niet uitgebreid voorstellen. Ik vind het persoonlijk enigszins irritant dat mensen er telkens op aangesproken worden dat ze zich niet in het introductietopic voorgesteld hebben. Het is niet een voorwaarde om het forum te gebruiken.

Dat mensen nieuw topics openen over onderwerpen waar een duidelijk verzameltopic voor is (zoals het ESTA topic) stoort me wel eens, maar niet iedereen is even handig in het deelnemen aan een forum. En voor dingen als coronaregels voor het reizen zijn er inmiddels ook al zoveel verzameltopics dat het soms moeilijk is om bij te houden wat nou in welk topic thuishoort.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Gast »

Harry schreef:
05 feb 2022, 16:08
Het was vroeger op het forum ook niet toegestaan dat er “oneerlijke” zaken besproken werden, nu is er een levendig topic over het vervalsen van loyalty kaarten van hotelketens en autoverhuurders, prima hoor, maar het geeft aan dat de tijdsgeest nu eenmaal veranderd.
Wie heeft het over vervalsen?
Laatst gewijzigd door Gast op 06 feb 2022, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door bedeve »

@Terpies ,: En maar weer los...
De heftigheid van jouw reactie is misschien persoonlijk, sub-cultureel, geografisch bepaald ... maar hoeft niet...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Coyote »

Harry schreef:
05 feb 2022, 16:08
Het was vroeger op het forum ook niet toegestaan dat er “oneerlijke” zaken besproken werden, nu is er een levendig topic over het vervalsen van loyalty kaarten van hotelketens en autoverhuurders, prima hoor, maar het geeft aan dat de tijdsgeest nu eenmaal veranderd.
Hierin heeft @Harry wel een punt. Voorheen was het 'not done' zoiets aan te bevelen op het forum. Juist om het forum eerlijk en betrouwbaar te houden. Ik heb bovenstaande ook gezien en vind daar wel wat van. Want waar leg je de grens? Zal ik mijn America The Beautiful pass hier ook maar gaan aanbieden? Is nog geldig t/m 31 dec. 2022. :think:

Ik ben van mening dat we zulk soort zaken niet horen te bespreken op het forum. Dat het mogelijk is weten we allemaal, maar daarom hoeft het forum hier nog niet aan mee te werken. Zou het als forum eigenaar/beheerder sowieso niet willen dat dit de plaats is waar je je loyolty kaarten kunt vervalsen om maar een upgrade te krijgen... :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe leden en introducties

Bericht door Coyote »

Dutchess schreef:
05 feb 2022, 20:49
Dat mensen nieuw topics openen over onderwerpen waar een duidelijk verzameltopic voor is (zoals het ESTA topic) stoort me wel eens, maar niet iedereen is even handig in het deelnemen aan een forum. En voor dingen als coronaregels voor het reizen zijn er inmiddels ook al zoveel verzameltopics dat het soms moeilijk is om bij te houden wat nou in welk topic thuishoort.
Dat stoort mij ook en daarom meld ik het vaak ook even. Of er altijd wat mee gedaan wordt weet ik niet maar ik zou er een voorstander van zijn zulke topics gewoon aan bestaande topics te plakken.

Als het om Corona topics gaat ben ik het met je eens, wat hoort nou waar? Daar lopen inmiddels zoveel topics over dat het voor mij soms ook zoeken is wat nou waar bij hoort. Misschien was het handig geweest om (tijdelijk) een extra subforum aan te maken met Corona gerelateerde zaken. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer