Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door BonnyR »

Mrvanilla schreef:
14 sep 2021, 11:24
De laatste 3 jaar in ieder geval niet. Voor de continuiteit van het forum doet het modteam zijn best de basale taken te blijven uitvoeren, echter dit soort specifieke zaken blijven dus helaas liggen.
Ik beheer zelf meerdere FB pagina's en sommige pagina's zijn na een tijd minder interessant voor mezelf. Dan bied ik de pagina aan aan een enthousiaste liefhebber.
Snap ook dat voor Dennis de website om wat voor redenen geen prioriteit meer heeft. Zou wel fijn zijn dat het beheer volledig wordt overgedragen aan het huidige Mod.team.
Ik bedoel er wordt flink gebuffeld om de site up to dat te houden en goed te beheren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Gast »

En anders misschien collectief overstappen naar een ander forum
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Dude »

Coyote schreef:
14 sep 2021, 17:56
Wat het contact met Dennis betreft, weet niet of iemand hem op Facebook heeft. Misschien kan er eens een berichtje zijn kant op met de vraag of hij hier iets aan wil/kan doen. Kan hij gelijk weer eens actief aanwezig zijn hier. :wink:

Roland
Alle mogelijke manieren zijn door de jaren meermaals geprobeerd, maar er is gewoon geen reactie meer gekomen. Eens houdt het voor ons ook op om te proberen. En misschien hadden wij dat eerder kunnen/moeten melden, maar we vonden dat niet onze taak en hebben gevraagd of hij een verklaring op het forum kon plaatsen maar dat is helaas ook nooit gebeurt.
Zoals Daniel al aangaf probeert het modteam het forum zo goed mogelijk te laten verder lopen, maar sommige dingen hebben we helaas geen vat op.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Tja, dan houdt het voor jullie ook op natuurlijk.

Best wel jammer eigenlijk. Maar goed, we kunnen niet in iemands privéleven kijken en Dennis heeft er misschien wel een goede reden voor afgaande op de laatste berichten die ik wel van hem heb gehoord.

Petra heeft als mede-beheerder ook geen rechten? Zij is wel toegankelijk.

Nu maar hopen dat het forum op een goede dag niet ineens op 'zwart' staat... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
15 sep 2021, 20:16
En anders misschien collectief overstappen naar een ander forum
IJdele hoop... :wink:

Geen enkel ander Nederlandstalig Amerika-forum zal ooit zoveel bezoekers, leden en waardevolle informatie kunnen halen.

Tegenwoordig zie je op Facebook meerdere Amerika-gerelateerde groepen ontstaan. Daar haalt het gros nu haar/zijn informatie vandaan. Soms kan dat best handig zijn. Dat was er 18 jaar geleden, toen dit forum opgericht werd, nog niet. De toegang tot (snelle) info is wel wat veranderd de afgelopen 18 jaar. Fora zijn daarom lang zo populair niet meer als 10 jaar geleden. Terwijl een forum juist zoveel meer biedt dan het onpersoonlijke Facebook, maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Roland (lid sinds het begin van het forum) 8)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Allard »

Coyote schreef:
16 sep 2021, 07:32
Geen enkel ander Nederlandstalig Amerika-forum zal ooit zoveel bezoekers, leden en waardevolle informatie kunnen halen.
De kwaliteit van een forum is dat wat de deelnemers er gemeenschappelijk van maken. Dat niveau ligt hier ongekend hoog. Dat bouw je niet zo maar opnieuw op. Je zal dan de structuur en historie moeten overzetten naar een nieuw platform. Daarbij heb je tenminste de log-in rechten m.b.t. de huidige SQL database nodig.

Om de kosten hoef je het niet te laten. Ik heb drie domeinen gehost voor iets meer dan honderd euro per jaar. Maar het bijkomende werk is a hell of a job. Eerst om het op te starten en daarna nog meer om het zo vloeiend te krijgen zoals dit forum nu eenmaal loopt. Mijn complimenten voor die Dennis en de huidige moderatoren. Veel deelnemers hebben geen idee wat er soms komt kijken om een ogenschijnlijk simpel probleem weer glad te strijken
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door BonnyR »

@Coyote mee eens,dit forum heeft voor mij zoveel meer te bieden dan een gemiddelde FB groep. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar op FB pff.. zoekfunctie is minimaal, zelfde vragen soms drie keer per week, geen overzicht van topics etc.etc.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door SemJes »

Zou een ouderwetse brief sturen een optie zijn? Het duurde me niet langer dan 30 seconden om z'n adres te vinden, dus dat is niet zo moeilijk. Maar ja, de vraag is of daar dan wel reactie op komt.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Mrvanilla »

We weten wel hoe we hem kunnen bereiken ;). Hij heeft alleen andere prioriteiten dan het forum, vandaar. Op dit puntje na is het voor gebruikers nooit een probleem geweest. Hopelijk krijgen we het op een bepaalde manier nog opgelost.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Stan.Gobien »

Dennis ontvangt nog steeds de inkomsten van de reclame, maar Dennis betaalt ook nog steeds de facturen van de webhosting.
Ik heb dagelijkse back-ups.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door GoBucks »

reclame? op allesamerika.com? Nog nooit gezien. Dit gebruik ik: UBlock Origin.

https://en.wikipedia.org/wiki/UBlock_Origin
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Pete.Z »

Mag ik opmerken dat dit ontstellend irritante “probleem” nog steeds speelt, en dat het het forum een stuk minder aantrekkelijk maakt?
Als ik nu nieuw hier ging registreren vluchtte ik direct naar Facebook…..
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door hemmie »

Op mijn mobiele telefoon is die reclamebalk superirritant, als ik een reactie wil typen springt hij (meestal) precies voor waar ik aan het typen ben als ik iets wil corrigeren, dus dan zie ik niet wat ik doe en moet ik eerst weer scrollen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Galapogos »

Ik kan dan weer niet zeggen dat ik er last van heb. Op mijn mobiel staat de balk bovenaan, maar niet echt in de weg vind ik. Op mijn laptop staat-ie onderaan, maar stoor ik me er ook niet echt aan.

Voor niets gaan de zon op. Voor zo’n forum zal betaald moeten worden. Dat het op deze manier uit kan, dat vind ik alleen maar mooi.
Stan.Gobien schreef:
20 sep 2021, 20:37
Ik heb dagelijkse back-ups.
Dat is wel een fijne gedachte. Het zou heel erg jammer zijn wanneer dit forum er van de ene op de andere dag niet meer zou zijn en er niemand zou zijn die het kan fixen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door PSVwally »

Jup. Op een mobiel is die steeds terugkerende balk heel irritant.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Hockey »

Galapogos schreef:
10 jan 2022, 23:29
Voor niets gaan de zon op. Voor zo’n forum zal betaald moeten worden. Dat het op deze manier uit kan, dat vind ik alleen maar mooi.
Eens dat forums ook niet gratis draaien. Maar als de reclamebalk dusdanig irritant is dat mensen af gaan haken bereik je ook niet wat je wil.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Mrvanilla »

We snappen de frustratie. Als modteam kunnen wij hier helaas geen enkele actie op ondernemen zoals eerder gesteld. We hebben simpelweg geen toegang tot deze instellingen.

Bij mij verschijnt de balk op mijn mobiel af en toe wel en af en toe niet.

Op mijn laptop heb ik het niet als storend ervaren, op de mobiel is het inderdaad niet heel prettig.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Pete.Z »

Op laptop gaat het wel, maar opiPad is het irritant.
En verdienen doe je niks aan zo’n balk, althans, dat is echt verwaarloosbaar.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer