Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Sinds vandaag merk ik dat te pas en te onpas een irritante reclamebalk onderaan het scherm opduikt, zie afbeelding. :x

Is er iets gewijzigd in de reclameberichten op het forum?

@Moderatorteam Zouden jullie hier naar kunnen kijken? Dit is wel erg irritant. De reclamebalk in het forum zelf is al vervelend maar kan ik accepteren. Een vervelende reclamebalk die vanuit het niets te pas en te onpas onderaan het scherm opduikt en daarmee het beeld voor een groot deel blokkeert vind ik niet acceptabel.

PS: waar zijn de tijden gebleven dat je tegen een kleine vergoeding een reclamevrij forum had??

Roland
Bijlagen
reclamebalk.jpg
reclamebalk.jpg (338.02 KiB) 3334 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door mtl »

Dit soort reclames ontstaan toch door je eigen surfgedrag op het net? Volgens mij overkomt iedereen dat hier.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Dat reclamebalk bovenin het scherm heb ik al jaren, irritant maar kan ik mee leven. En dat komt inderdaad door je eigen surfgedrag. Als ik even op de site van Coolblue ben geweest en vervolgens naar het AA-forum ga, kun je er vergif op innemen dat daar reclame van Coolblue verschijnt. Vandaar ook dat ik Edge bij het afsluiten altijd alle Cookies laat verwijderen. Houd de reclames niet tegen maar ik hoef er niet constant aan herinnert te worden welke websites ik eerder bezocht.

Wat nieuw is dat er onderaan het scherm sinds vandaag een groot pop up scherm verschijnt (volledige breedte scherm), elke keer als ik over het AA-forum navigeer. Dat is nieuw! Het blokkeert bovendien een groot deel van de tekst. Je kunt het wegklikken (pijltje naar beneden, linker bovenhoek reclameblok onderaan) maar dat wil ik helemaal niet! Ik wil gewoon met plezier door het forum 'struinen' zonder steeds dat blok weg te moeten klikken.

Voor nu heb ik het inmiddels opgelost door een Ad-Blocker te installeren. Houdt ook het reclameblok in het midden tegen. Ben geen voorstander van Ad-blockers want ik snap dat dit forum ergens van bekostigd moet worden. Maar als te pas en te onpas een grote pop up van onderaan het scherm verschijnt, is er wat mij betreft een grens overschreden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door mtl »

Op die manier. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen balk onderin heb gezien elke keer als ik op deze pagina ben.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Ik gebruik Edge, wellicht dat het bij een andere browser (nog) niet gebruikt wordt? Bij andere websites (met reclame) komt er niet spontaan een pop up scherm van onderen opspringen. Dus het is echt iets dat vanuit het forum aangestuurd wordt.

Ik heb Chrome nog niet geprobeerd omdat ik het forum altijd via Edge open. Wil echter niet gedwongen worden dat via een andere browser te doen.

Dus dan toch maar eens een Ad-Blocker ingesteld. Moet zeggen, dat werkt ook wel prettig. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Harry »

Ik heb er op de IPad met Safari ook last van, ik dacht dat het aan mijn instellingen lag.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Mrvanilla »

Ik kan me voorstellen dat dat irritant is. We zullen het eens bekijken. Met onze geringe kennis van dit soort zaken weet ik echter niet of wij in staat zijn dit op te lossen als moderatorteam. Dit gaat allemaal automatisch en hebben wij als modteam geen invloed op noch houden we ons er mee bezig. Wie weet kan Stan hier iets mee, ik zal het hem doorgeven.

Gr Daniel
Groetjes,
Daniel
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door mtl »

Nu heb ik ook die balk! Zowel op laptop als telefoon. Op de telefoon verschijnt die boven. Heel irritant inderdaad!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb het zelf nog niet gemerkt.
Ik gebruik Firefox. Net in Edge getest maar krijg het ook niet direct.
Ik zal het nader onderzoeken.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb het in Edge gemerkt.
Blijkbaar gaat het hier over "Anchor Ads".
What is an anchor ad?
Anchor ads sit at the edge of a webpage irrespective of scrolling.
Google said “Anchor ads now support a larger range of screen sizes. For sites that have anchors turned on, anchor ads will soon start to appear on wider screens such as desktop. Our experiments show that anchor ads perform well on wider screens.”

These ads remain anchored on the bottom or top of the screen as the user scrolls down or up. However, they are easily dismissible. They can be closed or expanded into larger ad units.

AdSense says that anchor ads behave in a manner that may not disturb users. These ads are loaded only when a user scrolls down.

From July 19th 2021, adsense anchor ads will be automatically displayed on desktop screens. If you’ve enabled anchors for your mobile users, the Adsense account will enable this option automatically.
Helaas heb ik geen toegang tot de AdSense instellingen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Bedankt voor het uitzoeken!

Jammer dat jij er geen toegang/controle over hebt.

Wordt er nog wel wat aan gedaan door iemand die er wel toegang toe heeft?
AdSense says that anchor ads behave in a manner that may not disturb users.
Ik denk niet dat AdSense voor mij kan uitmaken wat irritant is of niet... :roll:

Vooralsnog kan ik iedereen dan alleen maar een AdBlocker aanraden. Dan ben je gelijk helemaal verlost van alle reclame.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door harryh »

Chrome op Android toont die Anchor Ads ook op veel forum pagina's en dan ben je een flink deel van je scherm kwijt aan die balk. Ik hoop dat jullie toegang krijgen tot die instellingen!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Harry »

Ik heb maar een adblocker geïnstalleerd, ik dacht eerst het valt wel mee, als nou met 1 keer op het pijltje drukken het scherm weg zou blijven is het wel oké, maar elke keer komt dat ding weer naar voren.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Mrvanilla »

Helaas is de enige die toegang heeft Dennis en die houdt zich niet meer zo bezig met dit forum.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door michelly »

Is dat niet raar? Ik neem aan dat jullie hem toch wel kunnen contacten?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Mrvanilla »

De laatste 3 jaar in ieder geval niet. Voor de continuiteit van het forum doet het modteam zijn best de basale taken te blijven uitvoeren, echter dit soort specifieke zaken blijven dus helaas liggen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door michelly »

Maar hij ontvangt wel de inkomsten van die reclames?
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Allard »

michelly schreef:
14 sep 2021, 12:08
Maar hij ontvangt wel de inkomsten van die reclames?
Alleen Hollanders denken zo...... Grapje hoor. Het hoeft niet zo te zijn dat de technische moderator (webmaster) hier inkomsten uit ontvangt. Het kan ook zo zijn dat de webhoster hier inkomsten uit ontvangt/genereert. Dat lijkt me waarschijnlijker. In ruil voor die inkomsten kan die webhoster de site dan goedkoper hosten. Vaak zie je dit soort modellen. Maar goed, dit is speculatief.

Firefox is er in ieder geval (nog) vrij van. Nu beweren de makers van Firefox extra veel zorg aan de privacy van haar gebruikers te besteden. Op dit punt werkt dit dus. Nog wel. Een soort ingebouwde adblocker. Ik voorzie in de toekomst nog wel meer van dit soort "pesterijtjes" oppopen. Voor niets gaat de zon op. En money is money. Dat is de wereld waarin we leven.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door michelly »

Dacht ik wellicht te Hollands :mrgreen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuwe (irritante) reclamebalk??

Bericht door Coyote »

Voor niets gaat (tegenwoordig) alleen de zon op. Dat is helaas maar al te waar. :?

Ik kan mij echter mateloos ergeren aan de grote hoeveelheid aan reclame op websites. En dan vooral het hinderlijk in de weg zitten. Reden dat ik sommige pagina's ook nooit meer bezoek (zoals kranten, nieuwssites etc.).

Ik heb overigens geen moeite om voor een website een kleine financiële bijdrage te leveren zodat je reclamevrij kunt surfen. Voorheen kon dat op dit forum ook. Denk dat dat Dennis meer opleverde dan de reclame inkomsten. :wink:

Trouwens, als Facebook doorgaat met het toevoegen van zoveel mogelijk reclame op mijn tijdlijn dan zal het niet lang duren voordat ik daar afscheid van neem. Sinds enkele weken kan ik geen 3 berichten van vrienden lezen of er zit alweer zo'n reclameboodschap tussen. :shock: Was dit voorheen sporadisch. Nu is het echt super irritant aan het worden. En ja, ik heb alles al zoveel mogelijk uitgevinkt maar kennelijk is het hek nu van de dam bij Facebook. Zou best kunnen dat ik tijdens mijn komende trip naar Canada voor het laatst op Facebook dagelijks een verslagje bijhoud.

Voor Youtube heb ik het trouwens opgelost door Youtube Premium te nemen. Ik kijk veel Youtube, bijna geen gewone tv meer, en ergerde mij ook mateloos aan al die reclames op Youtube. Kost je € 12 per maand maar als je dagelijks enkele uren Youtube kijkt is het een verademing alles zonder hinderlijke reclameonderbrekingen te kunnen zien. 8)

Wat het contact met Dennis betreft, weet niet of iemand hem op Facebook heeft. Misschien kan er eens een berichtje zijn kant op met de vraag of hij hier iets aan wil/kan doen. Kan hij gelijk weer eens actief aanwezig zijn hier. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer