allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door GJ »

Het viel me op dat de site allesamerika.com geen SSL-certificaat heeft (en dus geen slotje links bovenaan in de adresbalk). Hij staat te boek als 'niet veilig'.

De site zal nu niet heel veel bezoek krijgen wellicht, maar als straks de reisverboden worden opgeheven en mensen weer 'mogen' is het zonde als ze de site meteen wegklikken omdat ze het niet vertrouwen. Ze lopen zo immers een schat aan informatie mis. Wellicht kan dat opgelost worden?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door Mies2301 »

Ik heb het slotje wel gewoon in Chrome.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door Stan.Gobien »

Hier op het forum hebben we wel een SSL certificaat om de verbinding te beveiligen.
De hoofdsite (www.allesamerika.com) heeft dat inderdaad niet, daar kan ik niks aan doen, Dennis beheert de website.
Op zich is de informatie op die website statisch en is er geen inlog formulier dus noodzakelijk is dat slotje niet.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door GJ »

Het gaat inderdaad om de site, niet om het forum, dat heeft wel een slotje.

Ik denk inderdaad dat het sec voor de veiligheid van de websitebezoeker niet per se veel uitmaakt, maar het schrikt mensen wellicht wel af die zien dat ze op een onbeveiligde site zitten. Wellicht dat Dennis het alsnog kan regelen. Zou zonde zijn als mensen de zowat meest informatieve site over Amerikareizen die er is, zouden skippen vanwege iets dat in principe makkelijk gefikst kan worden!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door Loek »

Dat een site geen SSL gebruikt geeft niet als je het alleen leest. SSL security wordt pas belangrijk als je interactie heb en er gegevens achterlaat van een persoonlijke aard. Het SSL beveiligen van een site mag dan eenvoudig zijn, maar er zijn kosten aan verbonden. Waarom zou je die kosten maken als je geen gegevens van bezoekers verlangt of opslaat? Dus forum wel, maar site niet. Just my 2 cents.
Gast

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door Gast »

Als de site gehackt zou worden zou er een kans zijn dat de gebruikersgegevens toegankelijk zouden kunnen zijn en dan is het dus wel degelijk een probleem. Het forum is gewoon een sub-site van allesamerika.com, dus het is wel degelijk een risico.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: allesamerika.com - geen SSL-certificaat

Bericht door Stan.Gobien »

Het forum staat op een andere hosting hoor. Ze zijn volledig los van mekaar. Enkel de domeinnaam hebben ze gemeen.

Zoals reeds gezegd, ik kan er verder niks aan doen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer