Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Forum aanwezigheid
Forum aanwezigheid
Een paar weken geleden op een fotoforum werd er een opmerking geplaatst door een zeer regelmatige bezoeker over anderen die weing bijdraagden aan het forum of is het bijdroegen? Nou ja er worden dagelijks foto's geplaatst en daar wordt commentaar opgeleverd soms mierenneukerij (excuse me my French)
Ik doe daar niet zo aan mee, eigenlijk nauwelijks.
Ik voelde me dus aangesproken en heb daarop gereageerd dat ik weinig tijd heb, me geen expert vind etc.
Ik had het er met Marco zaterdag nog over, die kwam er ook wel eens en had de discussie gevolgd.
In ieder geval zou je hier ook zó'n discussie kunnen voeren, ik loop hier ook niet altijd de deur plat, mis hele topics noem maar op.
Vinden mensen dat erg dat anderen weinig komen of in ieder geval weinig zeggen maar wel de kennis vergaren zoals het verwijt op dat fotoforum ook was.
Ik zit er niet zo mee maar dat lijkt me logisch maar ben benieuwd hoe anderen dit ervaren en dan uiteraard vooral degenen die veel bijdragen leveren.
Ik voelde me dus aangesproken en heb daarop gereageerd dat ik weinig tijd heb, me geen expert vind etc.
Ik had het er met Marco zaterdag nog over, die kwam er ook wel eens en had de discussie gevolgd.
In ieder geval zou je hier ook zó'n discussie kunnen voeren, ik loop hier ook niet altijd de deur plat, mis hele topics noem maar op.
Vinden mensen dat erg dat anderen weinig komen of in ieder geval weinig zeggen maar wel de kennis vergaren zoals het verwijt op dat fotoforum ook was.
Ik zit er niet zo mee maar dat lijkt me logisch maar ben benieuwd hoe anderen dit ervaren en dan uiteraard vooral degenen die veel bijdragen leveren.
Ik kom hier meerdere malen per dag, maar ook ik draag niet super veel bij en vind ook niet dat ik mijzelf een expert kan noemen. Maar je bent toch vrij in het wel of niet veel bijdragen? De een draagt nu eenmaal iets meer bij dan de ander, omdat de een nu eenmaal wat meer weet dan de ander.
Als mensen op jouw foto forum het wel irritant vinden, misschien moeten ze dan ook maar niets meer bijdragen, als ze het vervelend vinden dat andere mensen wel kennis vergaren
Zo kom ik ook op een ander forum en daar was ook altijd een jongen die alleen maar commentaar gaf als: Leuk, gaaf etc etc Tuurlijk heb ik me ook wel eens afgevraagd wat daar nou eigenlijk het nut van is, maar ja, als die persoon het zo naar zijn zin heeft, waarom dan eigenlijk ook niet
Ik ben overigens ook wel benieuwd nu naar de reacties van mede forum gangers wat zij van jouw topic issue vinden.
Als mensen op jouw foto forum het wel irritant vinden, misschien moeten ze dan ook maar niets meer bijdragen, als ze het vervelend vinden dat andere mensen wel kennis vergaren
Zo kom ik ook op een ander forum en daar was ook altijd een jongen die alleen maar commentaar gaf als: Leuk, gaaf etc etc Tuurlijk heb ik me ook wel eens afgevraagd wat daar nou eigenlijk het nut van is, maar ja, als die persoon het zo naar zijn zin heeft, waarom dan eigenlijk ook niet
Ik ben overigens ook wel benieuwd nu naar de reacties van mede forum gangers wat zij van jouw topic issue vinden.
onze blog - Bouwmanfamily
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik stoor me absoluut niet aan mensen die selectief gebruik maken van een forum. Ik lees ook wat me interesseert en laat hele stukken liggen. Emigratie bijvoorbeeld, soms lees ik eens wat, maar ik heb zelf totaal geen behoefte aan emigreren, dus waarom zou ik me er dan in verdiepen?
Ik erger me soms wel aan nietszeggende onliners zoals Becs die noemt, hier komt dat gelukkig weinig voor, maar op een ander forum waar ik regelmatig kom, zitten ook van die ja-knikkers zonder enige inhoudelijke inbreng.
Eigenlijk ben ik wel heel tevreden over de gang van zaken hier en is wat mij betreft iedereen welkom of hij/zij nu 1 of 100 keer per week post (of minder nog). Zolang mensen maar respect hebben voor elkaar en elkaars mening.
Ik erger me soms wel aan nietszeggende onliners zoals Becs die noemt, hier komt dat gelukkig weinig voor, maar op een ander forum waar ik regelmatig kom, zitten ook van die ja-knikkers zonder enige inhoudelijke inbreng.
Eigenlijk ben ik wel heel tevreden over de gang van zaken hier en is wat mij betreft iedereen welkom of hij/zij nu 1 of 100 keer per week post (of minder nog). Zolang mensen maar respect hebben voor elkaar en elkaars mening.
Ik kom hier ook meerdere malen per dag langs en ik schrijf ook niet echt bepaald veel. Maar ik vind het wel heel erg leuk om te lezen. Je zou kunnen zeggen dat ik me dan niet aan had moeten melden. Lezen kun je tenslotte ook zonder aangemeld te zijn. Maar ja... dan had ik de meeting moeten missen
.
Maar ik zit ook op een fotoforum (misschien wel dezelfde als waar jij het over hebt Bart
) en ik post daar ook niet veel. Ik plaats daar alleen foto's als ik zeker weet dat ik in de richting kom van wat men daar over het algemeen mooi vindt. Ik zou wel meer kunnen posten, maar als het dan niet in hun verwachting ligt, krijg je het verwijt dat er zoveel rommel op het forum geplaatst wordt. Je kunt het moeilijk iedereen naar de zin maken. Ik heb er maar gewoon maling aan.
Maar ik zit ook op een fotoforum (misschien wel dezelfde als waar jij het over hebt Bart
Laatst gewijzigd door Anouschka op 27 nov 2006, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar je je maar druk over kan maken (en dan bedoel ik de mensen op dat andere forum dus
) Ik denk dat dit nou eenmaal altijd het geval is op een forum.
Ik schrijf ook niet altijd wat, vooral omdat ik, net als anderen, mij nou niet echt een expert kan noemen. Wel vind ik dit een leuk forum (sfeer is erg fijn) en lees inderdaad gewoon de topics die ik leuk vind en soms reageer ik.
Ik vind het niet erg, maar ja, aangezien ik dus ook niet heel veel reageer, heb ik misschien geen recht van spreken......
Ik schrijf ook niet altijd wat, vooral omdat ik, net als anderen, mij nou niet echt een expert kan noemen. Wel vind ik dit een leuk forum (sfeer is erg fijn) en lees inderdaad gewoon de topics die ik leuk vind en soms reageer ik.
Ik vind het niet erg, maar ja, aangezien ik dus ook niet heel veel reageer, heb ik misschien geen recht van spreken......
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Iedereen moet zelf weten hoevaak hij of zij reageert.
Ik kom hier dagelijks een paar keer, de ene keer reageer ik wel, de andere keer niet. Ik heb ook niet overal verstand van.
Waar ik me wel een klein beetje aan erger is dat sommigen een topic openen, een vraag stellen en vervolgens niets meer van zich laten horen, ook al krijgt diegene (veel) reacties. Maar gelukkig komt dat niet vaak voor.
Wat voor foto-forum bedoelen jullie dan? Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
Groetjes van Marloes
Ik kom hier dagelijks een paar keer, de ene keer reageer ik wel, de andere keer niet. Ik heb ook niet overal verstand van.
Waar ik me wel een klein beetje aan erger is dat sommigen een topic openen, een vraag stellen en vervolgens niets meer van zich laten horen, ook al krijgt diegene (veel) reacties. Maar gelukkig komt dat niet vaak voor.
Wat voor foto-forum bedoelen jullie dan? Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
Groetjes van Marloes
Ik bedoel het eosdigitaal-forum op http://www.eosdigitaal.nl/forum
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, de eeuwige discussie van de lurkers...
Ik vind het belangrijk dat, àls je reageert, je dit op een 'eerlijke' manier doet: dus niet met opzet op een zodanige manier reageren om kwaad bloed te zetten bij anderen.
En zoals anderen hier voor mij ook al zeiden: zelf ben ik ook selectief. Ik zal zelden in het Reisforum lezen, slechts af en toe maar. Maar Tijdelijke Visa en Emigratie zijn mijn stekkie.
Of jij nu hier dagelijks komt of niet, dat maakt je niet uit. En jouw bijdragen zijn ook helemaal niet storend (uitdagend, scheldend, ...), dus ben je wat mij betreft heel erg welkom!
Ik vind het belangrijk dat, àls je reageert, je dit op een 'eerlijke' manier doet: dus niet met opzet op een zodanige manier reageren om kwaad bloed te zetten bij anderen.
En zoals anderen hier voor mij ook al zeiden: zelf ben ik ook selectief. Ik zal zelden in het Reisforum lezen, slechts af en toe maar. Maar Tijdelijke Visa en Emigratie zijn mijn stekkie.
Of jij nu hier dagelijks komt of niet, dat maakt je niet uit. En jouw bijdragen zijn ook helemaal niet storend (uitdagend, scheldend, ...), dus ben je wat mij betreft heel erg welkom!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wow!! heb net even snel gekeken, wat een mooie foto's! Ik heb de site bij m'n favorieten gezet.Anouschka schreef:Ik bedoel het eosdigitaal-forum op http://www.eosdigitaal.nl/forum
(heb gelijk ook de behoefte om foto's te maken
Bedankt.
Groetjes van Marloes
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, zoals Elke schreef, de eeuwige discussie over "lurkers". Die wordt ook regelmatig op email lijsten gevoerd, trouwens. Ik denk, dat degenen, die zich eraan storen, een soort gevoel van bespied worden hebben. En dat snap ik dus nooit, want je weet sowieso niet wie er meeleest als je iets op een openbaar forum neerzet, dus de geregistreerde gebruikers, die weinig reageren, zijn dan wel je minste probleem.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het maakt mij niet uit of iemand veel post of weinig post. Ook niet dat er "achter de schermen" meegelezen wordt. Er zijn nl. best veel lezers die wel meelezen maar niet lid zijn. Ik vind dat helemaal niet erg.
Gelukkig is dat aantal op één hand te tellen en weten de meesten je bijdrage wel te waarderen.
Dus of je nu veel post, weinig post, alleen meeleest, jullie zijn allemaal even welkom op het forum! :welcome:
Roland
PS:
Petra,
wanneer is die kalkoen van jouw nou eens uitgegeten...

Dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Een uitgebreide beschrijving of uitleg gegeven (soms zelfs met routekaartjes) en vervolgens krijg je geen reactie meer. Dan denk ik ook, waar doe ik het voor?lelie schreef:Waar ik me wel een klein beetje aan erger is dat sommigen een topic openen, een vraag stellen en vervolgens niets meer van zich laten horen, ook al krijgt diegene (veel) reacties. Maar gelukkig komt dat niet vaak voor.
Dus of je nu veel post, weinig post, alleen meeleest, jullie zijn allemaal even welkom op het forum! :welcome:
Roland
PS:
Petra,
wanneer is die kalkoen van jouw nou eens uitgegeten...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha ha, nooit toch? Hij is alweer bezig zich vet te mesten voor volgend jaar
. Maar ik heb hem weer op stal gezet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Forum aanwezigheid
Bart bedoelt hier het digifotofreakforum, zie http://www.digifotofreak.nl/ en dan in de linker kolom de 4de button "Naar het forum".Bart40 schreef:Een paar weken geleden op een fotoforum werd er een opmerking geplaatst door een zeer regelmatige bezoeker over anderen die weing bijdraagden aan het forum of is het bijdroegen? Nou ja er worden dagelijks foto's geplaatst en daar wordt commentaar opgeleverd soms mierenneukerij (excuse me my French)
Een goed Nederlands forum over (digitale) fotografie met erg actieve leden. Er komen daar mensen, die nog in de beginnersschoenen staan van de fotografie en mensen, die al langer fotograferen. Er is veel kennis aanwezig bij sommigen en je kan er ook erg goed terecht als je vragen hebt over bijvoorbeeld de aanschaf van een type camera of objectief.
Er zijn een aantal leden die bijna dagelijks één of meerdere foto's plaatsen. Of om een beoordeling te vragen, waarop dan raad gegeven wordt, waardoor de kennis van de fotoplaatser (en ook wel van andere geïnteresseerde lezers) opgevijzeld wordt, of om te laten zien wat voor mooie foto iemand gemaakt heeft.
Fotografie vind ik een kunstzinnig iets en een foto, die ik mooi vind kan een ander wel helemaal niets vinden. Vaak hangt er ook een emotionele waarde aan. Zo zijn er allerlei tussenvormen over plaatsing van een onderwerp binnen het fotokader (compositie) of de mate van scherpte of belichting, enz.
Mij stoort het dan ook om als zoveelste een reactie op een foto te gaan geven, die gelijkluidend is als mijn voorgangers, die al een bericht hebben geplaatst. Ik doe dat dan ook niet.
Het is natuurlijk wel erg leuk, dat als je een foto plaatst, er ook mensen reacties geven. Dat begrijp ik wel. Maar als je op iedere foto een commentaar gaat leveren, dan heb je daar een dagtaak aan.
Ik moet je zeggen, dat ik veel geleerd heb door dat fotoforum te bezoeken. Zowel wat betreft de cameratechniek (was een beetje in mijn geheugen weggezakt) als over de compositie van een foto.
Ook toen mijn dochter onlangs een nieuwe camera kocht en waarvan het objectief geen scherpe foto's gaf, is zij via dat forum adequaat geholpen en heeft met de kennis die daar aanwezig is, en de camera- en objectievenreviewwebsites die daar aangedragen zijn, haar nieuw gekochte objectief in de winkel geruild voor een veel beter objectief.
Erg prettig dus.
Bart, ook ik ben van mening dat een ieder die een bijdrage aan een forum levert, of dat nu met een paar berichtjes is of met heel veel berichten, welkom is als hij/zij maar de forumregels in acht neemt en geen opruiende taal gebruikt en respect toont voor een ander en diens mening.
En op ieder forum zie je wel mensen komen en weer gaan. Dat laatste, om wat voor reden dan ook. Onenigheid, tijdgebrek, noem maar op.
Iedereen is een expert op zijn/haar terrein en natuurlijk heb jij, net als ieder ander, recht van spreken.dolphin schreef:Ik schrijf ook niet altijd wat, vooral omdat ik, net als anderen, mij nou niet echt een expert kan noemen. Wel vind ik dit een leuk forum (sfeer is erg fijn) en lees inderdaad gewoon de topics die ik leuk vind en soms reageer ik.
Zeker op dit forum, dat het meest fantastische forum is dat er bestaat.
Ikzelf kom ook iedere dag minimaal 1x kijken.
Reageren doe ik niet al te vaak en zou soms wel meer kunnen....
De wil is er wel, maar soms lijkt mijn kennis zo miniem vergeleken bij anderen.
Zou ik me niks van moeten aantrekken maar stiekum doe ik dat dus toch....
Verder merk ik dat ik soms als ik een topic heb geopend ook niet meer terugkoppel wat ik ermee doe of gedaan heb.
Dat is geen onwil maar gewoon stommigheid.
Ik let er nu wel heel erg op dat ik even terugkoppel van heey bedankt en ik heb het gezien en ik doe er dit of dat mee.
Want ik weet dat jullie dat fijn vinden maar ikzelf merk ook dat dat fijn is....
Ach we leren iedere x weer iets erbij.
Reageren doe ik niet al te vaak en zou soms wel meer kunnen....
De wil is er wel, maar soms lijkt mijn kennis zo miniem vergeleken bij anderen.
Zou ik me niks van moeten aantrekken maar stiekum doe ik dat dus toch....
Verder merk ik dat ik soms als ik een topic heb geopend ook niet meer terugkoppel wat ik ermee doe of gedaan heb.
Dat is geen onwil maar gewoon stommigheid.
Ik let er nu wel heel erg op dat ik even terugkoppel van heey bedankt en ik heb het gezien en ik doe er dit of dat mee.
Want ik weet dat jullie dat fijn vinden maar ikzelf merk ook dat dat fijn is....
Ach we leren iedere x weer iets erbij.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar ben ik vorige week lid van geworden.markro schreef:Bart bedoelt hier het digifotofreakforum, zie http://www.digifotofreak.nl/
En je hebt gelijk wat smaak betreft. Ieder heeft zijn eigen opvatting over wat mooi is en wat niet. Dat is heel persoonlijk.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dat heb ik gezien. Jij plaatste een paar mooie Amerikafoto's en ik herkende jouw Grand-Canyon-Watchtower-avatar.Anouschka schreef:Daar ben ik vorige week lid van geworden.markro schreef:Bart bedoelt hier het digifotofreakforum, zie http://www.digifotofreak.nl/
Die foto's heb ik trouwens afgelopen zaterdag tijdens de meeting in het echt zitten bewonderen in jouw fotoboek. Ze zijn erg mooi! :doublethumb:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het is dus al meer mensen opgevallen dat Anouschka hele mooie foto's had.markro schreef:Die foto's heb ik trouwens afgelopen zaterdag tijdens de meeting in het echt zitten bewonderen in jouw fotoboek. Ze zijn erg mooi! :doublethumb:
Roland