Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verwijzen naar reisverslagen

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Verwijzen naar reisverslagen

Bericht door Vito »

Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat mensen maar naar hun eigen reisverslagen verwijzen als nieuwe forumleden een vraag stellen.
Ik vind dat zelf uitermate irritant. Mensen stellen een vraag. Geef antwoord of niet, maar verwijs niet iedere keer naar je eigen verslagen. Mensen moeten dan al weer helemaal gaan zoeken naar een bepaalde dag en vaak is het maar een summier stukje of weinig relevant. Daarbij komt dat mensen vaak helemaal geen zin of tijd hebben om reisverslagen door te nemen.
Ben ik één van de weinigen die zich hier aan ergert?

Overigens: ik lees reisverslagen met veel plezier dus het gaat mij absoluut niet om de verslagen. Ik volg er meestal wel een paar. :wink:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Verwijzen naar reisverslagen

Bericht door annet2009 »

Helemaal mee eens! Het was mij ook al opgevallen en ik vind het ook heel irritant.
En ook ik vind reisverslagen op zich erg leuk om te lezen, maar die verwijzing ernaar te pas en te onpas stoort me.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vind dat niet, net zoals ik dat op je andere bericht reeds beantwoord heb. Een reisverslag lezen, zelfs slechts een paar relevante dagen, kan zeer goed helpen om een idee te krijgen wat haalbaar is qua route. Even zien hoe andere ervaren reizigers het deden. Het is natuurlijk leuk als je even specifiek vermeldt welke dagen interessant of relevant zijn voor de gestelde vraag.

Je moet ook niet vergeten dat de mensen die hier antwoorden dat graag doen en vrijwillig, het is geen kwestie van service aan de klant en SLA's, men mag van de vraagsteller toch ook iets van medewerking en input verwachten.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vito schreef:Daarbij komt dat mensen vaak helemaal geen zin of tijd hebben om reisverslagen door te nemen.
Dus omdat een TS het druk heeft of er zich gemakkelijk van af wilt maken, mag er niet meer naar reisverslagen verwezen worden ? :roll:
Het zijn trouwens bijna nooit ja-neen vragen die gesteld worden, meestal wordt er naar een persoonlijke visie gevraagd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mysthi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Mysthi »

Zolang de verwijzing te pas is, vind ik het juist vaak handig. Wilde alleen wel graag dat alle reisverslagen goed te lezen waren op een mobiel, vooral de reisverslag via deze site zijn dat niet. Maar das dan weer een ander topic misschien :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@Ingrid, als mensen reisverslagen willen lezen dan doen ze dat zelf wel. Iedereen die verslagen bijhoudt heeft dit in zijn onderschrift staan. Maar als mensen vragen stellen verwachten ze een antwoord en niet een verwijzing naar een reisverslag.

Neem bv. Paul (psvwally): Paul geeft altijd zeer uitgebreid adviezen zonder verwijzingen. Zo kan het dus ook :thumbup:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Geen enkele moeite mee.
a) Mensen hebben veel tijd en moeite gestoken in het schrijven van reisverhalen, opdat anderen er wat aan hebben
b) Er staat meer tekst (en foto's) in het reisverhaal, dan ooit in een antwoord op dit forum gevat kan worden
c) 99% van de reacties zijn volgens mij, ' aanwijzing' -> als je nog meer info wilt, KAN je mijn reisverhaal lezen (die 1e procent is idd niet echt zinvol)
d) Ik zou willen dat ik reisverhalen gelezen had voor mijn 1e USA ZW-reis. Lijkt me essentieel.
e) mensen beslissen altijd nog wel zelf, natuurlijk, of ze dat verhaal gaan lezen of niet.
f) een reisverhaal bevat meestal ook wat er de vorige dagen gedaan is, het weer, de tijd van het jaar, etc. etc. Essentiële info bij het inplannen van een nieuwe route.
g) niet andere topic-beantwoorder heeft zelf ontzettend veel tijd om te antwoorden (baan/kinderen/zelf vakantie aan t plannen/etc.) en als alle info als eens opgeschreven staat (in een reisverhaal), waarom mag je er dan niet naar verwijzen?

Maar het gaat er om dat mensen zelf informatie bij elkaar zoeken (via de zoekfunctie / google / reisverhalen / de vragen in hun topique) en verwerken. Iets wat iedere puber of hij/zij nu op de VMBO of VWO zit, leert. Veel mensen hebben daar inderdaad ' geen tijd' , ' geen zin' of ' lukt mij niet - houding' bij.
Er moet teveel op een zilveren plaat aangereikt worden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het valt mij niet zo op als ik eerlijk ben. Een paar jaar geleden had ik gevoel het ook wel trouwens. Net of mensen traffic voor hun eigen siteje wilden genereren ofzo. Maar meestal vind ik hier dat mensen reageren op een vraag en dan als extra de opmerking kijk eens in mijn (jaartal)verslag erbij doen. Ik doe dat zelf idd niet vaak, omdat ik die site niet zo heel goed in elkaar vind zitten :D Maar bij specifieke vragen vind ik het vaak wel handig om naar een bepaalde pagina te verwijzen, dan dat ik een hele pagina moet gaan samenvatten. Vaak vind je weer hele leuke nieuwe dingen in zo'n verslag.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik doe het bijna ook altijd, waarom? Puur voor extra informatie. Wellicht hebben ze er wat aan als ze ook het totaal plaatje zien.
Of ze zien bij toeval een totaal ander verslag van mij wat andere inzichten en ideeën geeft. Zo heb ik er ook genoeg ontdekt.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Toen ik mij voor de eerste keer op het forum had aangemeld, vond ik het inderdaad soms lastig zoeken in al die verwijzingen naar reisverslagen. Als nieuweling moet je een heleboel info verwerken over mogelijke bezienswaardigheden. Zo had ik bijvoorbeeld nog niet eens gehoord van parken zoals Bryce, Zion of Yosemite. Als je dan een antwoord moet zoeken in een reisverslag waarbij je de helft van de tijd niet weet waarover ze het hebben, wordt het krap lastig.
Anderzijds heb ik op het forum ook veel informatieve en directe antwoorden gekregen op mijn vragen met daarbij als extra ondersteuning de verwijzing naar het verslag. Op die manier kan je zelf bekijken of je nog meer specifieke ervaringen wilt lezen of niet. Naar verloop van tijd, als je alles wat meer hebt kunnen plaatsen, is dat best wel een meerwaarde om ze alsnog te lezen. Dus mij stoort het zeker niet als het naast het antwoord op mijn vraag erbij wordt vermeld. Integendeel, ik heb aan sommige verslagen best wel een grote hulp gehad. Nog steeds trouwens.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik verwijs bijna altijd naar mijn reisverslagen.
Waarom? Tja, je steekt best wel wat tijd in die verslagen. Die van mij zijn heel gedetailleerd dus er staat best veel info in. Dus waarom die info niet gebruiken in je antwood...
En het "kadert" ook veel beter.
Bvb op algemene vragen van : "wij gaan naar canada, route vancouver-calgary, wat zijn de must see's...?". Tja... Hangt van je voorkeur af natuurlijk dus hoe kan je beter "ontdekken" wat je voorkeur is dan door reisverslagen te lezen.
Maar ook op detail vragen "waar kunnen we orka's zien en welke maatschappij kan je aanraden".Dan zou ik bvb antwoorden. Wij deden een tour met xxx vanuit xxx, kijk maar eens in mijn reisverslag van jaar xxxx voor een impressie van de dag. (en daar is dan een heel enthoesiast verhaal).

Ik zou niet weten wat daar mis mee is en als ik zelf een vraag stel ben ik blij met zo'n antwoord. Omdat ik graag reisverslagen lees, veel beter dan eender welke reisgids :thumbup: Maar het is niet altijd evident ze zelf te vinden...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb het deze week één keer gedaan, toen iemand plotseling bedacht dat een camper weleens zijn ding zou kunnen zijn. Dat deed ik niet om informatie te geven over een route of een activiteit, maar omdat onze reizen allemaal bol staan van het enthousiasme en de informatie over campers.

Ik denk wel dat Vito een punt heeft als het gaat om een vraag als: kan ik in een dag van A naar B en onderweg C en D zien en wandeling E en F maken. Antwoord: kijk in ons reisverslag van dat jaar, dag zoveel. Wat extra info zou kunnen zijn: ja, dat kan, wij deden er ongeveer 3 uur over aan pure rijtijd, maar C en D vergen ook wel 2 uur, dus als je ook de wandelingen nog doet, kom je laat aan op je bestemming.

Er is voor beiden wat te zeggen, onze reisverslagen zijn veel meer sfeerverslagen en ik kan een halve pagina uitwijden over een goede biefstuk, daar zit niemand op te wachten. Maar misschien wel op de foto's van dikke sneeuw in juni in Yosemite, maar die plaats ik dan wel in het topic.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 22 jan 2016, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk wel dat Vito een punt heeft als het gaat om een vraag als: kan ik in een dag van A naar B en onderweg C en D zien en wandeling E en F maken. Antwoord: kijk in ons reisverslag van dat jaar, dag zoveel. Eat extra info zou kunnen zijn: ja, dat kan, wij deden er ongeveer 3 uur over aan pure rijtijd, maar C en D vergen ook wel 2 uur, dus als je ook de wandelingen nog doet, kom je laat aan op je bestemming.
Misschien dat we hetzelfde bedoelen, maar ik zou qua schrijfstijl dus je antwoord omdraaien.
Eerst bv ja dat kan, wij deden er x uur over en hebben y en z uur aan beide wandelingen gespendeerd en kwamen op dit tijdstip aan bij ons hotel in B. Kijk in mijn reisverslag van jaartal/dag voor meer info en foto's.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat voor de één haalbaar is, is voor de ander veel te druk of juist te rustig. Daarom verwijs ik ook vaak naar ons reisverslag. Ik vind dat persoonlijk de duidelijkste manier, je hebt er dan meteen foto's bij en ziet hoe wij een dag indelen. Dan kun je ook al snel oordelen of dit je manier van reizen is of niet. Als je geen zin hebt om dat te lezen dan doe je dat toch lekker niet.
Bovendien verwijs ik vaak naar de dag waar wij de route gedaan hebben waar de vraag over gaat. Ik vind reizen heel persoonlijk, je kunt dan wel een uitgebreid antwoord geven maar als onze manier van reizen je niet aanspreekt blijkt dat veel eerder uit een stukje reisverslag lezen dan uit een antwoord op een vraag.
Als ik zelf een topic open over een nieuwe reis vind ik het ook fijn als er mensen naar hun verslagen verwijzen.
De meeste informatie haal ik toch daar uit.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Vito schreef: Ik vind dat zelf uitermate irritant.
Dat kan, maar dat is niet de graadmeter. Als dit forum met iedereen rekening moet houden die iets irritant vind worden het lange dagen.
Daarbij komt dat mensen vaak helemaal geen zin of tijd hebben om reisverslagen door te nemen.
Hoe weet je dat? Benieuwd waarop je dat baseert, heb nog nooit iemand die op zoek naar info is daarover horen klagen. Ik heb juist het idee dat de meeste mensen het erg prettig vinden. Ik heb mijn eerste paar reizen erg gebruik gemaakt van reisverslagen, hartstikke fijn. En als je het niet wil, dan klik je toch lekker niet op die link? Dat bepaal je zelf wel.

Zelf houd ik ook een verslag bij, omdat je zoveel ziet en doet, dat het later leuk is om terug te lezen wat je allemaal gedaan hebt.

Ik ben het wel met je eens dat het niet het doel moet worden om te reageren. Als mods proberen we daar nog wel op te letten. We hebben diverse leden aangesproken dat het niet de bedoeling is om enkel te reageren om je verslag te promoten.
Groetjes,
Daniel
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Helemaal eens met Stan.Gobien, het lezen van reisverslagen is een zeer goede manier om je voor te bereiden op je eigen te plannen reis. En wat is er beter dan een forum waarop mensen je direct kunnen verwijzen naar de reisverslagen die voor jou relevant zijn?

Tijdens het plannen van onze reizen naar Azië waren dat soort bronnen er in veel mindere mate en het heeft me dan ook veel meer tijd gekost om uit te vogelen wat voor ons leuk om te doen was en bovendien haalbaar. En dan moet je ook nog eens gaan googlen om de weinige reisverslagen díe er zijn te vinden. Hier krijg je ze op een presenteerblaadje aangeboden. Bovendien mag je van mensen die besluiten een eigen reis te plannen ook verwachten dat ze daar zelf wat research voor doen (anders kun je net zo goed een compleet pakket boeken bij een organisatie). Ik zie het inderdaad regelmatig op dit forum en vind dat daar helemaal niets mis mee is.

Wat ik overigens wél irritant vind is wanneer leden van het forum een volledig nieuw topic openen met daarin enkel de boodschap: we gaan morgen op reis en hier is de link naar het reisverslag dat we gaan bijhouden. Juist dat geeft mij altijd het gevoel dat mensen dat enkel doen om zoveel mogelijk traffic te genereren. Ze zouden het ook gewoon kunnen posten in het topic dat ze geopend hadden om de planning te bespreken. Dan richt je je boodschap direct aan diegenen die je geholpen hebben. Maar ook dat is weer en enkelings irritatie :wink:
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik denk dat het prima is om naar een reisverslag te verwijzen als extra informatie over een bepaald gebied. Soms wordt er echter geen antwoord op de vraag gegeven maar alleen naar het reisverslag verwezen en dat vind ik dan wel eens jammer.
Ik ben een grote liefhebber van reisverslagen dus in de meeste gevallen heb ik die al gelezen en is daar juist een vraag uit voortgesproten :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vito schreef:Daarbij komt dat mensen vaak helemaal geen zin of tijd hebben om reisverslagen door te nemen.
Diezelfde mensen hebben waarschijnlijk ook geen zin om een uitgebreid antwoord te lezen. Die mensen kunnen dan ook beter gewoon naar een reisburo gaan en een standaardreis boeken :)

Wees gewoon blij met wat mensen je aandragen, helemaal gratis en voor niks.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

RiverCola schreef:Wat ik overigens wél irritant vind is wanneer leden van het forum een volledig nieuw topic openen met daarin enkel de boodschap: we gaan morgen op reis en hier is de link naar het reisverslag dat we gaan bijhouden. Juist dat geeft mij altijd het gevoel dat mensen dat enkel doen om zoveel mogelijk traffic te genereren. Ze zouden het ook gewoon kunnen posten in het topic dat ze geopend hadden om de planning te bespreken. Dan richt je je boodschap direct aan diegenen die je geholpen hebben. Maar ook dat is weer en enkelings irritatie :wink:
Misschien enkelings ;-) Ik vind het zelf wel handig om op een blog of zo gewezen te worden, omdat ik het heel fijn vind om bvb elke morgen bij het ontbijt de avonturen van een collega-forummer in de USA te volgen. En aangezien ik veel topics over het hoofd zie is het wel een fijn hulpje. Sommige sites zijn ook zo mooi gemaakt met zo'n goede reisverslagen waar veel tijd ingekropen is dat ik het ook wel begrijp dat mensen hiervoor wat reclame maken. 8)
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat vind ik ook heerlijk. 's Ochtends (of anders wanneer ik van mijn werk thuis kom) even met een kopje koffie in de hand de liveverslagen volgen. Daarom vind ik het topic "op een rijtje" zo handig. Op 3 februari begint de eerste weer zie ik :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer