OPGEPAST: Juiste tijd instellingen

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

OPGEPAST: Juiste tijd instellingen

Bericht door Stan.Gobien »

Beste forumleden,
Ik merk dat bij de meeste personen de tijdinstellingen niet juist staan na de upgrade naar 3.1 enkele maanden terug.
Om dit recht te trekken heb ik een eenmalige manuele actie uitgevoerd aan de tijdzone instellingen van alle gebruikers waarvan ik vermoedde dat deze niet juist was.

Zo waren er elfduizend gebruikers met als tijdzone GMT-1, wat Cape Verde is. Er waren er ook nog eens dertienduizend met tijdzone GMT-2 wat enkel de Southern Sandwich Islands (dicht bij Antartica) is. Verder waren er ook nog mensen met tijdzones als GMT+3 wat het oosten van Europa is en zo verder. Ik kwam ook nog iemand tegen met GMT+13 maar er stond kiwi in zijn naam, dus dat kan kloppen :lol:

Voor al deze betwijfelbare waardes heb ik de tijdzone aangepast naar "Europe/Amsterdam", sorry voor de Vlamingen (zoals mezelf, maar op zich geen verschil) maar ik moest een keuze maken en ging voor de meerderheid. Het staat jullie natuurlijk vrij om zelf je tijdzone alsnog te corrigeren.

Het nieuwe systeem voorziet in automatische aanpassing tussen wintertijd en zomertijd, tenminste wanneer je de tijdzone correct zet op jouw hoofdstad. Het is dus niet genoeg om in de eerste drop-down box de tijdzone te kiezen zoals UTC+01:00 maar je moet ook in de 2de dropdown box dan nog de correcte hoofdstad kiezen. Het tweede veld is hetgeen dat van belang is, het eerste veld is om de keuze te vernauwen tot steden uit die tijdzone.

Let er dus op dat je tijdzone op UTC+01:00 staat en de tijdzone op Europa/Brussels of Europa/Amsterdam. Dat laatste is ook belangrijk om de zomertijd op het juiste moment te laten ingaan of aflopen, want niet alle landen doen dit op hetzelfde moment. Mensen uit de V.S. of elders moeten natuurlijk de keuzes maken naar gelang hun locatie. Hieronder een screenshot van mijn instellingen.
tijd.jpg
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer