Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.

Zou jij vrijwillig een jaarlijks bedragje betalen voor een reclamevrij forum als je ingelogd bent?

Peiling eindigde op 01 mar 2012, 16:17

Ja
9
15%
Nee
51
85%

Totaal aantal stemmen: 60

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties

Bericht door Coyote »

Ik zie dat er nu helaas allemaal reclame op het forum staat (ook bij het inloggen). :(

Jammer, had gehoopt dat we hiervan gevrijwaard zouden blijven en het bij het reclameforum zou blijven.

Heb de indruk dat de layout hierdoor veranderd is bij mij (lees: verslechterd).

Roland

EDIT DENNIS: Naar aanleiding van deze discussie een poll over vrijwillig doneren om het forum reclamevrij te houden. Lees dit bericht voor uitleg.
Laatst gewijzigd door Dennis op 25 feb 2012, 16:25, 6 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb dit bericht afgesplitst omdat het over iets anders ging dan het Reclameforum.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Adverteren op het forum

Bericht door RiverCola »

Ik zie een soort blauwe balk bovenaan elke pagina met het woord Advertisement en een wit balkje in de blauwe balk. Maar er staat geen reclame in. Wel erg storend die blauwe balk.

Ik dacht dat het reclame-forum gewoon een soort sub-forum zou worden waarin mensen bepaalde zaken aan zouden prijzen, maar niet dat je er iets van zou zien als je daar geen behoefte aan hebt....
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Niet-geregistreerde en niet-ingelogde lezers krijgen nu een introscherm te zien waarbij ze aangeraden wordt om te registreren en hier zit ook reclame bij.

De enige verandering voor geregistreerde en ingelogde lezers is een klein balkje "Advertisement" bovenaan waarin op één regel wat Google links staan. Verder is er niets veranderd. Rivercola, ik heb geen idee waarom die regel bij jou leeg is; bij mij en de mods is er wel degelijk wat te zien. Ik zal dit even verder testen... als er bij jou iets verandert, laat het me dan even weten!

Dit is los van het Reclameforum gedaan.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dennis bij mij is het precies zoals jij aangeeft.

Ben ik ingelogd zie ik over de volle breedte een smalle blauw/witte balk met in het witte gedeelte een vijftal links.

Ben ik niet ingelogd is het witte gedeelte van die balk vele malen groter met daarin informatie over registratie en ook reclame.
Laatst gewijzigd door hekkie op 25 feb 2012, 01:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis schreef:Niet-geregistreerde en niet-ingelogde lezers krijgen nu een introscherm te zien waarbij ze aangeraden wordt om te registreren en hier zit ook reclame bij.
En dat vind ik dus jammer.

Standaard ga ik niet-ingelogd naar de forumindex. Nu wordt de helft van mijn scherm gevuld met reclameuitingen en moet ik een stuk naar beneden scrollen om de berichten te zien én in te loggen. Niet altijd lees ik ingelogd de nieuwe berichten.

Het wordt er op deze manier niet overzichtelijker (lees: leesbaarder) van. Vraag me af of dit niet juist nieuwe bezoekers afschrikt. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan reclameuitingen in een forum. Mijd deze dan ook meestal.

Roland

Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Ach, een beetje reklame snap ik best en heb daar niet zoveel problemen mee.
Maar als die reklame doelbewust begint te worden, dan krijg ik zo mijn twijfels.
Omdat ik met iets buitenlands bezig was, zat ik net op een vertaalsite.
Toen ik weer op het forum kwam zag ik dit in de reklamebalk:

Ads door Google Vertalen Frans Vertalen Nederlands Vertalen Nederlands Vertalen

En dit vind ik wel vervelend. Big Google is watching me...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik zal checken of ik daar iets aan kan doen.
Dennis

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Doelgerichte reclame krijg je nu wel.

Zojuist een test gedaan.

Nog nooit op de site van een bekend kleding en schoenen leverancier geweest. Daar even rondgesurft en toen het forum weer opgestart. Kreeg bij het uitgelogde scherm dus alleen reclame van die site te zien waar ik zojuist was... :?

Roland

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ter info, dit gebeurt overal op het web. Het is een automatisch proces, je moet niet gaan denken dat er iemand zit te kijken welke sites je afsurft en er vervolgens advertenties bij zoekt. Jouw surfgedrag is slechts één van honderden miljoenen... bespied voelen hoef je je dus niet.
Dennis

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Niet 'iemand' houdt het in de gaten maar wel jouw computer. :wink:

Dit is de nieuwe manier van adverteren. Aan de hand van de opgeslagen cookies worden reclameuitingen in beeld gebracht.

Toch sneu als je hier als man/vrouw of vriend/vriendin beide het forum bezoekt via dezelfde pc en ineens geconfronteerd wordt met 'vreemde' advertenties omdat de ander een bepaalde site heeft bezocht... :lol:

Roland

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Annuleer dan je facebook account ook maar, daar staat het vol van die doelgerichte reclame.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanavond ben ik eens alle fora (Nederlands en Amerikaans) afgegaan, die ik bezoek, en het blijkt dat ik niet erg op reclame let :lol: . Ik dacht namelijk dat vrijwel al die fora reclamevrij waren en laten ze nu toch allemaal reclame op de pagina's hebben! Sommigen (Trip Advisor, o.a.) zelfs met bewegende plaatjes. Is me nooit opgevallen. Maar duidelijk was dit dus een van de heel weinige fora zonder enige reclame. Zo'n dun "advertisement" bovenaan is wel heel minimaal. Ik heb dan wel een rode naam hier op het forum, maar spreek even helemaal gewoon voor mijzelf. Dennis geeft ons dit forum, maar heeft daar ook de moeite en kosten aan de host van. Ik kan dan echt niet over zo'n lijntje met advertenties hierboven vallen. Dat die zich schikken naar mijn laatst geopende pagina, tsja. Ik vind dat op Facebook soms best handig, dus wie weet hier ook wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Toen ik vanmorgen inlogde viel het mij meteen op dat er balkjes bijgekomen waren bovenaan de pagina van het forum.
Ik ben wel iemand die altijd inlogd (en ook het vakje aanvink dat ik altijd meteen wil ingelogd zijn als ik deze website bezoek) dus ik weet niet of ik met reclame van eerder bezochte sites last ga krijgen.
Dat zou ik wel spijtig vinden.
Ik dacht ook dat deze discussie ging over het adverteren op het forum van forumleden zelf en niet over adverteren van google links op de hoofdsite.
Uiteindelijk zullen we wel wennen aan die links bovenaan. En ik begrijp heel goed dat Dennis wat terug uit zijn website wil halen nadat hij er veel heeft ingestoken. :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik snap het probleem niet van doelgerichte reclame. Dat gebeurt toch overal.. en volgens mij veel meer dan je denkt, alleen ben je eraan gewend geraakt zodat het niet meer opvalt. Ik kende dit fenomeen eerst niet, ik dacht dat iedereen dezelfde reclame zag over fotografie of fotografie opleidingen LOL.

Ik denk dat men hier gewoon verwend is dat we al die jaren een gratis forum hebben gehad zonder reclame. En degenen die moeite hebben met doelgerichte reclame gebaseerd op jouw surfgedrag, hebben waarschijnlijk iets te verbergen voor hun wederhelft ;) :lol:
Sandy
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Dat was mij nog niet eens opgevallen. Wanneer ik naar het AA-forum ga ben ik altijd automatisch ingelogd.
Niet ingelogd op het forum kijken heeft niet mijn voorkeur dan zie ik immers niet in welke fora nieuwe
dingen zijn geplaatst. Dus niet interessant voor mij omdat zo te doen.

Wat die balk betreft is een regel en valt niets eens op. Als je een AdBlocker geinstalleerd hebt dan worden
de ads onderdrukt maar de regel blijft want dat is een deel van de forum opbouw.

En ja de inhoud van die Adbalk is afhankelijk van je surfgedrag dat zijn allemaal dingen die
Google verzamelt en dan voor jouw daaruit de ads selecteert die je te zien krijgt.

That's Google.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Van alle reclames op websites, vind ik de Google ads de meest irritante eerlijk gezegd.
Ik weet niet hoe het op dit moment in Nederland/België gezien wordt, maar hier in de USA ligt Google op het moment wel een beetje onder vuur. Per 1 maart veranderen hun privacy voorwaarden en dat roept, denk ik terecht, wel wat vragen op.

Voor het plaatsen van Google ads vraag ik me af of het geld wat een beheerder er voor zou krijgen het waard is. Ik vind het vaak estetisch een onprofessionele indruk geven, afgezien nog van het privacy gebeuren. Maar een beheerder is natuurlijk altijd vrij om te doen wat hij/zij met zijn forum wil.

Hier onder een link naar een blog waar ik me wel in kan vinden.
http://www.chris-creed.com/dont-let-goo ... your-site/
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 25 feb 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Het gaat nog veel verder....

Mijn broertje is online Marketeer, en die hikkem momenteel tegen het volgende probleem aan:

Internet is echt niet meer zo een vrij als we denken...
kijk maar:

http://youtu.be/bOE1HFEL8XA

Goed van dennis van de AD bar...
If you can dream it...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heel duidelijk filmpje! Thanks for sharing!
:offtopic:
De laatste wijzigingen in Facebook, bijv, zijn daar dus echt op gericht.
Vind het daardoor eigenlijk ook minder leuk geworden. Beknopter.
En ik zou dus zo naar een browser overstappen die me wel alles laat zien.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Duidelijke voorbeelden! :thumbup:

Ik zag hier gisteravond ook 'Google Adsense' tussen de bezoekers staan.

Dit is het begin van reclame hier. Waar gaat dat straks naartoe? Ik heb dit forum altijd zo gewaardeerd doordat er geen hinderlijke reclame te zien was. En je kunt wel zeggen, het is minimaal maar wie garandeerd mij dat het zo blijft? Worden straks bepaalde fora gesponserd? Krijgen we reclameuitingen tussen de berichten te zien? Moeten we straks betalen om de reclames te onderdrukken?

Ik vind het gewoon jammer dat één van de plekken waar we juist reclamevrij onze meningen konden delen nu ook gevallen is voor reclame. :sadcry:

Roland

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik realiseerde het me eerst niet, maar omdat ik een ad-blocker geïnstalleerd heb zie ik inderdaad de reclames niet.
Dude schreef: Ik dacht ook dat deze discussie ging over het adverteren op het forum van forumleden zelf en niet over adverteren van google links op de hoofdsite.
Uiteindelijk zullen we wel wennen aan die links bovenaan. En ik begrijp heel goed dat Dennis wat terug uit zijn website wil halen nadat hij er veel heeft ingestoken. :wink:

Bart

Dat was ook wat ik dacht.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer