Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Technisch probleempje inloggen

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Technisch probleempje inloggen

Bericht door headhunterke »

Ik wou zonet even alle nieuwe topics op de site bekijken, dus kwam ik natuurlijk naar AA.
Mijn webbrowser zou me normaal gezien automatisch moeten inloggen, maar dat gebeurde niet.
Ik voerde dus m'n gebruikersnaam & wachtwoord volledig correct in en probeerde in te loggen.
Echter, ik kreeg volgende melding: "Je overschreed het maximum aantal pogingen om in te loggen. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord, moet je nu ook onderstaande vraag beantwoorden om weer te kunnen inloggen."
Ik moest dus het tegenovergestelde van zwart invullen en kon dan zonder problemen inloggen.
Maar kan iemand me zeggen of het normaal is dat die boodschap er op kwam, want ik vind het heel erg raar dat ik deze boodschap te zien kreeg, terwijl ik normaal nooit uitlog. Het was zelfs even lichte paniek toen ik die knalrode lijn tekst zag staan :p
Ik weet niet of iemand anders er problemen mee heeft, maar ik geef het gewoon even mee. Misschien is er wel even een kleine technische storing geweest ofzo... ik weet het niet.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Technisch probleempje inloggen

Bericht door Njit »

Die melding zie je normaal nooit maar je hebt blijkbaar te vaak geprobeert om in te loggen.
Of iemand heeft geprobeerd om je account te hacken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb daarstraks ook die boodschap gehad !
Groetjes,
Carine
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik had ook het vermoeden dat er een aanval is geweest op de site vanwege meldingen die ik kreeg vanochtend (weet niet meer precies welke), en de site was ook heel even uit de lucht.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik moet altijd zelf inloggen. Ik heb al diverse malen het vakje aangevinkt met "log me automatisch in bij elk bezoek" maar dat is nog nooit gelukt.

Marjon
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Marjon, misschien laat je geen Cookies toe.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het probleem zit bij meerdere leden, ik had zelf vanmorgen en net weer ook dit probleem terwijl Annie zonder problemen in kom loggen.
Er is melding van gemaakt binnen het modteam dus er zal binnenkort door de techmod naar gekeken worden.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Als je ervoor kiest je geschiedenis en cookies automatisch te verwijderen gebeurt dat ook, je moet dan iedere keer opnieuw inloggen. Bij mij verschilt het per computer, waarschijnlijk doordat de browsers verschillend zijn ingesteld.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb deze problemen op dit moment bij verschillende Fora's, ongeveer sinds kerst?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik heb er ook last van, maar heb recentelijk niet iets aan mijn browserversie of -instellingen veranderd. De suggestie dat er een aanval bezig is klinkt plausibel.

Zorg in in ieder geval dat je op ieder forum, emailaccount, etc. een ander password gebruikt... Dat je AA account gehackt wordt is misschien niet zo heel erg, maar als ze daardoor je emailadres achterhalen (die staat in je profiel) inclusief password is het een stuk vervelender....
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Net gewisseld van Browsers. Safari naar Chrome en lijkt het probleem te verhelpen!
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik werk altijd met Chrome, dus ik denk niet dat het aan de browser zal liggen. En cookies (de belangrijkste althans) heb ik al een tijd niet meer opgeschoont.
Maar nu kreeg ik de melding niet meer, en ik was (zoals gewoonlijk) automatisch ingelogd.
Misschien dat er eventjes een downtime is geweest waardoor er hier en daar wat mis is gelopen...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

goldenhills schreef:Zorg in in ieder geval dat je op ieder forum, emailaccount, etc. een ander password gebruikt... Dat je AA account gehackt wordt is misschien niet zo heel erg, maar als ze daardoor je emailadres achterhalen (die staat in je profiel) inclusief password is het een stuk vervelender....
je wachtwoord staat niet in leesbare tekst in de database. Hier wordt een hash-functie voor gebruikt. Deze is niet terug te rekenen naar een leesbare tekst. Maar goed, het kan geen kwaad om verschillende wachtwoorden voor verschillende sites te gebruiken.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik had vanmiddag hetzelfde probleem met inloggen. Was al bang dat iemand geprobeerd had in m'n account te komen maar dat valt dan weer mee. Zou ook niet weten wie daar belang bij zou hebben maar goed, je weet nooit.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Als je via een brute-force attack (passwords proberen tot je de goede hebt) binnenkomt weet je het password, dus het hashen van een password is dan geen bescherming meer. Gehashed opslaan is natuurlijk wel een goede bescherming als iemand toegang tot de database weet te krijgen, dan heb je niet automatisch het password van iedereen.

Dus ook een sterk wachtwoord kiezen. Niet 'secret', ofzo...

http://www.xs4all.nl/klant/veiligheid/c ... twoord.php
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik weet niet van buiten welke hash er gebruikt wordt in phpBB3, maar meerdere paswoorden kunnen theoretisch dezelfde hash veroorzaken, al is die kans zeer klein.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb de situatie juist nog eens gehad.
Het rare is dat ik niet kan inloggen bij de vraag hoeveel wielen een fiets heeft. Blijkbaar klopt twee niet :)
De volgende vraag het tegenovergestelde van zwart lukt wel :)
Groetjes,
Carine
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Is de fiets niet bij registratie alleen? Zou ik eens moeten uitzoeken.
Toen ik die vraag voor het eerst las, dacht ik bij mezelf, en een driewieler dan?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Stan.Gobien schreef:Is de fiets niet bij registratie alleen? Zou ik eens moeten uitzoeken.
dat zijn dezelfde vragen..
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

De volgende keer probeer ik drie dan ;-) Misschien lukt dat wel.
Nee, ik krijg altijd eerst de vraag van de fietsen. Dat lukt niet met mn antwoord. Dan krijg ik dezelfde vraag terug. Lukt weer niet. Dan krijg ik de vraag over zwart/wit en daar antwoord ik blijkbaar wel juist op :)
Ik switch wel van iphone naar laptop en desktop.
Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Langs de andere kant, daarstraks had ik AA heel lang openstaan terwijl ik er niet was en toen ik terugkwam was ik er uit gegooid en kon ik ook niet meer inloggen met de fiets :)
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer