Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beperking wijzigingstijd berichten

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Beperking wijzigingstijd berichten

Bericht door Dennis »

Beste forumleden,

Doordat het inmiddels dit jaar verschillende keren is voorgekomen dat bepaalde forumleden zonder goede reden hun berichten onleesbaar maakten, hebben we besloten om het wijzigen van berichten te beperken tot 48 uur. Op die manier kunnen kleine pertinente wijzigingen (zoals spelfouten enz.) nog steeds worden doorgevoerd, maar kan niemand nog langer een discussie onleesbaar maken door halverwege een discussie al zijn/haar berichten leeg te maken. Met andere woorden: op deze manier hopen we beter de integriteit van discussies te kunnen behouden.

Uiteraard kunnen wij het ons voorstellen dat je af en toe alsnog na 48 uur een wijziging wilt doorvoeren omdat dit belangrijk is voor de discussie of omdat je een bericht dat je schreef misschien niet meer toepasselijk vind. In dat geval hebben we besloten dat je bij het bericht in kwestie een melding kunt plaatsen met je wijziging, waarna de mods deze al dan niet zullen doorvoeren. Echter, hierbij zullen de mods wel de integriteit van de discussie in de gaten houden.

Er zijn ook een beperkt aantal forumleden die meehelpen bepaalde topics up-to-date te houden, zoals het bijwerken van lijstjes. De foruminstellingen zullen daarom dusdanig worden veranderd dat betreffende forumleden die noodzakelijke wijzigingen wel kunnen blijven doorvoeren.

We hopen op je begrip.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Beperking wijzigingstijd berichten

Bericht door SpaceAce »

Top! Klinkt goed, Dennis! :thumbup:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, ik vind het jammer dat er weer een beperking wordt opgelegd. :(

Die enkele keer dat het gebeurt komen we ook wel weer overheen. Het forum wordt er echt niet minder leesbaar van. Nu is iedereen er de dupe van. :?

Sorry, maar vind het beslist geen verbetering.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Ben het met Coyote eens.
Het AA-forum is juist zo fijn, omdat er weinig kinderachtige regeltjes gelden. Iedereen is volwassen genoeg om zich aan de normale regels en omgangsvormen te houden.
Die enkele keer dat een post wordt ge-edit na een aantal maanden, nouja, so be it.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik vraag me alleen af wanneer het voorkomt dat je ná 48 uur nog iets zou willen veranderen aan je bericht?
Althans, ik kijk eigenlijk mijn berichten meteen na na het posten (meestal eerst met 'voorbeeld', om zo eventuele spelfouten te checken), maar na 48 uur bekijk ik mijn berichten eigenlijk nooit terug...

Dus wat mij betreft zie ik geen belemmering in deze beslissing en zal ik er ook weinig van merken...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het gaat er niet om of ik na 48 uur wel of niet iets wil of moet wijzigen. Ik vind het gewoon wéér een beperking...

Bovendien ben je na 48 uur nog niet zeker of iets gewijzigd wordt als jij dat graag wilt. Dan ben je alsnog van de mods afhankelijk of zij dat wel of niet willen doen.

Het is toch een zekere van vrijheidsbeperking hier op het forum dat voorheen zo open was.

Roland

Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Soms zijn veranderingen in het begin nu eenmaal moeilijk. Geloof me maar, over een maand ben je dit vergeten - en je zult er sowieso nauwelijks of niets van gemerkt hebben, net als 99% van de forumleden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het een prima idee.
Ik erger me scheel aan een aantal mensen die ineens al hun berichten weghalen. Zo is het hele topic ineens onleesbaar.
Is het nou zo erg als er een regeltje op een forum bijkomt? In dit geval is het een regel die het forum leesbaarder maakt, ik begrijp niet waarom iemand daar problemen mee kan hebben.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis schreef:Soms zijn veranderingen in het begin nu eenmaal moeilijk. Geloof me maar, over een maand ben je dit vergeten - en je zult er sowieso nauwelijks of niets van gemerkt hebben, net als 99% van de forumleden.
Sorry, maar dat is natuurlijk onzin. Zo kun je elke wijziging wel goed praten. Ik ben de andere beperkingen ook niet vergeten.

Waarom moeten de goedwillende forumleden nu weer beperkingen opgelegd krijgen? Wellicht kun je de foruminstellingen van deze forumleden zo instellen dat zij niet beperkt worden. Dat is mogelijk lees ik:
Er zijn ook een beperkt aantal forumleden die meehelpen bepaalde topics up-to-date te houden, zoals het bijwerken van lijstjes. De foruminstellingen zullen daarom dusdanig worden veranderd dat betreffende forumleden die noodzakelijke wijzigingen wel kunnen blijven doorvoeren.
Ik denk dat je de meerderheid er geen plezier mee doet met deze maatregel.

Het levert bovendien problemen op als je je reistopic wilt aanpassen. Er zijn veel forumleden die wijzigingen in hun openingspost doen naarmate de plannen voor de reis vorderen. Dat kan nu allemaal niet meer. Kan me niet voorstellen dat de mods erop zitten te wachten dat steeds aan te passen.

Dus bij deze het verzoek om deze maatregel terug te draaien.

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Maar wat heb jij er nu concreet voor last van Roland?
En wat betreft de openingspost aanpassen als de route verandert, dat vind ik dus irritant want daardoor wordt het topic heel verwarrend.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Ik vind het een prima idee.
Ik erger me scheel aan een aantal mensen die ineens al hun berichten weghalen. Zo is het hele topic ineens onleesbaar.
Hoe vaak gebeurt dat en wie hebben er allemaal last van? Ik denk dat het op 1 hand te tellen is hoe vaak dat gebeurt.
Is het nou zo erg als er een regeltje op een forum bijkomt? In dit geval is het een regel die het forum leesbaarder maakt, ik begrijp niet waarom iemand daar problemen mee kan hebben.
Een regel erbij is niet erg. Het gaat erom dat ons allemaal weer een beperking wordt opgelegd omdat enkelen?? zich ergeren aan het feit dat er af en toe eens een berichtje verdwijnt. So what? Is het forum daardoor echt zo onleesbaar??

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Maar wat heb jij er nu concreet voor last van Roland?
En wat betreft de openingspost aanpassen als de route verandert, dat vind ik dus irritant want daardoor wordt het topic heel verwarrend.
De beperking die ons nu weer opgelegd wordt.

En voor jou kan het irritant zijn, voor een ander handig. Ik heb ook wel eens het openingstopic gebruikt om de motels in te vullen waar we verbleven. Dat kan dus niet meer.

Roland

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb zojuist een toevoeging gedaan aan ons draadje over onze komende reis, wat al een jaar oud is. Normaal kon ik dan de titel aanpassen zodat mensen kunnen zien dat er een update is. Nu moet je dan dus eigenlijk een nieuw topic openen, dat vind ik dan wel weer jammer.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Prima! 48 Uur lijkt me ruim genoeg de tijd om dingen te wijzigen en anders kan je daarna nog altijd een toelichting/verduidelijking plaatsen.

Ik vond het ook vervelend wanneer mensen complete berichten verwijderden, of wanneer het openingsbericht zo dandig wordt aangepast dat de daarop volgende berichten ineens nergens meer op slaan. Ik bekijk het forum altijd vanuit "active topics" dus wanneer er iemand op een topic reageert zie ik het vanzelf.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ko-Mar schreef:Normaal kon ik dan de titel aanpassen zodat mensen kunnen zien dat er een update is. Nu moet je dan dus eigenlijk een nieuw topic openen, dat vind ik dan wel weer jammer.
Precies, dat bedoel. Soms wil je vermelden dat er een update is en dat kan dus niet meer.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

guinevere schreef:Ik vond het ook vervelend wanneer mensen complete berichten verwijderden
Maar hoe vaak gebeurt dat? Lees je werkelijk continue oude berichten terug?

Ik denk dat pak 'm beet 95% niet eens door heeft dat er af en toe eens een berichtje wordt verwijderd. Want vaak gaat het ook nog om oudere berichten dus wat is het probleem? :dontknow:

Roland

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ko-Mar schreef:Ik heb zojuist een toevoeging gedaan aan ons draadje over onze komende reis, wat al een jaar oud is. Normaal kon ik dan de titel aanpassen zodat mensen kunnen zien dat er een update is. Nu moet je dan dus eigenlijk een nieuw topic openen, dat vind ik dan wel weer jammer.
Je hoeft toch niet iedere keer als je een nieuw bericht post je topictitel aan te passen het is toch voor de forumleden zichtbaar als je een nieuw bericht post doormiddel van het oranje rechthoekje.
En de eerste post aanpassen werkt erg verwarrend en wordt door veel mensen niet gezien die lezen alleen de laatst geposte berichten en niet de openingspost.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben het wel een beetje eens met Roland.
Ondanks dat ik het ook zonde van het topic vind als iemand al zijn eerdere berichtjes verwijderd,
vind ik wel dat iemand daartoe een keuze zou moeten hebben.
Begrijp ook het idee dat je dan een verzoek daar toe kunt indienen, maar wat wordt er dan gezegd
in bijv. het geval van de laatste keer dat iemand hier op het forum al haar berichtjes had verwijderd?

Het effect blijft in mijn idee hetzelfde of degene het zelf doet of een moderator.
Neem aan dat een verzoek niet geweigerd zal worden als iemand vind dat hij/zij zijn geschreven berichtjes niet meer
op dit forum wil zien. Weet ook niet hoe dat rechtsmatig geregeld is.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:En de eerste post aanpassen werkt erg verwarrend en wordt door veel mensen niet gezien die lezen alleen de laatst geposte berichten en niet de openingspost.
Maar er zijn nu eenmaal forumleden die dat wel graag doen en dat wordt nu onmogelijk gemaakt, daar gaat het om. Er zijn wel meer dingen die ik verwarrend vind maar wordt dat gelijk aangepast?

Er wordt overigens vaak wel verwezen dat het openingsbericht gewijzigd is dus dat kan het probleem niet zijn.

Roland

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

guinevere schreef:Ik vond het ook vervelend wanneer mensen complete berichten verwijderden, of wanneer het openingsbericht zo dandig wordt aangepast dat de daarop volgende berichten ineens nergens meer op slaan.
Precies, en het is nu in korte tijd verschillende keren voorgekomen dat in een actieve discussie individuele forumleden ineens al hun berichten weghaalden. Dan wordt die discussie onleesbaar en daarover hebben ook verschillende forumleden geklaagd en gevraagd of daar niet iets aan te doen is. En dat is nu dus gebeurd. We zijn als mods niet over een nacht ijs gegaan en hebben alle voors en tegens goed tegen elkaar afgewogen. Het heeft ook duidelijk niet het doel om mensen in te perken in hun vrijheid hier iets te uiten. Als je iets wilt verduidelijken of nuanceren kun je ons een verzoekje sturen of desnoods een nieuw bericht plaatsen. Je kunt het helaas niet iedereen naar de zin maken, maar hiermee hopen we wel een groot deel van het forum tegemoet te komen en gaan we er van uit dat dit de kwaliteit van het forum als geheel ten goede komt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer