Het design is van Raymond Zachariasse, die al eerder een aantal grafische elementen voor de site heeft gebouwd.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken... geef je ongezouten mening!
Roland,Coyote schreef:Toch een vraagje: Mijn scherm wordt maar voor 2/3 gevuld (over de breedte dan). Mijn monitor (19") staat ingesteld op 1152x864. Is de pagina speciaal ontworpen voor bepaalde resoluties? Het valt mij nu pas op. Wellicht was het bij de vorige "versie" ook al zo. Nooit zo opgelet.
Plaatje, knoppen én de tekst zoals die is, zijn nu juist de lay-out. Een bredere tekst zou deze balans volkomen verstoren. Daarnaast zijn lange regels niet aangenaam om te lezen, zoals ik al eerder opmerkte.saknopper schreef:Op zich is het een prima lay-out.
Alleen jammer dat de tekst niet een breder oppervlak kan bestrijken dan de breedte van het plaatje bovenin.
Webpagina's hebben nu eenmaal de nare gewoonte om op verschillende systemen verschillende weergavegroottes te hebben. Ervoor zorgen dat een scherm, ongeacht de grootte, altijd gevuld word, is geen lay-out ontwerp, maar schermvulling. Omdat een afgewogen lay-out nooit voor alle schermgroottes kan werken, zul je ergens een compromis moeten bedenken.saknopper schreef:Maar de ruimte rechts van de tekst is allemaal loze ruimte, daar wordt nu helemaal niets mee gedaan. Dat zou toch anders kunnen.
Redneck,Redneck schreef:Plaatje, knoppen én de tekst zoals die is, zijn nu juist de lay-out. Een bredere tekst zou deze balans volkomen verstoren. Daarnaast zijn lange regels niet aangenaam om te lezen, zoals ik al eerder opmerkte.
Ik denk dat Dennis kan nagaan met welke resolutie wij zijn site bekijken. Het is dan ook niet raar om je site daarop aan te passen. Eén van de redenen waarom ik mijn site ingesteld heb voor een resolutie van 1024x768. Met het centreren zoals ik hierboven voorstelde voorkom je het probleem van een niet goed leesbare lay-out.Redneck schreef:Het is gebruikelijk bij websites om rekening te houden met de kleinst gebruikte schermresolutie. Tegenwoordig geldt daarvoor meestal 800x600 pixels. De reden is simpel, je wilt bezoekers trekken en iedereen een goed leesbare lay-out aanbieden. .