Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw AllesAmerika.com design

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Nieuw AllesAmerika.com design

Bericht door Dennis »

Het is online... het nieuwe design van AllesAmerika.com! :D Herlaad de homepage als je het nog niet gezien hebt.

Het design is van Raymond Zachariasse, die al eerder een aantal grafische elementen voor de site heeft gebouwd.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken... geef je ongezouten mening!
Laatst gewijzigd door Dennis op 23 mar 2004, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

ziet er goed uit, top werk.

Op een vreemde manier vind ik 'de tekst' er niet bij passen. Ik bedoel dus het gedeelte met de info. Geen idee wat er moet veranderd kan worden, zal wel ff wennen zijn. Maar het ziet er goed uit, goed werk Dennis
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

New design

Bericht door Marcgmp »

Hey erg mooi ziet er beter uit, zeker een vooruitgang !
Hmmmm.. ik vind het wel in het geheel passen de knoppen.

:o Zal wel veel werkt in gezeten hebben ?
Keep up the good work ! :wink:
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Complimenten! Ziet er een stuk professioneler uit! Strak en overzichtelijk en niet teveel poespas. Houd ik wel van.
Als ik dan toch nog wat op moet merken zou het op de index pagina de rode kleur van de kopjes zijn die wel erg afsteekt tegen het blauw van de hyperlinks. Maar dat gaat eigenlijk nergens over.

Goed werk!

Gr. Haye
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Chapeau :D :D :D

Ziet er zekers weer goed uit ja !!! Vooral die sterretjes > zeer mooi !!!
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Was trouwens niet echt moeilijk te maken door mij :)
Maar Dennis en ik horen graag op- of aanmerkingen, dus laat ze maar komen
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel professioneel ziet het eruit. Dennis en muffles, good job!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Het ziet er heel goed uit! De lay-out maakt een verzorgde indruk en komt strak en zakelijk over. Precies wat je verwacht van een site die de over de USA gaat. Compliment voor iedereen die er aan meegewerkt heeft. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ja, credit where credit is due: dit prachtige design is afkomstig van muffles, die ondanks mijn gezeur over details elke keer weer een mooi design aanleverde zonder morren. :D

Als je meer werk van hem wilt zien, moet je zijn site ook eens bekijken (aanrader):

http://www.muffles-online.com/

Hij maakt zelfs z'n eigen merchandise:

http://www.cafeshops.com/muffles

Overigens had ik ook een tweede persoon gevraagd een design aan te leveren, en ook haar kan ik alleen maar aanbevelen als iemand een stuk webdesign gedaan moet hebben: Yolanda Lippens. Haar e-mailadres is op verzoek bij mij verkrijgbaar; ze heeft bij mijn weten geen eigen site.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Muffles en Dennis,

Toch een vraagje: Mijn scherm wordt maar voor 2/3 gevuld (over de breedte dan). Mijn monitor (19") staat ingesteld op 1152x864. Is de pagina speciaal ontworpen voor bepaalde resoluties? Het valt mij nu pas op. Wellicht was het bij de vorige "versie" ook al zo. Nooit zo opgelet.

Het Forum is trouwens wel "beeldvullend".

Voor de rest ziet het er mooi, overzichtelijk en strak uit.

Mijn complimenten! :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Coyote schreef:Toch een vraagje: Mijn scherm wordt maar voor 2/3 gevuld (over de breedte dan). Mijn monitor (19") staat ingesteld op 1152x864. Is de pagina speciaal ontworpen voor bepaalde resoluties? Het valt mij nu pas op. Wellicht was het bij de vorige "versie" ook al zo. Nooit zo opgelet.
Roland,

Het is gebruikelijk bij websites om rekening te houden met de kleinst gebruikte schermresolutie. Tegenwoordig geldt daarvoor meestal 800x600 pixels. De reden is simpel, je wilt bezoekers trekken en iedereen een goed leesbare lay-out aanbieden.

Nog een puntje: een gemiddelde regellengte van ±65 karakters wordt beschouwd als prettig leesbaar. Hoe langer een regel, hoe moeilijker het wordt voor het menselijk oog om de "regelhorizon" te blijven volgen. Het gevolg is dat het lezen als minder prettig wordt ervaren.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Is een prima side en ontwerp.
Voor alle twee een veer. Wat je er mee doet moetje zelf maar zien.
() Ik wil niet te kritisch zijn maar de foto die staat in het stukje over het Everglades National Park is een beetje aan de paarse kant.
In het stukje over Dry Tortugas een tekstmatig slippertje of een keuze mogelijkheid? “Dry Tortugas heeft kent vele diersoorten, o.a. vogels en vele zeediertjes. “

groeten
Harm
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Op zich is het een prima lay-out.

Alleen jammer dat de tekst niet een breder oppervlak kan bestrijken dan de breedte van het plaatje bovenin. Hierdoor wordt (afhankelijk v.d. resolutie) maar een bepaald stuk van de totale oppervlakte gebruikt. Nu gebruik ik zelf nog niet zo'n hele hoge resolutie (1024x768) maar ik kan me voorstellen dat dit kan irriteren bij grotere resoluties.

Probeer je verder eens te verdiepen in CSS, het gebruik van tables is ietwat verouderd. Hier is een mooi artikel over op internet: http://www.hotdesign.com/seybold/ Hiermee kun je ook makkelijker het eerste probleem wat ik noemde oplossen. D.m.v. een simpele achtergrond en daar bovenop - gecentreerd - de site die je nu hebt bijvoorbeeld.

Verder is er misschien een andere mogelijkheid om je nieuwsbrief aan te prijzen want ik heb een gruwelijke hekel aan pop-ups, maar dat is misschien persoonlijk.

Als ik nu erg negatief overkom, dat ben ik niet.. :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

saknopper schreef:Op zich is het een prima lay-out.

Alleen jammer dat de tekst niet een breder oppervlak kan bestrijken dan de breedte van het plaatje bovenin.
Plaatje, knoppen én de tekst zoals die is, zijn nu juist de lay-out. Een bredere tekst zou deze balans volkomen verstoren. Daarnaast zijn lange regels niet aangenaam om te lezen, zoals ik al eerder opmerkte.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Maar de ruimte rechts van de tekst is allemaal loze ruimte, daar wordt nu helemaal niets mee gedaan. Dat zou toch anders kunnen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Misschien kunnen daar wat advertenties van bedrijven in amerika of nederlandse reisbureau's met reizen naar amerika :wink: kan dennis het geld nog wat terugverdienen voor zijn tijd en waarschijnlijk ook geld dat hij in deze site stopt!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Dat zou inderdaad een goed oplossing kunnen zijn.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

In principe was alles mogelijk met het webdesign en dus ook dat het zich aanpast aan de schermgrootte MAAR de site is niet opgebouwd in FrontPage, Dreamweaver of een andere HTML-editor. Het is dus een bewuste keuze. Hopelijk bevalt het nog steeds. Bevallen de sterren ook aan de zijkant of zijn die te overduidelijk of juist niet ?
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

saknopper schreef:Maar de ruimte rechts van de tekst is allemaal loze ruimte, daar wordt nu helemaal niets mee gedaan. Dat zou toch anders kunnen.
Webpagina's hebben nu eenmaal de nare gewoonte om op verschillende systemen verschillende weergavegroottes te hebben. Ervoor zorgen dat een scherm, ongeacht de grootte, altijd gevuld word, is geen lay-out ontwerp, maar schermvulling. Omdat een afgewogen lay-out nooit voor alle schermgroottes kan werken, zul je ergens een compromis moeten bedenken.

Lay-outs maken is een vak en in de 10 jaar dat ik op internet ben, heb ik heel wat grafische ellende aan mij voorbij zien komen. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Redneck schreef:Plaatje, knoppen én de tekst zoals die is, zijn nu juist de lay-out. Een bredere tekst zou deze balans volkomen verstoren. Daarnaast zijn lange regels niet aangenaam om te lezen, zoals ik al eerder opmerkte.
Redneck,

maar de tekst hoeft ook niet persé breder te worden! Je zou de ruimte (links en rechts) eventueel kunnen opvullen met een kolom zoals die nu links te zien is. Zelfs een (enkele) advertentie zou kunnen. Ook kun je ervoor kiezen de tekst in het midden te centreren. Net zoals ik bij mijn eigen site gedaan heb. Op deze manier krijg je toch een "beeldvullend" scherm, zonder dat het onaangenaam wordt de tekst te lezen.
Redneck schreef:Het is gebruikelijk bij websites om rekening te houden met de kleinst gebruikte schermresolutie. Tegenwoordig geldt daarvoor meestal 800x600 pixels. De reden is simpel, je wilt bezoekers trekken en iedereen een goed leesbare lay-out aanbieden. .
Ik denk dat Dennis kan nagaan met welke resolutie wij zijn site bekijken. Het is dan ook niet raar om je site daarop aan te passen. Eén van de redenen waarom ik mijn site ingesteld heb voor een resolutie van 1024x768. Met het centreren zoals ik hierboven voorstelde voorkom je het probleem van een niet goed leesbare lay-out.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 25 mar 2004, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer