Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bestaande berichten aanpassen lukt niet meer ?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

bestaande berichten aanpassen lukt niet meer ?

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kan mijn geplaatste berichten niet meer aanpassen, de knop wijzigen is niet meer beschikbaar. Enkel nog bij berichten slechts minuten geleden geplaatst.
Is de regel hieromtrent aangepast ?
Ik kan nu b.v.b. de titel van mijn topic niet meer aanpassen.
Nu staat er namelijk "Reis GoBieN ... (hotels boeken fase)", dat deed ik om mijn voortgang aan te geven of vermelden wanneer ik een specifieke vraag had.
Handiger dan telkens een nieuw onderwerp aan maken vond ik.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: bestaande berichten aanpassen lukt niet meer ?

Bericht door RiverCola »

Ik merkte het zojuist ook....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Achter de schermen waren we aan het experimenteren met het limiteren van hoelang een berichtje kan worden gewijzigd (dit om te voorkomen, dat een forumlid al zijn of haar berichtjes kan verwijderen, waardoor hele topics onleesbaar worden). Daarbij hadden we niet stilgestaan bij een paar dingen, zoals jouw "probleem". Ik heb het (afhankelijk van de uiteindelijke beslissing van het mod team al dan niet tijdelijk) teruggezet. Kun je me even laten weten, of de "wijzig" knop er weer is?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ook oude berichten kunnen nu weer gewijzigd worden.

Ik ben niet echt voor die verandering. Ik snap jullie standpunt echter wel.
Mijn reden om ertegen te zijn: Soms schrijf je iets op waarvan je misschien achteraf denkt; 'hier heb ik iets teveel van mezelf weg gegeven. Deze informatie had ik bij nader inzien toch liever niet op het internet gezet". Soms gaat dat misschien om een klein woord of detail, een andere keer wellicht om iets waarvan je achteraf denkt dat je misschien iets teveel van je 'identiteit' onthuld. Dat klinkt misschien wat mysterieus maar ik bedoel hiermee; wij kennen elkaar op dit forum best aardig en dat is helemaal prima. Toch...niet iedereen in je (in)directe omgeving weet dat jij op dit forum actief bent en soms wil je dat ook graag zo houden zodat je je vrij genoeg voelt om bepaalde dingen met mede-forummers te delen.
Mocht ik niet langer in staat gesteld worden zaken uit het verleden aan te passen dan zou ik waarschijnlijk wel 3x nadenken over mijn posts.

Ik doe het overigens niet heel regelmatig hoor, mijn posts aanpassen. En meestal alleen omdat ergens een spelfout staat. Toch vind ik het fijn om zelf te blijven beschikken over hetgeen ik heb geschreven.

Just my 2 cents :P
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zie dat ik ze ook weer wijzigigen kan.

Net als Rivercola ben ik ook geen voorstander van het uitschakelen van de 'edit-functie'. Het zijn berichten die ik post en waar ik liever te allen tijde over wil kunnen beslissen. Die mogelijkheid wordt zo teniet gedaan. Nou wijzig ik overigens nooit oudere berichten maar het helemaal niet meer kunnen heb ik liever niet.

En ik denk ook dat het remmend kan werken voor mensen die iets posten, zeker als het om persoonlijke berichten gaat waarvan er veel in het off topic gedeelte staan.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het gaat hier niet om een of een paar berichtjes, maar mensen, die alles, wat ze ooit geschreven hebben, verwijderen. Maar goed, we zijn erover in discussie, we zullen het laten weten als er iets gaat veranderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zolang je "foot in mouth" opmerkingen nog maar kunt aanpassen... :lol: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Het gaat hier niet om een of een paar berichtjes, maar mensen, die alles, wat ze ooit geschreven hebben, verwijderen.
Maar hoe vaak gebeurt dat dan? Volgens mij zijn dat incidenten. In het verleden heb ik het wel eens gezien en misschien is het recent ook gebeurd (niets van gemerkt overigens en ik lees heel wat berichten :wink: ).

Als het schering en inslag zou zijn, kan ik mij er iets bij voorstellen. Niet als het incidenteel gebeurt.

Roland

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik heb heel wat persoonlijke berichten van mezelf verwijderd een hele tijd geleden. Daar ben ik blij om. Er werd in die tijd met een ban gedreigd omdat ik mijn mening verkondigde die de mods niet aanstond en ik had toch wel behoorlijk wat persoonlijke berichten hier staan.

Ik ben ook niet blij dat je je eigen berichten niet meer kan wijzigen. Achteraf kun je toch een spelfout zien staan en die wil ik graag wijzigen. Logisch toch? Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik aan jullie vraag een spelfout te corrigeren.
Laatst gewijzigd door lelie op 22 jan 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik snap ook niet zo goed waar dit opeens vandaan komt? Stond het nog op een actielijstje :lol:
Er zijn in het verleden wel incidenten geweest maar die zijn al van een hele poos terug.

Ik denk dat de als proef ingestelde termijn van 24 uur sowieso te kort is. We doen hetzelfde op het Florida Forum maar dan met een langere termijn:
Om te voorkomen dat oude berichten ongemerkt aangepast worden of verwijderd worden is er een uiterste termijn ingesteld waarin men eigen berichten kan aanpassen. Deze staat op twee weken.

Uiteraard kun je altijd een Moderator vragen om je bericht aan te passen indien dit toch nodig blijkt te zijn.
Met deze termijn hebben we eigenlijk nooit problemen. Meestal lees je in die periode je bericht nog wel een keer door en dan kun je het altijd nog veranderen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Weet ik niet Martijn, soms komt er na een hele tijd ineens weer een oud topic naar boven, en lees je een heel openhartig stukje van jezelf, die je bij nader inzien toch liever niet met de hele wereld wil delen. Ik heb dat laatst ook eens met een berichtje gehad, en ik was blij dat ik het meest persoonlijke stukje eruit kon halen. ( was wel een topic van meer dan een jaar oud)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Toch moet je je dat ten alle tijden beseffen. Als het door Google geïndexeerd wordt dan heeft het verwijderen op het forum ook geen zin meer. Gelukkig is het Offtopic gedeelte niet door zoekrobots te lezen. Dit scheelt al een hele boel.

Overigens dient een Forumbeheerder altijd te voldoen aan een verzoek tot verwijdering van een bericht.
Hier is ook jurispredentie over.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Om te voorkomen dat oude berichten ongemerkt aangepast worden of verwijderd worden is er een uiterste termijn ingesteld waarin men eigen berichten kan aanpassen. Deze staat op twee weken.

Uiteraard kun je altijd een Moderator vragen om je bericht aan te passen indien dit toch nodig blijkt te zijn.
Ik denk dat dit dan een goede optie is. Het zal vast niet vaak voorkomen dat iemand een bericht van ouder dan 2 weken wil verwijderen en als je dit toch wilt, dat dit dan mogelijk is via een Moderator.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Njit schreef:Hier is ook jurispredentie over.
Kleine correctie: jurisprudentie... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

gleuknie schreef:Ik denk dat dit dan een goede optie is.
Tja, en als je dan je openingstopic wilt wijzigen van je reistopic (wat steeds vaker gedaan wordt), moet je altijd een mod inschakelen na 2 weken. :?

Het heeft al die jaren tot ieders tevredenheid gewerkt en ik denk dat we wel kunnen leven als iemand eens incidenteel een keer zijn berichten 'onleesbaar' maakt. Als dat gebeurt zal dat in de regel ook nog eens in oude topics zijn en minder in actuele, althans dat denk ik omdat ik het nog maar 1 of 2 keer ben tegengekomen.

Het is al vervelend genoeg dat we onze eigen berichten niet eens meer kunnen verwijderen, laten we dit dan a.u.b. niet doen.

Roland

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef: Tja, en als je dan je openingstopic wilt wijzigen van je reistopic (wat steeds vaker gedaan wordt), moet je altijd een mod inschakelen na 2 weken. :?
Idd, een ander probleem dat ik zo 123 zie is topics als het restaurant topic. Deze zou ik hierdoor straks dus niet meer kunnen bijwerken..
That reminds me, ik moet dat topic even bij werken :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor alle input! We zijn er intern over aan het discussieren met medeneming van jullie opmerkingen en iemand zal hier binnenkort op terugkomen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lelie schreef: Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik aan jullie vraag een spelfout te corrigeren.
Als ik dat vraag hebben ze er een dagtaak aan! :lol: :lol:

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer