Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet meer mogelijk om eigen berichten te verwijderen in OT?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Niet meer mogelijk om eigen berichten te verwijderen in OT?

Bericht door Njit »

Ik zie dat het sinds vandaag niet meer mogelijk is om mijn eigen berichten te verwijderen in het Off Topic forum.
Wat is hier de reden van?

Of was dit in het verleden ook al niet mogelijk?
Laatst gewijzigd door Njit op 23 nov 2008, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Niet meer mogelijk om eigen berichten te verwijderen in OT?

Bericht door kastelke »

Geen idee!
Af en toe komen we wel eens iets tegen na de recente software update, misschien dat dit ook zo iets is?
Als moderator kan ik natuurlijk geen test doen, ik kan iedereen zijn berichten verwijderen. Vandaar even mijn oproep:
is er een forumlid dat even een bericht in een off topic draadje plaatst en daar in zet "Dit is een test". Om dan nadien dit trachten te deleten?
Maar voor de goede orde even deze afspraken:
- om te vermijden dat iedereen en masse die test gaat doen: meldt hier even dat jij diegene bent die de test doet
- laat nadien weten of het je gelukt is het bericht te verwijderen. Lukte het niet, plaats dan voor alle gemak even de link, dan verwijder ik het manueel. En dan weten we dat we dit naar de Technische Mod moeten doorspelen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik probeer het wel even.

Laat zo weten of het gelukt is...

Update: Bericht is niet te verwijderen, zie dit bericht.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kastelke, de permissies staan gewoon onderin het scherm. Dus ik hoef daar geen testbericht voor te plaatsen.
En ik ben technisch genoeg om te weten hoe de forumpermissies werken. Die veranderen echt niet na een forumupdate.
Net zoals het niet meer onzichtbaar mogen zijn op het forum en het maximaal aantal te versturen PB's ook niet na een forumupdate veranderen. Dat heb ik iig nog nooit na een update mogen waarnemen.

Maar misschien dat de Techmod of de Beheerder er hun licht op kunnen laten schijnen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij is dat al een tijdje zo. Ik heb er tenminste al vaker vragen over gehad en dan die berichtjes zelf verwijderd. Ik heb net zelf in het Beheerderspaneel gekeken (vind ik eng, want wil niets per ongeluk verkeerd doen aan de technische kant), maar zie geen makkelijke mogelijkheid om zoiets te veranderen. Ik zal aan Sander vragen, of hij er iets aan kan doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Njit schreef:Net zoals het niet meer onzichtbaar mogen zijn op het forum en het maximaal aantal te versturen PB's ook niet na een forumupdate veranderen. Dat heb ik iig nog nooit na een update mogen waarnemen. Maar misschien dat de Techmod of de Beheerder er hun licht op kunnen laten schijnen.
Njit - er is veel over geschreven op het phpBB forum, kijk maar even.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Verwijderen lukt niet,aanpassen wel,dus als je echt iets post wat het daglicht niet kan verdragen kan je altijd nog de tekst veranderen. :wink:

Wat ze op het phBBforum schrijven lijkt me trouwens onzin,jvinch!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:Verwijderen lukt niet,aanpassen wel,dus als je echt iets post wat het daglicht niet kan verdragen kan je altijd nog de tekst veranderen. :wink:
Da's meer werk :)
Pete.Z schreef:Wat ze op het phBBforum schrijven lijkt me trouwens onzin,jvinch!
jvinch heeft een nieuwe rage ontdekt (of inmiddels al een hele oude). Hoop alleen niet dat elk linkje van hem leidt naar dat filmpje...
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

jvinch schreef:
Njit schreef:Net zoals het niet meer onzichtbaar mogen zijn op het forum en het maximaal aantal te versturen PB's ook niet na een forumupdate veranderen. Dat heb ik iig nog nooit na een update mogen waarnemen. Maar misschien dat de Techmod of de Beheerder er hun licht op kunnen laten schijnen.
Njit - er is veel over geschreven op het phpBB forum, kijk maar even.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vraagje, sinds ik het zelf niet kan controleren, is het dan wel mogelijk berichten te verwijderen uit de andere fora? Volgens mij ook niet. En willen we die mogelijkheid wel, want het verwijderen van een bericht kan een heel draadje onoverzichtelijk maken, zeker als er al antwoorden op waren. Zolang er gewijzigd kan worden is er toch niets aan de hand?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Voor zover ik kan zien, is overal het 'X' knopje weg.

Gr., Flipje
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik weet zeker dat je voorheen wel berichten kon verwijderen, maar alleen als er na jouw bericht nog geen bericht was geplaatst. Zo heb ik wel eens per ongeluk dubbel gepost (trage verbinding bijvoorbeeld) en dan kon ik het laatste bericht verwijderen. Maar andere berichten, waarna dus door anderen al was gereageerd, konden niet meer worden verwijderd.

Ik weet niet of dat voor het OT-forum altijd ook zo was, of anders?

Edit: ik zie nu in dit bericht ook nog het knopje waarmee ik dit bericht kan verwijderen, maar in het OT-forum dus niet, ook niet als mijn bericht het laatste bericht is in een topic!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Njit schreef:
Pete.Z schreef:Verwijderen lukt niet,aanpassen wel,dus als je echt iets post wat het daglicht niet kan verdragen kan je altijd nog de tekst veranderen. :wink:
Da's meer werk :)
Pete.Z schreef:Wat ze op het phBBforum schrijven lijkt me trouwens onzin,jvinch!
jvinch heeft een nieuwe rage ontdekt (of inmiddels al een hele oude). Hoop alleen niet dat elk linkje van hem leidt naar dat filmpje...
Sorry hoor - maar veel wordt hier zo serieus opgevat als een mogelijke samenzwering dat ik er een beetje melig en baldadig van word.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jvinch schreef:Sorry hoor - maar veel wordt hier zo serieus opgevat als een mogelijke samenzwering dat ik er een beetje melig en baldadig van word.
Nou...

"Just because I'm not paranoid doesn't mean they're not out to get me..." :wink: :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ten overvloede misschien, maar ik heb niets veranderd aan deze instellingen. We zijn dan ook aan het nazoeken waardoor je in één specifiek forum schijnbaar je berichten niet kan verwijderen. Tot die tijd is de knop "wijzigen bericht" nog altijd een optie.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ok, even gespeeld. :) Jasmino heeft gelijk: het knopje is alleen weg als er na je gepost wordt en het "probleem" is er alleen op het OT forum.

Gr., Flipje
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Naar aanleiding van deze discussie hebben de mods en ik besloten per direct het verwijderen van berichten door anderen dan de mods zelf niet langer toe te staan. Dit is op vele andere fora al een praktijk, omdat op die manier voorkomen wordt dat discussies onleesbaar worden.

Het alternatief dat je nu kunt gebruiken, is het wijzigen van de tekst van je bericht als je dit echt noodzakelijk vindt. Op deze manier wordt in ieder geval de integriteit van lopende discussies gehandhaafd, omdat iedereen weet dat - zelfs als je je bericht wijzigt - er in ieder geval uberhaupt een bericht was.

Uiteraard kunnen we in voorkomende gevallen altijd kijken of een bericht alsnog verwijderd moet worden. In het geval je dat echt nodig vindt, kun je contact opnemen met het modteam.
Dennis

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Duidelijk verhaal. Wordt inderdaad op meer Fora gedaan, om bovengenoemde redenen (hoewel sommige Forums een tijds-spanne handhaven van een paar uur waarin berichten nog wel verwijderd kunnen worden - maar dit is volgens mij in PHPBB3 niet mogelijk).

Nu alleen nog het raadsel van waarom je niet meer onzichtbaar kan zijn op het Forum na de Forum update oplossen :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kan het mis hebben hoor, maar is dit niet een overbodige maatregel?

Je kon immers nooit een bericht van jezelf deleten zodra er na jou gepost was. Ook niet in de andere fora dan off-topic. Het enige dat nu verandert door deze maatregel is dat ook een net geplaatst bericht, waar nog geen bericht van iemand anders achteraan komt, niet meer gedelte kan worden door jezelf. Dat kan toch nooit een topic "verstoren" en discussies "onleesbaar" maken? Sporadisch gebeurt het wel eens dat een bericht dubbel gepost wordt (als het forum traag werkt bijv.) Dan moet je altijd een mod inschakelen om één van de dubbele posts te verwijderen.

Discussies kunnen nog steeds verstoord worden als iemand zijn hele post 'edit'. Ik mag hopen dat daar nooit een beperking op doorgevoerd zal worden. Ik maak nog wel eens typefoutjes en vind het prettig als ik die achteraf kan corrigeren.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dat was me niet bekend en dat zou dit inderdaad overbodig maken; in feite is er dus maar weinig veranderd. Het wijzigen van berichten wordt niet beperkt.
Dennis

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer