Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles Amerika Meeting 2013

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.

poll over de AA meeting

Peiling eindigde op 14 sep 2012, 17:56

Ik wil graag naar de meeting komen zoals die de voorbije jaren was (met eten en drank van 16u tot 23 u oid) Met inschrijving.
23
25%
Ik wil graag naar de meeting komen, maar zonder eten evenwel georganiseerd met deelnameprijs voor drank/zaal/activiteiten. Met inschrijving.
9
10%
Ik wil graag naar de meeting komen maar zonder organisatie. Enkel een locatie waar je je eigen drankjes betaalt. Met inschrijving voor zaalhuur.
17
19%
Ik kom al samen met forumleden die ik wil spreken en heb geen behoeft aan een algemene meeting.
8
9%
Ik heb helemaal geen behoefte aan een bijeenkomst.
34
37%

Totaal aantal stemmen: 91

DejaVu
Amerika-expert

Re: Alles Amerika Meeting 2013

Bericht door DejaVu »

Pak lekker een terras ofzo(ja dan moet je het in de zomer doen). Een high-tea of iets dergelijks, die dingen kan je gewoon een dag van te voren regelen.

PS. Ik hoor hier veel mensen praten over vingertjes, volgens mij was ik de eerste die zei dat er soms wel erg veel moraalridders zijn op het forum maar toen werden er mensen boos;)
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dat zijn leuke ideeën meneer van de paaldansvereniging :wink:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja kan ook wel in een vereniging maar ik ben bang dat als er een paar dames hier te diep in het glaasje kijken, ze zelf in de paal gaan hangen.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Oh, verkeerd zien...tegenwoordig geen echtgenoot meer van. Hopelijk was het een 'clean cut'...
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

cold turkey...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Had ik een heel verhaal getypt over de voorbereiding van de meeting, was ik alles kwijt :roll: Weer iets verkeerd gedaan.

Even in herhaling:

- zaal bepalen, offerte opvragen, evt aanpassen, datum vastleggen
- meedelen op het forum (wie schrijft tekst)
- contact opnemen met het hotel en optie op kamers nemen. Onderhandelen over de prijs. Vorig jaar was het duurder geworden, maar na onderhandelen hebben we toch dezelfde prijs kunnen behouden als het jaar ervoor.
- deelnameprijs bepalen adhv zaal/eten/benodigdheden
- iemand die het inschrijvingsformulier online zet en zorgt dat het werkt. Opvolging van de inschrijvingen. Betalingsinformatie opsturen na inschrijving.
- Belg en Nederlander die een rekening ter beschikking stellen en de betalingen doorgeven aan bovenstaande.
- iemand die de boekhouding bijhoudt
- fotowedstrijd : regels bepalen, online brengen van de wedstrijd, stemmen bijhouden, foto's klaarmaken voor op de beamer.
- prijzen bepalen. Sponsors zoeken. Als je iets uit Amerika wil, vragen aan reizigers die nog op vakantie gaan om het mee te brengen. Afscheidscadeautje bepalen.
Omdat er vragen over waren, wil ik nog even benadrukken dat ALLE prijzen vorig jaar gratis waren uitgez de roadatlassen en de onderbroeken.
- winnaar fotowedstrijd : met sponsor contact nemen om een canvas te laten maken van de winnende foto. Op tijd bij zijn dus.
- folders opvragen in de US. Veel mailen en grote paketten in de bus en een halve koffer vol mee naar de meeting.

practische kantjes ;

- wie brengt tafelkleden mee, staande lamp, Amerikaanse zaalversiering, wie trekt foto's bij binnenkomst, wie schrijft en doet het welkomstwoord, wie koopt snacks a la chips en nootjes, brengt bijhorende kommetjes mee, badges maken (we hebben ze maar er moeten nieuwe namen afgeprint worden), lotjes voor de loterij (zijn er nog), naar het hotel zelf gaan om de boekingen te overlopen want de voorbije twee jaren waren er dingen die niet klopten., zakken voorzien met vulling van sponsors, micro en beamer regelen, zaal versieren, tafels zetten, (moet je op voorhand ook overleggen), etc

Dit zijn zo enkele dingen die in me op komen.

Meestal kom je een keer of drie bij elkaar om goed te overleggen. En ook om elkaar te leren kennen.
Je krijgt een apart forum waar alleen het OT toegang tot heeft zodat je hier alles kan bespreken en ventileren indien nodig ;-)
Groetjes,
Carine
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

vana schreef:De sfeer op het forum is inderdaad één van de redenen waarom ik niet zo actief meer ben.
In grote lijnen komt het er op neer dat ik vind dat er de laatste tijd regelmatig vrij respectloos en met flauwe grappen gereageerd wordt in topics.
Ook erger ik me aan aan een aantal personen die erg nadrukkelijk aanwezig zijn, waarvan sommigen maar door blijven drammen en persé hun gelijk willen krijgen.
De sfeer voelde voor mij vroeger veel prettiger aan.
Pot verwijt ketel Vana? En nee hoor, ik voel me hier niet persoonlijk door aangesproken :thumbup:
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is een poll toegevoegd. Indien er nog andere mogelijke opties moeten toegevoegd worden, meldt het dan hier.
Je kan max 3 verschillende opties ingeven, daar sommige mensen misschien wel voor meerdere opties te vinden zijn.
Groetjes,
Carine
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou het leuk vinden om te komen maar als ik in ned ben is er helaas nooit een meeting. :sadcry:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sachasenne, is het mogelijk om bij de optie "geen behoefte aan een bijeenkomst" nog een waarom veld toe te voegen? Ik heb gemerkt dat zo'n bijeenkomst voor een (potentiële) emigrant weinig toevoegt en dat is voor mij reden om niet te komen.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarschijnlijk wel, maar ik weet niet hoe :oops:
Ik vraag het aan iets beter onderlegde mods.
Groetjes,
Carine
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En is het de bedoeling dat je meerdere keuzes kunt maken? Want lijkt me raar om te kiezen voor 'ja ik wil' en 'geen behoefte'
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

@Hockey : wat het emigreren betreft: vorig jaar waren Inge en Petra/VS er ook. Misschien ook nog wel andere die emigratiewensen hebben, maar daar ben ik niet zo van op de hoogte.
Op vorige meetings zijn ook al kastelke en Dento geweest met succesvolle emigratie. Dus wie weet ;-)
Groetjes,
Carine
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

@spaceace : je moet natuurlijk geen meerdere keuzes maken. Maar stel dat je echt graag een meeting wil, gelijk hoe die georganiseerd is, kan je wel op drie opties stemmen.
Maar dat is mijn redenering, mss is die wel onlogisch. Geef dus maar aan als jullie vinden dat deze werkwijze niet de goede is.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sachasenne, dank voor je reactie. Toch blijf ik bij mijn standpunt, doch deze is wel bepaald door hetgeen ik zoek bij emigratie. Ik weet al hoe het juridisch moet, en in verhalen hoe anderen het ervaren hebben heb ik momenteel geen interesse. Dus voor mij heeft het weinig nut. Maar nogmaals, dat komt door mijn insteek, niet door de welwillende mensen die komen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi dat er een poll toegevoegd is. Had alleen wel max. 1 keuze laten maken (heb ikzelf dan ook gedaan).

Overigens kan ik de werkzaamheden die Carine aangeeft alleen maar onderschrijven. Wil er nog wel aan toevoegen dat het OT altijd het haasje is qua kosten. Reiskosten voor de keren dat je samenkomt incl. eten werden/worden nooit vergoed. Een nieuw OT kan natuurlijk anders beslissen maar daarmee worden de deelnamekosten een stuk hoger en dat zal niet altijd op prijs gesteld worden.

Als aankomend OT-lid wel iets om rekening mee te houden dus.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik mis de optie, jaar overslaan. Dat is namelijk niet hetzelfde als 'geen behoefte aan'. Volgens mij maken deze opties het alleen nog maar ingewikkelder. Krijg je straks de discussie wel of geen eten of drankjes/versnaperingen.

@Roland: Ik dacht dat die kosten vorig jaar, zoals eten en drankjes tijdens overleg wel werden vergoed!
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:Ik zou het leuk vinden om te komen maar als ik in ned ben is er helaas nooit een meeting. :sadcry:
Kun je tegen die tijd geen business tipje regelen? Is immers aftrekbaar voor jouw bedrijf. :D :wink:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:@Roland: Ik dacht dat die kosten vorig jaar, zoals eten en drankjes tijdens overleg wel werden vergoed!
Meende van niet. Volgens mij moest er zelfs nog geld op toegelegd worden door het OT voor de prijsjes...

Roland

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik meen dat er vorig jaar wat geld over was. Waarop volgens mij door vele meeting bezoekers geopperd is om dat ten goede te laten komen aan de organisatie vanwege de door hun gemaakte kosten.
Maar dat kan ik ook mis hebben.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer