Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maximum grootte foto's verhogen voor bepaalde onderwerpen?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Maximum grootte foto's verhogen voor bepaalde onderwerpen?

Bericht door Loek »

Bandwidth blijft, voor mij althans, het grootste probleem. Ik meldde al dat ik laat op het werk wat over de fora surf, waar de snelheid wel redelijk is:

Afbeelding

Thuis is mijn snelheid echter aanzienlijk minder:
speedtest.jpg
speedtest.jpg (14.44 KiB) 1020 keer bekeken
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Voor mij hetzelfde probleem, veel foto's laden duurt even en dat is wel eens een beetje vervelend.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Loek schreef:Thuis is mijn snelheid echter aanzienlijk minder
Bij mij thuis is de snelheid sinds vandaag juist omhoog gegaan, van 16 Mb naar ± 30 Mb.

Afbeelding

Die snelheids verhoging is goed te merken. Vandaag haalde ik 2 series binnen (totale grootte 950 MB) in slechts 5 min. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Na onderling overleg van de mods is besloten dat het vanaf nu toegestaan is om foto's met een pixelomvang van 800x600 op het forum te plaatsen. Alle andere kwalificaties blijven momenteel hetzelfde.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Maximum grootte foto's verhogen voor bepaalde onderwerpe

Bericht door Coyote »

Ik zag vandaag dat het niet meer mogelijk is afbeeldingen te plaatsen die > 800 pixels groot zijn. Dat mocht al een tijdje niet maar nu kun je ze zelfs niet meer plaatsen.

Is het een idee om technische veranderingen (ook andere dus) in een topic te plaatsen zodat iedereen altijd precies weet wat er verandert? Een soort van update-topic dus.

Roland

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dit is geen bewust uitgevoerde actie, blijkbaar moet er bij de host iets veranderd zijn waardoor deze ingebouwde phpBB beperkingen plots actief opgelegd worden.
Aangezien de software restrictie de regels volgt die vastgelegd zijn (800x600) zie ik niet direct het probleem?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De host kan toch niet bepalen wat jij wel of niet in phpBB kan laten zien of doen? Volgens mij worden zulk soort zaken door de beheerder van een forum bepaald. :dontknow:

Je hoort mij niet zeggen dat het een probleem is. Het is inderdaad volgens de regels in dit geval. Waar het mij om gaat is dat er de laatste tijd regelmatig technische veranderingen plaatsvinden die de bezoekers 'bij toeval' maar moeten ontdekken.

Dus mijn vraag blijft: Kan er niet een soort van update topic komen met de laatste veranderingen op het forum.

Roland

Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Coyote schreef:Ik zag vandaag dat het niet meer mogelijk is afbeeldingen te plaatsen die > 800 pixels groot zijn. Dat mocht al een tijdje niet maar nu kun je ze zelfs niet meer plaatsen.

Is het een idee om technische veranderingen (ook andere dus) in een topic te plaatsen zodat iedereen altijd precies weet wat er verandert? Een soort van update-topic dus.

Roland
Ik liep hier ook tegenaan met het plaatsen van een foto. Wat me nog meer verbaasd is dat foto's in portret formaat (staand) nog kleiner moeten. Wnat de max hoogte is 600pix. De oplossing van tumbnails is leuk, maar as iemand 1 of 2 foto's wil plaatsen is gewoon formaat wel in 1 oogopslag mooi te zien. Als ik een serie van een heel stel tumbnails zie bekijk ik ze niet allemaal. Misschien is een max plaatsen van 1/ 2 foto's per dag per persoon te realiseren zoals ook op sommige foto-fora. Ook om te vorokomen dat mensen maar van alles tegelijk erop gooien. (een beetje gechargeerd)

Dan kan men beter een duidelijke link naar een online album of een website plaatsen.

Even ter zijde mbt grootte van bestanden
Grootte van een bestand hoeft helemaal niet groot te zijn op scherm over te komen. Het laden van foto's hoeft dus ook niet lang te duren. Maar dan moeten mensen wel de resolutie naar beneden draaien. Voor foto's die je alleen op een scherm bekijkt is 72 dpi al genoeg. Dan is 300dpi echt onnodig. Dit zou al moeten schelen in de grootte van bestanden en dus aan download snelheid mi.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Coyote schreef:De host kan toch niet bepalen wat jij wel of niet in phpBB kan laten zien of doen? Volgens mij worden zulk soort zaken door de beheerder van een forum bepaald. :dontknow:
Ik zeg toch letterlijk dat deze instellingen niet gewijzigd zijn, maar plots actief toegepast worden. Wij konden dus niets aankondigen, aangezien we zelf van niks wisten.
Als de host voorheen geen GD2 of Imagemagik libraries in PHP enabled had kon de software deze restricties niet gaan toepassen. Omdat dit nu plots wel zo is, ga ik er van uit dat de host iets veranderd heeft, misschien een upgrade van PHP4 naar PHP5.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GoBieN schreef:Als de host voorheen geen GD2 of Imagemagik libraries in PHP enabled had kon de software deze restricties niet gaan toepassen.
Misschien even uitleggen hier wat dat betekent? Zulke technische termen zijn niet bij iedereen bekend.

Ik wacht overigens nog steeds op antwoord op mijn andere vraag...

Roland

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef: Misschien even uitleggen hier wat dat betekent? Zulke technische termen zijn niet bij iedereen bekend.
GD2 en Imagemagik zijn libraries voor PHP (de taal waarin de forumsoftware geschreven is) die het mogelijk maken bepaalde functies mbt tot afbeeldingen uit te voeren. Deze zijn niet (altijd) standaard met PHP gebundeld of geactiveerd.
Ik wacht overigens nog steeds op antwoord op mijn andere vraag...
We zijn dit nog intern aan het bespreken. We zullen zo spoedig mogelijk een antwoord vanuit het team geven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt Clint, wacht het wel even af.

Roland

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zoals aangegeven, zouden we hier nog even op terugkomen.

Zoals GoBieN al heeft aangegeven, veranderen sommige instellingen soms door een verscheidene hoeveelheid van zaken buiten onze directe invloed. In dit geval heeft een update van PHP ervoor gezorgd dat een bepaalde functie opeens werkt. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld ook denkbaar zijn dat met een nieuwe versie van de forumsoftware, een instelling standaard veranderd wordt zonder dat wij dat direct doorhebben. We waarderen het altijd als forumleden ons hierop attenderen.

Noodzakelijk geachte en/of gewenste aan te brengen of aangebrachte wijzigingen (ook evt verzoeken van forumleden daartoe) worden eerst besproken in het modteam en daarna per onderwerp apart medegedeeld op het forum. Hiermee wordt o.a. de betreffende wijziging/verandering duidelijker onder de aandacht gebracht, is het onderwerp gemakkelijker terug te vinden op het forum en verzandt deze wijziging/verandering niet in een topic waar allerlei onderwerpen door elkaar heen lopen.

Om deze reden voelen wij er niet voor om dit alles in één topic onder te brengen, maar bedankt voor de suggestie!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Clint schreef:Noodzakelijk geachte en/of gewenste aan te brengen of aangebrachte wijzigingen (ook evt verzoeken van forumleden daartoe) worden eerst besproken in het modteam en daarna per onderwerp apart medegedeeld op het forum. Hiermee wordt o.a. de betreffende wijziging/verandering duidelijker onder de aandacht gebracht, is het onderwerp gemakkelijker terug te vinden op het forum en verzandt deze wijziging/verandering niet in een topic waar allerlei onderwerpen door elkaar heen lopen.
Oké, duidelijk.

Overigens ben ik er niet van overtuigd dat losse wijzigingen (topics) eenvoudiger terug te vinden zijn. Dan kun je echt veel beter een vast topic aanhouden waar wijzigingen (voor zover die bewust doorgevoerd worden maar ook wijzigingen die men 'ontdekt') terug te vinden zijn. Dan houd je alles overzichtelijk v.w.b. de wijzigingen. We weten allemaal dat juist de vele topics vaak leidt tot het minder gauw terugvinden van iets. :wink:

Je kunt er immers een mededelingen topic van maken zodat er niet ellenlange discussies over hoeven te ontstaan. Is het wel een belangrijke wijziging dan kan daar altijd apart nog een topic naast geopend worden waar e.e.a besproken dan wel beter uitgelegd wordt.

Roland

Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Oooh ik word echt knettergek van die nieuwe verplichting dat je foto's niet hoger mogen zijn dan 600 pixels!

Facebook upload foto's tegenwoordig vrij groot, en daardoor moet ik de foto's die ik hier wil plaatsen eerst ergens anders uploaden. Dat heb ik gedaan bij photobucket en ze daar zelfs nog verkleind naar dacht ik het juiste formaat, maar blijkbaar toch nog steeds niet.

Sorry, ik bedoel het helemaal niet verkeerd en ik begrijp waarom dit is, maar het is wel vervelend en weerhoudt me er een beetje van om foto's te plaatsen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik wilde hier laatst ook een aantal foto's plaatsen van mijn nieuwe huis. Even kopieren van een ander forum, maar helaas... te groot! Dan heb ik er dus geen zin meer in.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Naar aanleiding van jullie opmerkingen: ik heb de maximumgrootte als test nu 800x800 gemaakt. Dezelfde restricties blijven bestaan, maar nu kun je ook foto's van 800 pixels hoog plaatsen. Test maar gerust even. :-)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh fijn Dennis, ik zal dat even testen!

Misschien een tip voor anderen:
Via photobucket kan je uploaden naar het formaat 640 x 480 en dat moet groot genoeg zijn (of anders 800 x 600).

Ik laat je zo het resultaat even weten (in het HDR topic in offtopic wil ik foto's plaatsen).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat is fijn. Dan kun je ook hoogte foto's gewoon plaatsen en hoef je die niet apart te verkleinen. Hopelijk blijft het zo.
Nu hoef ik nog maar 1 manier aan te houden 800x800 en dat is voor allerlei andere websites facebook etc) ook prima.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ze doen het nu, Dennis. Heel erg bedankt. Naar mijn inziens zijn ze zo niet te groot, maar precies groot genoeg om nog genoeg detail te zien en te genieten van foto's bekijken, zonder dat het laden erg lang duurt. Dit is puur mijn gebruikers-mening hoor, van de technische details heb ik weinig verstand.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer