Thuis is mijn snelheid echter aanzienlijk minder:

Ik liep hier ook tegenaan met het plaatsen van een foto. Wat me nog meer verbaasd is dat foto's in portret formaat (staand) nog kleiner moeten. Wnat de max hoogte is 600pix. De oplossing van tumbnails is leuk, maar as iemand 1 of 2 foto's wil plaatsen is gewoon formaat wel in 1 oogopslag mooi te zien. Als ik een serie van een heel stel tumbnails zie bekijk ik ze niet allemaal. Misschien is een max plaatsen van 1/ 2 foto's per dag per persoon te realiseren zoals ook op sommige foto-fora. Ook om te vorokomen dat mensen maar van alles tegelijk erop gooien. (een beetje gechargeerd)Coyote schreef:Ik zag vandaag dat het niet meer mogelijk is afbeeldingen te plaatsen die > 800 pixels groot zijn. Dat mocht al een tijdje niet maar nu kun je ze zelfs niet meer plaatsen.
Is het een idee om technische veranderingen (ook andere dus) in een topic te plaatsen zodat iedereen altijd precies weet wat er verandert? Een soort van update-topic dus.
Roland
Ik zeg toch letterlijk dat deze instellingen niet gewijzigd zijn, maar plots actief toegepast worden. Wij konden dus niets aankondigen, aangezien we zelf van niks wisten.Coyote schreef:De host kan toch niet bepalen wat jij wel of niet in phpBB kan laten zien of doen? Volgens mij worden zulk soort zaken door de beheerder van een forum bepaald.
Misschien even uitleggen hier wat dat betekent? Zulke technische termen zijn niet bij iedereen bekend.GoBieN schreef:Als de host voorheen geen GD2 of Imagemagik libraries in PHP enabled had kon de software deze restricties niet gaan toepassen.
GD2 en Imagemagik zijn libraries voor PHP (de taal waarin de forumsoftware geschreven is) die het mogelijk maken bepaalde functies mbt tot afbeeldingen uit te voeren. Deze zijn niet (altijd) standaard met PHP gebundeld of geactiveerd.Coyote schreef: Misschien even uitleggen hier wat dat betekent? Zulke technische termen zijn niet bij iedereen bekend.
We zijn dit nog intern aan het bespreken. We zullen zo spoedig mogelijk een antwoord vanuit het team geven.Ik wacht overigens nog steeds op antwoord op mijn andere vraag...
Oké, duidelijk.Clint schreef:Noodzakelijk geachte en/of gewenste aan te brengen of aangebrachte wijzigingen (ook evt verzoeken van forumleden daartoe) worden eerst besproken in het modteam en daarna per onderwerp apart medegedeeld op het forum. Hiermee wordt o.a. de betreffende wijziging/verandering duidelijker onder de aandacht gebracht, is het onderwerp gemakkelijker terug te vinden op het forum en verzandt deze wijziging/verandering niet in een topic waar allerlei onderwerpen door elkaar heen lopen.