Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Organisatie AA-meeting 2008

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.

Organisatieteam AA-meeting 2008 (de poll blijft open tot 1 mei 2008)

Peiling eindigde op 30 apr 2008, 15:37

Ja, van mij mag het oude OT de meeting dit jaar weer organiseren.
31
72%
Nee, graag een nieuw OT
12
28%

Totaal aantal stemmen: 43

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Organisatie AA-meeting 2008

Bericht door Njit »

Dennis schreef:Voor dit jaar is de meeting al goed geregeld, dus ik zie geen reden om daar nu nog veranderingen in aan te brengen of aan het OT toe te voegen.

Voor nu zou ik zeggen: bereid je voor op en schrijf je in voor de AA-meeting 2008 en zorg dat je er een leuke dag van maakt! :-)
A M E N

:)

(zou zeggen, poll sluiten en feesten maar)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Nou ja, vooruit. Ik heb dit draadje eens meegelezen en kan een glimlach niet onderdrukken.

Wat goed is, is dat er blijkbaar veel mensen zijn die zich zodanig betrokken voelen bij dit forum dat ze een bijdrage willen leveren aan het organiseren van een meeting. Dat is redelijk uniek - je ziet vaker dat mensen, op moment dat er werk te doen valt, afhaken. Dat is dus een prima uitgangspunt.

De uitdaging die Dennis en het moderator team heeft, gaat niet primair om de meeting of om de vraag of de vorige meeting goed was georganiseerd. De grotere vraag is hoe je in deze fase en richting toekomst zorgdraagt voor een grote mate van betrokkenheid van alle leden - niet alleen die mensen die hier al jaren komen en elkaar al meerdere malen hebben ontmoet. Dit geldt voor de organisatie van de meeting, maar misschien tot op zekere hoogte ook voor de samenstelling van het moderator team.

De manier waarop de meeting dit jaar is besproken vind ik erg onverstandig. Er worden ook oneigelijke argumenten gebruikt ("hebben we het vorig jaar niet goed gedaan, dan?") - waarop door mogelijke geinteresseerden onmogelijk een antwoord kan worden gegeven. Zeg je ja, dan is het antwoord "nou, waarom veranderen dan" - zeg je nee, dan worden er mensen gekwetst. Ik vind het jammer en, eerlijk gezegd, een enorme gemiste kans.

Mijn oproep zou zijn om "anderen" de kans te geven om een bijdrage te leveren aan het forum, in welke hoedanigheid dan ook. Roteer, neem nieuwe mensen op, laat ze deelnemen, meedenken. Uiteindelijk is het goed voor de continuiteit en groei van het forum. Om te voorkomen dat mensen zich persoonlijk gekwetst of aangevallen voelen, zou ik er een regel van maken. Je haalt zo het "oh, je vind zeker dat ik het niet goed heb gedaan..." argument uit de discussie.

Als idee voor de meetings - benoem 1 voorzitter van het meeting-committee (die twee jaar blijft zitten om continuiteit te waarborgen) en roteer de andere leden elk jaar. Uit de roterende leden kan dan weer een voorzitter worden benoemd. Iedereen treedt af (muv de voorzitter) - zo betrek je elk jaar 3/4 nieuwe mensen bij de organisatie.

Het is maar een idee. De grondgedachte is dat het goed voor AA en het forum is als meer mensen meedoen. Dat gaat niet vanzelf - dat vraagt een aktieve bijdrage, misschien nog wel het meest van de mensen die hier al jaren komen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mooi verwoord. Ik denk dat je hiermee goed samenvat wat Dennis ook al aangegeven heeft om het allemaal wat formeler te regelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ja goed verwoord Jan! ... komt aardig overeen met hoe ik erover denk :D

Sandra
Laatst gewijzigd door Sandy op 25 mar 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

We hebben dit probleem vaak genoeg gezien toen onze zoon op het internaat zat.
De ouders die in de organisatie zaten deden het nooit goed, er was altijd commentaar en iedereen wist het beter. De lokatie was niet goed,de broodjes ,waren niet lekker ,de kok te oud ,in de koude schotel zat te min vlees in het kersbrood zaten te weinig rozijnen of alles was of te goedkoop of te duur.
Jaar in jaar uit hetzelfe gezanik.
Natuurlijk mocht iedereen mee helpen in de organisatie. En wat was altijd de uitkomst?

De "nieuwe" leden vonden het achteraf altijd toch teveel moeite, kwamen niet opdagen op vergaderingen of hadden zulke onzinnige voorstellen dat iedereen afhaakte.

Mijn raad ? Bezint eer ge begint en gooi geen oude sokken voor je nieuwe hebt.
En nee wij zaten niet in de oudercommisie maar hebben ons wel neergelegd bij de beslissingen van de mensen die uren werk stopten in de organisatie.
Ben je het niet eens met een meeting of organisatie ga je toch gewoon niet.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sandy schreef:Ja goed verwoord Jan! ... komt aardig overeen met hoe ik erover denk :D

Sandra

Inderdaad, netjes en werkbaar plan.
Zoiets zou het eerlijkst zijn, en scheve gezichten vorkomen.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Tinkerbell schreef:We hebben dit probleem vaak genoeg gezien toen onze zoon op het internaat zat.
De ouders die in de organisatie zaten deden het nooit goed, er was altijd commentaar en iedereen wist het beter.
-------------Knip------------
Ben je het niet eens met een meeting of organisatie ga je toch gewoon niet.

Dat is hier geloof ik toch niet het geval. Ik lees nergens commentaar t.o.v het organisatieteam, niemand zegt dat zij het vorig jaar niet goed hebben georganiseerd.
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

Njit schreef: A M E N

:)

(zou zeggen, poll sluiten en feesten maar)
:beerchug: :dance: :mrgreen: :nana:
Pepijn
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik sluit hiermee dan het topic. De AA-meeting voor 2008 is in goede handen bij het OT en voor 2009 zal te zijner tijd een nieuwe opzet aangekondigd worden. Bedankt voor alle input en zoals gezegd: schrijf je in en maak er een gezellige dag van! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer