Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De toon op het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De toon op het forum

Bericht door lovely_laura »

nog even over mijn vorige berichtje en dan het stukje over het topic van de emails. Natuurlijk kan het zowel grappig als sarcastisch zijn zo'n berichtje. Sommige reageren wel vaker op zo'n manier en van die mensen weet je dat het als grap bedoeld is, maar ik kan me wel voorstellen dat als je als nieuw lid denkt een serieuze vraag te stellen en zo'n antwoord krijgt ze denken niet serieus of belachelijk gemaakt te worden en daarom daarna terughoudener zijn om nogmaals een vraag te posten. Het blijft lastig als je de toon niet kan horen.

Gr. Laura
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Misschien is het in zo'n geval toch best dat de schrijver even onderaan zijn berichtje uitlegt dat het een grapje is en niet offensief bedoeld is. Dat zou in het e-mail topic zeker geholpen hebben.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Leuk om te zien dat de heilige boontjes in dit topic het hele e-mail topic naar de gallemiezen hebben geholpen. Dan wordt er niet ingegrepen door een mod maar toen TedjevanEs wat zei zaten ze er boven op.

Wie heeft TedjevanEs een excuusbericht gestuurd? Nee niemand? O wat vreemd...Jim wel maar Tedje niet... :roll:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Bedoel je mij? Kun je ook gewoon benoemen of via PB.
Sandy
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mijn complimenten sachasenne
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik had me zo voorgenomen om hier niet te reageren maar dat is toch mislukt.

Door het gebrek aan intonatie en gezichtsuitdrukkingen kunnen berichten op een forum heel anders overkomen dan ze soms bedoeld zijn. Ik schrijf ook wel eens wat op wat ik op een ander moment lees en waarvan ik dan best begrijp dat mensen het op een andere manier interpreteren dan ik het bedoeld heb.
Maar dat vind ik geen reden om dan maar alles volledig politiek correct op te schrijven. Juist berichten zoals die van TedjevanEs houden een forum leuk en daardoor blijft het ook interessant om te blijven lezen, zelfs als dingen al 100x gevraagd zijn.

Het topic waar het in eerste instantie om ging was ook geen drama alleen is daar door een paar mensen wat vervelend gereageerd. Dat in combinatie met een nieuwe gebruiker en wat laat ingrijpen door het modem heeft een minder resultaat gehad. Heel vervelend en een leermoment maar voor mijn gevoel niet meer dan dat.

Waar je voor mijn gevoel altijd voor uit moet kijken is dat je niet in een poging om nieuwe gebruikers te beschermen het forum voor de oude garde minder leuk maakt.
In de regel vind ik de sfeer hier op het forum erg goed.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Vreemd, nu is dat mail-topic ineens gesloten.... Terwijl ik het wel een interessante discussie vond over dat mailen. Begrijp er eerlijk gezegd niets van, en als het die richting op moet dat topics worden gesloten omdat de TS zijn/haar antwoord heeft en er verder niet meer gediscussieerd mag worden...

Maar goed, het zal vast moeilijk zijn om een balans te vinden tussen topics sluiten omdat mensen ontzettend grof worden (zoals bij Jim) of topics waarin een paar cynische opmerkingen staan. Verder valt me op dat sommige mensen slechts in topics reageren waar zogezegd 'gedoe' ontstaat omwille van het gedoe en niet om de inhoud.
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Nou ga ik toch ook nog even reageren hoor.

Ik had bij sommige reacties in het email-topic inderdaad even wat twijfels. Soms begreep ik even niet hoe iets bedoeld was. En ik denk dat het goed is om daar op een forum rekening mee te houden. Dat er soms wat meer informatie nodig is om in te kunnen schatten of iets nu grappig is of niet.

Maar wat ik vooral wil zeggen: ik heb hier geen minuut minder om geslapen. Ik ben nieuw op dit forum maar ik ben geen hulpeloze kleuter. Als het bericht van Tedje leuk bedoeld was (en met zo'n nickname zal dat toch wel? :wink: ) dan vond ik het juist erg grappig. Ik denk (op basis van heel weinig info natuurlijk) dat ik het in het echte leven goed met hem zou kunnen vinden en dat we samen goed zouden kunnen lachen om van alles en nog wat.

Verder vond ik het prima dat het email-topic gesloten werd. :thumbup: Alles is zo onderhand wel gezegd, lijkt me.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar hier op het forum is het geen gebruik topics te sluiten waar de TS zijn/haar antwoord heeft. We laten topics altijd open (tenzij compleet uit de hand gelopen, op een negatieve manier) zodat mensen er later nog steeds gebruik van kunnen maken. Misschien heeft iemand anders over een half jaar precies dezelfde vraag als jij had en diegene kan zo'n topic dan nieuw leven inblazen. Dat gebeurd hier constant. Maar wie weet is dit nieuw beleid?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

RiverCola schreef:Misschien heeft iemand anders over een half jaar precies dezelfde vraag als jij had en diegene kan zo'n topic dan nieuw leven inblazen ... Maar wie weet is dit nieuw beleid?
Om zich dan door een hoop nutteloze, niet terzake doende berichten moet worstelen?
Het topic is gesloten, omdat er niet meer gediscusieerd werd over het emailen, maar het ging over de toon van het forum. En dat kan gerust besproken worden, in het juiste topic, zoals we hier nu doen.
Verder had de TS (Mariëlle) aangegeven dat alles zowat gezegd was, en dat haar vraag voldoende beantwoordt was.
Vandaar dat het topic in samenspraak met Mariëlle gesloten is.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Tja, dat is dan een beetje lullig voor mensen zoals ik die wél nog de moeite nemen inhoudelijk te reageren.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Daar zijn we ons wel degelijk van bewust, en jij ook denk ik :wink:
RiverCola schreef: Maar goed, het zal vast moeilijk zijn om een balans te vinden tussen topics sluiten omdat mensen ontzettend grof worden (zoals bij Jim) of topics waarin een paar cynische opmerkingen staan.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De grens is alleen ontzettend dun. Ik vond het topic over het mailen absoluut niet grof, wel weer vervelend dat er mensen mee komen praten puur om een opmerking te maken over een anders opmerking, zonder verder op de inhoud van de vraag in te gaan, maar niet meer dan dat. Ik snap dat het moeilijk is een balans te vinden, maar als topics willekeurig gesloten worden omdat er toevallig een paar opmerkingen in staan over de toon van andermans opmerkingen, krijg je denk ik een hoop irritaties bij forummers.

En daar laat ik het maar bij, want dit wordt anders vast weer een eindeloze discussie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mariëlle schreef:Ik had bij sommige reacties in het email-topic inderdaad even wat twijfels. Soms begreep ik even niet hoe iets bedoeld was. (...)
Maar wat ik vooral wil zeggen: ik heb hier geen minuut minder om geslapen. Ik ben nieuw op dit forum maar ik ben geen hulpeloze kleuter. Als het bericht van Tedje leuk bedoeld was (en met zo'n nickname zal dat toch wel? :wink: ) dan vond ik het juist erg grappig.
Ik vond ook dat je er tof op reageerde!

Als je (als nieuwkomer) een reactie ziet waarbij je even niet weet wat je er mee moet, heb je een aantal opties:
- je kan het negeren
- je kan om verduidelijking vragen (per pb of in het topic zelf)
- je kan erg agressief reageren
- je kan heel onzeker worden en besluiten dat je maar niks meer durft zeggen
Vaak kom je op het forum om iets te weten te komen. Met optie 1 en 2 ga je antwoorden krijgen, met optie 4 niet. Bij optie 3 is het af te wachten, maar dat is in ieder geval niet wenselijk. Dus gewoon door bllijven gaan! Niemand kan je hier doodschieten. Toch niet letterlijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Bij deze wil ik graag mijn excuses aanbieden als ik iemand beledigd heb met mijn berichtjes van gisteren. Ik was 1 van degene die gisteren in dit topic begon over het email topic en ik was hiermee helemaal niet van plan om zoveel ophef te veroorzaken. Mijn reactie kwam eigenlijk meer voort uit wat persoonlijke irritaties over dit forum in het algemeen en niet op tedjevanes.
Ik kom hier altijd met veel plezier en hoewel ik niet zo vaak reageer als ik zou willen (ben niet zo goed om mezelf te verwoorden via internet dat blijkt wel) lees ik wel met heel veel topics mee. En de laatste tijd komt het vaak voor dat een gewone vraag door iemand beantwoord word op een manier die grappig/ sarcastisch kan worden opgevat waardoor het hele topic veranderd in een reactie op die reactie en er weinig overblijft van de vraag die gesteld werd. Of dat iemand zijn mening ergens over geeft om vervolgens van alle kanten aangevallen te word. Hier begon ik me steeds meer aan te irriteren en toen heb ik na mijn voorganger hier een berichtje achtergelaten wat nogal lullig overkwam tegen tedjevanes. Hier wil ik graag mijn excuses voor aanbieden. Ik had niet zo lullig moeten reageren vooral omdat ik je helemaal niet ken en al bij voorbaat een toon bij je reactie hoorde die er helemaal niet was. Nogmaals mijn reactie kwam vooral voort uit mijn eigen irritaties en had niks met de persoon zelf te maken.

Gr. Laura
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

De toon op het forum zoals dit topic heet zou inderdaad veel vriendelijker en socialer mogen zijn zo dat we mede forummers niet afschrikken en nieuwe leden ook kunnen verwelkomen op dit door de band prachtige en zeer informatieve forum.
Als ik moest mensen beledigt hebben in het verleden, hier bij mijn excuses.
Hopelijk blijft dit forum nog heel lang bestaan met de leden die zeer actief op allerhande vragen antwoorden die voor hen als normaal lijken, dus hierbij ook een schouderklopje aan hen ook en de moderator's.
Mvg Hans.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het ook jammer dat het topic over die mailcontacten is gesloten, ik vond het juist cultureel interessant en wilde eigenlijk nog wel reageren. Ik was me er eerder helemaal niet van bewust namelijk, dus dit verschil vond ik erg opvallend. Leuk om even over verder te discussieren. Echt jammer dat het gesloten is, en ik begrijp ook totaal niet waarom.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik vind het ook jammer dat het email topic gestolen is. Er zijn meer topics waarin de oorspronkelijke vraag van de TS beantwoord is en die gewoon open blijven voor andere die misschien het topic kunnen gebruiken om op verder te borduren.
Ik snap niet goed waarom dat nu niet kan.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Goed, topic is terug opengezet.
Groetjes,
Carine
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Me dunkt omdat er teveel off topic gegaan werd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer