Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles Amerika Meeting 2013

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.

poll over de AA meeting

Peiling eindigde op 14 sep 2012, 17:56

Ik wil graag naar de meeting komen zoals die de voorbije jaren was (met eten en drank van 16u tot 23 u oid) Met inschrijving.
23
25%
Ik wil graag naar de meeting komen, maar zonder eten evenwel georganiseerd met deelnameprijs voor drank/zaal/activiteiten. Met inschrijving.
9
10%
Ik wil graag naar de meeting komen maar zonder organisatie. Enkel een locatie waar je je eigen drankjes betaalt. Met inschrijving voor zaalhuur.
17
19%
Ik kom al samen met forumleden die ik wil spreken en heb geen behoeft aan een algemene meeting.
8
9%
Ik heb helemaal geen behoefte aan een bijeenkomst.
34
37%

Totaal aantal stemmen: 91

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles Amerika Meeting 2013

Bericht door Sandy »

sachasenne schreef:
DejaVu schreef:zet er anders even een polletje in.
Als er geen OT is, heeft dat geen weinig zin, dan kan er toch niets georganiseerd worden.
Maar je vroeg zelf (n.a.v. dat er nog geen aanmelding is voor het OT) of iedereen dan kon aangeven of er uberhaupt interesse is in een meeting. Dan is dat toch handiger via een poll?
Sandy
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik zal er ook niet bij zijn
Ben bij twee meetings geweest en vond ze hartstikke gezellig, maar ik merk dat ik niet per se de behoefte heb om iedereen live te spreken.
Vind het hier op het forum gezellig en ook heel handig m.b.t plannen van reizen maar een hele avond over Amerika praten hoeft van mij niet zo en ik heb denk ik met te weinig mensen een enorm vaste band/contact.
Ik zie het forum vooral als gezellig tijdverdrijf en als een soort online vriendenclub :)

Wat ik me overigens wel afvraag: vorig jaar was het nog hartstikke druk op de meeting en was er veel animo. Nu lees ik meerdere mensen die schrijven dat ze "anders" forummen dan voorheen en dat de sfeer veranderd is.
Eerlijk gezegd zie ik het verschil tussen nu en 1 jaar terug niet heel erg, dus ik vraag me dan toch af wat men daarmee bedoelt.
Dat het anders is dan pakweg 5 jaar geleden oke, maar of er nou in het afgelopen jaar zo enorm veel veranderd is?
Aangezien het vooral veel harde kern-leden zijn die dit zeggen ben ik eigenlijk toch wel benieuwd naar de verklaring hiervoor (hoewel die per persoon kan verschillen natuurlijk).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De sfeer op het forum is inderdaad één van de redenen waarom ik niet zo actief meer ben.
In grote lijnen komt het er op neer dat ik vind dat er de laatste tijd regelmatig vrij respectloos en met flauwe grappen gereageerd wordt in topics.
Ook erger ik me aan aan een aantal personen die erg nadrukkelijk aanwezig zijn, waarvan sommigen maar door blijven drammen en persé hun gelijk willen krijgen.
De sfeer voelde voor mij vroeger veel prettiger aan.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dan kan het niet alleen aan mij liggen, want ik ben nooit bij meetings 8)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb het niet over de meetings, daar is de sfeer altijd prima
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien daarom wel :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Ook erger ik me aan aan een aantal personen die erg nadrukkelijk aanwezig zijn, waarvan sommigen maar door blijven drammen en persé hun gelijk willen krijgen. De sfeer voelde voor mij vroeger veel prettiger aan.
Ik vind dat wel wat meevallen. Ik heb juist de indruk dat voorheen een groot aantal mensen een 'stempel' drukten op het forum. Dat valt de laatste tijd wel mee. Sfeer was voorheen niet per definitie beter, meer zo van 'ons kent ons' waardoor het voor nieuwe forumleden minder makkelijk was er tussen te komen.

Wat ik zelf dan wel weer vervelend vind is dat er contstant met het vingertje geheven wordt door sommigen... :roll:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het was ook mijn persoonlijke mening Roland.
Dat ik me aan een aantal mensen erger en dat ik regelmatig de reacties onbeschoft en grof vind hoeft niet te betekenen dat dat voor iedereen geldt. Het is me wel duidelijk geworden naar aanleiding van discussies hierover dat de meningen daar over verschillen.
Laatst gewijzigd door vana op 15 aug 2012, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@ het mod team en de OC-'s van de meetings van voorbije jaren:
misschien kunnen jullie wat vertellen over jullie ervaringen bij het organiseren van de meeting?
Ik zelf heb echt totaal geen idee wat hier bij komt kijken en hoeveel tijd het kost ( ik stel mij voor: locatie kiezen, afspraken maken, de financiele aspecten regelen, activiteiten regelen, prijzen en sponsors zoeken, die brochuretjes die altijd klaar liggen op de één of andere manier verzamelen, naamkaartjes maken,...). Zo zijn er vast nog forummers die wel willen helpen organiseren maar zich door gebrek aan ervaring hierbij misschien niet kandidaat durven stellen?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind de reaktie van een aantal nogal overtrokken. De mensen die zeggen het minder leuk te vinden zie ik ook maar zelden over dde echte amerika topics discussieren, maar hangen alleen maar rond in het off topic forum over hun vakantie in Turkije, het schuurtje dat ze aan het bouwen zijn en dat hun kind maar niet uit de luiers wil bij wijze van spreken. Dit komt denk ik ook omdat een aantal al langere tijd niets met de USA van doen heeft en van het AA forum een soort facebook maakt. Echter ik denk dat er genoeg mensen zijn die een nieuwe USA vakantie etc in de planning hebben en die veel baat bij een meeting kunnen hebben.. Ik zelf kan er helaas nooit bij zijn aangezien ik aan de overkant woon :sadcry:

De sfeer vind ik niet echt veranderd. Er zijn een aantal vaste personen verdwenen en er zijn nieuwe bijgekomen. So be it. Soms gaat het er stevig aan toe in discussies. Leuk toch? Dat daar af en toe een hard woord bij valt is toch niet erg? Zo lang er maar geen grote scheldpartijen zijn. Daar wordt niemand beter van en over het algemeen houdt men zich daar netjes aan. Een forum waar iedereen maar ja en amen moet zeggen en nergens tegen in mag gaan is maar een saai forum.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Kijk dit is nu precies een voorbeeld van onaardig reageren.

Als je het over mij hebt (en dat zal wel want ik was vrijwel de enige die iets over de sfeer zei) ?
Ik ben al 9 jaar lid van dit forum en hang abosluut niet alleen maar in off topic rond. Ik geef heel veel nuttige adviezen op het reizenforum, heb voor Dennis een uitgebreid reisverslag op de hoofdpagina gemaakt waar ik veel tijd ingestoken en heb meegeholpen om de reisverslagen site te testen en help regelmatig mensen met vragen over routes via een pb.
Dit soor persoonlijke reacties vind ik dus uitermate onbeschoft en onnodig.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

vana schreef:Kijk dit is nu precies een voorbeeld van onaardig reageren, Dit soort persoonlijke reacties vind ik dus uitermate onbeschoft en onnodig.
Nou dat moet vreselijk gezellig geweest zijn die ouwe hap !!
Wat een overkill reactie op een gewone mening die Ned in Mo geeft.
Als je die mening niet deelt ,deel je hem niet .

Laatst was er richting Coyote een reactie van Dennis in soortgelijke bewoordingen
Lees ik het nou goed denk ik dan.
Heeft de reactie iets uit te staan met hetgeen eerder geschreven is ?

Tegelijkertijd wordt er op al die "ik wil emigreren" idioterie poeslief gereageerd.
Snap het niet, en kan me bij het georganiseerd fysiek bij elkaar komen van deelnemers niet iets gezelligs voorstellen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

bedeve schreef:Nou dat moet vreselijk gezellig geweest zijn die ouwe hap !!
Goh, weer zo'n vriendelijke opmerking.
Mijn gelijk wordt hier wel bewezen zeg!
Gast

Bericht door Gast »

Sorrie Vana, maar ik vind jou reactie ook overdreven. Omdat jij al zo lang lid bent en zoveel voor het forum gedaan hebt, moet iedereen maar ja en amen zeggen? Of zijn mond houden? Eigen mening mag niet meer?

Je gaf in een topic dat ik onlangs startte een opmerking: "reageer dan niet" als het je niet aanstaat. Misschien moet je dat zelf ook eens proberen. Je vat het te persoonlijk op en betrekt het op jezelf.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je kunt het ook negeren als een antwoord je niet aanstaat... :roll:

Op mijn beurt vind ik de reactie op Ned in MO en bedeve weer overdreven. Niks verkeert aan immers. Je kunt het ook overdrijven...

Roland

Edit: cincijansen was me voor. :wink:

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

ned in MO schreef: De mensen die zeggen het minder leuk te vinden zie ik ook maar zelden over dde echte amerika topics discussieren, maar hangen alleen maar rond in het off topic forum over hun vakantie in Turkije, het schuurtje dat ze aan het bouwen zijn en dat hun kind maar niet uit de luiers wil bij wijze van spreken. Dit komt denk ik ook omdat een aantal al langere tijd niets met de USA van doen heeft en van het AA forum een soort facebook maakt..
Is het heel vreemd dat ik dit persoonlijk opvat? Ik was vrijwel de enige die iets over de sfeer zei en dit zijn toch aardig persoonlijke opmerkingen.
Als je over dit onderwerp wilt discussieren prima, maar maak het dan niet persoonlijk en maak geen denigrerende opmerkingen over bepaalde forumleden waarvan iedereen kan weten wie er bedoeld worden.

Omdat jij al zo lang lid bent en zoveel voor het forum gedaan hebt, moet iedereen maar ja en amen zeggen? Of zijn mond houden? Eigen mening mag niet meer?
Waar lees jij dat ik zeg dat iedereen maar ja en amen moet zeggen en zijn mond moet houden? Je trekt mijn opmerking volledig uit zijn verband. Mijn opmerking dat ik veel op het forum doe was zuiver en alleen een reactie op de opmerking van Mark dat de forumleden die zeggen het minder leuk te vinden "alleen maar op off topic rondhangen en over hun schuurtje en luiers praten en het forum als facebook gebruiken"
Ik beweer nergens dat iedereen maar ja en amen moet zeggen of zijn mond houden. Ik zeg alleen dat ik de laatste tijd regelmatig vrij onaardige reacties zie en dat dat volgens mij de sfeer niet ten goede komt.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zucht... :roll:

Als je ergens op reageert kun je tegengas verwachten. Ook als je je persoonlijke mening geeft. Daar moet je maar tegen kunnen.

Vreemd dat mij in het verleden vaak zaken verweten werden en men zich er nu zelf 'schuldig' aan maakt... :wink:

Roland

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik wil even zeggen dat ik dol ben op dit forum, en er al heel veel leuke tips en contacten aan over gehouden heb! Ik ben al op twee meetings geweest, en vind het super om met allemaal amerika -verslaafden een gezellige avond te hebben. Zelfs mijn man, die nooit op het forum komt, kijkt er ook al weer naar uit!
Zelf heb ik trouwens helemaal geen last van een slechte sfeer hier of zo, dus ik heb geen idee over welke topics dat gaat. Allicht topics die ik niet lees, mooi zo!

ik hoop echt van harte dat de meeting van 2013 door kan gaan, maar vrees een beetje dat de discussie hierboven (die vast wel zinvol is, maar kan die niet in een ander topic? denk dat veel mensen zich hier niet in willen mengen) het enthoesiasme voor de meeting niet ten goede komt.

(en ik hoop dus dat zoals ik hierboven schreef dat iemand van eerdere organisatie committees zijn ervaringen hier kan vertellen)
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Jammer dat dit topic nu ergens anders naartoe gaat, hopelijk komt er toch nog een poll online, ik denk dat dat een goed idee is om een proef te nemen qua behoefte aan de AA meeting. Ik ben nog niet eerder geweest en zou het wel leuk vinden (aangezien ik toch +- eens per jaar de VS bezoek) maar van mij mag zo een meeting ook wel misschien minder georganiseerd (zoals bv cafe ontmoeting die iemand hierboven poste!) Maar met 32 uur pw werk, twee vrijwilligersfuncties ernaast en studeren gaat dit een beetje mn pet te boven om te organiseren... :(

Groetjes,
Laatst gewijzigd door Raafje87 op 16 aug 2012, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gast

Bericht door Gast »

Vana, maar dat is het hem juist. JIJ vindt de reacties onaardig. Zoveel mensen, zoveel meningen. Je kunt niet iedereen het naar de zin maken. Als een discussie uit de hand loopt is het aan de moderators om te bepalen of er ingegrepen wordt. Zolang iedereen zich aan de forumregels houdt is er mijns inziens niets aan de hand.

Maar ik moet je gelijk geven hoor, dat de sfeer minder leuk is. Maar in mijn geval is dat juist omdat er weinig meer gezegd mag worden, want dan ergeren sommige mensen zich en komt dat vingertje weer. Het was voor mij bijna een reden om te stoppen met reageren.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer