Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ga ik naar Amerika?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

PeeJay, het staat nog niet vast maar ik denk Kentucky. Ik ben daar nl. zowel bekend met de staat als met een hoop mensen en dat zal de overgang wat eenvoudiger maken.
Je zal zeker bekenden nodig hebben om te wennen, en het is ook fijn als je al met de omgeving bekend bent.

Voordat ik naar de VS kwam heb ik een jaar in Zweden gewoond/gewerkt, via het bedrijf waar ik werk, maar kwam toen elke maand wel naar Nederland omdat het zo dichtbij was. Nu vanuit de VS kom ik zelden in Nederland, en dan is het toch wel lekker om (schoon-)familie/bekende aan te kunnen spreken, je zit tenslotte in een ander land met heel andere gewoontes, en daar aan wennen valt soms niet mee., vooral de eerste paar jaar niet.

In ieder geval het beste.

/PeeJay
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Proficiat Dennis! :D

Ik heb genoten van je verhaal, je hebt het heel erg leuk beschreven. Dat geeft anderen ook weer moed!

Ik hoop dat je een geweldig leven kunt opbouwen in Amerika!. Ik hoop ook dat wij nog verder kunnen meegenieten van je verhaal. Ik ben heel benieuwd hoe het jou zal vergaan.

Veel succes met alle voorbereidingen!

Jacqueline
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marcgmp »

Gefeliciteerd Dennis ! :D

Zo blijkt wel een kleine kans is een kans. :!:
Leuk verhaal. Dat het consulaat moeilijk deed is jammer zelf heb ik geen onplezierige ervaringen gehad met ze. Maar voor hun is het ook geen pretje soms in amsterdam. Regelmatig staat er een pantserwagen voor de deur, en kleine groepjes mensen die altijd wel leuzen roepen.

Hopelijk dat ze in Nederland nu niet moeilijk gaan doen met je Nederlandse nationaliteit ?!

Veel sterkte daar toegewenst.

P.S asl bescheiden vraag welke studie heb je gestudeerd ?

Marc
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Ik heb het verhaal zojuist ook gelezen en ach, wat kan ik zeggen: Zonder geluk vaart niemand wel, dat blijkt maar weer eens. Ik ben blij dat een van de winnende loten is gevallen op iemand, die er echt voor wil gaan en helemaal gek is van de Verenigde Staten.

Dennis, ik had je al gefeliciteerd, maar bijdeze nogmaals en ik wil je veel voorspoed en geluk(ookal mag daarover niet klagen :wink: ) wensen aan de andere kant van de oceaan.

Groeten Kansas Wizard :D
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
DynaMike
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door DynaMike »

Dennis schreef:PeeJay, het staat nog niet vast maar ik denk Kentucky. Ik ben daar nl. zowel bekend met de staat als met een hoop mensen en dat zal de overgang wat eenvoudiger maken.
Doe de groeten aan de colonel :)
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Gefeliciteerd Dennis! Ik had al van alles proberen te bedenken, maar de Green Card Lottery is geen moment bij mij opgekomen.

Men zegt altijd "geluk is met de domme", maar jij bewijst tussendoor ook nog even dat dit dus niet waar is. ;)

Zoals Peejay al opmerkte, was je beschrijving van het consulaatbezoek een reis terug in de tijd. Het klonk allemaal heel bekend.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Het blijft inderdaad een gelukkig toeval dat ik uitgeloot ben onder zoveel inzenders. Overigens wil ik iedereen die mee wil doen ook nog dit meegeven: mijn schatting van "twee eeuwen meedoen" was wat érg kort door de bocht.

Bij de loterij wordt per regio een "quotum" van een bepaald aantal te verdelen visa vastgesteld en het KCC moet proberen zoveel mogelijk van dit quotum in te vullen.

Wij als Europeanen hebben daarbij geluk, omdat er verhoudingsgewijs veel minder Europeanen meedoen met de loterij dan bijvoorbeeld Afrikanen. (Tja, in Europa hebben we het behoorlijk goed, dus de economische reden om te verhuizen valt alvast af.) Het resultaat is dat we ook een verhoudingsgewijs grotere kans hebben om te "winnen", aangezien dat quotum toch ingevuld moet worden.

Freek, sorry, maar ik ben geen liefdadigheidsinstituut... en besides, ik hou van alles wat met Amerika te maken heeft, dus is het EENMALIGE verhaal dan niet iets wat er goed bijpast? (Zonder verder in details te willen treden - dit moet geen forumdiscussie worden.)

Haye, ook ik heb verschillende getallen gehoord voor "voldoende financiële middelen". Het minimum voor één persoon schijnt tussen de $10.000 en $15.000 te liggen, en voor elke additionele persoon dient daar $5.000 bij opgeteld te worden.

Roland, in den beginne zal ik in de VS elk rotbaantje aannemen dat ik kan vinden... het maakt me echt niets uit of ik een tijdje burgers moet flippen bij de Mac. Gewoon om de eerste periode even door te komen en op zoek te kunnen naar wat beters. Daarna zou ik graag weer iets in de trant doen van wat ik nu doe (IT-managementfunctie) en uiteindelijk, maar dat is echt lange-termijnplanning, hoop ik full-time zelfstandig ondernemer te kunnen worden.

Marc, ik blijf voorlopig gewoon Nederlands staatsburger hoor. Je kunt pas na 5 jaar je Amerikaanse staatsburgerschap aanvragen. En wat betreft mijn studie: ik heb Bedrijfscommunicatie gestudeerd.

Redneck, ik vraag me weleens af of die mensen verplicht zijn om zo onvriendelijk mogelijk te zijn om zo al teveel consulaatbezoek te vermijden. Een soort "policy" van het consulaat om mensen af te schrikken die er niet serieus iets te zoeken hebben, en natuurlijk om een grondige voorbereiding af te dwingen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Dennis schreef:Haye, ook ik heb verschillende getallen gehoord voor "voldoende financiële middelen". Het minimum voor één persoon schijnt tussen de $10.000 en $15.000 te liggen, en voor elke additionele persoon dient daar $5.000 bij opgeteld te worden.
Dat valt nog erg mee! Zoveel moest ik al meebrengen voor een toeristenvisum voor een half jaar...... Dat is nog wel bij elkaar te sparen. Mocht ik er doorkomen moet dat wel lukken! Die quotumregel is inderdaad wel ideaal, maar blijkbaar doen er toch nog genoeg Europeanen mee om de kans toch nog redelijk klein te maken. Zijn er cijfers over de aantallen Nederlanders die ingeloot worden in de DV lottery?

Gr. Haye
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Dennis schreef:Redneck, ik vraag me weleens af of die mensen verplicht zijn om zo onvriendelijk mogelijk te zijn om zo al teveel consulaatbezoek te vermijden. Een soort "policy" van het consulaat om mensen af te schrikken die er niet serieus iets te zoeken hebben, en natuurlijk om een grondige voorbereiding af te dwingen.
Ik heb helaas tot vandaag moeten wachten om je verhaal te lezen. Mijn abonnement loopt via de e-mail op m'n werk en die kan ik thuis niet uitlezen.

Je zult overal mensen tegenkomen die geen plezier in hun zielige bestaan kennen en dit vooral willen ventileren op andere mensen die wel willen. Juist dit soort gesubsidieerde, bureaucratische functies zijn vergeven van dit soort types. Het verbaasd me dan ook geenszins dat je dit soort #$%^#@! types tegenkomt.

Je verhaal leest echt als een Rollercoaster. Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Volgens mij is het moment dat je de eerste keer weer het consulaat uitloopt en bedenkt hoe je door het oog van de naald bent gekropen een moment dat je je totale maaginhoud wel op het trottoir kunt deponeren.

En inderdaad, zoals al eerder is geschreven ben ik ook een type die de instelling heeft "..het heeft zo moeten zijn. Ik wil het graag, dan gebeurt het ook, linksom of rechtsom"

Ik wens je dan ook alle succes toe in de States en ondanks dat ik die stap zelf niet zou durven nemen (gezin, kinderen, vaste baan) benijd ik je toch wel een beetje.

Groeten René
Anita

Bericht door Anita »

En ook van ons natuurlijk van HARTE proficiat!!! Ik vind hartstikke geweldig voor je en wens je ook alle geluk van de wereld in het "verre USA"! Ik hoop dat we wel van je blijven horen, liefst via dit oude vertrouwde forum!

Anita
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik blijf me verbazen over de vele leuke reacties die binnen blijven stromen. Overigens niet alleen via dit forum, ook via de e-mail. Bedankt, allemaal! :D

Anita, maak je maar niet ongerust... deze site en het forum zullen niet ineens gaan verdwijnen omdat ik naar de VS verhuis! Integendeel, ik hoop nu juist leukere artikelen aan de site te kunnen toevoegen dan ooit tevoren. Non-stop vanuit het hol van de leeuw, zeg maar. :wink:
Dennis

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dennis ook van ons van harte gefeliciteerd!

Wat een geweldige kans voor je, vooral omdat je er al zolang van droomt.
Het heeft gewoon zo moeten zijn!
Zoals je al hebt kunnen lezen gunt iedereen het je van harte. Natuurlijk hopen we wel van je te blijven horen via het forum.

Groetjes Marjon en Ger
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Dennis schreef: Freek, sorry, maar ik ben geen liefdadigheidsinstituut... en besides, ik hou van alles wat met Amerika te maken heeft, dus is het EENMALIGE verhaal dan niet iets wat er goed bijpast? (Zonder verder in details te willen treden - dit moet geen forumdiscussie worden.)
Het viel me alleen erg op dat er vaak eenmalig, nooit, ooit ed in stonden. T was niet echt serieus hoor. Het past er perfect.

en nu hou ik mn mond, voor ik te veel zeg.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Dennis schreef:Redneck, ik vraag me weleens af of die mensen verplicht zijn om zo onvriendelijk mogelijk te zijn om zo al teveel consulaatbezoek te vermijden. Een soort "policy" van het consulaat om mensen af te schrikken die er niet serieus iets te zoeken hebben, en natuurlijk om een grondige voorbereiding af te dwingen.
Dennis, dat heb ik ook al eens gedacht. Te meer omdat de toon veranderde toen bleek dat ik alles prima voor elkaar had en ik de vragen die gesteld werden snel en afdoende kon beantwoorden. Ook de week daarop, toen ik terug moest komen voor mijn visum, werd ik door dezelfde persoon weer bijzonder vriendelijk te woord gestaan. Deze "onvriendelijkheidsfilter" zal inderdaad wel mensen afschrikken als zij niet echt 100% serieus zijn.

Gelukkig zijn we er toch goed doorheen gekomen, nietwaar? ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Texas Cowboy schreef:
Dennis schreef:Haye, ook ik heb verschillende getallen gehoord voor "voldoende financiële middelen". Het minimum voor één persoon schijnt tussen de $10.000 en $15.000 te liggen, en voor elke additionele persoon dient daar $5.000 bij opgeteld te worden.
Dat valt nog erg mee! Zoveel moest ik al meebrengen voor een toeristenvisum voor een half jaar...... Dat is nog wel bij elkaar te sparen. Mocht ik er doorkomen moet dat wel lukken! Die quotumregel is inderdaad wel ideaal, maar blijkbaar doen er toch nog genoeg Europeanen mee om de kans toch nog redelijk klein te maken. Zijn er cijfers over de aantallen Nederlanders die ingeloot worden in de DV lottery?

Gr. Haye
Er zijn jaarlijks zo'n 90 Nederlanders (inclusief gezinsleden) die geloot worden, maar een klein deel daarvan krijgt geen visum.
nikki79
Amerika-ontdekker

Bericht door nikki79 »

Dennis,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je al meer nieuws hebt over de aanstaande emigratie.

Je heb verteld dat je in november 2004 daar zal gaan wonen en dat het waarschrijnlijk in Kentucky wordt. Maar waar ga je dan de eerste tijd verblijven? En hoe denk je je leven daar te gaan indelen?

Of laat je het allemaal op je afkomen. Ik vind het nog steeds dapper dat zo'n stap helemaal alleen durft te maken.

Nikki
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Dennis,

Als je toch in Kentucky gaat wonen, kan je dan zorgen dat die mensen van KCC mij volgend jaar een Notification Letter sturen???? :P
Het ziet er naar uit dat ik ook dit jaar weer buiten de prijzen val :cry:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Dennis

Jammergenoeg heb ik geen nieuwsbrief ontvangen, maar ben wel geaboneerd. We zijn net terug uit USA en heb niets kunnen ontdekken in mijn inbox. Is het mogelijk om alsnog een nieuwsbrief te kunnen ontvangen ?
Verder wil ik je heel erg feliciteren met de loting en met alle plannen daaromheen. Heel veel succes daar en ik hoop nog veel hierover te kunnen lezen. Aan de voorgaande reacties te zien is iedereen erg blij voor je en erruuuuuuuuuuuug jaloers.
Groetjes,
Groetjes, Nel
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Kijk maar even in je inbox, Nel! :)
Dennis

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dennis schreef:Kijk maar even in je inbox, Nel! :)
hey dennis, zet je deze ook in het archief?

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer