Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Internal Server Error'

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: 'Internal Server Error'

Bericht door Stan.Gobien »

Het spijt me te melden dat ik het forum even op slot doe tijdens database werkzaamheden.
Het opbouwen van een NATIVE INDEX is een erg intensieve taak die enkele uren in beslag neemt.
Omt dit zo vlot mogelijk te laten verlopen heb ik het forum tijdelijk gesloten.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Nog even terugkomend op het opschonen van het off topic gedeelte. Je kunt ook topics uit een bepaald jaar archiveren, dan is het niet meer actief, maar ook niet direct weg. Misschien handig voor de overige rubrieken, waarvan de informatie inmiddels verjaard/verouderd is en misschien niet meer klopt.
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Archiveren ruimt niet op in de database. Het staat dan enkel in een ander vakje :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Oh ik had van Stefan vernomen dat wanneer het niet meer in het actieve deel staat, dat je daar dan ook in zekere zin winst behaalt.. Dat wanneer er iets fout gaat, dat het dan alleen in het actieve deel plaatsvindt.. Archiveren wordt op meerdere 'grote' fora zo gehanteerd.. ik dacht dat het ook met ruimte te maken had.
Sandy
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Is er nog steeds hulp nodig?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind niet dat je posts moet gaan verwijderen. daar hebben mensen soms veel tijd en energie in gestoken.
Gewoon de capaciteit groter maken. Investeren heet dat.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat heb je aan posts van vijf jaar of ouder vol met irrelevante, achterhaalde informatie, vaak gepost door mensen die niet eens meer lid zijn op het forum - en die het dus ook worst zal wezen?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In plaats van rücksichtlos alle berichten van een bepaalde leeftijd verwijderen (behalve dan spellen en off topic), kunnen we ook gewoon die berichten doorlopen en de nog nuttige bewaren en de rest verwijderen. Hopelijk ben ik niet te optimistisch, maar ik denk dat er wel forumleden zijn die daar aan mee willen werken. En aldus middels vele handen licht werk maken.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Uiteindelijk zal het toch het kleine groepje mods moeten zijn die de daadwerkelijke posts moeten verwijderen, daar kunnen leden niet bij helpen. En vergis je niet, er zijn op moment van schrijven 560.683 posts. Kijk naar het reizen forum. Hoe vaak werden daar in het verleden niet vragen gesteld over I-94W? We zitten nu al der mate lang in het ESTA tijdperk, dat het niet nuttig is dat deze oude, niet meer relevante posts nog in de zoekresultaten terugkomen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Precies Clint.. dat bedoel ik!
Sandy
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Investeren in de capaciteit is natuurlijk makkelijk gezegd. Dat zou aan Dennis zijn om te beslissen.
Maar dit blijft een forum dat gratis toegankelijk is voor leden zonder contributies en zonder advertenties (dan spreken we niet over het sporadische topic van deals met partners). Je vind zo niet veel fora meer.

Dus je moet daar zeker rekening mee houden.

De beslissing wat betreft opkuisen zal zeker deze week niet meer genomen worden. Als deze genomen wordt, zullen we natuurlijk ruim op voorhand verwittigen zodat jullie de tijd hebben om toch belangrijke berichten te "uppen" of zelf op te slaan in een document.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Staceybeesie schreef:
USA2004 schreef:Stan: hulde voor je werk voor de site. We hebben met z'n allen veel plezier en nut aan het forum, en ik vind het geweldig dat je hier aan vrijwillig aan werkt.
like :mrgreen:
Me too! :thumbup: Ik ben blij dat het weer werkt. Vervelend dat dit kon gebeuren doordat jullie tegelijk in het systeem aan het werken waren, jammer dat daar geen "beveiliging" op zit of iets dergelijks. Hopelijk draait het nu weer als vanouds! Bedankt voor alle moeite aan iedereen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bij het surfen nu merk ik nog een andere probleempje: topics die ik gelezen heb worden niet als zodanig aangemerkt, en verschijnen bij een nieuw bezoek opnieuw als ongelezen terwijl ik alle berichten al heb gezien. Vreemd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wellicht je cookies een keer verwijderen?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Stan & Dennis: geweldig dat het precies allemaal weer in orde is. Jullie hebben dat weer goed gedaan. :thumbup: Ik kreeg gisteren al afkickverschijnselen. :lol:

Een aantal oudere topics verwijderen lijkt me geen slecht idee. Je denkt misschien: ja maar, dat kan nog wel nuttig zijn en dan zijn we dat allemaal kwijt... Maar hoeveel oude dingen bekijk je nog? Als ik iets opzoek en ik vind resultaten van in 2006 of 2007 dan bekijk ik die zelfs niet. Ondertussen is dat al 4 of 5 jaar geleden en ik ga er vanuit dat dat niet meer relevant is. :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jasmino schreef:Bij het surfen nu merk ik nog een andere probleempje: topics die ik gelezen heb worden niet als zodanig aangemerkt, en verschijnen bij een nieuw bezoek opnieuw als ongelezen terwijl ik alle berichten al heb gezien. Vreemd!
Is alweer opgelost bij mij!
Winston Churchill

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Overigens is 1.6gig voor database begrippen niet overdreven groot. phpBB/MySQL kan ook prima met dit soort grote databases overweg.

Gaia Online heeft 1959322510 posts en 25075329 gebruikers. Alleen hebben ze er wel een aantal servers tegenaan gegooid :) :
Hardware: 80+ web servers, 11 database servers (4 dedicated to forums), 3 session database servers, 1 memory cache server

En dat is wat hier meespeelt. Het Forum is gratis, het beheer wordt ook vrijwillig gedaan. En dan ben je beperkt in je mogelijkheden. Met voldoende geld en tijd kun je heeeeeel groot worden..
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

@Dennis/Stan

Ik probeerde dit gister ook al te posten 8) , maar:

Ik wil best helpen in de vrije uurtjes van mijn werk en studie.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Clint schreef:Uiteindelijk zal het toch het kleine groepje mods moeten zijn die de daadwerkelijke posts moeten verwijderen, daar kunnen leden niet bij helpen. En vergis je niet, er zijn op moment van schrijven 560.683 posts.
Ik ging uit van de optimistische gedachte dat wij als leden daarbij zouden kunnen helpen met verwijderen. Maar gezien de hoeveelheid posts en dat in verhouding tot de moderators is dat inderdaad geen haalbare kaart.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Per subforum zijn regels in te stellen voor Automatisch opruimen. Dat lijkt me de juiste manier. Voor het Spellen forum is dit al ingeregeld volgens mij..

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer