Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Organisatie AllesAmerika-meeting 2008

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Het organiseren van een bijeenkomst hoeft niet moeilijk te zijn.
Het probleem is echter dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.
Na het organiseren van een aantal uitstapjes van mijn werk weet ik dat uit ervaring.
Een organisatieteam moet ook niet te groot zijn.
Vele koks verpesten nu eenmaal de brij.
Dat is alleen vragen om problemen.
Voor ons was dit de 1e AA-meeting en wij vonden alles prima geregeld zo.
We hebben ook al een paar meetings meegemaakt met een andere discussiegroep over Amerika en die waren ook gezellig, maar de AA-meeting beviel ons beter.
Bij die andere meetings werd wel een quiz gedaan.
Op zich wel leuk, maar het kostte ook ontzettend veel tijd die ik liever had gebruikt om contact te hebben met de andere leden.
Dat is toch de opzet van zo'n meeting? Elkaar persoonlijk leren kennen en ervaringen uitwisselen?
Een quiz kan altijd nog via het forum gedaan worden.
Veel mensen schreven na de meeting dat ze nog niet met iedereen hebben kunnen praten omdat de tijd daarvoor ontbrak.
Dat las ik ook in de verhalen van de vorige meeting.
Het zou toch zonde zijn als de tijd die je hebt om iedereen te leren kennen nog verkort zou worden door allerlei (al dan niet gewenste) activiteiten?
Als er bij leden behoefte bestaat om samen een iets actiefs te gaan doen, kan dat via dit forum toch ook door het jaar heen eens georganiseerd worden door mensen die zich daartoe geroepen voelen?
Wie weet kom ik zelf misschien nog wel eens met een plan :wink:
Maar laat de meeting gewoon blijven bestaan in de intentie waarvoor hij bedoeld is.
Niet teveel poespas erom heen, maar gewoon lekker betten over Amerika.

Groetjes,
Sonja
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Jemig, alhoewel ik hier nog maar een 'broekie' ben en niet de meeting bezocht heb, wil ik toch als forumlid/lezer toch even gebruik maken van mijn stemrecht. (praten/plaatsen)

Waar gaat dit helemaal over...

Heb veel gelezen over de meeting en eigenlijk niets tot helemaal geen negatieve dingen gelezen, alleen maar hulde.

Als er een gevoel van verandering/verfrissing opborrelt, bespreek het dan eerst met het 'oude team' en plaats vervolgens een poll.
Als dat 'oude team' gewoon door wil gaan, wat echt uniek is, kom dan met de vraag of er nog suggesties voor een meeting zijn.
Nu staan die suggesties hier gewoon tussendoor en dat weet volgend jaar niemand meer.

Na jarenlang ondernemen heb ik een stelregel overgenomen: Never change a winning team... (en dat heeft mij geen windeieren gelegd)

Heb ooit een sprookje geschreven over het fenomeen forum, maar op veler verzoek zal ik het echt niet plaatsen.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef: Ik hoop alleen niet dat de datum veranderd wordt want we hebben B&B de Neust al gereserveerd voor 1 november :D

Marjon
En ik zal het helaas juist niet kunnen meemaken, als het op 1 november wordt gehouden :(. Dat is de dag na Halloween en ik heb het met Saskia (hoogstwaarschijnlijk het laatste jaar, dat we met haar zullen gaan trick or treaten) en Rick besproken en geen van beiden vindt het leuk die feestdag zonder mij te vieren (en ik wil het ook niet missen, hoor, het is de belangrijkste feestdag na Kerst en Thanksgiving hier) :(. Hopelijk wordt het in 2009 later in november, anders is er altijd 2010 nog ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En als er behoefte is om iets actief te ondernemen, kan dat natuurlijk ook los van de meeting georganiseerd worden.
Met de Corvetteclub organiseerde we naast de meetings ook bijvoorbeeld voor een man of 20 van het forum een karttavond, buiten de "officiele" meetings om.

Als je een goed en actief organisatie team hebt voor de AA-meeting zou je wel gek zijn om dat aan de kant te schuiven, het is al zo vreselijk moeilijk om mensen te vinden die dat willen doen, en het vervolgens ook echt doen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Als je een goed en actief organisatie team hebt voor de AA-meeting zou je wel gek zijn om dat aan de kant te schuiven, het is al zo vreselijk moeilijk om mensen te vinden die dat willen doen, en het vervolgens ook echt doen.
Ik krijg het gevoel dat men denkt dat ik een geheel nieuwe organisatie wil. Dat is absoluut niet waar. De huidige organisatoren van de meetings in 2005, 2006 en 2007 hebben bewezen een prima meeting op te zetten waar iedereen vol lof over was en is. Wat dat betreft zou je kunnen zeggen, ga door met deze enthousiaste groep mensen. Daar ben ik het helemaal mee eens en daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee. Het garandeert immers de jaarlijks terugkerende meetings.

Wat ik vooral duidelijk wil maken is dat je anderen ook de gelegenheid moet geven om e.e.a. (mee) te organiseren. Door alle commotie zou men kunnen denken dat er geen ruimte is voor nieuwe aanwas en dat is jammer. Iedereen die zijn of haar bijdrage wil leveren is welkom.

Dat is wat ik nog kwijt wilde aangaande de voorgaande reacties. Laten we nu, zoals Marjan ook al aangaf, dit topic gebruiken voor het doorgeven van aanmeldingen, ideeën en suggesties voor de AA-meeting 2008.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik lees dit topic nu pas en ben toch wel een beetje :shock:

Om eerst maar een beetje :offtopic: te reageren:
Vlak na de meeting allemaal lovende kritieken maar als ik dit zie lees ik toch wel wat verborgen irritaties, jammer dat dat nu pas boven komt drijven.

Het was voor ons de eerste keer en wij hebben ons prima vermaakt(nu zijn wij gauw tevreden :o ), tijdens de meeting, de after party en de day after. :lol:
Ik vond het prima georganiseerd op een zeer gezellige locatie, zeker voor herhaling vatbaar.
Het doel van zo'n meeting is volgens mij om de mens achter de avator in levende lijve te ontmoeten en dat is bij mij goed gelukt, ik heb zeker de helft ervan gesproken, dus volgend jaar "doe" ik de andere helft.
Maar als je aan een tafel gaat zitten en daar de hele avond blijft zitten is het doel wel een beetje weg denk ik, maar dat moet ieder voor zich weten.

Lezingen ben ik helemaal geen voorstander van omdat vaak maar een deel van de meute het interessant vindt en de rest er door heen gaat zitten kletsen en dat weer heel irritant is voor de geïnteresseerden.
Datzelfde geldt voor quizen en spelletjes, maar dat is uiteraard alleen mijn mening.

Nu weer even "on topic"
Als het nodig mocht zijn wil ik me altijd inzetten en opgeven als hulp op de achtergrond.

Misschien nog een ideetje voor het maaltijdprobleem.
Ik zie vaak in het off topic gedeelte de meest culinaire hapjes voorbijkomen.
Er zijn vast wel een heleboel onder ons die dit met de rest willen delen en wat willen maken voor de volgende meeting.
Dat heeft een paar voordelen:
-laat je creativiteit zien en proeven in het echt en niet alleen van een foto :lol:
-koppel er eventueel een wedstrijdje aan vast, wie heeft het lekkerste, leukste, origineelste, grappigste etc. hapje gemaakt
-op deze manier heeft iedereen vast een "laagje in zijn maagje" zodat men zich beter kan "beheersen" bij het buffet, en niet gelijk in de aanval gaat. :?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

paula58 schreef:Misschien nog een ideetje voor het maaltijdprobleem.
Ik zie vaak in het off topic gedeelte de meest culinaire hapjes voorbijkomen.
Er zijn vast wel een heleboel onder ons die dit met de rest willen delen en wat willen maken voor de volgende meeting.
Dat heeft een paar voordelen:
-laat je creativiteit zien en proeven in het echt en niet alleen van een foto :lol:
-koppel er eventueel een wedstrijdje aan vast, wie heeft het lekkerste, leukste, origineelste, grappigste etc. hapje gemaakt
-op deze manier heeft iedereen vast een "laagje in zijn maagje" zodat men zich beter kan "beheersen" bij het buffet, en niet gelijk in de aanval gaat. :?
Op zich een leuk idee Paula. Ik denk echter dat de Notenboom er niet zo blij mee zal zijn als we onze eigen hapjes mee gaan nemen. Zij willen er ook graag aan verdienen denk ik zo.

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:
Op zich een leuk idee Paula. Ik denk echter dat de Notenboom er niet zo blij mee zal zijn als we onze eigen hapjes mee gaan nemen. Zij willen er ook graag aan verdienen denk ik zo.

Marjon
Het is niet bedoeld als maaltijd maar als voorafje (zoals dit jaar de apenootjes :lol: )
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben de laatste twee meetings bezocht, en wat ons betreft was alles prima georganiseerd. Alleen maar complimenten voor iedereen die bij de organisatie betrokken was :D

De fotowedstrijd van dit jaar vond ik heel erg leuk. Vooral omdat het helemaal vrijblijvend was, wie zin had stuurde een foto in, wie het leuk vond om te stemmen die ging alle foto's bekijken, maar als je er niet graag aan meedeed dat kon dat ook. En ook film van Cor vond ik een goed idee, wie interesse had kon er naar kijken, maar je kon ook gewoon lekker blijven kletsen zonder dat dat storend was.

Lezingen, een quiz waar iedereen tegelijk aan mee moet doen, verplichte voorstelrondes... zoiets lijkt me minder. Niet iedereen vind zoiets leuk, en dan krijg je toch dat er doorheen gepraat gaat worden en dat is dan weer irritant voor mensen die wel graag meedoen.

Op onze jaarlijkse familiedag worden ook vaak wat quizjes in elkaar gezet en rondgedeeld. Wie zin heeft gaat de vragen beantwoorden en wie geen zin heeft doet niet mee. Niet dat je daar een serieuze quiz van kan maken, want iedereen zit elkaar te helpen en uiteindelijk heeft dus iedereen precies dezelfde goede antwoorden, maar zoiets vind ik wel altijd heel leuk. Gewoon omdat het vrijblijvend is en iedereen zelf kan kiezen of hij graag meedoet.

Uiteindelijk is het iedereen van het forum live ontmoeten en samen lekker over onze gezamelijke hobby kletsen voor mij het belangrijkste :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

vana schreef:Ik hoop alleen niet dat de datum veranderd wordt want we hebben B&B de Neust al gereserveerd voor 1 november :D
CaroLine schreef:Ook wij hebben al gereserveerd bij De Neust dus hoop ik dat de datum niet veranderd. Wij waren nu 2x van de partij en vonden het heel geslaagd.
Best een tricky one... bedoel, het is nog niet eens zeker of De Neutenboom de locatie wordt. Bedoel, het is nog maar in optie genomen. Misschien dat het OT van 2008 een andere goedkopere locatie gevonden krijgt, bijvoorbeeld meer Amerika gerelateerd? De Neutenboom is een prima locatie hoor, iedereen past erin en we konden ook allemaal prima zitten. Jammer dat de American Roadhouse zo duur is geworden, want dat vond ik perfect passen bij een meeting als deze. (maar ik zou het bijvoorbeeld ook een keer erg leuk vinden om iets hogerop te zoeken, zodat Martijn en ik ook eens kunnen slapen in de buurt. Bedoel, voor Beesd ga ik geen hotel boeken, das ff gas geven en we zijn er...) :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

SpaceAce schreef: (maar ik zou het bijvoorbeeld ook een keer erg leuk vinden om iets hogerop te zoeken, zodat Martijn en ik ook eens kunnen slapen in de buurt. Bedoel, voor Beesd ga ik geen hotel boeken, das ff gas geven en we zijn er...) :)
En Beesd is voor ons weer ideaal met onze koters en het regelen van oppas ;)
Het lijkt mij weer leuk om het in de zomer te doen .. of nazomer, begin september ofzo ..
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:
SpaceAce schreef: (maar ik zou het bijvoorbeeld ook een keer erg leuk vinden om iets hogerop te zoeken, zodat Martijn en ik ook eens kunnen slapen in de buurt. Bedoel, voor Beesd ga ik geen hotel boeken, das ff gas geven en we zijn er...) :)
En Beesd is voor ons weer ideaal met onze koters en het regelen van oppas ;)
Het lijkt mij weer leuk om het in de zomer te doen .. of nazomer, begin september ofzo ..
Daar hebben we ook al eens naar gekeken maar het nadeel is dat er op dit forum erg reislustige mensen zitten die tot ver in october nog weg zijn :wink:
Kijk maar eens op het Wie wanneer hoe of Op een rijtje topic.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

SpaceAce schreef: Maar ik zou het bijvoorbeeld ook een keer erg leuk vinden om iets hogerop te zoeken, zodat Martijn en ik ook eens kunnen slapen in de buurt. Bedoel, voor Beesd ga ik geen hotel boeken, das ff gas geven en we zijn er...) :)
Kom gezellig naar Friesland :hilarious:
(hoog genoeg?) :wink:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

lelie schreef:
SpaceAce schreef: Maar ik zou het bijvoorbeeld ook een keer erg leuk vinden om iets hogerop te zoeken, zodat Martijn en ik ook eens kunnen slapen in de buurt. Bedoel, voor Beesd ga ik geen hotel boeken, das ff gas geven en we zijn er...) :)
Kom gezellig naar Friesland :hilarious:
Mij te ver. :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Annie schreef:
lelie schreef:Kom gezellig naar Friesland :hilarious:
Mij te ver. :lol:
Kom, kom, jullie als ervaren camperreizigers zijn toch wel wat gewend? :wink: :lol:

We kunnen er natuurlijk ook met z'n allen een nacht aan vastplakken. Dan krijgen we een hele grote "afterparty"! :hilarious:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

SpaceAce schreef:
Best een tricky one... bedoel, het is nog niet eens zeker of De Neutenboom de locatie wordt.
Wij hebben daar ook al geboekt en het maakt niet zoveel uit, je kan tot een maand van tevoren kosteloos annuleren.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Coyote schreef:
Annie schreef: Mij te ver. :lol:
Kom, kom, jullie als ervaren camperreizigers zijn toch wel wat gewend? :wink: :lol:

We kunnen er natuurlijk ook met z'n allen een nacht aan vastplakken. Dan krijgen we een hele grote "afterparty"! :hilarious:

Roland
Bij Roland thuis! :lol: :lol: :lol:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Doe dan maar Groningen :) (dan zien we opa en oma ook weer eens... Of Drenthe, dan kunnen we meteen een bezoekje aan onze oom en tante meepikken ;) :D)

Maar serieus, ik zou Friesland best leuk vinden.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

SpaceAce schreef:
Doe dan maar Groningen :) (dan zien we opa en oma ook weer eens... Of Drenthe, dan kunnen we meteen een bezoekje aan onze oom en tante meepikken ;) :D)
Misschien vind ze het veel leuker als je spontaan langs komt. :)
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Annie schreef:
SpaceAce schreef: Doe dan maar Groningen :) (dan zien we opa en oma ook weer eens... Of Drenthe, dan kunnen we meteen een bezoekje aan onze oom en tante meepikken ;) :D)
Misschien vind ze het veel leuker als je spontaan langs komt. :)
Hahaha, dat is dan toch ook spontaan (ik vertel ze dan niets :D) Opa en oma is nog wel te doen spontaan, maar onze oom en tante... die zijn er nooit :(
(alhoewel, kleine kans dat oma er ook niet is, bedoel met haar 83 jaar beunt ze nog af en toe bij met de pedicure!)

Anyway, ontopic maar weer...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer