EvdB schreef:
Wat betekent dat eigenlijk? Op basis waarvan noem je deze creativiteit scrapbooking?
Scrapbooking is het maken van een plakboek of foto album met behulp van allerlei leuke in hebt, maar ook de verhalen die daar bij horen opschrijft d.m.v. 'journaling'. Ook horen dingen als toegangs kaartjes, wegenkaarten etc. in zo'n scrapbook thuis.
Ik heb het zelf al zo'n 20 jaar als hobby en wist niet dat het zo heette tot een collega mij een paar jaar geleden Creative Memories liet zien. Toen zag ik pas hoe amateuristisch ik te werk was gegaan in de 15 jaar daarvoor!!
Het is ook ineens erg de rage geworden en je kunt tegenwoordig ook bij de grote discount zaken (Target, Walmart) leuke scrapbooking materialen kopen. Ook Michaels, Hobby Lobby, en Benjamin Franklin hebben een groote keuze. Als je echt serieus bent, ga je naar een speciaal zaak die in sommige malls zitten (waar ik de naam niet van weet), of gebruik je een consulente.
Ik ga een of twee keer in de maand naar een clubje dat opgezet is door mijn Creative Memory consulente (
http://www.creativememories.com/) en daar zit ik in een hoekje en maak mooie foto albums. Zo heb ik voor mijn kinderen een 'birthbook' gemaakt dat het verhaal van hun eerste jaar verteld.
Margaret