Vind je jezelf nu niet een béétje doordraven? De enige die er op dit moment last van hebben zijn gasten. Die hebben grátis de mogelijkheid om de reclame-hoeveelheid te verminderen. Ik zou zeggen een win-win situatie: meer bezoekers nemen mogelijk de stap om zich toch aan te melden om op die manier een bijdrage aan het forum te kunnen leveren met posts en zo niet dan klikken ze mogelijk op reclame om op die manier een bijdrage te leveren.Coyote schreef:Ik heb dit forum altijd zo gewaardeerd doordat er geen hinderlijke reclame te zien was. En je kunt wel zeggen, het is minimaal maar wie garandeerd mij dat het zo blijft? Worden straks bepaalde fora gesponserd? Krijgen we reclameuitingen tussen de berichten te zien? Moeten we straks betalen om de reclames te onderdrukken?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Adverteren op het forum
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
TED heeft helemaal gelijk, maar het is een feit dat Google al jaren alleen maar dingen verzameld en dan bepaalt
wat wij te zien krijgen. Facebook is daar ook een heel goed voorbeeld van zij misbruiken de behoefte van mensen
om sociale contacten te leggen voor heel andere dingen en bepalen dan op den duur wat je wel of niet ziet.
Vanwege het internet is vrij en is niemands eigendom. De grote als Google, Facebook en andere hebben de koek al
lang verdeeld. En wij hebben en doen er nog steeds aan mee.
wat wij te zien krijgen. Facebook is daar ook een heel goed voorbeeld van zij misbruiken de behoefte van mensen
om sociale contacten te leggen voor heel andere dingen en bepalen dan op den duur wat je wel of niet ziet.
Vanwege het internet is vrij en is niemands eigendom. De grote als Google, Facebook en andere hebben de koek al
lang verdeeld. En wij hebben en doen er nog steeds aan mee.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee!Njit schreef:Vind je jezelf nu niet een béétje doordraven?
Waarom is dat doordraven? Omdat ik kritisch ben en enkele doemscenario's benoem? Het zijn realistische opties als de reclameinkomsten positief uitvallen.
Kennelijk mag je je niet meer afvragen wat de toegevoegde waarde van iets is maar moet je alle veranderingen maar met open armen ontvangen.
Roland
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beste Coyote...
dat is nu net waar het hele commerciele omroepen gestel is door ontstaan....
De kosten moeten ergens van betaald worden...
Wellicht kan dennis ook de leden vragen voor een bijdrage...
Maar dat als je ingelogd bent geen reclame meer hebt muv dat onzichtbare balkje bovenaan, is toch erg goed van Dennis...
Enne al de niet geregistreerde gebruikers mogen best wat reclame te zien krijgen...
Ik vind dat je wel erg zwart/wit kijkt... Wel de lusten, niet de lasten...
dat is nu net waar het hele commerciele omroepen gestel is door ontstaan....
De kosten moeten ergens van betaald worden...
Wellicht kan dennis ook de leden vragen voor een bijdrage...
Maar dat als je ingelogd bent geen reclame meer hebt muv dat onzichtbare balkje bovenaan, is toch erg goed van Dennis...
Enne al de niet geregistreerde gebruikers mogen best wat reclame te zien krijgen...
Ik vind dat je wel erg zwart/wit kijkt... Wel de lusten, niet de lasten...
If you can dream it...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is bij mij zo'n beetje de definitie van doordraven jaCoyote schreef:Waarom is dat doordraven? Omdat ik kritisch ben en enkele doemscenario's benoem?

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
markgoestoamerica schreef:Ik vind dat je wel erg zwart/wit kijkt... Wel de lusten, niet de lasten...
Al 8,5 jaar je bijdrage leveren aan het forum is dus alleen maar lust en geeft mij geen recht van spreken? Het zijn de forumleden die het forum tot een succes gemaakt hebben. Dat Dennis hierbij de middelen geeft kunnen we alleen maar prijzen. Maar daarom hoeft elke verandering nog geen verbetering te zijn. Je hoort mij niet zeggen dat reclame niet kan maar je moet je afvragen of het opweegt tegen het (in mijn ogen) verlies van toch een stukje 'identiteit' van het forum. Moeten we nou werkelijk bij alles wat we doen geconfronteerd worden met reclame?
Ik denk dat er betere manieren zijn om inkomsten te generen middels dit forum. In het verleden heb ik dat wel eens met Dennis besproken. Hoe krijg je nog meer de mensen van je forum naar je website (http://www.allesamerika.com) waar reclame veel functioneler is. Notabene nog voorstellen voor gedaan m.b.t. een onderwerp dat zeer populair was en is.
@ Njit: we zullen zien waar het toe leidt. Als Dennis ons kan garanderen dat het hierbij blijft zullen we er denk ik wel mee kunnen leven.

Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En anders heb ik nog een kleine tip voor je: installeer een AdBlocker

Ik klik gewoon een paar keer op de Ads en dan heb ik mijn taak ook weer volbracht.
Kan Dennis ook weer op vakantie.

Kan Dennis ook weer op vakantie.

-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Nee hoor, je hebt zeker recht van spreken en recht op je mening. Jouw opmerkingen hebben me ook stof tot nadenken gegeven. Daarnaast heeft Martijn me een bericht gestuurd dat ik nog eens goed moet uitleggen wat ik nu gedaan heb en waarom, dus dat zal ik bij deze - voor alle AA-leden, dus dit is niet alleen op jou gericht - nog eens doen.Coyote schreef:Al 8,5 jaar je bijdrage leveren aan het forum is dus alleen maar lust en geeft mij geen recht van spreken? Het zijn de forumleden die het forum tot een succes gemaakt hebben. Dat Dennis hierbij de middelen geeft kunnen we alleen maar prijzen. Maar daarom hoeft elke verandering nog geen verbetering te zijn. Je hoort mij niet zeggen dat reclame niet kan maar je moet je afvragen of het opweegt tegen het (in mijn ogen) verlies van toch een stukje 'identiteit' van het forum. Moeten we nou werkelijk bij alles wat we doen geconfronteerd worden met reclame?
De nieuwe verandering - de grote reclamebanner bij het introscherm dat je ziet als je inlogt - is bedoeld voor niet-leden die wel meelezen op het forum, maar geen account hebben. Op deze manier hoop ik veel meer niet-leden om te zetten naar actieve leden, die daardoor ook meedoen aan de discussies. Dat maakt het forum er alleen maar beter op! En daarnaast is het bedoeld om van die grote groep niet-ingelogde lezers wat extra geld te verdienen, zodat ik mijn kosten kan dekken en tegelijk de reclamebanner op het forum voor ingelogde leden klein en beperkt kan houden.
De kleine linklijst bovenaan het scherm voor ingelogde leden is de minst opvallende manier die ik heb om op het forum reclame te plaatsen, zodat ik vanaf nu de gemaakte kosten in onderhoud, hosting en ook tijd (alle uren) kan dekken. Ook ingelogde leden maken gebruik van het forum, dus ik vind het dan niet teveel gevraagd als zoiets kleins zichtbaars is. En misschien is die kleine balk met links je straks nog van nut ook, als je van plan bent om naar de VS op reis te gaan. Wie weet!

Overigens ga ik niet garanderen dat "het hierbij blijft", zoals Roland wil. Dit is allemaal één grote test voor mij om te zien hoe dit werkt en hoewel ik nu niet van plan ben om hier wijzigingen in aan te brengen, kan het wel zijn dat er na een aantal weken, maanden of jaren toch dingen veranderen. Het hangt helemaal af van de resultaten van de aanpassingen die ik heb gemaakt.
Roland heeft echter een goed punt met zijn opmerking dat sommigen het misschien helemaal niet leuk vinden om geconfronteerd te worden met reclame en dat er dus leden zijn die hiervan gevrijwaard willen blijven. Ik heb hierover nagedacht en ik herinnerde me eraan dat er over de afgelopen 9 jaar regelmatig leden zijn geweest die me hebben aangeboden door middel van een klein bedrag te willen ondersteunen bij het forum.
Het lijkt me een interessant idee om iedereen die dat wil de optie te bieden om geheel gevrijwaard te blijven van reclame bij betaling van een vrijwillige bijdrage (bijvoorbeeld op jaarlijkse basis) in de kosten. Het hoeft dus absoluut niet, het forum blijft altijd kostenvrij als je dit wilt, maar iemand zoals Roland die echt geen reclame wil zien, heeft dan de mogelijkheid om deze geheel en al uit te schakelen als hij ingelogd is.
Zijn er meer mensen die hierin interesse hebben en zo ja, wat lijkt je een redelijke bijdrage op jaarbasis? Ik zal ook een poll starten in dit onderwerp om hierover meer uitsluitsel te krijgen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties
Ook ik vind de balk bovenaan redelijk irritant, maar ik ben niet bereid om geld te betalen om dit te onderdrukken. Maar als ik niet betaal, ben ik bang dat er steeds meer reclame op komt, zodat er steeds meer mensen gaan betalen om reclames te onderdrukken. Als dat het geval is, ben ik, denk ik, heel snel weg van dit forum.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat er een verschil is tussen een forum van een hobbyclub (om AA maar zo te noemen) en een website van iemand die zijn professionele diensten tegen betaling aanbiedt.Staceybeesie schreef: Hier onder een link naar een blog waar ik me wel in kan vinden.
http://www.chris-creed.com/dont-let-goo ... your-site/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik het nu goed?:Dennis schreef:Coyote schreef:Het lijkt me een interessant idee om iedereen die dat wil de optie te bieden om geheel gevrijwaard te blijven van reclame bij betaling van een vrijwillige bijdrage (bijvoorbeeld op jaarlijkse basis) in de kosten.
als ik betaal, dan krijg IK geen reclame te zien. Maar als ik niet betaal, dan krijg ik wel reclame te zien?
De Poll kan ik niet invullen, omdat er geen bedrag is aangegeven. Dus ik kan niet oordelen of ik een bijdrage wil geven, want ik weet niet aan welke bedragen jij denkt.
Elke
-
- Amerika-expert
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik ook.kastelke schreef:Ik vind dat er een verschil is tussen een forum van een hobbyclub (om AA maar zo te noemen) en een website van iemand die zijn professionele diensten tegen betaling aanbiedt.Staceybeesie schreef: Hier onder een link naar een blog waar ik me wel in kan vinden.
http://www.chris-creed.com/dont-let-goo ... your-site/
Al denk ik niet dat je meer leden zal krijgen door het plaatsen van ads. Zoals Dennis als voorbeeld geeft. Vooral als je niet ingelogd ben ziet het er niet uit, vind ik. Het zou mij juist er van weerhouden om lid te worden. Dus zou zeker niet van niet-actief naar actief lid gaan bij het zien van de reclame. Maar misschien ben ik wel enig in mijn soort

Vind het eigenlijk ook wel jammer dat mijn reactie op het allereerste topic hier nu toe leidt.
Het is het tegenover gestelde van wat ik probeerde duidelijk te maken.
Interessante discussie, ik stoor me er niet aan. En dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik het gewend ben op andere fora waar ik kom. En daar is het reclamebalkje hier heel bescheiden bij. Ook als in de toekomst de reclamebalk opvallender word, zal ik daar geen problemen mee hebben… vanwege dezelfde reden dat het voor mij allemaal went uiteindelijk.
Ik ben het eens met Roland dat wij allemaal samen (denk dan vooral ook aan leden die jaren geïnvesteerd hebben in veel informatieve berichten) het forum hebben gemaakt. En die vrijheid is er gelukkig ook dat we bezwaren mogen uitspreken. Toch is Dennis de initiator van dit forum en draagt hij ook als enige de eindverantwoording. Uiteraard heeft hij hulp van de mods voor het in goede banen leiden van het forum, maar de eindverantwoording ligt bij Dennis. Dus de belangrijke beslissingen aangaande de website/forum, het incasseren van kritiek, communicatie en oplossen van problemen met webhost. Hij zal ook de kosten moeten betalen voor het in de lucht houden van dit forum, daar krijgen wij gelukkig geen rekening van etc.
Ik heb zelf gestemd voor geen donatie voor een reclamevrij forum. Volgens mij schrik je daar juist nieuwe leden mee af (vragen om donatie), terwijl reclame heel normaal is op websites/fora. Voor mij gaat dat juist hand in hand met 'populaire en veel bezochte' websites. Kijk maar naar: Facebook, youtube, fok.nl, geenstijl.nl enz.
Bovendien als donaties vrijwillig zijn, hoe zeker ben je dan van vaste en voldoende inkomsten. Volgens mij kun je nooit de belofte maken om het forum ‘altijd’ vrij te houden van reclame. Want wat als je te weinig inkomen genereert omdat het een jaar tegenzit en je beslist dan in de toekomst om toch reclame toe te laten op het forum, krijg je dan niet weer scheve gezichten dat leden zich misleid voelen en hun donatie terug willen? Klinkt even extreem, maar ik zou hier goed over nadenken, alvorens beloften te doen…
Ik ben het eens met Roland dat wij allemaal samen (denk dan vooral ook aan leden die jaren geïnvesteerd hebben in veel informatieve berichten) het forum hebben gemaakt. En die vrijheid is er gelukkig ook dat we bezwaren mogen uitspreken. Toch is Dennis de initiator van dit forum en draagt hij ook als enige de eindverantwoording. Uiteraard heeft hij hulp van de mods voor het in goede banen leiden van het forum, maar de eindverantwoording ligt bij Dennis. Dus de belangrijke beslissingen aangaande de website/forum, het incasseren van kritiek, communicatie en oplossen van problemen met webhost. Hij zal ook de kosten moeten betalen voor het in de lucht houden van dit forum, daar krijgen wij gelukkig geen rekening van etc.
Ik heb zelf gestemd voor geen donatie voor een reclamevrij forum. Volgens mij schrik je daar juist nieuwe leden mee af (vragen om donatie), terwijl reclame heel normaal is op websites/fora. Voor mij gaat dat juist hand in hand met 'populaire en veel bezochte' websites. Kijk maar naar: Facebook, youtube, fok.nl, geenstijl.nl enz.
Bovendien als donaties vrijwillig zijn, hoe zeker ben je dan van vaste en voldoende inkomsten. Volgens mij kun je nooit de belofte maken om het forum ‘altijd’ vrij te houden van reclame. Want wat als je te weinig inkomen genereert omdat het een jaar tegenzit en je beslist dan in de toekomst om toch reclame toe te laten op het forum, krijg je dan niet weer scheve gezichten dat leden zich misleid voelen en hun donatie terug willen? Klinkt even extreem, maar ik zou hier goed over nadenken, alvorens beloften te doen…
Sandy
Ik neem aan dat iedereen die zoveel aan het goede doel geeft(zie donatie topic) nu ook wel bereid is om aan AA te doneren. Dat is immers ook een goed doel.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Doneren is iets anders dan er voor moeten betalen...
Stond er doneren,dan is mijn antwoord ja, en dan nog mag die reclame...
Stond er doneren,dan is mijn antwoord ja, en dan nog mag die reclame...
If you can dream it...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Een van de grootste Nederlandse fora is het paardenforum Bokt.nl. Net als AA tot stand gekomen door liefhebbers en vrijwillgers. Nog steeds gratis, maar met reclame. Het stoort me geen moment, integendeel, soms vind ik ook nog weleens een interessant bedrijf zo.
Ik kom al vanaf 2003 op Bokt, met veel plezier. Reclame houdt mij niet weg.
Ik kom al vanaf 2003 op Bokt, met veel plezier. Reclame houdt mij niet weg.
Is er een mogelijkheid om aan de poll toe te voegen als antwoord "weet niet" of "voorlopig niet"? De reclame is pas zo kort dat ik nog niet weet hoe ik er in de toekomst over ga denken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dennis,Dennis schreef:Nee hoor, je hebt zeker recht van spreken en recht op je mening. Jouw opmerkingen hebben me ook stof tot nadenken gegeven. Daarnaast heeft Martijn me een bericht gestuurd dat ik nog eens goed moet uitleggen wat ik nu gedaan heb en waarom, dus dat zal ik bij deze - voor alle AA-leden, dus dit is niet alleen op jou gericht - nog eens doen.
Fijn dat je e.e.a. toelicht.

Reclameuitingen vind ik een dusdanige wijziging dat die inderdaad enige toelichting behoeft. Vind jouw ideeën zo gek nog niet, op die manier heb je altijd nog een keus. Ik heb de pol dan ook positief beantwoord. Voor een forum waar ik vrijwel dagelijks kom en energie in steek heb ik wel een kleine bijdrage voor over.
Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vraag wat een redelijk bedrag is, is moeilijk te beantwoorden, omdat iedereen dit vanuit zijn eigen budget benadert. Voor de een is €100 geen probleem, voor de ander is €10 al aan de hoge kant (om maar wat te noemen). Daarnaast is budget en het kunnen betalen ook minder belangrijk dan het willen betalen. Bovendien: als het puur om een vrijwillige bijdrage gaat kun je moeilijk een bedrag voor gaan schrijven, maar moet je blij zijn met alles wat je krijgt. Ga je een bedrag noemen dan heb je het niet meer over een vrijwillige bijdrage, maar meer over abonnementsgeld.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog