Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beperking wijzigingstijd berichten

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Beperking wijzigingstijd berichten

Bericht door butterfly »

Persoonlijk wijzig ik zelden iets aan mijn posts, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Sommige mensen schrijven weleens heel persoonlijke dingen op het forum, ik kan me voorstellen dat je daar soms na iets meer dan 48 uur spijt van kan hebben en dit dan wil veranderen (hoeft niet altijd een discussie te verstoren denk ik).
Anderzijds begrijp ik ook dat het storend is als berichtjes compleet weggehaald worden maar dat heb ik persoonlijk niet zo heel vaak gezien (of ik lees in weinig topics terug, dat zou natuurlijk ook kunnen)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bandido schreef:Je kunt het helaas niet iedereen naar de zin maken, maar hiermee hopen we wel een groot deel van het forum tegemoet te komen en gaan we er van uit dat dit de kwaliteit van het forum als geheel ten goede komt.
Maar los je dat op door enkele mensen tegemoet te komen die het lastig/irritant/verwarrend vinden en leg je daarbij nu iedereen een beperking op?

Sorry, maar ik vind dat niet juist en het komt de kwaliteit van het forum in mijn ogen zeker niet ten goede.

Tuurlijk, zo'n aanpassing lijkt weinig gevolgen te hebben en daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij erom dat er weer een beperking wordt opgelegd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen dit nu werkelijk irritant vonden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind het altijd jammer als veranderingen zo vervelend ontvangen worden. Op deze manier val je de mensen die de beslissing genomen hebt voor mijn gevoel onnodig aan terwijl die het beste met het forum voor hebben en er veel tijd in steken.
Als zoiets na een aantal maanden niet fijn blijkt te werken lijkt het me dat je daar nog eens met elkaar over kunt praten?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Misschien moet je met zulke beperkende maatregelen eerst overleg voeren met de forumleden en inventariseren hoeveel irritatie het nu werkelijk geeft en of dat opweegt tegen de beperkingen die opgelegd worden. Een poll is immers zo gemaakt.

Op die manier krijg je de mensen zover dat ze achter een bepaalde beslissing kunnen staan. Bovendien, waarom moet je het altijd eens zijn met een aanpassing?

Vrijheid van meningsuiting en die mening veranderen als je dat wilt is een recht. Dat wordt ons nu ontnomen.

Ik val hier niemand aan en geloof echt dat men niet over 1 nacht ijs is gegaan maar wil wel duidelijk maken dat ik het geen juiste beslissing vind.

Roland

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Coyote schreef:Dat wordt ons nu ontnomen.
En dát is nou net het idee van een forum. Een forum is géén democratie.. Degene die betaalt, beslist...
Je kunt niet verlangen dat élke beslissing die genomen wordt overlegt wordt met alle forumleden.

Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt... Ben je deze beslissingen beu? Dan houd niemand je tegen om niet meer te reageren op dit forum...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vrijheid van meningsuiting en die mening veranderen als je dat wilt is een recht. Dat wordt ons nu ontnomen.

Dat kun je dan toch aangeven op een later tijdstip, dat heeft een ieder dan inderdaad te respecteren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:zulke beperkende maatregelen
Met alle respect, maar zó beperkend zijn de maatregelen nu ook weer niet. Je doet het nu een beetje voorkomen alsof je ineens niets meer kunt wijzigen - dat kun je wel nog, 48 uur lang - en alsof hier de ene na de andere maatregel wordt genomen waardoor je in je vrijheid zou worden beperkt.

Er zijn genoeg andere fora waar dat helemaal níet mogelijk is, en het ook niet achteraf op verzoek door een moderator wordt gedaan - wat hier wel mogelijk is. Ik denk dat het percentage forumleden dat na 48 uur nog berichten wijzigt verwaarloosbaar zal zijn; de meeste mensen zullen hun berichten wel met voorbeeld/preview eerst doorlezen (of misschien zouden ze dat moeten doen) waarmee de noodzaak om achteraf nog iets te moeten wijzigen ook alweer drastisch daalt.
Coyote schreef:Bovendien, waarom moet je het altijd eens zijn met een aanpassing?
Dat hoeft ook niet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

We hebben dezelfde regel/beperking ook al jaren ingevoerd op het Florida Forum. Hier is nog nooit iemand over gevallen.
In de praktijk horen we hier misschien 1x per kwartaal iemand over die zich afvraagt waarom hij/zij z'n bericht niet meer kan aanpassen. Het is dan prima uit te leggen.

@roland: Ik vind persoonlijk dat je een beetje overdreven reageert.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Katja schreef:Ik vind het altijd jammer als veranderingen zo vervelend ontvangen worden.
Bij ons op het werk hebben we daar een paar jaar geleden een workshop voor gehad. We fuseerden met een ander bedrijf en zo'n 80% van de medewerkers zagen het alleen maar negatief. De workshop liet ons inzien dat je het ook positief kunt inzien. Verandering biedt kansen...
butterfly schreef:Sommige mensen schrijven weleens heel persoonlijke dingen op het forum, ik kan me voorstellen dat je daar soms na iets meer dan 48 uur spijt van kan hebben en dit dan wil veranderen (hoeft niet altijd een discussie te verstoren denk ik).
En dat kan dan toch nog steeds? Alleen na 48 uur moet je even bij een moderator aankloppen. Lijkt me geen probleem, toch?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:Ik denk dat het percentage forumleden dat na 48 uur nog berichten wijzigt verwaarloosbaar zal zijn
Oké, maar waarom is dan deze beperking nodig als de berichten die na 48 uur gewijzigd worden toch verwaarloosbaar zijn? :roll:

Njit schreef:@roland: Ik vind persoonlijk dat je een beetje overdreven reageert.
Dat mag je vinden Martijn en ik denk gerust dat meer dat met jou vinden. :wink:

Ik ben echter voorstander van vrijheid op het forum in al z'n vormen (uiteraard zijn er grenzen). Doordat een klein groepje zich er aan irriteert moet het hele forum er nu aan geloven, dat is niet juist. Eerst is het verwijderen van complete berichten ons ontnomen en nu het wijzigen van berichten (na 48 uur). Wat is de volgende stap? Ik denk dat je bij het begin moet beginnen en duidelijke afspraken moet maken met elkaar wat wel en niet gewenst is hier op het forum en dat kenbaar maken als je je aanmeldt. Niet forumleden die al jaren lid zijn ineens beperkingen gaan opleggen omdat enkele individuen sporadisch eens berichten weghalen. Pak dan die forumleden aan als je je daaraan irriteert.
thuul schreef:

Dat kun je dan toch aangeven op een later tijdstip, dat heeft een ieder dan inderdaad te respecteren.
Maar het is niet zeker óf die berichten gewijzigd worden. Dat bepaalt de mod.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 10 sep 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Coyote schreef:Vrijheid van meningsuiting en die mening veranderen als je dat wilt is een recht. Dat wordt ons nu ontnomen.
Nee hoor, het staat je nog steeds vrij om een nieuw bericht te plaatsen waarin je uitlegd dat je toch op een andere gedachte bent gekomen. Vrijheid van meningsuiting heeft daar mijn inziens niks mee te maken.

Misschien denk ik er te makkelijk over, maar ik kom veel op andere fora waar deze maatregel al langer van kracht is en ik vind dit inderdaad een verbetering. Het is nou eenmaal een openbaar forum, dus dat moet je gewoon in je achterhoofd houden wanneer je hier een bericht plaats waar je later spijt van krijgt. Natuurlijk zeg ik ook wel eens dingen, waarvan ik achteraf denk 'dat had ik beter anders kunnen verwoorden,' maar dan plaats ik gewoon een verdere uitleg of maak ik mijn excuses. Bovendien kan je nog steeds bij de mods een verzoek indienen als je het wel heel bont gemaakt hebt.
Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Precies dat bedoelde ik ook.

En natuurlijk zijn er wel eens persoonlijke zaken die je misschien liever verwijderd ziet worden, omdat omstandigheden veranderd kunnen zijn. Als je dat uitlegt aan een moderator moet het toch wel heel erg gek lopen wil daar geen gehoor aan gegeven worden.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, maar het zal maar eens een bericht zijn die het topic in de war brengt bij sommigen terwijl het voor jou belangrijk is dat het weggehaald wordt. Gebeurt dat dan ook? Er zijn geen voorwaarden gesteld voor het (laten) weghalen/wijzigen van berichten.

Roland

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je komt nu wel erg argwanend over richting de Mods. Ik kan me niet voorstellen dat met een goede motivatie berichten niet verwijderd/aangepast worden. Ik kan me overigens niet zoveel redenen bedenken. Kun jij een voorbeeld geven van een bericht waarin je na 48 uur nog wijzigingen zou willen aanbrengen?

Ik heb overigens zelf wel eens om verwijdering gevraagd van berichten in heftige discussies. Maar daar is nooit moeilijk over gedaan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben niet argwanend. Ik kijk met een kritische blik, dat is heel wat anders. Maar kennelijk mag dat ook niet meer.

Een voorbeeld hoef ik niet te noemen, ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Roland

Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Constructieve kritiek is altijd welkom. In dit geval lijkt het erop dat het Roland om het principe gaat, niet dat hij elke dag tig berichten moet aanpassen die hij 48 uur geleden heeft geplaatst. (Het zou ook wat zijn!) Dit bezwaar heb je al vaker geuit, Roland, en is bij ons bekend: met elke regel voel je je in je vrijheid beperkt en je wil hem niet. Ok. We hebben je gehoord.

Helaas kan een forum zonder regels niet bestaan, want het zou een zooitje worden. Dit forum groeit als kool en met bijna 8.500 leden kan je niet op dezelfde manier een forum leiden als met de 3.000 die we een aantal jaren geleden hadden. Met al die nieuwe leden loop je de kans dat er een zure appel tussenzit en dat is heel normaal, maar vraagt tegelijkertijd om wat extra reguleringen om hun impact te beperken. Dit doen we niet om de vrijheid te beperken van alle 'goede' forumleden, maar om te voorkomen dat die paar zure appels ons het leven moeilijk blijven maken. Wij geven liever ook iedereen een vrije hand maar helaas, zo werkt het in de praktijk niet.

Ik zal je dus nu al direct een heads-up geven, Roland: hoewel er momenteel niks extra's qua regels op het programma staat, kan ik het me heel goed voorstellen dat we in de toekomst gedwongen worden om aan de manier van leiden van dit forum wijzigingen te maken. Dat kan in de praktijk betekenen dat er nieuwe (maat)regels bijkomen, die - net als deze maatregel - waarschijnlijk in een groot deel van de gevallen niet op 'goede' forumleden toepasbaar zullen zijn.

Zo is het leven, en alle discussie die je erover wilt voeren zal hier niets aan veranderen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis schreef:met elke regel voel je je in je vrijheid beperkt en je wil hem niet. Ok. We hebben je gehoord.
Pardon? Maak ik soms bezwaar tegen elke nieuwe regel? Volgens mij niet.

Dat er af en toe regels aangepast moeten worden snap ik best. Hoor je mij ook niet over klagen. Soms moet dat gewoon. Echter een regel met een beperking voor alle forumleden is iets anders. Dan gaat het mij inderdaad om het principe. Persoonlijk zal mij deze beperking ook niet zo raken, berichten na 48 uur wijzigen doe ik nooit en berichten in z'n geheel weghalen al helemaal niet. (Spel)foutjes verbeter ik gelijk. :wink: Dus feitelijk hoeft het mij ook niet te raken. Ik heb hier alleen geen goed gevoel over.

Roland

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ook al zal het geen enkele verandering teweeg brengen bij het mod-team sluit ik me aan bij Roland.

Om even een link te leggen met de hedendaagse actualiteit; na enkele terroristische aanslagen in de wereld zijn ook in Nederland een heleboel privacy-beperkende maatregelen ingesteld. Maatregelen die in feite jouw privacy en vrijheid aantasten, ook al merk je hier in het dagelijks leven misschien niet zoveel van. Veel mensen reageren hierop met een schouderophalend; 'ik heb toch niets te verbergen'.

Hierbij zie ik dezelfde reacties; ' ik wijzig mijn berichten bijna nooit'. Totdat je dat wel een keer graag wil en dan kan het niet, of moet je je eerst tot een moderator richten. En ook nu is deze maatregel genomen op basis van enkele incidenten die in geen enkele verhouding staan tot het totaal aantal posts op dit forum. Als je dan als argument gebruikt dat veel mensen zich gestoord hebben aan het verwijderen van berichten dan zou ik dat aantal weleens uitgedrukt willen zien in een percentage tov het totaal aantal forumleden. Als je dit soort cijfers zou maken dan zou je zien hoe minimaal het probleem is en hoe buiten proportioneel het eigenlijk is om hier een maatregel aan te koppelen.

Net als Roland zie ik dit als een principe-kwestie. Bovendien is het is altijd belangrijk om kritisch te blijven.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ken persoonlijk weinig fora waar je voor altijd je berichten kunt wijzigen of leeghalen.
Ik zou het dus eerder als een voorrecht zien dat het al die jaren wel mogelijk was.
Ik betreur de regel ook, maar nog meer de noodzaak van de regel.
het is gezond om kritisch te zijn op regels die worden opgelegd, maar ik zie enkel ongemakken uit deze regel voortvloeien, niet beperkingen.

De meeste argumenten tegen zijn weerlegd, het enige dat overblijft is het kleine ongemak.
Vooral dan het niet kunnen aanpassen van de titel. Hoezeer sommigen dat blijkbaar niet waarderen, ik verkies 1 lang topic dat regelmatig van titel verandert naar gelang de specifieke vraag of punt in de planning/reis, dan iemand die 100 topics opent voor iedere vraag 1. Dat zal wennen zijn.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dit forum was altijd uniek in zijn/haar omgangsvorm. Daar werd het altijd om geprezen. Nu worden ineens voorbeelden van andere fora erbij gehaald van de beperkingen die daar gelden en dus ook best voor dit forum kunnen gelden. Waar blijft dan dit unieke forum?

Ik zie ook niet dat de tegenargumenten weerlegt worden. Er wordt alleen maar ingegaan op het feit dat het voor enkelen?? irritant is als ze eens een keer in de war raken als er sporadisch berichten uit een topic missen.

Er wordt in mijn ogen niet stilgestaan bij de argumenten die Rivercola en ik aanvoeren, er wordt gewoonweg niet op ingegaan. Ik ben van mening dat daar best serieus naar gekeken mag worden. Die indruk wordt nu in ieder geval niet gewekt. Het besluit is genomen en daar moeten we het maar mee doen.

Straks worden er door individuen onnodige berichten geplaatst die steeds weggehaald moeten worden. Komt het dan zover dat we eerst een bericht ter goedkeuring moeten aanbieden? Klinkt misschien overdreven maar zou in de praktijk zomaar mogelijk zijn. Dennis geeft immers aan dat er zomaar meer (beperkende) maatregelen kunnen worden genomen indien nodig.

Roland

Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer