Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Status binnen het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Status binnen het forum

Bericht door Coyote »

Dat soort situaties zul je altijd houden Marjan (al komen die naar mijn mening zeer weinig voor hier).

Eens te meer een reden voor jouw Jan om eens wat meer te posten. :wink:

Ik ben er persoonlijk ook wel een voorstander van om iemand pas toegang te verlenen tot het off topic gedeelte vanaf bijv. 10 posts. Daar heb ik ook een reden voor. Eind vorig jaar, toen er op het forum enige commotie was, heb ik net aangemelde forumleden met geen enkele post, regelmatig online gezien in het off topic gedeelte. Deze zijn naderhand nooit teruggekomen maar hebben toen wel alles kunnen meelezen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Njit schreef:Ik denk dat Jan een uitzondering is. Maar hier zou altijd een mouw aan te passen moeten zijn door iemand in een speciale groep te plaatsen zodat hij/zij alsnog toegang heeft.

Op andere Fora zie je ook wel eens deze onderverdeling:
- Off Topic
- Spelletjes
- Serieus/persoonlijk

Je Serieus/persoonlijk kunnen afschermen en de rest zo laten. Dan kan iemand die om een bepaalde reden in het laatste subforum wil kijken en niet het minimale aantal berichten heeft om toegang vragen aan een mod. Normaal gesproken ziet een gebruiker dit subforum niet eens dus als hij/zij van het bestaan weet dan zal de reden ook niet zo moeilijk te verzinnen zijn.

Maar ik weet het, het blijft altijd lastig dit soort zaken. Teveel afschermen en je sluit gebruikers buiten. Te open en gebruikers voelen zich niet vrij om bepaalde zaken te delen.

Het zou een optie zijn Martijn, maar nog meer afsplitsingen is, voor zover ik weet, Dennis geen voorstander van. En ik ben bang dat je dan ook weer de discussie krijgt waar de grens ligt, tussen, off topic, persoonlijk en serieus. De een interpreteert dat zus en de ander zo en soms lopen deze zaken door elkaar.

Onder "normale" omstandigheden zou Jan (in dit geval) bijvoorbeeld ook onder mijn account kunnen inloggen, maar aangezien ik ook moderator ben, is dat niet correct en gaat dat dus niet. Zoals gezegd is het voor ons geen probleem, want een paar berichten zijn zo aangemaakt.

Dit soort zaken blijven lastig zoals je zegt, maar op zich vind ik het best een interessante issue overigens..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
Eens te meer een reden voor jouw Jan om eens wat meer te posten. :wink:
Niet iedereen is gelijk Roland. Smssen, mailen en posten (bijv. op dit forum) vindt hij nu eenmaal niet leuk, is er niet handig mee ook. En als je o.a. ook nog met één vingertje moet typen, vergaat je de lust en belangstelling ervoor ook al gauw.

Dat iemand hier geen interesse in heeft moet je kunnen accepteren en respecteren van een ander, hoewel het misschien moeilijk voor te stellen is voor zulke computer- en forumfanaten als wij hier zijn...... :wink:

Het is als forumlid ook niet verplicht berichten te plaatsen, maar daarom is Jan en zijn misschien nog wel veel meer forumleden ondanks dat heus wel betrokken bij het forum.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Jhek heeft al 3 posts, het gaat de goede kant op! :lol:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Er zijn ook fora/forums/forae 8) waar gekeken wordt naar de laatste datum dat iemand inlogt en niet naar de laatste post.
Ik kreeg onlangs nog een mailtje van een forum dat ik al een tijd niet langs geweest was.

Je zou dit hier ook kunnen doen en een mail sturen als mensen bijvoorbeeld een jaar lang niet op het forum inloggen.
Als ze daar niet op reageren door even in te loggen kan je ze bijvoorbeeld een maand later verwijderen.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hi folks,

Ik kijk regelmatig op allerlei fora en lees dan artikelen welke voor mij interessant zijn. Dit mee "browsen" kan nagenoeg overal. Je moet echter wel "lid" worden als je daadwerkelijk vragen wilt stellen en dat lijkt me niet meer dan normaal. In het voorwoord van Dennis staat ook "u kunt op deze site ook veel informatie vinden".

Naar mijn idee moet het mogelijk zijn om die "leden" te filteren welke bv al een jaar niet ingelogd hebben, die kunnen waarschijnlijk zonder al te veel problemen "gedelete" worden.
En wat is er op tegen om mensen die niet posten erop te wijzen dat als "lid" van je verwacht wordt dat je deel neemt aan de discussies. Zo niet dan wordt je account "geschoond", maar behoud je de mogelijkheid om als guest berichten te lezen.
krijg je geen reactie binnen 14 dagen dan wordt je account "gedelete".

Dit zijn standaard methoden welke ik regelmatig tegenkom.

"over behoorlijk persoonlijke onderwerpen gepraat"
Ik vind niet dat dergelijke discussie in het openbaar moeten worden besproken op een forum. Daar heb je de Persoonlijke Mail voor. Overigens lees je in de verschillende blogs van mensen zelf, ook de nodige erg persoonlijke zaken en die zijn ook openlijk beschikbaar.

"sub-fora voor selecte groepjes"?? Dan krijg al snel elitaire groepjes die zich op één of andere manier belangrijker of beter vinden dan de rest.
Mijn vraag aan bv Dennis zou dan zijn....Is dat echt iets wat je wil? Ik meen te lezen: "Het gezelligste (en grootste) forum over de Verenigde Staten" :beerchug:
Wat is er dan zo belangrijk dat je een "eigen" forum groep nodig hebt? Als de betreffende onderwerpen niet passen binnen de algemene "ALLESAmerika forum " waarom is het dan wel onderdeel daarvan? Hoe wordt je lid van zo'n groep? Wie bepaalt dat? Welke regels zijn daarvoor opgesteld? :toocool:

VrGr,
Mark
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan je ten eerste ook afvragen hoe persoonlijk je wilt worden op een openbaar forum.
Ik lees wel eens dingen (overigens niet specifiek hier,maar overal) waarvan ik denk dat mensen niet beseffen hoe lang het nog vindbaar is voor iedereen op het internet.
Een minimum aantal posts is niet zo'n heel stom systeem natuurlijk, al heb je binnen 5 minuten 10 posts op je naam, dus als iemand rot wil kan dat toch wel, 100 zou dan beter zijn.
Maar ik ben er geen voorstander van,laat dat duidelijk zijn.

Verder zijn er denk ik veel mensen die alleen lezen, ik maak me daar zelf ook wel schuldig aan op andere forums (ja,echt!) waar ik toch wel vaak kom.
Een email of PB sturen voor je het account verwijderd lijkt me wel het minste, ook als iemand meer dan een jaar niet inlogd komt hij/zij misschien weer terug na een berichtje.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Niet iedereen is gelijk Roland. Smssen, mailen en posten (bijv. op dit forum) vindt hij nu eenmaal niet leuk, is er niet handig mee ook. En als je o.a. ook nog met één vingertje moet typen, vergaat je de lust en belangstelling ervoor ook al gauw.

Dat iemand hier geen interesse in heeft moet je kunnen accepteren en respecteren van een ander, hoewel het misschien moeilijk voor te stellen is voor zulke computer- en forumfanaten als wij hier zijn...... :wink:

Het is als forumlid ook niet verplicht berichten te plaatsen, maar daarom is Jan en zijn misschien nog wel veel meer forumleden ondanks dat heus wel betrokken bij het forum.
Uiteraard is niet iedereen gelijk, gelukkig ook maar. :D

Dat hij niet zoveel post is ook zijn goed recht. Heb er ook helemaal geen moeite mee als hij alleen maar meeleest. Toch zul je, mocht dit een onderwerp van gesprek worden bij de mods achter de schermen, ergens een grens moeten trekken. Wellicht voor enkele forumleden een uitzondering maken zoals Martijn ook al suggereerde.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Jhek heeft al 3 posts, het gaat de goede kant op! :lol:
Dat hoef je mij niet te vertellen natuurlijk. Ik heb ze zelf voor hem ingetikt....... :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:hilarious:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

rhaf schreef:"sub-fora voor selecte groepjes"?? Dan krijg al snel elitaire groepjes die zich op één of andere manier belangrijker of beter vinden dan de rest.
Mijn vraag aan bv Dennis zou dan zijn....Is dat echt iets wat je wil? Ik meen te lezen: "Het gezelligste (en grootste) forum over de Verenigde Staten" :beerchug:
Wat is er dan zo belangrijk dat je een "eigen" forum groep nodig hebt? Als de betreffende onderwerpen niet passen binnen de algemene "ALLESAmerika forum " waarom is het dan wel onderdeel daarvan? Hoe wordt je lid van zo'n groep? Wie bepaalt dat? Welke regels zijn daarvoor opgesteld? :toocool:
Zo select zal het niet zijn. En ik denk dat Dennis wel degelijk tot doel heeft om een Amerika Forum te zijn. Maar bij een grote langlopende community krijg je al snel dat men elkaar gaat opzoeken omdat er een gezamelijke interesse is. En daardoor leert men elkaar ook persoonlijk kennen. En dat heeft ook weer als gevolg dat er soms wat onderwerpen worden geopend die persoonlijker zijn. Voor de normale bezoeker die enkel interesse heeft in Amerika is een dergelijk onderwerp niet van belang. Hij wil enkel Amerika beter leren kennen, niet de Forumbezoekers.

HOE daar een scheiding in gemaakt moet worden, geen idee. OF het moet, geen idee. Maar zoals hekkie al schreef - de discussie erover is wel interessant.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

hekkie schreef: Het is als forumlid ook niet verplicht berichten te plaatsen, maar daarom is Jan en zijn misschien nog wel veel meer forumleden ondanks dat heus wel betrokken bij het forum.
Marjan

Hoi Marjan,

Gewoon even puur uit interesse, waarom is jouw Jan "lid"van het forum? Voor alle duidelijkheid ik heb daar niets op tegen.
Ik vraag me alleen af waarom het is. Als hij geen lid zou zijn maar als gast naar deze site komt kan hij alle relevante berichten lezen, dus daar hoef je geen lid voor te zijn. Zelf vragen stellen/beantwoorden doet hij liever niet... zijn goed recht ...dus daarvoor hoeft hij ook geen lid te zijn.
Het feit dat jij een moderator bent wil zeggen dat je een soort "special" lid bent. Bij de meeste zaken wat ik van jouw gelezen heb heb ik niet het idee dat je die als moderator beantwoord, maar gewoon als forum lid. Dus als jouw Jan toch een antwoord wil geven of een vraag wil stellen dan zou dat toch via jouw account kunnen (volgens mij klinkt hij best betrouwbaar... :wink: ).

Krijg je als lid ergens korting of voordeel? Volgens mij toch ook niet, dus ook geen reden om lid te worden. (als dat wel zo is...vertel het me dan zeker... :D )
Zijn er forum feestjes of meetings waar je anders niet naar toe mag?

Mijn kinderen zijn lid van een sportclub en toch lees ik alle berichten op hun website en help ik waar nodig of gevraagd....maar lid ben ik niet...

Dus waarom is het lid zijn zo belangrijk?

Nogmaals het is echt een vraag alleen uit interesse.

Vrgr,
Mark
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rhaf schreef:"over behoorlijk persoonlijke onderwerpen gepraat"
Ik vind niet dat dergelijke discussie in het openbaar moeten worden besproken op een forum. Daar heb je de Persoonlijke Mail voor. Overigens lees je in de verschillende blogs van mensen zelf, ook de nodige erg persoonlijke zaken en die zijn ook openlijk beschikbaar.

"sub-fora voor selecte groepjes"?? Dan krijg al snel elitaire groepjes die zich op één of andere manier belangrijker of beter vinden dan de rest.
Hoewel ik bij de introductie van het Off Topic forum destijds sceptisch was ben ik na verloop van tijd toch van mening veranderd. Ik vond een off topic gedeelte in het begin niet nodig en dacht ook, 'het is toch een Amerika forum?' Mede door de persoonlijke contacten die in de loop der jaren ontstaan zijn heeft het off topic gedeelte een belangrijke functie gekregen binnen dit forum en is naar mijn mening mede verantwoordelijk voor de goede sfeer hier. Inmiddels is het ook niet meer weg te denken hier. Dat niet iedereen geïnteresseerd is in het off topic gedeelte kan ik ook goed begrijpen. Maar je hoeft het niet te lezen... :wink:

Roland

rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hoi Coyote,

OT komt in ieder forum voor en is inderdaad een redelijk natuurlijk onderdeel. En je hebt gelijk, meestal is het een ondergeschoven kindje welke alleen door de ras echte forum leden wordt doorgelopen.

Het Off Topic gedeelte daargelaten, zijn er binnen het AA forum, sub-delen welke niet toegankelijk zijn voor iedereen?
Zijn er sub-onderdelen waartoe je alleen toegang hebt als een moderator of een ander jouw daar rechten toe geeft?

Kijk dan wordt het wel een beetje iffy...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rhaf schreef:Het Off Topic gedeelte daargelaten, zijn er binnen het AA forum, sub-delen welke niet toegankelijk zijn voor iedereen?
Zijn er sub-onderdelen waartoe je alleen toegang hebt als een moderator of een ander jouw daar rechten toe geeft?

Kijk dan wordt het wel een beetje iffy...
Nee, er zijn geen sub-fora voor bepaalde leden. Wel is er een apart sub-forum voor de mods. Een goede oplossing om bepaalde zaken die 'spelen' op het forum met elkaar te bespreken zonder dat er over en weer tig pb-tjes verstuurd moeten worden.

Roland

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Nee, er zijn geen sub-fora voor bepaalde leden.
En als die er wel waren dan zouden we het niet vertellen ;) Want dan is het geen geheim subforum meer :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Haha je hebt gelijk....

Maar ik ook.....geheimen breken uiteindelijk een community....
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

rhaf schreef:Hi folks,

Is ergens terug te vinden hoe een bepaalde "status" bereikt wordt binnen het forum?

Dus hoe/wanneer wordt je Amerika Fan or Expert?

VrGr,
Mark
Volgens mij probeer je vanavond snel een nieuwe "status" te bereiken. :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik weet het wel zeker. :mrgreen:

Roland

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Haha .. pas maar op dat je niet de status van 'spammer' nog krijgt straks ;) :D
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer