Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe forumversie online!

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuwe forumversie online!

Bericht door Njit »

In het profiel kan nu ook de geboortedatum ingesteld worden. Het Forum toont dan de jarigen..
Zou leuk zijn als iedereen dat instelt...

Zie hier: http://www.allesamerika.nl/forum/ucp.php?i=164
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Hier ook even schrikken, al ziet het er wel heel mooi uit.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

En klopt het dat we nog geen pb-tjes kunnen versturen?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

lelie schreef:En klopt het dat we nog geen pb-tjes kunnen versturen?
Ik heb je net ge-pbt.
Al iets ontvangen?
Manonneke

Wel wennen die nieuwe lay-out...

Bericht door Manonneke »

Toen ik vanmorgen de site opende dacht ik eerst dat ik verkeerd zat! :lol:
Ik moet wel erg wennen aan de lay-out!
Maar na een beetje heen en weer klikken kom ik er wel uit!

Ziet er mooi uit en het zal uiteindelijk wel wennen! :D

Groetjes!

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu ook dat de Avatars heel anders overkomen. Tijd voor een update van die van ons want dit lijkt nergens meer naar :cry:

Marianne
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Het ziet er wel mooi uit maar ik hoop dat ik snel gewend ben :wink:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Wel wennen die nieuwe lay-out...

Bericht door gondelier »

Ik vind het ook erg wennen, alles staat net even anders. Gister wel 2 keer de site geopend, dacht inderdaad dat ik verkeerd zat. Zal uiteindelijk best wel voordelen opleveren...
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Aan elke verandering moet je natuurlijk enorm wennen, vooral als je bijna blind op het oude forum kon surfen. En dat heeft gewoon even tijd nodig....

Mijn eerste reactie was "help", maar inmiddels ben ik alweer gekalmeerd :lol:. Je moet natuurlijk met de tijd meegaan, en techniek maakt nu eenmaal een vooruitgang. De layout vind ik, en dat is natuurlijk heel persoonlijk, niet echt een verbetering. Het oude forum vond ik veel overzichtelijker, de scheiding tussen de verschillende posts was duidelijker, en ik vind het persoonlijk onhandig dat de avatars nu rechts staan in plaats van links. En dat laatste is denk ik hetgene waaraan ik het meest moet wennen. Ik ben actief op meerdere forums, en alleen bij dit forum staat de avatar nu rechts, dat vind ik wel jammer.

Toen ik gisterenavond wilde surfen op het forum, kreeg ik trouwens niet de teller waarover anderen het hebben in hun posts, ik zag helemaal niets..... Persoonlijk vind ik het ook jammer dat dit soort upgrades niet vantevoren worden aangekondigd, dan wordt je niet zo verrast en heb je even de tijd voor "mentale voorbereiding".

Maar goed, ik begrijp heel goed dat stilstand ook achteruitgang is, en je kunt het natuurlijk nooit iedereen naar de zin maken. Misschien denk ik er over een week wel heel anders over als ik er helemaal aan gewend ben.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik vind het wel heel erg wennen, maar het ziet er wel mooi uit. Maar ook ik vind het niet handig dat de avatars naar de andere kant verhuisd zijn. Ik zag ook ergens in het profiel dat je vrienden en vijanden kunt maken, hebben we hier ook vijanden dan. :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook voor mij is het even wennen maar dat gaat vast helemaal goedkomen. Zo hier en daar ontdek allemaal nieuwe en leuke mogelijkheden. :D

Eén van die nieuwe mogelijkheden is dat berichten die je nog niet gelezen hebt, als ongelezen blijven staan nadat je opnieuw inlogt. Dat is erg handig vind ik omdat je lang niet altijd tijd hebt om alles bij te lezen als je inlogt. Kun je nu een andere keer verder gaan. Dit miste ik echt bij het oude forum.Toch bleek vanochtend dat er meer berichten ongelezen waren terwijl ik die al wel gelezen had gisteravond, dit is wel op een andere computer gebeurd dus misschien ligt het daaraan?

Voor de rest ben ik heel tevreden over het nieuwe forum. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

pyca schreef:
lelie schreef:En klopt het dat we nog geen pb-tjes kunnen versturen?
Ik heb je net ge-pbt.
Al iets ontvangen?
Ja hoor, hij doet het nu wel :D
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ben ik het met je eens Jacqueline; ik ben gewoonlijk ook gewend dat een upgrade van te voren (op tijd) wordt aangekondigd. Zeker op fora die druk bezocht worden. Het is net dat stukje professionaliteit. Ook ben ik gewend dat de verbeteringen van de upgrade genoemd worden. Soms is het wel technisch, maar er zijn ook dingen bij die je wel begrijpt. Noem maar wat:

Het opslaan en bevestigen van een bericht; waarbij je bij 'opslaan' het bericht als concept (draft) opslaat. (In de Engelse versie is het duidelijker daar heb je 'save' & 'submit' ). Ben ik de enige die op opslaan klikte en mijn bericht vervolgens kwijt was? :oops:

Of het niet meer kunnen verwijderen van je eigen bericht (wat voorheen wel kon als jouw bericht de laatste in de rij was) Handig bij de spelletjes, waar 2 personen tegelijk hetzelfde antwoord geven. *Edit, dit kan dus blijkbaar wel, maar moet je even uitvogelen hoe .....

Je kunt nu vrienden toevoegen: Vrienden en Vijanden ("friends and foes") .. wat houdt dat precies in. Wat wordt bedoeld met vijanden, heeft het consequenties als ik iemand als vijand erin zet (en waarom zou iemand dat moeten kunnen doen?)

Je kunt je verjaardag toevoegen, wellicht leuk als iedereen dat doet (zoals Njit vermeldde), want zo wordt je naam vermeldt onderaan het forum als je jarig bent.

Je kunt nu foto's toevoegen via bijlage (attachement) toevoegen. Dat vind ik wel een groot pluspunt, vraag me af of er een beperking is aan de hoeveelheid ...

Er zijn heel veel veranderingen, veel verbeteringen ook vind ik wat betreft de nieuwe features. Maar jammer dat je die niet in een lijstje daarvan op het forum heb gezet. Is volgens mij niet zoveel werk, bij iedere upgrade, heb je lijstjes met features ...

PS. ik ben mijn onderschrift ineens kwijt ... ff zoeken ;)
Laatst gewijzigd door Sandy op 02 jan 2008, 09:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Goh, ik moet ook even wennen.
Ook nog even uitvogelen wat al die tekentjes betekenen. Het lijkt wel of ik op een heel nieuw forum terecht ben gekomen.
Het is niet zo dat ik het Engels niet kan lezen, maar is er ook een nederlandse versie??
Ik ben nu op mijn werk, ik zal thuis alles op mijn gemak even doornemen, misschien kijk ik over dingen heen
Fan of the U.S.A.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Noa schreef:Goh, ik moet ook even wennen.
Ook nog even uitvogelen wat al die tekentjes betekenen. Het lijkt wel of ik op een heel nieuw forum terecht ben gekomen.
Het is niet zo dat ik het Engels niet kan lezen, maar is er ook een nederlandse versie??
Ja kan, ga naar de User Control Panel, daar kun je je taal instellen.
User control Panel -> Board preference -> board lanaguage
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Even testen hoor ...
Bijlagen
Kon het niet laten om even deze nieuwe optie te testen ....
Kon het niet laten om even deze nieuwe optie te testen ....
_12.JPG (185.14 KiB) 643 keer bekeken
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Je kunt nu vrienden toevoegen: Vrienden en Vijanden ("friends and foes") .. wat houdt dat precies in. Wat wordt bedoeld met vijanden, heeft het consequenties als ik iemand als vijand erin zet (en waarom zou iemand dat moeten kunnen doen?)
Deze optie kwam ik ook al tegen. Wat ik er toe nu toe van weet is dat je "vijanden" (raar woord voor een fijn forum als dit :wink: ) jou geen pb-tjes kunnen sturen. Als je lastig gevallen wordt door iemand en die bestookt jou met pb-tjes is dat natuurlijk wel handig. Aan de andere kant, zoiets meld je natuurlijk gewoon bij één van de moderators zodat die kunnen optreden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Inderdaad , uploaden van attach. is een vooruitgang
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Volgens mij blokker je ook de berichten op het forum als je een persoon als vijand toevoegt, dit is volgens mij op dit forum niet van toepassing. Er zijn forums waar dit heel goed werkt doordat mensen die elkaar totaal niet liggen niet meer op elkaar reageren omdat ze elkaars berichten niet meer zien.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:
Sandy schreef:Je kunt nu vrienden toevoegen: Vrienden en Vijanden ("friends and foes") .. wat houdt dat precies in. Wat wordt bedoeld met vijanden, heeft het consequenties als ik iemand als vijand erin zet (en waarom zou iemand dat moeten kunnen doen?)
Deze optie kwam ik ook al tegen. Wat ik er toe nu toe van weet is dat je "vijanden" (raar woord voor een fijn forum als dit :wink: ) jou geen pb-tjes kunnen sturen. Als je lastig gevallen wordt door iemand en die bestookt jou met pb-tjes is dat natuurlijk wel handig. Aan de andere kant, zoiets meld je natuurlijk gewoon bij één van de moderators zodat die kunnen optreden.

Roland
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van. Je kunt hiermee vervelende situaties creeeren. Maar misschien zit het inbegrepen in het totaalpakket van aanpassingen.

Even iets anders, is het zo dat in sommige draadjes of fora de BB Code uitstaat, zoals in het spelletje 'Never ending question'. Ik krijg daar niet de mogelijkheid om mijn tekst in kleur of vetgedrukt te zetten. Ook de smilies ontbreken. Er staat ook bij dat de BB code uitstaat. Ik dacht dat ik dat opnieuw moest instellen in mijn profiel, maar ik zie dat de BB code al aanstaat in mijn profiel. Overigens zie ik dat anderen wel hun tekst vetgedrukt hebben in die draad (waarschijnlijk berichten nog voor de upgrade) ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 02 jan 2008, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer