Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Organisatie AllesAmerika-meeting 2008

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Alle meetings van het AllesAmerikaforum heb ik meegemaakt en iedere keer vond ik het een feest om er te zijn. Ik vind, dat er wel degelijk groei zat in de opzet van het gebeuren.
De organisatie van de meetings vond ik altijd tot in de puntjes geregeld en van mij hoeven geen andere leden zitting te nemen in de organisatieteam, als diegenen die het de laatste keren hebben gedaan, het wederom voor 2008 op zich willen nemen. Ik neem mijn petje af voor de organisatoren, die dit allemaal in hun vrije tijd doen.
Dat het geen statisch gebeuren was, is gebleken uit de toevoeging van een fotowedstrijd bij de laatste meeting. Volgens mij was dat een groot succes.
Zo kan ik mij voorstellen, dat er bij diverse forumleden nog andere ideeën leven om iets anders toe te voegen aan de meeting of om dit hele gebeuren iets anders op te zetten. Laat hen dan hun ideeën spuien. Ik denk te weten, dat het organisatieteam alle voorstellen zal afwegen op hun haalbaarheid.
Ook tijdens deze laatste meeting heb ik herhaaldelijk gehoord, dat men het bijzonder geslaagd en fantastisch vond en er zeker een volgende keer ook weer zou zijn. Bij het afscheid klonk het veelvuldig: “Tot volgend jaar”.
Al met al, allemaal positieve reacties. Over de iets te krappe hoeveelheid eten de laatste keer is al gesproken in een ander topic en zoals ik het beluisterd heb, is daar al notitie van genomen.
Voor mij is de Notenboom in Beesd een prima locatie om een volgende meeting te houden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Graag zou ik dit draadje nu open laten voor ideeën en constructieve opmerkingen.
Volgens mij was dit draadje in eerste instantie geopend om aan te geven wie volgend jaar eventueel de organisatie op zich willen nemen.

Dat jij er een andere wending aan geeft is prima, maar misschien kan dat in een apart draadje.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij kan het prima naast elkaar. Marjan is de topicstarter, ik hoor wel wanneer ze er problemen mee heeft als dit draadje ook gebruikt wordt voor aanmeldingen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jongens, jongens, laten we het in ieder geval niet in een vingerwijs-, "he said/she said"- en 'welles/nietes'- draadje laten verzanden, en het vriendelijk houden...

Er heerst nu een beetje grimmige sfeer in dit draadje, wat een beetje jammer is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Dento schreef:Jongens, jongens, laten we het in ieder geval niet in een vingerwijs-, "he said/she said"- en 'welles/nietes'- draadje laten verzanden, en het vriendelijk houden...

Er heerst nu een beetje grimmige sfeer in dit draadje, wat een beetje jammer is.
Mee eens!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Volgens mij kan het prima naast elkaar. Marjan is de topicstarter, ik hoor wel wanneer ze er problemen mee heeft als dit draadje ook gebruikt wordt voor aanmeldingen.
Het was juist geopend voor aanmeldingen. Jij geeft er een andere draai aan. Als moderator vind ik dat ik daar best iets van mag zeggen. Meningen en ideeën voor een volgende meeting kunnen heel goed in een apart draadje.

Aangezien Marjan én topicopener en moderator is, laat ik dat dan in dit geval ook aan haar over.

Voor de rest ben ik het met Dento eens dat we niet moeten verzanden in een welles-nietes spelletje. Als we ons daar niet aan kunnen houden, gaat hier het slotje op!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik stelde in mijn openingstopic dat het vroegtijdig samenstellen van een organisatieteam mij om div. redenen een goed idee leek, maar ik heb er geen enkel bezwaar tegen (integendeel) als ook (nieuwe) ideeën en constructieve opmerkingen voor de volgende meeting van 2008 hier in dit draadje naar voren worden gebracht.

Op die manier kunnen we met z'n allen een positieve bijdrage leveren aan het welslagen van de AA-meeting 2008.

Dus mensen, heb je goede ideeën of wil je wezenlijk iets doen m.b.t. de organisatie, laat van je horen.

Ook in voorafgaande jaren heeft de Organisatie dergelijke oproepen gedaan. Helaas kreeg zij over het algemeen hierop maar weinig respons. Heel blij was het OT dan ook dit jaar met de vernieuwende en jonge versterking in de personen van Fréderique en Jikke. Dit heeft dan ook geresulteerd in de succesvolle Fotowedstrijd. Schroom dus niet om je aan te melden als je denkt iets nieuws te kunnen toevoegen aan de komende meeting.

Hoe het Organisatieteam 2008 er definitief uit zal gaan zien, wordt na evaluatie door het OT 2007 en na inventarisatie van alle ideeën, aanmeldingen en opmerkingen uit dit topic, bekend gemaakt.

Ik reken op jullie aller POSITIEVE medewerking in deze........

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Een klein ideetje :

Ik denk dat het voor 'newbees' wel moeilijk kan zijn (voor mij geldt dit in ieder geval) om naar de meeting te gaan omdat de meeste deelnemers van de meeting elkaar hier al goed kennen.
Het hangt er ook van af wat je ervan verwacht he. Een leuke samenkomst om je forumgenoten (terug) te zien of om ideeen op te doen aan de hand van ervaren 'trotters'. Een combinatie van beide kan natuurlijk ook:)

Misschien is dit heel stom, maar één of andere activiteit waarbij newbees en oudgedienden :) gemixt worden , die dan bij voorkeur ook over de VS gaat , zou misschien een mogelijkheid zijn. Je kan daarin foto's verwerken,reisverslagen etc.
Het is misschien een achterhaald idee, maar een kwis zou beide kunnen combineren. Je hebt de competitie, het samen streven naar winnen :)....
Tegelijk doe je tips op en leer je veel bij voor je volgende vakantie.

Carine
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

En daar zou ik waarschijnlijk afhaken. Ik houd helemaal niet van verplichte quizen, lange betogen of lezingen, verplicht gemengd zitten of wat dan ook. De foto wedstrijd was leuk .. maar als het dit karakter krijgt, dan sla ik even over. Maar ik begrijp dat een ander dat juist wel leuk vindt. Het forum bestaat uit een gemeleerd gezelschap en het is moeilijk om een ieder tevreden te stellen. Ik vond het vorig jaar heel goed georganiseerd, relaxed en een fantastische locatie. Ik miste misschien alleen wat achtergrond muziek ;) Maar ik deel verder de mening van Marco.

Ik begrijp zowel Roland als Monique's standpunt. De meeting is nog maar net achter de rug. De evaluatie is nog niet eens geweest, misschien had het onderwerp omtrent een nieuwe samenstelling van de organisatie even wat tijd moeten hebben. Misschien was het handiger geweest om dat eerst even achter de schermen te bespreken, tijdens de evaluatie. Je hebt nu wat losse meningen op het forum, die natuurlijk niet weerspiegelen hoe het meerendeel erover denkt ..
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef: Ik miste misschien alleen wat achtergrond muziek ;)
Die stond wel aan maar was door het geroezemoes (bijna) niet te horen.
Toen er een deel van de mensen weg was hoorde we het ineens wel :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Rob schreef:
Sandy schreef: Ik miste misschien alleen wat achtergrond muziek ;)
Die stond wel aan maar was door het geroezemoes (bijna) niet te horen.
Toen er een deel van de mensen weg was hoorde we het ineens wel :)
Volgens Stefan was er ook achtergrond muziek, het is me helemaal ontgaan ..
Sandy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Voor ons is de meeting al een paar jaar een gelegenheid om forumleden wat beter te leren kennen en "oude bekenden"weer eens te zien.
Ik vind het al 4 jaar prima georganiseerd en wat mij betreft gaat het op dezelfde voet verder. Ik vond het dit jaar erg geslaagd. Naar mijn idee hebben de meeste mensen het erg naar hun zin gehad dit jaar. Ik heb ( op een enkeling na) van niemand iets negatiefs gehoord.

Aan een quiz doe ik graag mee, maar lezingen en voordrachten zijn aan mij niet besteed, voor mij is het een meeting geen voorlichtingsavond.

Ik hoop alleen niet dat de datum veranderd wordt want we hebben B&B de Neust al gereserveerd voor 1 november :D

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom iedereen ineens wil helpen met organiseren. Het was toch prima georganiseerd dit jaar. Natuurlijk kan iedereen ideëen aandragen en ik ben er van overtuigd dat daar iets mee gedaan wordt. Maar waarom zou je een team dat veel ervaring heeft en het prima doet, gaan veranderen?

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Maar waarom zou je een team dat veel ervaring heeft en het prima doet, gaan veranderen?
Ja waarom eigenlijk? Waarom zaken gaan veranderen? Waarom hebben we eigenlijk om de 4 jaar verkiezingen? Die mensen doen 4 jaar ervaring op en daarna mogen ze het niet meer doen. Ook zonde...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Ook wij hebben al gereserveerd bij De Neust dus hoop ik dat de datum niet veranderd. Wij waren nu 2x van de partij en vonden het heel geslaagd.
Net als Marjon vind ik een quiz wel leuk (als het niet te lang duurt) maar een lezing zit ik niet op te wachten.
Ik vond de meetings tot nu toe erg gezellig. We delen allemaal de interesse voor Amerika maar allemaal op een andere manier.
De een reist alleen, de ander heeft net een partner en gaat voor het eerst samen. Sommigen hebben kleine kinderen, anderen hebben tieners. Dan heb je ook nog de "oudjes"* onder ons die alweer zonder kids gaan. Sommigen zweren bij een camper, anderen bij een auto en hotel. Weer anderen reizen het liefst georganiseerd met een bus. Sommigen hebben een voorkeur voor het oosten, anderen voor het westen.

Zo is het ook bij het organiseren van een meeting: zoveel mensen, zoveel meningen. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
Ik vond de organisatie super en ben van mening dat het OT door mag gaan zoals het tot nu toe heeft gedaan. Mochten er te weinig mensen zijn voor de organisatie kan nog altijd een oproep gedaan worden voor nieuwe organisatoren. Wel zou iedereen suggesties moeten kunnen doen voor de inhoud van de volgende meeting.
Stel dat zich nu 25 mensen aanmelden voor de organisatie van de meeting van 2008 wat doen we dan?
Carola

* Voor de zekerheid: "Ik hoop dat jullie "oudjes" mij ondertussen goed genoeg kennen om te weten dat jullie dat "oudjes" niet al te serieus moeten nemen. :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik weet niet of ik wel zo blij ben met dat "oudjes"... :roll:

:wink:

Voor ons was het de eerste keer, en we vonden het allebei erg geslaagd. Wel merkten we dat je duidelijk kon zien wie elkaar al eens eerder had ontmoet - er ontstonden al snel "kliekjes" (al klinkt dat erg negatief) van de "oudgedienden", waardoor het soms wat lastig kan zijn om aansluiting ergens te vinden. Natuurlijk, dat is ook persoonsgebonden: de een stapt wat makkelijker op "vreemden" af dan anderen; wij doen dat eigenlijk minder makkelijk, waardoor het even duurde voordat we echt met mensen aan de praat raakten.

Aan de andere kant zal ik ook niet erg gecharmeerd zijn van een rondje "verplicht" kennismaken (zacht uitgedrukt) - maar ook dat is natuurlijk weer persoonlijk.

De fotowedstrijd vond ik een leuk element, en mijns inziens zeker voor herhaling vatbaar. Ik zal in ieder geval nog meer mijn best gaan doen, zodat ik volgend jaar ook kan insturen! :wink:

Het idee van een quiz is ook leuk, alleen zal het ontzettend moeilijk worden om vragen te bedenken die iedereen zou kunnen beantwoorden. Je zou bijvoorbeeld al niet met vragen over specifieke Nationale Parken kunnen gebruiken, omdat niet iedereen daarvoor naar de VS gaat, en - als je er nog nooit geweest bent - je die vragen dan niet kunt beantwoorden. Maar het idee van een "General US Knowledge Quiz" is erg leuk (alleen: wat geef je als prijs weg? Nog een sponsor zoeken? :wink: ).

Lezingen ben ik ook niet zo'n fan van, omdat je - ook als je het na een paar minuten al niks meer vindt - toch min of meer gedwongen wordt om het uit te zitten. Zoals het nu was geregeld, met foto's en filmpjes op de achtergrond waar je naar kon kijken als je wilde - of niet, als je er geen zin in had - vond ik wel erg aantrekkelijk.

Interactieve elementen zijn altijd leuk voor de sfeer, zolang deelname niet verplicht is - het kan een goede ijsbreker en "conversation starter" zijn, en kan zowel voor de deelnemers als de toeschouwers leuk zijn.

Slechts mijn twee centen waard... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Njit schreef:
vana schreef:Maar waarom zou je een team dat veel ervaring heeft en het prima doet, gaan veranderen?
Ja waarom eigenlijk? Waarom zaken gaan veranderen? Waarom hebben we eigenlijk om de 4 jaar verkiezingen? Die mensen doen 4 jaar ervaring op en daarna mogen ze het niet meer doen. Ook zonde...
De regering vertegenwoordigt het Nederlandse volk en daar stemmen we op (of niet)
Het organisatieteam vertegenwoordigt ons niet maar verzorgt gewoon elk jaar een leuk feestje voor ons. En dat doen ze naar mijn idee prima.
Voor mij hoeven we daar niet ieder jaar verkiezingen voor te houden.
Behalve als een meerderheid van het forum vind dat ze het niet goed gedaan hebben. Dan moeten ze aftreden. :D :wink:

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 22 nov 2007, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Dento schreef:Ik weet niet of ik wel zo blij ben met dat "oudjes"... :roll:

Leeve sjat,
volgens mij vallen jullie daar nog lang niet onder. :lol:
Carola
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

CaroLine schreef:
Dento schreef:Ik weet niet of ik wel zo blij ben met dat "oudjes"... :roll:

Leeve sjat,
Carola
Oh en ik wel dan :evil:. Je wordt bedankt! Volgend jaar mag je niet meer bij me aan de ontbijttafel zitten.
Ik ben dan pas 50, dus in de bloei van mijn leven.

(een zwaar beledigde) Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef:
CaroLine schreef: :wink:

Leeve sjat,
Carola
Oh en ik wel dan :evil:. Je wordt bedankt! Volgend jaar mag je niet meer bij me aan de ontbijttafel zitten.

Carola had het toch over "oudjes" die zonder kinderen reizen, Daar hoor jij (nog) niet bij :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Rob schreef:
vana schreef: Oh en ik wel dan :evil:. Je wordt bedankt! Volgend jaar mag je niet meer bij me aan de ontbijttafel zitten.

Carola had het toch over "oudjes" die zonder kinderen reizen, Daar hoor jij (nog) niet bij :wink:
Inmiddels vreselijk :offtopic:
Nee, er gaat er nog één mee (en misschien wel twee) :doublethumb:
Dus ik moet gewoon nog jaaaaren mijn kinderen mee nemen, dan blijf ik altijd jong :D

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer