Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

na zoekopdracht, even terug.... Webpage has expired

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Evilily
Amerika-ontdekker

na zoekopdracht, even terug.... Webpage has expired

Bericht door Evilily »

Hallo,

Na een zoekopdracht in het forum, klik ik een topic aan, lees het even en kan ik niet terug komen naar de resultaten van mijn zoekopdracht met "backspace" en krijg de melding "Webpage has expired"
Session timeout staat te kort!!
Wie kan ik hierover inlichten?

Ik begin het nu echt irritant te vinden omdat ik veel aan het speuren ben voor onze vakantie die voor de deur staat,....... :(
Groetjes Lily
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: na zoekopdracht, even terug.... Webpage has expired

Bericht door Petra/VS »

Geen idee, maar ik begrijp je frustratie. Ik heb je vraag doorgespeeld naar degenen, die meer technische kennis over het forum hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Het maakt bij dit "probleem" uit welke browser je gebruikt.

Bij Internet Explorer krijg je bv wel deze fout (zelfs als je direct terug gaat) en bij Google Chrome niet.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik heb het ook even geprobeerd met IE, en inderdaad dan krijg ik als ik met de backknop terug wil ook page is expired. Ik gebruik altijd Firefox dan heb je dit probleem niet, dan staan alle geopende sites bovenaan in het scherm als afzonderlijke tabbladen. Heel handig!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

dan staan alle geopende sites bovenaan in het scherm als afzonderlijke tabbladen. Heel handig!
Internet Explorer heeft ook tabbladen. Maar de poster van dit probleem doelt nmm op gebruik zonder tabbladen, dus gewoon in dezelfde tab terug gaan naar je search results.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ik werk al jaren met Internet Explorer als browser, tegenwoordig versie 8, en heb hiervan geen last, terwijl ik de "Back/Terug"-knop van de browser heel veel gebruik. Ook bij dit forum ondervind ik hierbij geen problemen.
Zojuist geprobeerd en bij mij gaat alles goed.

Edit: ik heb zojuist (om 09.15 uur) een zoekopdracht binnen het forum uitgevoerd en ben na 5 minuten met de "Back/Terug"-knop van de browser in hetzelfde tabblad teruggegaan en kon helemaal terug naar de forumpagina waarmee is gestart ben.
Ik werk met Windows 7, misschien geeft het wel problemen bij een oudere versie.

Edit 2: heb het zojuist (om 10.20 uur) ook geprobeerd met Windows Home XP en ook daar kan ik met IE 8 gewoon terug naar mijn uitgangspagina.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Bramster schreef:
dan staan alle geopende sites bovenaan in het scherm als afzonderlijke tabbladen. Heel handig!
Internet Explorer heeft ook tabbladen.
Dat IE (tegenwoordig) ook tabbladen heeft wist ik niet ik gebruik het al jaren niet meer.
edit: klopt dan gelijk met het berichtje van Markro hierboven, ik heb natuurlijk een oudere versie die ik nooit update.

Bramster schreef:
Maar de poster van dit probleem doelt nmm op gebruik zonder tabbladen, dus gewoon in dezelfde tab terug gaan naar je search results.
Waar de poster op doelt is naar mijn mening een oplossing voor het probleem dat zij ervaart, daarom gaf ik aan hoe dit event. anders te benaderen is.
Namelijk het gebruik van tabbladen, misschien was hij/zij niet op de hoogte van deze (handige) mogelijkheid.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Trouwens nog even een beetje OT (past misschien beter in dit topic) wat ik ook handig zoeken vind in Firefox (maar misschien kan dat inmiddels ook met IE :wink: ) is de de volgende manier:
je leest iets in een tekst en je bedenkt je dan tegelijk daar wil ik iets meer van weten, dan selecteer je dat woord en klikt er rechts op en vervolgens krijg je de mogelijkheid om naar dat woord te zoeken met google, er wordt dan een nieuwe tab geopend met de selectie al in het googlescherm.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

pyca schreef:
Bramster schreef: Internet Explorer heeft ook tabbladen.
Dat IE (tegenwoordig) ook tabbladen heeft wist ik niet ik gebruik het al jaren niet meer.
edit: klopt dan gelijk met het berichtje van Markro hierboven, ik heb natuurlijk een oudere versie die ik nooit update.
Even voor alle duidelijkheid. In mijn bericht hierboven bedoel ik, dat ik geen problemen ondervind bij het teruggaan met de "Back/Terug"-knop van de browser in hetzelfde tabblad/venster.

Het kan inderdaad handig zijn om bij het surfen over het forum, als je een ander topic of bericht wilt openen, een tweede tabblad te openen, dit te lezen, daarna af te sluiten en dan staat het eerste tabblad nog op het beeldscherm en kan je daarmee weer verder.
In Internet Explorer 8 kan je een volgend tabblad openen, door de Ctrl-toets in te drukken terwijl je met de muis de link naar iets dat je wilt bekijken aanklikt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

markro schreef:Ik werk al jaren met Internet Explorer als browser, tegenwoordig versie 8, en heb hiervan geen last, terwijl ik de "Back/Terug"-knop van de browser heel veel gebruik. Ook bij dit forum ondervind ik hierbij geen problemen.
Zojuist geprobeerd en bij mij gaat alles goed.
Dat verbaast me. Ik ben zelf moderator op een ander forum en hoor veelvuldig de klacht dat een pagina terug gaan met IE geen pagina met zoekresultaten oplevert.

Enige oplossing die ik weet is het veranderen van browser. Een aantal namen zijn de revu al gepasseerd.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik druk altijd met mijn rechtermuisknop op de link/pagina die ik wil openen, dan kun je hem laten openen als nieuwe pagina en kun je hem sluiten na het lezen. De geopende pagina die je met de zoekfunctie hebt gekregen blijft dan open staan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@Lily, heb je al geprobeerd op het moment dat je de melding krijgt om dan de pagina te verversen? Je krijgt dan een nieuwe melding en klikt daar op "opnieuw" (of de Engelse term).

Ik gebruik IE versie 8.0 en het overkomt mij ook af en toe alleen toevallig niet bij zoekopdrachten maar als ik een bericht aan het schrijven ben en dan de backspaceknop gebruik. Ook niet altijd maar wel geregeld. Ik los het op bovenstaande manier op en dat werkt, bij mij althans.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mocht je de melding van TO krijgen dan kun je het eenvoudigst kiezen voor F5 of 'refresh' (de 2 blauwe pijltjes rechts van de url bovenin). Je krijgt dan vaak een popup schermpje en als je die met ok beantwoordt wordt de pagina wel weer geladen.... :D

Ik kom dit 'probleem' ook vaak tegen (niet alleen op dit forum) en is op bovenstaande manier vaak op te lossen, in ieder geval voor dit forum.

Roland

Edit: Marjan was me net voor. :wink:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Simpele manier om probleem te vermijden. Open de resultaten in tabbladen.
of schakel over op Firefox, ik ben al jaren tevreden firefox surfer.
Evilily
Amerika-ontdekker

Bericht door Evilily »

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Openen met een nieuw tabblad gaat goed en de refresh in dezelfde tab meestal wel en soms niet.
De irritatie is in ieder geval minder, makkelijkste vind ik in een nieuw tab openen om zo weer terug te kunnen gaan naar de "zoekopdrachttab"
Ik heb al een tijd Win7, exporer 8.0, de werking van de Tabs wist ik natuurlijk wel maar ik in mijn achterhoofd.......had dit probleempje gemeld omdat dit niet zo hoort lijkt mij.

We are going almost South West USA.
Groetjes Lily
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer