Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Formaat foto’s op het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Formaat foto’s op het forum

Bericht door Sandy »

Dennis, alweer richt ik me tot jou met een verzoek :oops:
(het zal voorlopig de laatste zijn ; ))

Het is al eerder vermeld, maar zouden we een afspraak kunnen maken over het formaat foto’s op het forum. Ik moet vaak scrollen, omdat vanwege het grote formaat een horizontale scrollbar verschijnt. Ik vind het persoonlijk heel irritant, omdat het de hele draad uit zijn proportie trekt en ik iedere post scrollend, van links naar rechts moet lezen.

Uiteraard begrijp ik dat er verschillende maten monitors zijn en ik weet niet of beeldresolutie er mee te maken heeft. Maar als je uitgaat van het gangbare.. Dat is volgens mij een 17 inch monitor en beeldresolutie 1024x768 ..

Het gaat voornamelijk om de breedte van de foto’s Ik plaats meestal foto’s die hooguit 500 breed (width) zijn. Dat is mijns inziens groot genoeg..

Ik weet niet of ik de enige ben die me hieraan stoor ..
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Formaat foto’s op het forum

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Ik weet niet of ik de enige ben die me hieraan stoor ..
Sandy,

nee hoor. Ik vind het ook lastig als de foto's in een te groot formaat in een bericht gezet worden. :? En dan staat mijn beeldschermresolutie ook nog op 1280x1024... :shock:

Zelf gebruik ik daarom 640x480 als als max. grootte voor de foto's. Ik heb daar nog nooit klachten over gehoord en lijkt mij daarom een prima formaat.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Zoals je kunt zien in mijn andere topic gebruik ik zelf altijd 640x480 als max. Dat lijkt mij net genoeg, mocht ik het nodig vinden om grotere formaten te tonen dan zorg ik altijd dat je kunt klikken.
Maar dit is inderdaad irritant wanneer bezoekers geen rekening houden met "normale" resoluties ;-)
- Mike
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: nee hoor. Ik vind het ook lastig als de foto's in een te groot formaat in een bericht gezet worden. :?
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn ..
Sandy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nee hoor, ik vind het ook lastig.
Ik had er alleen tot nu toe geen last van omdat ik op mijn laptop werkte en daar is het scherm groter van. Maar ik ontdekte nu net op de computer dat ik daar ook moet scrollen bij grote foto's. Erg irritant.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Sandy schreef:Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn ..
Nee hoor Sandy, ook ik vind dat hinderlijk als foto's te breed zijn en ik steeds heen en weer moet scrollen om de teksten te lezen.
Misschien kan Dennis, zoals jij al opperde, daar een berichtje (sticky) over plaatsen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:
Ik weet niet of ik de enige ben die me hieraan stoor ..
Niet echt, ik heb al verschillende keren gevraagd aan de posters om de foto's aan te passen, soms helpt het maar niet altijd :twisted:
Overigens ligt het volgens mij niet altijd aan de (een) foto, er zijn ook draadjes zonder foto('s) waar ik bij moet scrollen, dat zal wel aan de instelling van een van de posters liggen.
Vraag :?: kan (Dennis) het forum zo instellen dat het niet mogelijk is om zulke grote foto's te plaatsen.
Rob
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is mogelijk om het phpbb2 template zo aan te passen dat:

a) de foto's automatisch geschaald worden naar de juiste breedte (zoals web-log.nl ook werkt)
b) er een waarschuwing komt te staan dat de foto te breed is met het verzoek om hem aan te passen
c) combinatie van a + b

Het is technisch niet mogelijk om het plaatsen van grote foto's compleet onmogelijk te maken (je linked naar een plaatje en de server weet niet hoe groot dat plaatje is)

De aanpassing is op zich niet zo moeilijk maar vergt wel wat tijd (die Dennis waarschijnlijk niet heeft). Ik heb hier zelf al wat mee gestoeid en het werkt op zich best aardig..

Maar voor nu denk ik dat het plaatsen van een 'Plaatjes Policy' de snelste oplossing is :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Njit schreef:Het is mogelijk om het phpbb2 template zo aan te passen dat:

a) de foto's automatisch geschaald worden naar de juiste breedte (zoals web-log.nl ook werkt)
b) er een waarschuwing komt te staan dat de foto te breed is met het verzoek om hem aan te passen
c) combinatie van a + b

Het is technisch niet mogelijk om het plaatsen van grote foto's compleet onmogelijk te maken (je linked naar een plaatje en de server weet niet hoe groot dat plaatje is)

De aanpassing is op zich niet zo moeilijk maar vergt wel wat tijd (die Dennis waarschijnlijk niet heeft). Ik heb hier zelf al wat mee gestoeid en het werkt op zich best aardig..
Hi Njit,
Ik geloof dat Dennis liever geen aanpassingen doet buiten het pakket dat hij geinstalleerd heeft. Zie het antwoord van Dennis uit een ander topic betreffende het installeren van een Gender Mod..

Dennis schreef:Eigenlijk wil ik liever geen mods meer installeren... dat kost hopen tijd en bij elke update van het forum moeten al die mods ook weer opnieuw geïnstalleerd worden.
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Njit schreef:Maar voor nu denk ik dat het plaatsen van een 'Plaatjes Policy' de snelste oplossing is :)
Dat denk ik ook ...

Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Hi Njit,
Ik geloof dat Dennis liever geen aanpassingen doet buiten het pakket dat hij geinstalleerd heeft. Zie het antwoord van Dennis uit een ander topic betreffende het installeren van een Gender Mod..

Dennis schreef:Eigenlijk wil ik liever geen mods meer installeren... dat kost hopen tijd en bij elke update van het forum moeten al die mods ook weer opnieuw geïnstalleerd worden.
Dat wist ik ook al :) Daarom ook mijn opmerking over het plaatsen van een 'Plaatjes Policy'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ok, bij deze dan. :P
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »