Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het USA dagboek van Dennis..
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Hier is weer een korte update. Binnen nu en twee weken ga ik verhuizen naar een nieuw, eigen appartement. Vorige maand kreeg ik ineens van mijn roommate te horen dat hij naar Arizona moet verhuizen voor zijn werk, en hoewel hij - heel vriendelijk - zijn condo hier wel wilde aanhouden als ik een nieuwe roommate kon vinden, ben ik hierin niet geslaagd en ga ik dus ook verhuizen.
Ik was van plan om gedurende de zomer rustig de tijd te nemen om AllesAmerika.com te updaten, maar met het werk, mijn (af en toe toch ook aanwezige) privé-leven, de computercrash waardoor ik 5 weken zonder pc zat (en heel veel gegevens heb verloren), en nu weer de verhuizing, kom ik dus echt nergens aan toe.
Nog even een oproep: iedereen die me in de periode januari - juni 2005 een mailtje heeft gestuurd met inhoudelijke gegevens voor de site - bijvoorbeeld een artikel of een reisverhaal - zou ik willen vragen deze e-mail(s) nogmaals naar mij toe te sturen. Ik ben nl. alle gegevens van die periode voor altijd kwijt.
Ik was van plan om gedurende de zomer rustig de tijd te nemen om AllesAmerika.com te updaten, maar met het werk, mijn (af en toe toch ook aanwezige) privé-leven, de computercrash waardoor ik 5 weken zonder pc zat (en heel veel gegevens heb verloren), en nu weer de verhuizing, kom ik dus echt nergens aan toe.
Nog even een oproep: iedereen die me in de periode januari - juni 2005 een mailtje heeft gestuurd met inhoudelijke gegevens voor de site - bijvoorbeeld een artikel of een reisverhaal - zou ik willen vragen deze e-mail(s) nogmaals naar mij toe te sturen. Ik ben nl. alle gegevens van die periode voor altijd kwijt.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dennis, ik heb dus in de door jouw genoemde periode een reisverhaal ingestuurd. Maar... als ik het opnieuw wil insturen krijg ik een foutmelding
reisverhalen@allesamerika.com on Sat, 6 Aug 2005 18:27:52 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<hnexfe11.hetnet.nl #5.5.0 smtp;554 Sorry, your email was refused.
You may have sent it to an address that does NOT exist. OR perhaps YOUR
address is not on recipient's WHITELIST of accepted addresses. Click on
http://whitelist.sitesell.com to add your address. You only EVER need
to do this ONCE. This simple act eliminates spammers since they never
read messages like this, but it allows REAL people like you to pass
through. (#5.7.1)>
Wat nu??? Moet ik me aanmelden voor die "whitelist" ?? (nooit van gehoord, is dat safe?)
gr, Ineke
reisverhalen@allesamerika.com on Sat, 6 Aug 2005 18:27:52 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<hnexfe11.hetnet.nl #5.5.0 smtp;554 Sorry, your email was refused.
You may have sent it to an address that does NOT exist. OR perhaps YOUR
address is not on recipient's WHITELIST of accepted addresses. Click on
http://whitelist.sitesell.com to add your address. You only EVER need
to do this ONCE. This simple act eliminates spammers since they never
read messages like this, but it allows REAL people like you to pass
through. (#5.7.1)>
Wat nu??? Moet ik me aanmelden voor die "whitelist" ?? (nooit van gehoord, is dat safe?)
gr, Ineke
-
Dennis
- Contacteer:
Klopt, dit e-mailadres is niet langer in gebruik. Je kunt nu alles naar mijn standaardadres sturen. Sorry voor het ongemak, Ineke!
Trouwens, "whitelisting" is een concept waarbij iedereen zich expliciet eenmalig moet aanmelden voor een e-mailadres. Als je voor het eerst een e-mail stuurt naar het adres, moet je jezelf "whitelisten". Het idee is, dat spammers hier niet de tijd voor nemen en dus worden hun e-mails (en in feite e-mails van iedereen die niet de moeite neemt om zich te whitelisten) geblokkeerd. Overigens heb ik deze optie uitstaan, momenteel.
Trouwens, "whitelisting" is een concept waarbij iedereen zich expliciet eenmalig moet aanmelden voor een e-mailadres. Als je voor het eerst een e-mail stuurt naar het adres, moet je jezelf "whitelisten". Het idee is, dat spammers hier niet de tijd voor nemen en dus worden hun e-mails (en in feite e-mails van iedereen die niet de moeite neemt om zich te whitelisten) geblokkeerd. Overigens heb ik deze optie uitstaan, momenteel.
-
Dennis
- Contacteer:
Een nieuwe update... ik ben nu naar mijn eigen appartement verhuisd! In eerste instantie woonde ik net buiten Louisville, maar ik ben nu iets meer (ca. 12 km) naar het westen verhuisd, waardoor ik nu in de oostelijke rand van Louisville woon.
De verhuizing heeft me heel wat zweet gekost en ik heb me erover verbaasd hoeveel zooi ik in slechts 9 maanden in de VS toch om me heen heb verzameld. Ik ben er 4 dagen non-stop van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat mee bezig geweest om nieuwe spullen aan te schaffen (ik had bijv. nog geen keukengerei, geen meubilair, geen tv-meubel, etc.) en het verhuizen van de spullen die ik al had.
Het is op momenten zoals deze dat je merkt hoe uitgestrekt een stad als Louisville eigenlijk is. Ik heb van vrijdagochtend tot maandagavond maar liefst 450 kilometer afgelegd en ben in die tijd nooit de stad uitgeweest! Veel winkels (voor meubels bijvoorbeeld) liggen erg ver uit elkaar. Gisteravond na mijn werk ben ik ook nog "even" naar zuid-Indiana gereden om mijn nieuwe tv-meubel op te halen - een totale afstand van 70 km, maar ik maakte er 90 van door te verdwalen. En dat doe je dus gewoon 's avonds na een werkdag - heel normaal voor Amerikanen.
Nu ben ik dan eindelijk gesetteld en heb het behoorlijk naar mijn zin. Zeker, ik moet nog 7 dozen uitpakken, de helft van het appartement schoonmaken, en mijn nieuwe tv-meubel en nachtkastje opbouwen, maar het voelt al als "thuis".
Zoals je merkt heb ik ook al een Internetverbinding, en ook ben ik erg blij met mijn aansluiting op kabel-tv mét een DVR (Digital Video Recorder), waardoor ik altijd mijn favoriete programma's kan opnemen op de harde schijf van de DVR en live programma's kan pauzeren, terugspoelen en vooruitspoelen. De DVR blijft opnemen, zelfs als ik aan het terugspoelen ben. Lang leve DVR - ik kijk nooit meer reclame! Kost maar $15 per maand, maar ik bespaar me er 20 minuten per 60 minuten "reguliere" tv mee doordat ik de reclames altijd doorspoel.
Ik zal proberen binnenkort een paar foto's van het appartementencomplex te plaatsen, als ik de kans krijg... het kan even duren, want vrijdagavond komt mijn broertje overgevlogen uit Europa voor een bezoek van twee weken!
De verhuizing heeft me heel wat zweet gekost en ik heb me erover verbaasd hoeveel zooi ik in slechts 9 maanden in de VS toch om me heen heb verzameld. Ik ben er 4 dagen non-stop van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat mee bezig geweest om nieuwe spullen aan te schaffen (ik had bijv. nog geen keukengerei, geen meubilair, geen tv-meubel, etc.) en het verhuizen van de spullen die ik al had.
Het is op momenten zoals deze dat je merkt hoe uitgestrekt een stad als Louisville eigenlijk is. Ik heb van vrijdagochtend tot maandagavond maar liefst 450 kilometer afgelegd en ben in die tijd nooit de stad uitgeweest! Veel winkels (voor meubels bijvoorbeeld) liggen erg ver uit elkaar. Gisteravond na mijn werk ben ik ook nog "even" naar zuid-Indiana gereden om mijn nieuwe tv-meubel op te halen - een totale afstand van 70 km, maar ik maakte er 90 van door te verdwalen. En dat doe je dus gewoon 's avonds na een werkdag - heel normaal voor Amerikanen.
Nu ben ik dan eindelijk gesetteld en heb het behoorlijk naar mijn zin. Zeker, ik moet nog 7 dozen uitpakken, de helft van het appartement schoonmaken, en mijn nieuwe tv-meubel en nachtkastje opbouwen, maar het voelt al als "thuis".
Zoals je merkt heb ik ook al een Internetverbinding, en ook ben ik erg blij met mijn aansluiting op kabel-tv mét een DVR (Digital Video Recorder), waardoor ik altijd mijn favoriete programma's kan opnemen op de harde schijf van de DVR en live programma's kan pauzeren, terugspoelen en vooruitspoelen. De DVR blijft opnemen, zelfs als ik aan het terugspoelen ben. Lang leve DVR - ik kijk nooit meer reclame! Kost maar $15 per maand, maar ik bespaar me er 20 minuten per 60 minuten "reguliere" tv mee doordat ik de reclames altijd doorspoel.
Ik zal proberen binnenkort een paar foto's van het appartementencomplex te plaatsen, als ik de kans krijg... het kan even duren, want vrijdagavond komt mijn broertje overgevlogen uit Europa voor een bezoek van twee weken!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hallo Dennis,
Fijn om te horen, dat de verhuizing voorbij is en dat jij je gesetteld hebt in jouw nieuwe appartement. Het is erg prettig als je nieuwe thuis “goed” aanvoelt, dat is heel belangrijk voor je eigen welzijn. Ik wens jou daar verder heel veel succes en heb een fijne tijd met je broer.
Groet, Marco.
Fijn om te horen, dat de verhuizing voorbij is en dat jij je gesetteld hebt in jouw nieuwe appartement. Het is erg prettig als je nieuwe thuis “goed” aanvoelt, dat is heel belangrijk voor je eigen welzijn. Ik wens jou daar verder heel veel succes en heb een fijne tijd met je broer.
Groet, Marco.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Duidelijk weer een nieuwe stap in je leven. Een plekje voor jezelf, dat is niet slecht hé?!
En ik kijk uit naar je foto's (vergeet ook geen foto's van de omgeving te maken, dat helpt om een beetje een zicht te krijgen op die streek).
En ik kijk uit naar je foto's (vergeet ook geen foto's van de omgeving te maken, dat helpt om een beetje een zicht te krijgen op die streek).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik hoop dat je goed went in je nieuwe stekje. Veel plezier met je broertje.
Annemiek
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Dennis,Dennis schreef:Thanks! Ik voel me hier goed thuis, ik heb alleen nog wat spulletjes nodig (bijvoorbeeld een tafel).
Volgende week hebben we de AllesAmerika Meeting 2005 en dat doet me denken aan de meeting van een jaar geleden, toen wij elkaar hebben leren kennen en ook gelijk afscheid moesten nemen omdat jij definitief vertrok naar Amerika.
M.a.w. jij bent daar alweer één jaar. Wat gaat de tijd snel. Ik weet dat je het druk hebt, maar is het een idee om een stukje te schrijven over jouw eerste jaar in Amerika? Ik zou dat leuk vinden en ik denk dat dat voor veel anderen ook interessant zal zijn.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen: