Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Spamblokkering op het forum
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Spamblokkering op het forum
Je kunt gewoon een reverse DNS request uitvoeren op een ip hoor, dat is een manier om te kijken vanuit welk land iemand werkt. Of het een betrouwbare bron is is een ander verhaal en traag is het zeker 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@saknopper: Dat is wat ik bedoelde ja. Beetje krom omschreven door mijzelf:)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sinds we de .htaccess ingesteld hebben zijn er geen spammers meer. Dus blijkbaar helpt het..RNA schreef:Zoals ik zeg, als je een heel land gaat blokkeren wordt het gewoon sloom en wordt het een zootje.
Met bekende spam adressen blokkeren is niets mis; maar denk dat je die W o W gasten er niet mee hebt, zoals ik al zei.. die gebruiken toch proxy's.
Maar heb geen zin in een wellus-nietus. De Techmod is volgens mij capabel genoeg om iets in te stellen wat werkt..
Bepaalde soorten emailadressen blokkeren lijkt me toch net zo rigoreus als het blokkeren van een hele IP range? In mijn situatie heb ik een emailadres van mijn werk waarmee ik me niet bij websites wil ('mag') registreren, dus daar gebruik ik hotmail voor.RNA schreef:Om een .htacces te maken en een hele IP range te blokkeren is nogal rigoreus, niet alleen kunnen daar mensen de dupe van worden die dit niet willen (als je bijvoorbeeld IP ranges uit landen als China gaat blokkeren kunnen eventuele mede forummers die in China zitten er ook niet op, ookal denk ik niet dat er veel zijn). Ook komt volgesmij niet alles uit één land....
(...)
Een paar tips van wat je wel zou kunnen doen:
- hotmail, msn.com en gmail adressen blokkeren bij de registratie omdat de spammers bijna allemaal registreren met zo'n adres
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de bovenstaande regel ben ik dus een spammer want ik heb een gmail adres. Overigens worden in dat geval dan ook de domains die gmail als provider gebruiken geweerd? Email naar mijn prive domain wordt via gmail geroute, dit is in de US voor particuliere domains een zeer poplaire oplossing.Amikix schreef:Bepaalde soorten emailadressen blokkeren lijkt me toch net zo rigoreus als het blokkeren van een hele IP range? In mijn situatie heb ik een emailadres van mijn werk waarmee ik me niet bij websites wil ('mag') registreren, dus daar gebruik ik hotmail voor.RNA schreef: (...)
Een paar tips van wat je wel zou kunnen doen:
- hotmail, msn.com en gmail adressen blokkeren bij de registratie omdat de spammers bijna allemaal registreren met zo'n adres
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Neehoor dat ben je niet per definitie, in mijn post probeer ik een aantal TIPS te geven over wat er gedaan zou kunnen worden waarbij ik ook duidelijk vermeld dat er aan elke remedie ook een nadeel kleeft, in het geval van het e-mail adres blokkeren betreft dat inderdaad dat normale users zich ook met een ander adres moeten registereren. Voor veel mensen is dit geen probleem, voor sommige wel en dat is inderdaad een nadeel.Loek schreef:Volgens de bovenstaande regel ben ik dus een spammer want ik heb een gmail adres. Overigens worden in dat geval dan ook de domains die gmail als provider gebruiken geweerd? Email naar mijn prive domain wordt via gmail geroute, dit is in de US voor particuliere domains een zeer poplaire oplossing.Amikix schreef: Bepaalde soorten emailadressen blokkeren lijkt me toch net zo rigoreus als het blokkeren van een hele IP range? In mijn situatie heb ik een emailadres van mijn werk waarmee ik me niet bij websites wil ('mag') registreren, dus daar gebruik ik hotmail voor.
Het is ook vrij rigoreus ja, maar wel minder dan met een .htacces omdat dit geen invloed op de performance van de website heeft (de controle vindt immers alleen plaats tijdens registratie en niet bij elke pagina die laadt)
Het is overigens algemeen bekend dat de meeste van zulk soort spam afkomt van gmail en hotmail adressen, het is niet voor niets dat grote fora en internetsite's deze adressen preventief weren.
@saknopper: Natuurlijk kan je gewoon een reverse DNS request uitvoeren, zeg ook nergens dat dat niet kan; Waar ik op antwoorde is dat een DNS lookup om een TLD te achterhalen helemaal geen zin heeft, dit heeft niets met die spammers te maken. Op een IP adres van losse gebruikers (lees: spammers) is dit een stuk effectiever, maar erg veel werk als je een heel land wilt uitbannen. Dan zijn er ook kant en klare lijstjes

@Njit: Ik zeg nergens dat het niet werkt, want als er idd veel spam uit bijv China komt werkt het zeer zeker; ik zei alleen dat het nogal een grove maatregel is die 't forum een stuk langzamer kan maken op sommige momenten

Verder heb ik ook geen zin in een wellus-nietus en heb ik gewoon een lijstje met (mijn insziens zeer bruikbare) tips gemaakt, waar blijkbaar niet iedereen het mee eens is

Het gaat erom dat die spammers maar weg zijn!

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
A M E NRNA schreef:Het gaat erom dat die spammers maar weg zijn!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kun je me dan uitleggen wat het verschil is tussen "gewoon een reverse DNS request uitvoeren" en datzelfde op een IP-adres van losse gebruikers?RNA schreef:@saknopper: Natuurlijk kan je gewoon een reverse DNS request uitvoeren, zeg ook nergens dat dat niet kan; Waar ik op antwoorde is dat een DNS lookup om een TLD te achterhalen helemaal geen zin heeft, dit heeft niets met die spammers te maken. Op een IP adres van losse gebruikers (lees: spammers) is dit een stuk effectiever, maar erg veel werk als je een heel land wilt uitbannen. Dan zijn er ook kant en klare lijstjes![]()
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je me vorige berichtje leest staat het gewoon uitgelegd hoor, kwestie van lezen
Ik maak onderscheid tussen een DNS request op een los IP adres van een gebruiker, of op een TLD.
Op een gebruiker heeft het wel zin(wat er ook staat), je kan dan achterhalen uit welk land ze komen en de IP range van dat land blokkeren (zoals geopperd in één van de eerste posts).
Er werd later gesuggereerd dat je een DNS lookup moest doen op een TLD, hiermee blokkeer je geen gebruikers maar domeinen; dus mensen die van een bepaald domein afkomen surfen.
Met ' gewoon een reverse DNS request uitvoeren' bedoel ik dus ook een DNS request op een IP adres van een losse gebruiker.
Maargoed, zoals ik al zei: Het staat gewoon duidelijk in mn post(s) of je moet je vraag even duidelijker formuleren.
Wat een gedoe zeg, zal nog is met een tip komen

Ik maak onderscheid tussen een DNS request op een los IP adres van een gebruiker, of op een TLD.
Op een gebruiker heeft het wel zin(wat er ook staat), je kan dan achterhalen uit welk land ze komen en de IP range van dat land blokkeren (zoals geopperd in één van de eerste posts).
Er werd later gesuggereerd dat je een DNS lookup moest doen op een TLD, hiermee blokkeer je geen gebruikers maar domeinen; dus mensen die van een bepaald domein afkomen surfen.
Met ' gewoon een reverse DNS request uitvoeren' bedoel ik dus ook een DNS request op een IP adres van een losse gebruiker.
Maargoed, zoals ik al zei: Het staat gewoon duidelijk in mn post(s) of je moet je vraag even duidelijker formuleren.
Wat een gedoe zeg, zal nog is met een tip komen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou over goed lezen gesproken, Njit zegt dat wat hij bedoelt (TLD) overeenkomt met wat ik daarna beschreef, dus de reverse DNS request. Kortom, ik dacht dat ik iets over het hoofd zag maar wij hebben het gewoon over hetzelfde.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed zitten we tenminste op 1 lijn...
nu nog de spam uitbannen
nu nog de spam uitbannen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat doen de moderators ondertussen manueel. Vaak met behulp van forumleden die op de meldingsknop drukken als ze een spambericht zien. (waarvoor dank!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON