Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Idee: airlines en airports forum?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Amerikaans nieuws is er natuurlijk veel meer, dan achttien onderwerpen. Ik zou dat forum graag wat verder zien groeien. Er gebeuren in dit land toch dagelijks heel wat dingen, waar je ook in Nederland en Belgie over hoort en die goede discussie onderwerpen kunnen worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Daar heb je gelijk in Petra. Maar dat komt er niet echt uit volgens mij. Er komt maar weinig nieuws los. Het is toch een minder lopend subforumpje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is ook het nieuwste forum. Het politieke forum is ook niet superdruk, behalve als er bepaalde dingen gebeuren.
Het forum "Reizen Algemeen" dekt toch alles wat met reizen te maken heeft? Maar we hebben het hier achter de schermen ook al over, hoor :). Wordt vervolgd.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef:
Het forum "Reizen Algemeen" dekt toch alles wat met reizen te maken heeft?
Maar het probleem is dat daar dus geen berichten die niet direct iets met de VS te maken hebben, mogen. Dus als ik een vraag heb over bv Lufthansa (= niet amerikaanse carrier) moet dat in Off Topic. Als mijn vraag over United ging, mocht het wel in reizen algemeen. Zelfde geld voor airports: een vraag over een overstap in Chicago, kan in reizen algemeen. Als ik naar de VS ga, maar ik stap over op Frankfurt, moet het in offtopic.
Maar we hebben het hier achter de schermen ook al over, hoor :). Wordt vervolgd
Ik wacht geduldig af :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Clint schreef:
Petra/VS schreef:
Het forum "Reizen Algemeen" dekt toch alles wat met reizen te maken heeft?
Maar het probleem is dat daar dus geen berichten die niet direct iets met de VS te maken hebben, mogen. Dus als ik een vraag heb over bv Lufthansa (= niet amerikaanse carrier) moet dat in Off Topic. Als mijn vraag over United ging, mocht het wel in reizen algemeen. Zelfde geld voor airports: een vraag over een overstap in Chicago, kan in reizen algemeen. Als ik naar de VS ga, maar ik stap over op Frankfurt, moet het in offtopic.
Volgens mij heb jij die regel zelf verzonnen. Als een reis naar Amerika gaat, ongeacht met welke luchtvaartmaatschappij of waar overstappen hoort dat topic in Reizen Algemeen thuis. Er zijn daar ook genoeg topics over KLM en Martinair, ook geen Amerikaanse maatschappijen.

Natuurlijk is er wel een grijs gebied en dat zou uitgebreidde beschrijvingen van Europese luchthavens zijn, of zo. Dat heeft dan weer niets met Amerika te maken. Wel als er gewoon wordt gevraagd hoe een overstap van een inter-Europese naar een inter-Continentale vlucht in zijn werk gaat.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef: Volgens mij heb jij die regel zelf verzonnen. Als een reis naar Amerika gaat, ongeacht met welke luchtvaartmaatschappij of waar overstappen hoort dat topic in Reizen Algemeen thuis. Er zijn daar ook genoeg topics over KLM en Martinair, ook geen Amerikaanse maatschappijen.
.
Ik heb een aantal keer gehad dat een topic verplaatst werd (niet alleen mijn topics natuurlijk) en toen ik een keer aan Roland vroeg waar ik het beste een topic over Lufthansa kon posten, zei hij in off topic. Dat was ook een beetje de reden waarom ik dit topic geopend heb: er heerst behoorlijk wat onduidelijkheid over wat wel en niet 'mag'. Als er nu eenduidig door de forumbeheerders wordt gezegd dat ALLE reistopics die als eindbestemming de VS hebben (of ze nou ook voor andere bestemmingen handig zijn, of niet) in reizen algemeen mogen, dan is het probleem natuurlijk opgelost en is er ook geen behoefte aan een extra subforum.
Natuurlijk is er wel een grijs gebied en dat zou uitgebreidde beschrijvingen van Europese luchthavens zijn, of zo. Dat heeft dan weer niets met Amerika te maken. Wel als er gewoon wordt gevraagd hoe een overstap van een inter-Europese naar een inter-Continentale vlucht in zijn werk gaat
Idd, dat grijze gebied is nu dus enorm lastig. Als ik bijvoorbeeld een uitgebreide vraag heb over een Europese luchthaven, heeft dat niets met de VS te maken, maar in off topic past het ook niet. De vraag wordt daar namelijk compleet ondergesneeuwd door de 'leuke' topics (wat eten we, de spellen, ect.). Strict gezien mag het niet onder reizen algemeen, al past het qua onderwerp daar wel beter.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Clint schreef:Ik heb een aantal keer gehad dat een topic verplaatst werd (niet alleen mijn topics natuurlijk) en toen ik een keer aan Roland vroeg waar ik het beste een topic over Lufthansa kon posten, zei hij in off topic. Dat was ook een beetje de reden waarom ik dit topic geopend heb: er heerst behoorlijk wat onduidelijkheid over wat wel en niet 'mag'. Als er nu eenduidig door de forumbeheerders wordt gezegd dat ALLE reistopics die als eindbestemming de VS hebben (of ze nou ook voor andere bestemmingen handig zijn, of niet) in reizen algemeen mogen, dan is het probleem natuurlijk opgelost en is er ook geen behoefte aan een extra subforum.
Petra/VS schreef:Natuurlijk is er wel een grijs gebied en dat zou uitgebreidde beschrijvingen van Europese luchthavens zijn, of zo. Dat heeft dan weer niets met Amerika te maken. Wel als er gewoon wordt gevraagd hoe een overstap van een inter-Europese naar een inter-Continentale vlucht in zijn werk gaat
Clint schreef:Idd, dat grijze gebied is nu dus enorm lastig. Als ik bijvoorbeeld een uitgebreide vraag heb over een Europese luchthaven, heeft dat niets met de VS te maken, maar in off topic past het ook niet. De vraag wordt daar namelijk compleet ondergesneeuwd door de 'leuke' topics (wat eten we, de spellen, ect.). Strict gezien mag het niet onder reizen algemeen, al past het qua onderwerp daar wel beter.
Het klopt dat ik Clint toen geadviseerd heb om het topic in het off-topic gedeelte te openen, voornamelijk omdat het over inchecken bij Lufthansa ging. Het bewuste topic vind je hier. Ik ben nl. van mening dat een topic specifiek over Amerika moet gaan voor de Amerika-forums. Feit blijft dat het soms erg lastig is waarom je het ene topic wel en het andere topic niet in het off-topic gedeelte plaatst.

Als moderators bepreken we dit punt op dit moment achter de schermen en het heeft dus al onze aandacht.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Clint schreef: Dat was ook een beetje de reden waarom ik dit topic geopend heb: er heerst behoorlijk wat onduidelijkheid over wat wel en niet 'mag'. Als er nu eenduidig door de forumbeheerders wordt gezegd dat ALLE reistopics die als eindbestemming de VS hebben (of ze nou ook voor andere bestemmingen handig zijn, of niet) in reizen algemeen mogen, dan is het probleem natuurlijk opgelost en is er ook geen behoefte aan een extra subforum.

Idd, dat grijze gebied is nu dus enorm lastig. Als ik bijvoorbeeld een uitgebreide vraag heb over een Europese luchthaven, heeft dat niets met de VS te maken, maar in off topic past het ook niet. De vraag wordt daar namelijk compleet ondergesneeuwd door de 'leuke' topics (wat eten we, de spellen, ect.). Strict gezien mag het niet onder reizen algemeen, al past het qua onderwerp daar wel beter.
Dat het allemaal niet zwart-wit is, ben ik met je eens. We proberen de fora zo "schoon" en op hun eigen topic te houden als mogelijk, maar dat is natuurlijk nooit 100% mogelijk. Er zullen altijd grijze gebieden blijven.

Persoonlijk ben ik bang, dat als er een speciaal forum voor vliegmaatschappijen en vliegvelden komt, dat er dan precies dat soort topics, waarvan ik vind, dat ze niets met dit forum te maken hebben komen. Dingen als "waar op het Romeinse vliegveld kun je koffie drinken" of "wat voor winkels heeft Charles de Gaulle" vind ik niet relevant. Die kun je ook online of op een Europees reisforum vinden. Dingen als "ik heb maar x tijd voor mijn overstap in Heathrow, is dat genoeg" of "hebben ze op die Lufthansa vlucht tv schermen in alle stoelen" vind ik dan weer wel relevant.

Andere moderators denken er anders over en zijn misschien wat lakser of juist stricter, daarom zijn we mensen en geen robots ;). Er zal bij het modereren van een forum altijd wel subjectiviteit aanwezig blijven. Maar dat neemt niet weg, dat we, zoals Roland al schreef, hierover met elkaar als moderators aan het discussieren zijn.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Petra/VS schreef:Persoonlijk ben ik bang, dat als er een speciaal forum voor vliegmaatschappijen en vliegvelden komt, dat er dan precies dat soort topics, waarvan ik vind, dat ze niets met dit forum te maken hebben komen. Dingen als "waar op het Romeinse vliegveld kun je koffie drinken" of "wat voor winkels heeft Charles de Gaulle" vind ik niet relevant. Die kun je ook online of op een Europees reisforum vinden.
Nou is het natuurlijk heel gemeen en oneerlijk van mij om te reageren op slechts 2 zinnen van je verhaal. Maar ik wou er toch wat over zeggen.
In de basis heb je wel gelijk. Maar ik zit op dit forum en niet op een ander forum. Daar heb ik geen tijd voor en ook geen zin in. Als ik toevallig eens een keer niet naar Amerika ga, maar naar een ander land in Europa bijvoorbeeld. Dan stel ik een vraag daarover ook gewoon hier. Het lijkt mij een beetje overdreven om dan lid te worden van een ander forum, wat daar specifiek over gaat.
Ik kan het misschien niet zo goed verwoorden, but I'm with Clint on this one.
:)
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Michigan schreef:Maar ik zit op dit forum en niet op een ander forum. Daar heb ik geen tijd voor en ook geen zin in. Als ik toevallig eens een keer niet naar Amerika ga, maar naar een ander land in Europa bijvoorbeeld. Dan stel ik een vraag daarover ook gewoon hier. Het lijkt mij een beetje overdreven om dan lid te worden van een ander forum, wat daar specifiek over gaat.
Ik kan het misschien niet zo goed verwoorden, but I'm with Clint on this one.
:)
In dat geval hoort je vraag dan in het off topic forum thuis :).
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 18 nov 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

waarmee het cirkeltje weer rond is en de vraag wss ondergesneeuwd wordt ;)
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Clint schreef:waarmee het cirkeltje weer rond is en de vraag wss ondergesneeuwd wordt ;)
Ondanks de :wink: vind ik dit antwoord weinig vertrouwen in de moderators uitspreken.
Maar om jouw gerust te stellen we zijn er nog steeds mee bezig.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Clint schreef:waarmee het cirkeltje weer rond is en de vraag wss ondergesneeuwd wordt ;)
Tja, dit is wel het "Alles *Amerika*" forum, dus als iemand binnen Europa op reis gaat, zoals Michigan schreef en dan liever hier zijn vragen stelt en geen lid wil worden van een daarvoor bestemd forum is dat prima. Maar onder anderen daarvoor is het Off Topic forum in het leven geroepen :). Een consideratie zou zijn, om dat onder te verdelen in "Serieuze" onderwerpen en "Sociale" onderwerpen. We blijven erover nadenken.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Rob schreef:
Ondanks de :wink: vind ik dit antwoord weinig vertrouwen in de moderators uitspreken.
Ik bedoel er echt niets slechts richting de mods over. Ik begrijp jullie redenering ook totaal en ik wil jullie ook zeker nergens op aanvallen. Ik merkte alleen op dat dit soort toch wel nuttige topics (zoals bv mijn eigen) in off topic vaak ondergeneeuwd raken door topics als de spelletjes. Die topic zijn nu eenmaal enorm populair, dus vroeg ik mij af of er misschien een mogelijkheid was om een betere plek te vinden voor deze topics. Het is een voorstel waar het uiteindelijk aan jullie is om te zeggen of jullie het goed vinden of niet. Als jullie het niet willen vind ik dat ook prima en doet dat in mijn persoonlijke mening ook niets af aan de moderators van dit forum. Dit topic is nooit meer geweest dan opbouwende kritiek, er is nooit een negatieve intentie geweest jegens wie dan ook. Mensen verschillen van meningen, dat vind ik alleen maar prettig.
Verder heb ik gewoon het volste vertrouwen in het mod-team. het AA forum is van de vele fora waar ik door de jaren lid van ben geweest één van de weinigen die zo goed georganiseerd is. Die wink was ook echt om zeker te zijn dat mensen het niet negatief zouden opvatten, helaas is dat alsnog mislukt.
Clint's Thoughts
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

En toen was het stil :whistling:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii