Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forum bijna dood?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Forum bijna dood?

Bericht door paulr »

Helemaal eens !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hemmie schreef:
28 jun 2026, 16:12
Eerlijk gezegd zou ik als nieuwe gebruiker waarschijnlijk ook snel afhaken nu met al die reclames die je steeds weg moet klikken.
Er is een eenvoudige manier om van de reclame af te komen. Zie ook enkele onderwerpen in dit forumdeel. Daar wordt precies uitgelegd (o.a. door mij :wink: ) hoe je van die vervelende reclames afkomt. Ik heb al jaren een reclamevrij forum. 8)

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 02 jul 2026, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paulr schreef:
30 jun 2026, 10:53
En ook vanwege de politieke malaise lijkt het ons beter wat jaartjes over te slaan.
Tja, en voor mij is dat dus absoluut geen reden om Amerika te mijden. Als gemiddelde toerist merk je daar terplekke nl. helemaal niets van. Ik ga naar Amerika vanwege de natuur en het gemak van reizen. Ik houd mij verre van politiek. Met die instelling is Amerika nog net zo mooi als 20 jaar geleden en ik hoop het nog vele keren te kunnen bezoeken. 8)

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terugkomend op het feit of het forum 'dood' is, het forum is allang niet meer wat het was in highlight jaren (zeg maar van 2005 - 2012). Ik ben al lid sinds het forum net opgericht was in september 2003. Ik heb het forum zien groeien en mooie echte vriendschappen zien ontstaan en leuke forum bijeenkomsten meegemaakt en georganiseerd dankzij het forum. Ook heb ik veel tijd en energie gestoken in het forum ten tijde dat ik mede moderator was. Al 23 jaar is het een van de websites die ik bijna dagelijks bezoek. Ook ik vind het jammer dat het forum niet meer is zoals het was. Het is nu veel 'zakelijker' terwijl het voorheen veel meer een 'ons kent ons' was. Het zal vooral komen door andere social media platforms waar iedereen lekker anoniem kan zijn. Men is niet meer zo open als voorheen.

Ik haal nog steeds waardevolle info van het forum en geef info waar nodig. Met de persoonlijke reistips/schema's houd ik me niet meer zoveel bezig. Als ik zie hoe slecht de respons daar is ondanks de vele waardevolle tips die (vooral door Marianne en enkele anderen) wordt gegeven dan denk ik, die komen enkel om snel even wat info te vergaren. In de meeste gevallen kan er niet eens een bedankje van af.

Net terug van een ruim 3-weekse vakantie naar Amerika en de volgende trip is alweer geboekt voor in oktober. :wink: De komende maanden zal ik zeker weer het forum afstruinen voor waardevolle tips. Want al ben ik er inmiddels 34x geweest, elke keer vind ik wel weer wat nieuws op het forum dat van pas komt op mijn reizen.

Het forum is wat we er zelf van maken en ik hoop hier nog vele jaren te komen.

Roland 8)

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Coyote schreef:
02 jul 2026, 07:03
Ook ik vind het jammer dat het forum niet meer is zoals het was. Het is nu veel 'zakelijker' terwijl het voorheen veel meer een 'ons kent ons' was. Het zal vooral komen door andere social media platforms
Helemaal mee eens. We hebben in het begin hele leuke jaren gehad op dit forum. Ik zal blijven lezen, en waar het waarde heeft, ook bijdragen, maar niet meer zo vaak als tijdens de piekjaren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Heel toevallig vandaag sinds lange tijd weer een kijkje aan het nemen op het forum. Komt omdat ik geen plannen richting Amerika heb. Na iedere reis bleef ik hier heel lang hangen om tips te delen en vooraf info te vragen.
Ik blijf het een uniek forum vinden, waar wat mij betreft geen FB groep aan kan tippen.
Het iets nazoeken op een fb groep is veel minder efficiënt. Mijn mening
Als ik weer naar Amerika zou gaan is hier de eerste plek waar ik aanklop.
En die advertenties...tja overal wordt he doodgegooid met die meuk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Ik heb deze week al een aantal ‘even voorstellen’ posts gezien. Er is nog hoop…
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Peterm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Peterm »

Wij (M'n man en ik posten allebei onder zijn account) zijn geen fervente reageerders, maar lezen wel regelmatig op het forum.

Ook halen we veel waardevolle tips voor onze eigen Amerika reizen. Wij vertrekken eind deze maand weer die kant op en hebben veel gehad aan de tips en reacties op ons eigen reisschema, maar ook uit die van anderen of reisverslagen die in de onderschriften staan.

Van de reclame gelukkig geen last met een goede adblocker op de laptop.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

Ik ben nog niet zo lang lid als de oudgedienden hier op het forum, maar ik maak toch al menig jaar, met veel plezier, gebruik van de aanwezige kennis hier. En natuurlijk 'voor wat hoort wat' dus reageer ik ook als ik een waardevolle toevoeging kan doen.

Ik zou het erg jammer vinden als het forum doodbloedt, die facebook groepen zijn toch meer voor de snelle info en niet om een echt leuke route samen te stellen. En ook het lezen van elkaars reisverhalen maakt de voorbereidingen op de vakanties extra bijzonder. Dus een :clap: voor onze moderators en de vele actieve bijdragers aan dit mooie forum.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik waai ook zo nu en dan aan. Jaaaaren geleden naar Florida. Wat zal het geweest zijn ongeveer, 2011. 2018 Het Westen, 2020 New York en dit jaar Het Zuiden. Laatste jaren naar Azie. Nu geen optie. We houden ook van afwisseling. En politiek? Tja, daar heb ik zo mijn mening over.

Altijd veel info uit dit forum weten te halen. Elke keer weer. Aardige reacties. Oprechte tips. Dat zie ik op FB niet gebeuren. De spoeling wordt hier wellicht wel dunner. Dat zie ik wel aan de draadjes, maar ook dit jaar weer verrast. De truc van Antwerpen naar in mijn geval Atlanta kende ik nog niet. Het doet het goed op verjaardagen merk ik al. Iedereen zit me aan te kijken “wat slim!” :D De hickup dat de terugreis vanuit Amsterdam naar Antwerpen vervangen werd door een vliegreis naar Brussel is ook via de tips hier opgelost. Dus ja, ik ben hier gewoon nog te vinden als ik oplossingen zoek. Dit jaar of zo mogelijk in de toekomst.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wat trouwens ook niet helpt is dat er nu vragen worden gesteld door mensen, antwoorden gegeven worden of wedervragen gesteld worden ter verduidelijking, maar dat er vervolgens geen enkele geen reactie meer op komt. Niet altijd even motiverend….
Heb het idee dat dit de laatste jaren wel meer speelt dan voorheen.
Maar ja, dat zal de huidige tijd wel zijn…
Enne, dat geldt zeker niet voor iedereen, maar het valt me wel meer op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt, dat zie je wel erg vaak tegenwoordig. Waarom stel je een vraag als je niet meer de moeite neemt om de vraag te verduidelijken of om in te gaan op reacties die gegeven worden? Ik begrijp dat niet, en het werkt inderdaad niet erg motiverend. Erg jammer, want je ziet dat bij mensen die wel actief zijn ook veel meer handige tips worden gegeven, gewoon om dat je dan beter weet wat iemand zoekt en ook meer bereid bent om er tijd in te steken. Maar ja, de vragensteller moet er wel iets voor doen.
En ChatGPT is echt (nog) geen volwaardige vervanger van een forum als dit.
tanteto schreef:
02 jul 2026, 19:57
Ik heb deze week al een aantal ‘even voorstellen’ posts gezien. Er is nog hoop…
Ja, men stelt zich wel voor en maar vervolgens laat men in 9 van de 10 gevallen niets meer van zich horen. Waarom dan de moeite nemen om je aan te melden?

Marianne
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

paulr schreef:
24 jul 2026, 09:59
Wat trouwens ook niet helpt is dat er nu vragen worden gesteld door mensen, antwoorden gegeven worden of wedervragen gesteld worden ter verduidelijking, maar dat er vervolgens geen enkele geen reactie meer op komt. Niet altijd even motiverend….
Heb het idee dat dit de laatste jaren wel meer speelt dan voorheen.
Maar ja, dat zal de huidige tijd wel zijn…
Enne, dat geldt zeker niet voor iedereen, maar het valt me wel meer op.
Mee eens! Komt vaak voor in de wat grotere onderdelen (auto, vliegreizen, etc.) Dan wordt een algemene vraag gesteld of er kan worden geholpen om de auto goedkoper te maken. Meerdere mensen die dan helpen en daarna is het stil...
Misschien denken ze wel dat wij een soort AI zijn om vragen aan te stellen :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Martin & Marianne schreef:
24 jul 2026, 10:13
Ja, men stelt zich wel voor en maar vervolgens laat men in 9 van de 10 gevallen niets meer van zich horen. Waarom dan de moeite nemen om je aan te melden?
Waarom niet? Misschien zijn ze zich aan het inlezen, of hebben ze nog geen concrete reisplannen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik voerde op Google de vraag 'hoe organiseer ik zelf een autoreis naar Amerika' in. Op mijn Android telefoon vond ik 'Alles Amerika' pas op plek 25. Dat helpt natuurlijk niet. Een moderne zoeker komt bijna nooit bij 25. Dan is de gemiddelde zoeker echt wel klaar. Je komt alleen hoger als er actief aan de site gesleuteld wordt. Maar dat is wellicht onhaalbaar.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben ook van voor de "stampot soap" en denk ook dat veel mensen informatie halen door zich in te lezen, want als je ziet hoe vaak onderwerpen/vragen worden weergegeven is dat toch nog wel aanzienlijk te noemen. Daar komen andere Amerika fora lang niet aan. Zelfs de zoveelste vraag over het Internationale rijbewijs scoort hier altijd goed.

Misschien kan een moderator zien hoe de weergaven zich verhouden tot voorgaande jaren.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie