Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hein & Erica: rondreis 2027

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hein & Erica
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Hein & Erica: rondreis 2027

Bericht door Hein & Erica »

Na het beroemde rondje van dit jaar. San Francisco naar Las Vegas via Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion Monument Valley, Page, Grand Canyon en Las Vegas, willen we volgend jaar naar oa Yellowstone. We hebben met zijn 2e deze road trip gemaakt, en dit is voor ons de 1e keer dat we die kant op gaan. Dus alle tips, suggesties, eventueel route anders indelen of wat dan ook, deel het met ons. De reis staat nog niet vast, dus we kunnen nog alle kanten op. De bedoeling is dat we op Maandag 02-08-2027 beginnen met de road trip.

02 - Aug 27 MA - Salt Lake city

03 - Aug 27 DI - Salt Lake City

04 - Aug 27 WO - Salt Lake City - Vernal (Reisdag)

05 - Aug 27 DO - Vernal

06 - Aug 27 VR - Vernal - Steamboot Springs (reisdag)

07 - Aug 27 ZA - Steamboot Springs - Estes Park (reisdag)

08 - Aug 27 ZO - Estes Park (rocky Mountain)

09 - Aug 27 MA - Estes Park (rocky Mountain)

10 - Aug 27 DI - Estes Park - Cheyenne (reisdag)

11 - Aug 27 WO - Cheyenne - Sheridan (reisdag)

12 - Aug 27 DO - Sheridan (Rust dag)

13 - Aug 27 VR - Sheridan - Cody (reisdag)

14 - Aug 27 ZA - Cody

15 - Aug 27 ZO - Cody - Cooke City (reisdag)

16 - Aug 27 MA - Cooke City - West Yellowstone (reisdag)

17 - Aug 27 DI - West Yellowstone

18 - Aug 27 WO - West Yellowstone - Jackson Hole (reisdag)

19 - Aug 27 DO - Jackson Hole (grand Teton)

20 - Aug 27 VR - Jackson Hole (grand Teton)

21 - Aug 27 ZA - Jackson Hole - Salt Lake City (reisdag)

22 - Aug 27 ZO - Salt Lake city Terug vlucht
---------------------------------------------------------------------------------------------------

VOORAF Boeken IVM seizoen drukte.

07 t/m 09 Aug - Estes park (2 nachten)

13 t/m 14 Aug - Cody (2 nachten)

15 augustus Yellowstone Oost Cooke City (1 nacht)

16 t/m 17 Aug Yellowstone west (2 nachten) waarvan we de 17e door rijden naar Jackson

18 t/m 20 Aug Jackosn Hole (3 nachten).

Daar tussen in willen wij de hotels op de bonnefooi reserveren.

Kan eventueel nog 1 of 2 dagen tussen gezet worden, dan vliegen wij op Zaterdag 31-07-2027 of op zondag 01 - 08 -2027. Dus dan gaan we 22 of 23 dagen dagen.
Alvast bedankt voor alle feedback.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 2027

Bericht door Martin & Marianne »

Tja ik zou het heel anders doen. Ik zie maar weinig tijd voor Yellowstone; daar zou ik zeker een of twee nachten meer voor uittrekken, en dan het liefst in het park overnachten. Begin alvast met kijken naar de mogelijkheden in het park; de goedkoopste opties zullen snel weg zijn. Leg zo snel mogelijk iets vast; annuleren kan tot 30 dagen voor aankomst gratis. Zie www.yellowstonenationalparklodges.com. Kijk eens in ons 2915-verslag voor verschillende mogelijkheden in het park en voor onze planning.

Verder vind ik het jammer dat je alleen voor RMNP zoveel kilometers maakt. Jammer om in deze route South Dakota niet mee te nemen, of iets meer van Colorado.
Wat is de bedoeling van de volle dag Vernal? En wat wil je in Cody doen? En waarom een rustdag in Sheridan? Dat is echt jammer van je tijd.
In je schema staat 3 nachten Estes Park, maar je geeft daaronder 2 nachten aan. Ik vind 3 nachten wel mooi, je zou ook een nacht aan de westkant kunnen doen.

Gebruik liever geen lege regels in je schema, dat maakt het lastiger lezen/veel scrollen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 2027

Even wat tips voor de accommodatie in Yellowstone. Je kunt het beste onder "flexible dates" kijken, dan zie je voor de hele maand wat er beschikbaar is. De verschillende locaties kennen meerdere soorten kamers en cabins. Je ziet nu al dat bijvoorbeeld bij de Old Faithful Snowlodge de goedkopere Frontier cabin al bijna niet meer beschikbaar is, Ik vind die cabin een aanrader; je zit vlakbij Old Faithful en je hebt een complete cabin me eigen badkamer. Ik zou zeker hier een of twee nachten doen, in plaats van West Yellowstone. Het is echt heel fijn om vroeg in de ochtend of in de avond nog langs de geisers te lopen.

image.png

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hein & Erica: rondreis 2027

Bericht door Felicitas »

Ik zie hier niet vaak routes van Vernal via Steamboat Springs naar Estes Park. Als jullie hiervoor kiezen zou je kunnen overwegen om via de Flat Tops Trail Byway te rijden en hier misschien ook een overnachting te plannen bij de Trappers Lake Lodge. De weg is gedeeltelijk onverhard, maar goed te doen (gravel). Erg mooie omgeving, zie ons verslag.
Hein & Erica
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor de suggesties. We gaan de reis wat aanpassen hier en daar..
Hein & Erica
Amerika-ontdekker

we hebben de route flink aangepast. Wat vinden wij belangrijk, dat vinden wij natuur en (eventueel) wildlife. Nu vliegen we op Denver en zullen we vliegen vanaf Frankfurt, dit omdat ik niet van overstappen houd. Uiteraard zijn suggesties altijd welkom.

01 - Aug 27 Zo - Denver
02 - Aug 27 Ma - Denver - Rocky Mountains (reisdag)
03 - Aug 27 Di - Rocky Mountains
04 - Aug 27 Wo - Rocky Mountains - Scottsbluff (reisdag met tussenstop, anders teveel rijden op 1 dag)
05 - Aug 27 Do - Scottsbluff - Custer state park (reisdag)
06 - Aug 27 Vr - Custer State Park
07 - Aug 27 Za - Custer State Park - Sheridan (reisdag)
08 - Aug 27 Zo - Sheridan ➔ Cody (reisdag)
09 - Aug 27 Ma - Cody ➔ Gardiner (Noord-ingang Yellowstone) (reisdag)
10 - Aug 27 Di - Yellowstone National Park
11 - Aug 27 Wo - Yellowstone National Park
12 - Aug 27 Do - Yellowstone National Park
13 - Aug 27 Vr - Yellowstone National Park
14 - Aug 27 Za - Yellowstone ➔ West Yellowstone (Reisdag)
15 - Aug 27 Zo - West Yellowstone
16 - Aug 27 Ma - West Yellowstone ➔ Grand Teton National Park (reisdag)
17 - Aug 27 Di - Grand Teton National Park
18 - Aug 27 Wo - Grand Teton National Park
19 - Aug 27 Do - Grand Teton NP ➔ Jackson Hole (reisdag)
20 - Aug 27 Vr - Jackson Hole ➔ Bear Lake (reisdag)
21 - Aug 27 Za - Bear Lake ➔ Salt Lake City (reisdag)

22 Aug 27 zo - Terugvlucht naar huis
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooie route en fijn dat je lekker veel tijd hebt voor Yellowstone en Grand Teton! Ik zou zelf nog een extra dag plannen tussen Custer en Sheridan, zodat je Badlands National Park en Devils Tower kunt meepakken.

En waarom zou je vanaf Cody een hele reisdag naar Gardiner maken? Je kunt ook van Cody naar Red Lodge rijden, een heel leuk plaatsje, en de volgende dag via de prachtige Beartooth Pass naar de noordoostelijke ingang van Yellowstone. Lijkt mij een mooie toevoeging!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel mooi zo! Ik zou ook wat meer tijd uittrekken voor South Dakota. Voor Yellowstone heb je nu ruim de tijd, en voor Grand Teton ook. Daar zou je een dag minder kunnen doen. Een extra dag RMNP zou ook niet gek zij dan kun je de eerste dag rustig wennen aan de hoogte, en de tweede dag wat meer wandelen.
En leg nu alvast iets vast in Yellowstone; het is fijn om daar op meerdere locaties iets te hebben. Je kunt altijd nog iets annuleren en schuiven.
Voor de eerste nacht, als je de route via Red Lodge zou nemen, is de Roosevelt Lodge mooi. Maar Cooke City kan ook.

Marianne
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Je komt niet vaak in South of North dakota, buiten mais en boerderijen hebben ze er ook een paar mooie parken. Wij waren vorig jaar in Theodore Roosevelt en zijn ook in Badlands geweest. Beide hun charmes. Wel lange autodagen gemaakt om er te komen
Als je nog ergens zou kunnen schaven dan zou ik dit bij Yellowstone en/of Grand Teton doen. Wij verbleven in de Rocky Mountains in de Workshire Lodge. Een prima uitvalsbasis. Vergeet geen bezoekje te brengen aan de Cinnamon's Bakery en ga vroeg. Het is zo op. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je in North Dakota naar Theodore Roosevelt NP zou gaan, overweeg dan een overnachting in de buurt van Makoshika SP. Wij hebben er op de camping overnacht en we vonden het park echt een pareltje.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... ka-sp.html
Hein & Erica
Amerika-ontdekker

de reisdag Grand Teton NP ➔ Jackson Hole is ongeveer 40KM , zou deze ook eruit kunnen halen. In de ochtend ontbijt in Jackson Hole, om vervolgens verder te rijden. en die dag bij red lodge erbij zetten.

Zag ook een hotel Mammoth Hot springs hotel en cabins. Ook niet zo duur zag ik.
Hein & Erica
Amerika-ontdekker

Felicitas schreef:
24 aug 2026, 08:44
Mooie route en fijn dat je lekker veel tijd hebt voor Yellowstone en Grand Teton! Ik zou zelf nog een extra dag plannen tussen Custer en Sheridan, zodat je Badlands National Park en Devils Tower kunt meepakken.

En waarom zou je vanaf Cody een hele reisdag naar Gardiner maken? Je kunt ook van Cody naar Red Lodge rijden, een heel leuk plaatsje, en de volgende dag via de prachtige Beartooth Pass naar de noordoostelijke ingang van Yellowstone. Lijkt mij een mooie toevoeging!
Dat wilden wij in een keer doen. via (Beartooth Highway ) Maar zie dat het een lange dag wordt. Dus een stop in Red Lodge om vervolgens de volgende dag de Beartooth Highway te rijden op een rustig tempo is een beter idee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij deden de Beartooth Hwy op weg van Cody naar Mammoth Hot Springs. Zie hier voor ons verslag van die dag. Wij reden niet helemaal tot aan Red Ldoge. Maar je kunt best wel veel doen in 1 dag, zeker als je niet verder rijdt dan Cooke City of Roosevelt.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben de Beartooth Highway in 2015 gedaan onderweg van Billings naar Gardiner, en in 2024 onderweg van Gardiner naar Buffalo.
Ik zou hier geen aparte dag voor uittrekken. Die tijd heb ik dan liever in Yellowstone. Maar goed, wij zijn oom niet perse fan van Cody 😁

Misschien haal je nog inspiratie uit ons 2015 of 2024 verslag. Disclaimer: in 2015 wisten we nog niet zoveel... ik zou nu nooit meer buiten Yellowstone verblij5. Behalve san in Gardiner.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2022 de Beartooth Hwy vanuit Cody gedaan tot aan Red Lodge. Er waren beperkingen in het rijden van de hele weg vanuit Yellowstone door de overstromingen kort daarvoor. We hebben een stukje richting Cooke City dubbel gereden en zijn toen in Red Lodge geëindigd.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... lodge.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer