Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lennart: do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Reis Lennart: do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Mijn vijfde vakantie naar de VS wil ik graag doorbrengen in Utah, Colorado en Wyoming, en eventueel in aangrenzende delen van andere staten. Ik ben alleen bang dat ik in drie weken misschien te veel kilometers maak. Namelijk:
Dag 1: Aankomst Salt Lake City
Dag 2: Rit naar Moab/Canyonlands
Dag 3: Moab/Canyonlands
Dag 4: Moab/Canyonlands
Dag 5: Rit naar Dinosaur NM
Dag 6: Dinosaur NM
Dag 7: Dinosaur NM
Dag 8: Rit naar Rocky Mountain NP
Dag 9: Rocky Mountain NP
Dag 10: Rocky Mountain NP
Dag 11: Rit naar regio Mount Rushmore
Dag 12: Regio Mount Rushmore
Dag 13: Regio Mount Rushmore
Dag 14: Rit naar Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone -> Teton
dag 17: Teton
dag 18: Rit naar Salt Lake City
Dag 19: Vliegen naar huis
Dag 20: Aankomst thuis
Vraag 1: De roadtrip kan beginnen in Salt Lake City of Denver. Zitten er (naast de prijs) nog voor of nadelen op beide startpunten?
Vraag 2: Ik ben enorm verwend als het gaat om verre reizen. Ik twijfel om Rocky Mountain NP te schrappen om meer tijd te winnen op andere locaties. Doen of niet?
Vraag 3: Moet ik nog iets toevoegen of juist schrappen of veranderen?
Ik kijk uit naar jullie advies!
Dag 1: Aankomst Salt Lake City
Dag 2: Rit naar Moab/Canyonlands
Dag 3: Moab/Canyonlands
Dag 4: Moab/Canyonlands
Dag 5: Rit naar Dinosaur NM
Dag 6: Dinosaur NM
Dag 7: Dinosaur NM
Dag 8: Rit naar Rocky Mountain NP
Dag 9: Rocky Mountain NP
Dag 10: Rocky Mountain NP
Dag 11: Rit naar regio Mount Rushmore
Dag 12: Regio Mount Rushmore
Dag 13: Regio Mount Rushmore
Dag 14: Rit naar Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone -> Teton
dag 17: Teton
dag 18: Rit naar Salt Lake City
Dag 19: Vliegen naar huis
Dag 20: Aankomst thuis
Vraag 1: De roadtrip kan beginnen in Salt Lake City of Denver. Zitten er (naast de prijs) nog voor of nadelen op beide startpunten?
Vraag 2: Ik ben enorm verwend als het gaat om verre reizen. Ik twijfel om Rocky Mountain NP te schrappen om meer tijd te winnen op andere locaties. Doen of niet?
Vraag 3: Moet ik nog iets toevoegen of juist schrappen of veranderen?
Ik kijk uit naar jullie advies!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Als startpunt zijn beide opties prima, ik zou dat van de prijzen laten afhangen. En of je rechtstreeks wilt vliegen of niet.
Ik zou RMNP er in houden maar ik zou Dinosaur vergeten en de dagen die je wint bij Yellowstone zetten want daar heb je nu echt veel en veel te weinig tijd. Je hebt dan een mooi rondje.
Zonder RMNP zou ik ook niet naar South Dakota gaan want dat ligt dan wel erg uit de richting. Je kunt ook een one way overwegen, zonder South, en dan meer tijd uittrekken voor Colorado.
Bij Moab is er meer dan Canyonlands, ik neem aan dat je ook naar Arches gaat?
In welke tijd van het jaar wil je gaan?
Marianne
Ik zou RMNP er in houden maar ik zou Dinosaur vergeten en de dagen die je wint bij Yellowstone zetten want daar heb je nu echt veel en veel te weinig tijd. Je hebt dan een mooi rondje.
Zonder RMNP zou ik ook niet naar South Dakota gaan want dat ligt dan wel erg uit de richting. Je kunt ook een one way overwegen, zonder South, en dan meer tijd uittrekken voor Colorado.
Bij Moab is er meer dan Canyonlands, ik neem aan dat je ook naar Arches gaat?
In welke tijd van het jaar wil je gaan?
Marianne
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Hoi Martin & Marianne, bedankt voor het bericht!
De reis staat nu gepland voor september. En inderdaad, we laten het vertrekpunt vooral afhangen van de vluchtprijzen.
Eigenlijk is Moab de enige echte must. Dat gebied is de reden waarom ik terug wil gaan. Tijdens onze vorige vakantie waren de Grand Canyon en Monument Valley namelijk de absolute hoogtepunten. Daar wil ik graag meer van zien! Dan gaan Arches en Canyonlands zeker bezocht worden. Ik overweeg zelfs om daar meer dagen door te brengen, maar die zullen dan elders van de reis moeten worden afgesnoept.
Dinosaur ziet er in reisverslagen altijd mooi uit. En mijn jeugdliefde voor dinosaurussen spelen dan ook een kleine rol. Ik zal nog even goed onderzoeken of ik de Dinosaur dagen moet verplaatsen naar Yellowstone. De route staat nog in zijn kinderschoenen.
De reis staat nu gepland voor september. En inderdaad, we laten het vertrekpunt vooral afhangen van de vluchtprijzen.
Eigenlijk is Moab de enige echte must. Dat gebied is de reden waarom ik terug wil gaan. Tijdens onze vorige vakantie waren de Grand Canyon en Monument Valley namelijk de absolute hoogtepunten. Daar wil ik graag meer van zien! Dan gaan Arches en Canyonlands zeker bezocht worden. Ik overweeg zelfs om daar meer dagen door te brengen, maar die zullen dan elders van de reis moeten worden afgesnoept.
Dinosaur ziet er in reisverslagen altijd mooi uit. En mijn jeugdliefde voor dinosaurussen spelen dan ook een kleine rol. Ik zal nog even goed onderzoeken of ik de Dinosaur dagen moet verplaatsen naar Yellowstone. De route staat nog in zijn kinderschoenen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Ik ken Dinosaur niet, maar als je dat graag wilt bezoeken kan dat natuurlijk. Maar het lijkt me dat 1 of 2 nachten dan ook voldoende zijn.
Voor Yellowstone is september al aan de late kan, dus ik zou in dat geval kiezen voor vliegen op SLC en als eerste naar Yellowstone gaan. RMNP zou ik ook niet te laat in september doen, het kan dan al aardig koud zijn en sommige voorzieningen zijn dan, net als in Yellowstone, al gesloten. Kijk voor RMNP in september eens in ons 2019-verlag.
Met meer tijd in Moab moet je wel iets laten vallen. Misschien is het dan niet gek om wel Capitol Reef toe te voegen, tussen Grand Teton en Moab.
Marianne
Voor Yellowstone is september al aan de late kan, dus ik zou in dat geval kiezen voor vliegen op SLC en als eerste naar Yellowstone gaan. RMNP zou ik ook niet te laat in september doen, het kan dan al aardig koud zijn en sommige voorzieningen zijn dan, net als in Yellowstone, al gesloten. Kijk voor RMNP in september eens in ons 2019-verlag.
Met meer tijd in Moab moet je wel iets laten vallen. Misschien is het dan niet gek om wel Capitol Reef toe te voegen, tussen Grand Teton en Moab.
Marianne
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Welkom,
Het is een (te) vol programma, dus ben ik eens ''out of the box'' gaan denken. Wat dacht je van starten in Jackson Hole en eindigen op DEN. Dan kan je starten in Grand Teton en Yellowstone en vervolgens naar het zuiden afzakken. Dat is gunstig omdat het al september is dat je wilt gaan. Na Yellowstone kies je voor de Dakota's of voor RMNP. Persoonlijk vind ik RMNP prachtig ! Je kan dan eindigen via Dinosaur in Moab. Moab is natuurlijk geen straf of meerdere dagen te zitten, 4 of 5 nachten is zelfs mooi... Daarna rij je naar DEN voor je terugvlucht. Eindigen met RMNP is qua kilometers gunstiger, maar dan zit je er een paar dagen later. Het ligt er dus veel aan of je al vroeg in september (liever ga je eind augustus) of later in september gaat...
Ik heb ff gecheckt voor en via Amercan Airlines / BA vlieg je de heenreis naar JAC en terug af DEN voor ruim 900,- Dat is maar een paar tientjes duurder dan een retourtje DEN of SLC. Het enige kán zijn dat je autohuur wat meer kost. Maar je bespaart heel veel tijd en brandstof !
Paul
Het is een (te) vol programma, dus ben ik eens ''out of the box'' gaan denken. Wat dacht je van starten in Jackson Hole en eindigen op DEN. Dan kan je starten in Grand Teton en Yellowstone en vervolgens naar het zuiden afzakken. Dat is gunstig omdat het al september is dat je wilt gaan. Na Yellowstone kies je voor de Dakota's of voor RMNP. Persoonlijk vind ik RMNP prachtig ! Je kan dan eindigen via Dinosaur in Moab. Moab is natuurlijk geen straf of meerdere dagen te zitten, 4 of 5 nachten is zelfs mooi... Daarna rij je naar DEN voor je terugvlucht. Eindigen met RMNP is qua kilometers gunstiger, maar dan zit je er een paar dagen later. Het ligt er dus veel aan of je al vroeg in september (liever ga je eind augustus) of later in september gaat...
Ik heb ff gecheckt voor en via Amercan Airlines / BA vlieg je de heenreis naar JAC en terug af DEN voor ruim 900,- Dat is maar een paar tientjes duurder dan een retourtje DEN of SLC. Het enige kán zijn dat je autohuur wat meer kost. Maar je bespaart heel veel tijd en brandstof !
Paul
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Bedankt voor het meedenken! JAC → DEN lijkt inderdaad een goede optie. Ik ga daar eens naar kijken!
Ik lees wisselende verhalen over Yellowstone en RMNP in september. Hier en daar een gesloten voorziening of kouden temperaturen zin voor mij geen probleem, maar volledig afgesloten delen van een park zouden jammer zijn.
En zo snel kan het gaan. Het lijkt mij een verstandig besluit om Dinosaur te schrappen. Dat geeft meer ruimte voor wandelingen in de overige parken. De tip over Capitol Reef ga ik ook nog eens goed bekijken.
Ik lees wisselende verhalen over Yellowstone en RMNP in september. Hier en daar een gesloten voorziening of kouden temperaturen zin voor mij geen probleem, maar volledig afgesloten delen van een park zouden jammer zijn.
En zo snel kan het gaan. Het lijkt mij een verstandig besluit om Dinosaur te schrappen. Dat geeft meer ruimte voor wandelingen in de overige parken. De tip over Capitol Reef ga ik ook nog eens goed bekijken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14135
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Voor wat betreft Yellowstone NP, vorig jaar zat ik daar van 2 t/m 5 oktober. In die periode alle weertypes gehad. Van prachtig zonnig weer tot sneeuw bij het verlaten van het park. Het weer kun je niet voorspellen maar voor hetzelfde heb je in september nog prachtig weer. Bijkomend voordeel, qua drukte was het prima te doen zo aan het eind van het seizoen. De cabin waarin ik zat, de Western Cabin bij Canyon Lodge, ging na mijn laatste nacht sluiten voor het seizoen. Alle wegen waren open toen ik er was. Door de sneeuw op het eind ging de weg vanaf Canyon Lodge naar Tower Junction wel tijdelijk dicht. Maar ook begin juni heb ik al eens meegemaakt dat deze weg (tijdelijk) dicht was door sneeuwval. Het zou voor mij in ieder geval niet een reden zijn het park niet te bezoeken.
Roland
-
thebruins
- Amerikakenner
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Re: Reis Lennart: do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
En mijn jeugdliefde voor dinosaurussen spelen dan ook een kleine rol.
Niet skippen danHet lijkt mij een verstandig besluit om Dinosaur te schrappen.
Het oostelijke deel (in Colorado) is prachtig m.i. maar het kost je reistijd en veel meer tijd als je de scenic drive & hikes wilt doen. Ook het noordelijke deel heeft een mooie hike (jones Hole trail) maar kost je een dag inclusief de reistijd.
Ik ga er eigenlijk vrijwel altijd wel weer heen als ik enigszins in de buurt ben, al is het alleen maar om te camperen op de campground die er erg mooi bij ligt aan de rivier.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Lennart: do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Voor Yellowstone in het najaar zou je naar ons verslag van 2022 kunnen kijken. Toen waren we er half september en aan het eind van de reis, begin oktober weer. We hebben toen prima weer gehad, maar een vroege winter kan in oktober inderdaad weleens sneeuw opleveren. Ik zou Yellowstone niet gauw skippen, maar het is mijn favoriete park, dus zeg ik niet gauw: niet doen.
In Dinosaur waren we in 2006. Toen was de Quarry dicht, dus hebben we maar een klein stukje gezien. We hadden onze zoon van toen 10 bij ons en hebben alleen een wandeling onder begeleiding van een ranger gedaan.
South Dakota, ook 2022, vonden we erg de moeite waard en heel verrassend, maar als je per sé naar Moab, Arches , de Grand Canyon en Canyonlands wilt, dan wordt het wel heel krap in de tijd en worden de afstanden erg groot. Ik zou zeggen, maak er 2 vakanties van dan.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
In Dinosaur waren we in 2006. Toen was de Quarry dicht, dus hebben we maar een klein stukje gezien. We hadden onze zoon van toen 10 bij ons en hebben alleen een wandeling onder begeleiding van een ranger gedaan.
South Dakota, ook 2022, vonden we erg de moeite waard en heel verrassend, maar als je per sé naar Moab, Arches , de Grand Canyon en Canyonlands wilt, dan wordt het wel heel krap in de tijd en worden de afstanden erg groot. Ik zou zeggen, maak er 2 vakanties van dan.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Re: Reis Lennart: do's en don'ts - Utah, Colorado, Wyoming
Wij vliegen dit jaar terug vanaf Jackson Hole, waar je wel rekening mee moet houden is inderdaad dat mbt de autohuur de one way fee wat hoger ligt en dat je beperkte keuze hebt aan verhuurmaatschappijen waar je uit kunt kiezen. Misschien als je je auto ophaalt ook wel minder keuze, maar die ervaring heb ik niet. Lijkt me wel een geweldig bijzonder vliegveld 
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 9324 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 2 Reacties
- 5067 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 11 Reacties
- 8378 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne