Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sacha en Emma: routebespreking

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Sacha en Emma: routebespreking

Bericht door Sacha en Emma »

Dag allen,

Emma (18 jaar) en ik (Sacha 54 jaar) gaan tussen eind februari en medio maart 2026 een redelijk standaard rondje (3 weken) Zuid West maken.
We hebben dit pas net besloten, aanvankelijk zag ik het nl. niet zitten in deze periode (liever een of twee maanden later). Maargoed, we zijn gebonden aan deze periode. Het idee is wel om waar mogelijk goed/ zo goed mogelijk weer te hebben. We realiseren ons dat we aan kou niet helemaal zullen ontkomen.

Bijgaand mijn eerste idee. Alle tips, opmerkingen en suggesties zijn meer dan welkom. Ik ben wel vaker in de US geweest, maar dat is al wel weer een tijd geleden. (2013 rondje Denver incl. Yellowstone met de camper) en toen waren we met z'n vieren.

In bijgaand plan heb ik nog een dag in te vullen/over. SF zit er niet in, vind ik niet erg, ben ik al geweest. Yosemite volgens mij geen optie in deze periode. Verder geprobeerd van zuid naar noord te plannen. Maar DV aan het einde is misschien beter.

En dan mijn belangrijkste vraag: Camper of auto? Mijn voorkeur gaat uit naar kleinste camper, ik zie nu ook campervan. Heeft iemand daar ervaring mee?

Amsterdam - Los Angeles
Los Angeles (Hollywood/ Beverly Hills)
Los Angeles (Venice/ Universal)
Los Angeles - Joshua Tree
Joshua Tree
Joshua Tree - Death Valley
Death Valley
Death Valley
Death Valley- Valley of Fire
Valley of Fire- Zion NP
Zion NP
Zion - Bryce NP
Bryce - Canyonlands
Canyonlands
Canyonlands - Page
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam

Dank jullie wel alvast!!!
Sacha en Emma
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sacha en Emma: routebespreking

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is inderdaad wel erg vroeg in het jaar, dus wellicht is niet alles mogelijk. Bij Bryce kan nog sneeuw liggen; dus als je daar wilt wandelen zijn goede schoenen (en crampons) wel nodig. Wil je na Bryce via de UT12 rijden? Dan zou een overnachting bij Capitol Reef niet gek zijn.
Je noemt wel Canyonlands maar geen Arches, is dat bewust?

Wat betreft auto of camper; dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Kamperen is wel mooi, zeker omdat je dan in parken als Joshua Tree en Valley of Fire in het park kunt overnachten. Maar ik denk dat het wel koud is om 's avonds buiten te zitten.

Wellicht kun je wat ideeën opdoen uit het verslag van forumlid @michelly, zij waren in februari in het zuidwesten. Zie hier.
In 2024 waren wij in april in het zuidwesten; iets later alweer, maar misschien heb je ook iets aan ons verslag.
En kijk ook eens naar de verslagen van Kalaman.

Marianne
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dank je wel Marianne! Dit is al super waardevol.
Je hoort van me.
Groet, Sacha
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dag allen,

Bijgaand de nieuwe route. Overnachtingen in Zion zijn gereserveerd/ geboekt. Deze waren nauwelijks beschikbaar, idealiter zou ik er een dag later aankomen. Maar dat is op dit moment niet beschikbaar. Althans, niet in het park.
We gaan met een camper.
De eerste week staat dan zo'n beetje vast, maar is dat wel te doen Death Valley - Zion op een dag? Toch maar een nacht minder in Joshua en dan al eerder richting DV.
Ik houd me aanbevolen voor tips voor de route/ de week tussen Bryce en Grand Canyon.

28-feb Amsterdam - Los Angeles
01-mrt Los Angeles (Hollywood/ Beverly Hills)
02-mrt Los Angeles (Venice/ Universal)
03-mrt Los Angeles - Joshua Tree
04-mrt Joshua Tree - richting Death Valley
05-mrt Onderweg van Joshua Tree - Death Valley (suggesties voor overnachting?)
06-mrt Death Valley
07-mrt Death Valley- Zion NP
08-mrt Zion NP
09-mrt Zion NP- Bryce
10-mrt Bryce richting Capitol Reef (suggestie voor overnachting?)
11-mrt
12-mrt Boulder - Capitol Reef NP
13-mrt Capitol Reef - Page
14-mrt Page
15-mrt Page - Grand Canyon
16-mrt Grand Canyon
17-mrt Grand Canyon - Valley of Fire
18-mrt Valley of Fire
19-mrt Camper inleveren Las Vegas
20-mrt Las Vegas
21-mrt Las Vegas - Amsterdam

Dank jullie wel alvast voor meedenken en tips.
Groet van Sacha
Bijlagen
image.png
image.png (25.5 KiB) 3244 keer bekeken
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Sacha en Emma schreef:
14 jan 2026, 08:41
10-mrt Bryce richting Capitol Reef (suggestie voor overnachting?)
Wij hebben de route daar opgeknipt en hebben een overnachting in Kodachrome SP ingelast. Dat ligt wel heel dichtbij Bryce, maar we waren er nog nooit geweest. We staan dan op Basin Campground. Wij zijn er begin mei en hebben site 15 en die had ook onze voorkeur op basis van de foto's op de site van recreation.gov. Die heeft geen hookup, maar dat hebben we niet echt nodig.
In Bryce willen we naar Sunset Campground, maar die is pas 2 weken van tevoren te reserveren.
In Canyonlands is het na een alert ingesteld te hebben alsnog gelukt een plekje op Fruita campground te bemachtigen. Niet onze eerste keus, maar we staan en dat is het belangrijkst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat Zion niet meer lukte. Ik zou tussen DV en Zion een overnachting in Valley of Fire mooi vinden, nu is het wat onlogisch. Je zou voor Zion ook naar de camping in Springdale kunnen kijken. Of maak een alert aan, wie weet komt er nog iets vrij. De route omdraaien na DV is misschien ook een optie?
Voor Capitol Reef is Fruita mooi. Ken je de NPS-sites? Daar kun je alles vinden over campings in het park. Dus www.nps.gov/care voor Capitol Reef en www.nps.gov/zion voor Zion.
Zie voor Fruita ons 2019-verslag.

Geen Arches en Canyonlands? En hoe wil je rijden van Capitol Reef naar Page? Daar zou een overnachting bij Monument Valley wel mooi zijn.
Wat zijn de plannen voor de twee nachten Grand Canyon?

Je hebt in je bijlage andere dingen staan dan in je schema zie ik nu. Dat is wat verwarrend. Als je iets kopieert vanuit een spreadsheet kun je het beste alleen de tekst kopiëren.

Marianne
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dank je wel Marianne en Jojo,
Excuus voor het sheet inderdaad. Heel verwarrend. Daarnaast dacht ik dat ik een nieuwe route had ingeplakt, maar eigenlijk leek dat enorm op de eerste route. (In de tussentijd zat ik op een ander spoor, maar dat heb ik op het forum niet gedeeld).

Hoe dan ook, ik ga weer met jullie tips aan de slag.
Marianne, ik ga gelijk een alert aanmaken! Ik zie nu dat er best nog wel eens wat vrijkomt. Tussenstop Valley of Fire is natuurlijk verreweg het best, maar ik heb Valley of Fire in ieder geval ook nog een nacht aan het eind. (Maar dat bedoel jij misschien ook "met de route omdraaien". Bedoel je dan na DV of eigenlijk al meteen na Josua richting GC?). Ik heb DV aan het begin gepland i.v.m. de temperaturen. Maar ja, er is natuurlijk toch niets over te zeggen. En omdat ik in Zion graag in het park wilde kamperen. Maar punt is duidelijk, ik ga verder puzzelen.
Grand Canyon, nog niet aan toegekomen. Twee nachten is waarschijnlijk teveel inderdaad. Heb je misschien nog een andere suggestie? Lake Powell? Misschien even iets anders dan rotsen. T/m Bryce en de UT12 weet ik het ongeveer wel, daarna is het nog vrijwel open.
Ik ga de Fruita-campsite opzoeken en je verslag doornemen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een belangrijk verschil met je eerste route is dat je nu Moab niet meeneemt. En zoals ik al zei moet je eens gied kijken naar de rit van Capitol Reef naar Page.
Kijk ook eens of een volle dag Joshua Tree nodig is. Wij waren er eens in december, kijk daarvoor eens in ons 2011/2012 verslag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Valley of Fire is zeker een aanrader, vooral omdat jullie vroeg in het seizoen zijn, dan zijn alle trails nog open. Wij staan er op AtlAtl campground.
In Joshua Tree is een aantal wegen niet toegankelijk voor campers. Misschien eerst dat even uitzoeken voordat je beslist. Wij zijn er ooit (2018) met een auto geweest en dat kwam goed uit.
Fruita is erg populair, dus ik hoop dat het nog lukt.
MarcoUSAUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door MarcoUSAUSA »

je gaat nu via Joshua Tree naar Death valley, hele omweg, ik zou een keuze maken LA naar Dv of Joshua Tree, bespaart je 2 dagen als je joshua Tree overslaat en veel onnodige kilometers. Als je via DV gaat dan is langs las vegas naar Valley Of fire logisch. En kies je voorJoshua tree, dan eerst naar de grand canyon.

Tussen Joshua tree en Death Valley is niet veel. Tussenstop Barstow met bezoek Peggy Sue's 50's Diner is dan een optie als je er toch aan vasthoudt.
Zelf zou ik Joshua tree overslaan en de 2 dagen gebruiken voor je rond rondom Las`Vegas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Joshua Tree is wel een mooie bestemming die tijd van het jaar. Ik zou het zelf zeker mee nemen, al is het een park wat met een camper niet super praktisch te bezoeken valt.
Van JT naar DV is een redelijk saaie route, maar goed te doen in een dag. Verplichte stop, Roadhouse restaurant bij Kramer’s junction.
Zelf zou ik dan er voor kiezen bij Panamint Springs te overnachten, mooie plekken voor de camper, en prima eten daar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou in Death Valley op twee plaatsen kunnen overnachten; eerst in Panamint Springs en dan bij Furnace Creek.
Wanneer halen jullie de camper op? Als dat op de dag is dat je naar JT gaat heb je daar niet heel veel tijd, maar als je al eerder de camper hebt is 1 overnachting daar voldoende. Van bijvoorbeeld Jumbo Rocks naar Panamint Springs is het met de auto 4,5 uur. Met de camper zal het meer zijn maar wel te doen in 1 dag.
Als je onderweg wilt overnachten zou je dat bij Red Rock Canyon SP kunnen doen. Zie daarvoor het verslag van Michelly waar ik al eerder naar verwees (hier).

Voor de rit van Death Valley naar Valley of Fire zou je naar ons verslag kunnen kijken, zie hier.

Je zou zoiets kunnen doen of nog een nacht extra op het stuk tussen JT en DV.

28-feb Amsterdam - Los Angeles
1-mrt Los Angeles - Los Angeles
2-mrt Los Angeles - Los Angeles
3-mrt Los Angeles - Joshua Tree
4-mrt Joshua Tree - Panamint Springs
5-mrt Panamint Springs - Furnace Creek
6-mrt Furnace Creek - Valley of Fire
7-mrt Valley of Fire - Zion
8-mrt Zion - Zion
9-mrt Zion - Bryce
10-mrt Bryce - Kodachrome/Escalante
11-mrt Kodachrome/Escalante - Capitol Reef
12-mrt Capitol Reef - Capitol Reef
13-mrt Capitol Reef - Monument Valley
14-mrt Monument Valley - Page
15-mrt Page - Page
16-mrt Page - Grand Canyon
17-mrt Grand Canyon - Grand Canyon
18-mrt Grand Canyon - Las Vegas
19-mrt Las Vegas - Las Vegas
20-mrt Las Vegas - Las Vegas

In Monument Valley kun je de Wildcat Trail lopen. zie hier voor onze ervaring daarmee. De camping daar is erg basis, zeker voor campers (en let op de lengte-restricties), maar de locatie is geweldig. Zie ook ons 2019-verslag voor Capitol Reef en de route er naar toe.
Fruita is nog we beschikbaar zie ik.

Marianne
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel allemaal voor de overwegingen! Zo fijn.

Ik denk dat OF Joshua Tree en door naar GC OF vanuit LA meteen naar Death Valley en slaan we JT over. Dat is inderdaad jammer Pete, maar inderdaad veel extra km. en sommigen van jullie zeggen ook dat het niet handig is met de camper? Daarnaast, ik rijd alleen dus zo'n hele dag is misschien ook teveel.

Als ik van JT meteen doorrijd naar GC dan komt DV als laatste. Hebben we daar dan nog wel zin in? Of is dat toch zonde? Het is natuurlijk wel het moment om DV (en Joshua Tree eigenlijk ook) te bezoeken. Mijn idee was ook starten met JT en DV vanwege het weer. Dan zitten we de 1e week goed. Maarja, feitelijk valt er eigenlijk niets over te zeggen. "Maart roert z'n staart", dus misschien ook gewoon afwachten en kijken wat we aantreffen.

Dank Marianne voor het routevoorstel, het begint nu ergens op te lijken. Jij hebt wel ook twee nachten in GC, is dat nodig? Ik ben met mijn dochter, dan net 19. Ik was daar zelf voor het eerst toen ik 21 was. Toen hebben we geslapen beneden in de canyon, dat was leuk, maar verder begreep ik toen niet veel van de GC.
De Wildcat trail gaat absoluut op de to-do list. Net als Roadhouse restaurant bij Kramers en Panamint Springs. :) (Als ik eraan toe komt, want DV riskeert buiten de boot te vallen als ik begin met het rondje LV).
Dat soort leuke wandel- en restaurant tips zijn trouwens heel welkom! En vooral tips voor een 19 jarige. Beetje afwisseling van alle "rocks" is fijn.

Ik post binnenkort m'n twee favoriete opties.
Nogmaals dank allen, Sacha
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Het is natuurlijk wel lekker om in het voorjaar de in de zomer te hete parken te doen, dus dat pleit voor Joshua Tree en Death Valley. Vanuit LA op de dag dat je de camper ophaalt in een keer door naar Death Valley lijkt me wel erg ver. Je moet ook nog boodschappen doen, dus veel tijd heb je zo'n eerste dag niet meer.
Joshua Tree is in zoverre niet handig met een camper dat een aantal wegen niet toegangelijk zijn voor campers, maar als je het niet erg vindt om maar een deel van het park te doen, dan zou ik het meenemen en daar (in de buurt) overnachten. Er zijn genoeg campings in de buurt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je de eerste dag van LA richting JT rijdt, kan je overnachten in Palm Springs, en dan de volgende dag via de I10 naar afslag Cottonwood Rd.
Dan kan je de Park Boulevard dwars door het park nemen, mooie route en goed te doen met een camper.
Overnachten aan de westkant, en volgende dag richting Panamint/DV. Daar overnachten, doorrijden naar Furnace Creek, overnachten, en dan DV weer uit via de 190 of Badwater Rd via Shoshone, want daar zit de “world famous” Crow Bar, verplicht nummer voor mij voor de pancakes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sacha en Emma schreef:
18 jan 2026, 21:17
Ik denk dat OF Joshua Tree en door naar GC OF vanuit LA meteen naar Death Valley en slaan we JT over. Dat is inderdaad jammer Pete, maar inderdaad veel extra km. en sommigen van jullie zeggen ook dat het niet handig is met de camper?
Je kunt prima alleen de verharde wegen nemen; rij de Park boulevard; daaraan liggen veel bezienswaardigheden en leuke, korte wandelingen (zie daarvoor mijn wandelsite). Neem bijvoorbeeld de ingang bij Joshua Tree Visitor Center. Ik weet niet of Palm Springs handig is; ik zou vanuit LA meteen het park binnenrijden en overnachten in het park. En dan zoals Pete.Z aangeeft. Je verlaat het park bij Twentynine Palms.
Sacha en Emma schreef:
Als ik van JT meteen doorrijd naar GC dan komt DV als laatste. Hebben we daar dan nog wel zin in? Of is dat toch zonde? Het is natuurlijk wel het moment om DV (en Joshua Tree eigenlijk ook) te bezoeken. Mijn idee was ook starten met JT en DV vanwege het weer. Dan zitten we de 1e week goed.

Die paar weken zal niet veel uitmaken voor het weer lijkt me, je moet toch wat geluk hebben daarmee. DV op het eind kan ook, maar ik zou van JT naar DV gaan.
Sacha en Emma schreef:
Dank Marianne voor het routevoorstel, het begint nu ergens op te lijken. Jij hebt wel ook twee nachten in GC, is dat nodig? Ik ben met mijn dochter, dan net 19. Ik was daar zelf voor het eerst toen ik 21 was. Toen hebben we geslapen beneden in de canyon, dat was leuk, maar verder begreep ik toen niet veel van de GC.
De Wildcat trail gaat absoluut op de to-do list. Net als Roadhouse restaurant bij Kramers en Panamint Springs. :) (Als ik eraan toe komt, want DV riskeert buiten de boot te vallen als ik begin met het rondje LV).
Ik begrijp niet waarom DV buiten de boot zou vallen, hoe zie je dar rondje dan voor je?
Wat betreft de GC: jij had daar zelf twee nachten aangegeven. Veel mensen vinden 1 nacht ook voldoende. Kijk eens wat je er wilt doen. Ik begrijp dat je al eens helemaal naar beneden bent gelopen, dan heb je toch een heel goed beeld van de canyon gekregen, beter dan wanneer je - zoals de meeste mensen - alleen maar vanaf de rand naar beneden kijkt. Wij hadden in april 2024 twee nachten in het park; we hebben toen een paar uur gefietst. en de dag erna hebben we nog een klein stukje van de Bright Angel Trail gedaan. als het niet ijzig is zou ik zeker een stuk naar beneden lopen, bijvoorbeeld via de South Kaibab Trail; dat is een prachtige ervaring. Maar ook met 1 overnachting zou dat kunnen. Loop dan hooguit tot aan Cedar Point.

Je had nog niet gereageerd op mijn vraag wanneer je de camper ophaalt - is dat op 3 maart? En heb je een early bird? DAt maakt wel wat uit voor de mogelijkheden die dag.

Marianne
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dag allen,

Eerst dank voor alle tips!
Bijgaand laatste plan. Nu toch via JT naar GC en rondje tegen de klok in. Komt beter uit met campground reservering in Bryce/ Zion en toch iets meer diversiteit (R66/ Sedona/ Oatman) dan alleen de parken, dit i.v.m. de 19 jarige medereizigster. :wink: Ik kan Sedona nog overslaan, maar zag er stargazing excursies, leek me leuk.
Graag laatste keer jullie ideeen, voor zover niet al gedeeld. Famous restaurant tips ook welkom.

28-feb Amsterdam > Los Angeles
01-mrt Los Angeles
02-mrt Los Angeles
03-mrt Los Angeles > Joshua Tree (Camper ophalen/ vertrek plm 14:00 uur)
04-mrt Joshua Tree > Oatman (R66)
05-mrt Oatman > Prescott - Sedona (R66)
06-mrt Sedona > Grand Canyon
07-mrt Grand Canyon > Page
08-mrt Page> Monument Valley
09-mrt Monument Valley > Capitol Reef NP
10-mrt Capitol Reef NP > Kodachrome NP
11-mrt Kodachrome NP > Bryce (UT 12)
12-mrt Bryce > Zion NP (Watchman)
13-mrt Zion NP (Watchman)
14-mrt TBD
15-mrt TBD > Valley of Fire
16-mrt Valley of Fire > Goldwell Open Air > Stovepipe (Seven wonders Trail)
17-mrt Stovepipe > Furnace Creek (Golden Canyon Trail)
18-mrt Furnace Creek > Red Rock Canyon (Via Shoshone voor de famous Crow pancakes)
19-mrt Red Rock Canyon > Las Vegas
20-mrt Las Vegas
21-mrt Las Vegas Amsterdam
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Geen idee of het wat is, want we zijn er nog niet geweest, maar ik kwam van de week een futuristisch café/restaurant in Cannonville bij Bryce tegen, de Sky Nova café, Bar & Grill. Ziet er leuk uit en ik denk dat we daar mijn verjaardag maar een paar dagen te vroeg gaan vieren. Daarna zitten we niet op plekken waar we iets aardigs kunnen doen op beschaafde afstand denk ik. Tenzij iemand er geweest is en zegt dat het absoluut niks is, dan zien we wel verder.
https://brycecanyon.clearskyresorts.com/
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Vlakbij JT op je weg naar DV zou je ook nog even rond kunnen kijken in het plaatsje Twenty Nine Palms voor de murals https://visit29.org/see-and-do/arts-cul ... ublic-art/
De route naar Amboy en zeker de Amboy Crater is de moeite waard. Vanaf Amboy kun je dan via Barstow naar DV rijden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Restaurants, dan is vlak voor JT Pappy & Harriet’s wel een hele leuke stop….maar ja, moet je dat ook weer inpassen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer