Na in 2018 in roadtrip in Florida gemaakt te hebben en in 2019 rondje NY - Washington DC - Niagara Falls, willen we komend jaar naar de West-kust van Amerika. Met veel puzzelen en nadenken heb ik onderstaande route opgesteld. Qua tijd zitten we wat krapper dan menig ander die deze kant op reist, dat zorgt misschien voor wat uitdagingen. Maar ik ben erg benieuwd of er nog tips zijn om de route aan te passen of te verbeteren?
Goed om te weten:
⦁ We zijn beide geen echte wandelaars, vinden stedentrips doorgaans leuker dan de natuur opzoeken. Maar we kunnen de parken natuurlijk ook niet overslaan...
⦁ We kiezen voor een dagtrip van uit LV naar DV omdat de hotels in LV prijstechnisch voordeliger zijn en dit echt het maximum aantal dagen is wat we weg kunnen, dus we hier niet een extra nacht voor willen investeren.
⦁ Zelf ben toen ik een jaar of 13 was al eens aan de West-kust geweest, mede daarom (en tijdtechnisch) slaan we bewust bepaalde zaken over (bijvoorbeeld Monument Valley). Mijn vriend is er nog niet geweest.
⦁ Ik vind het zelf belangrijk dat er ook wat middagen tussen zitten waarbij we rond een uur of 3/4 nog even aan het zwembad van het hotel kunnen liggen. Dit heb ik tijdens onze stedentrip afgelopen jaar nar Japan écht gemist.
Bij een aantal locaties heb ik hier en daar al wat uitgedacht wat we willen zien/doen, maar nog niet compleet. Vooral bij de plaatsen waar we qua tijd echt goed moeten plannen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie een tip hebben waar in de buurt van Yosemite we het beste kunnen overnachten. Ik zag dat de Tioga Pass vorig jaar pas in juli (?) open ging, daarom hebben we die route ook vermeden. In Yosemite zelf zijn de locaties al veelal volgeboekt en aan de rand is het vrij prijzig... Voor overige plaatsen zijn tips uiteraard ook welkom!
1 juni: Vlucht naar Las Vegas / overnachting LV (Flamingo Hotel)
2 juni: Dagtrip naar Death Valley / overnachting LV
3 juni: Las Vegas / overnachting LV
- rustige dag aan zwembad, in de avond Strip
4 juni: Las Vegas - Bryce Canyon / overnachting Bryce
5 juni: Bryce Canyon - Page / overnachting Page
- In de ochtend/middag Bruce, daarna doorrijden naar Page
6 juni: Page / overnachting Page
- Antilope Canyon & Horsehoebend
7 juni: Page - Grand Canyon / overnachting Grand Canyon (Yavapai Lodge)
- In de ochtend direct naar GC zodat we er bijtijds zijn
8 juni: Grand Canyon - Lake Havasu / overnachting Lake Havasu
- In de ochtend nog GC, daarna doorrijden naar Lake Havasu
9 juni: Lake Havasu - San Diego / overnachting San Diego
10 juni: San Diego / overnachting San Diego
11 juni: San Diego - LA / overnachting LA
- Opties liggen nog wat open: Hollywood letters, richting een outlet mall op de autoroute naar LA en/of in de avond Disney Down Town District
12 juni: LA / overnachting LA
- Fietsen huren Santa Monica, Venice Beach, In&out bij LAX ivm vliegtuigspotplek
- Vooral ook weer even rust & relax
13 juni: LA - Yosemite / overnachting in de buurt van Yosemite
- Reisdag
14 juni: Yosemite / overnachting in de buurt van Yosemite
15 juni: Yosemite - SF / overnachting SF
16 juni: SF / overnachting SF
17 juni: SF / overnachting SF
18 juni: SF - vlucht naar huis
19 juni: Thuis