Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EssyS: vijf weken zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EssyS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis EssyS: vijf weken zuidwest

Bericht door EssyS »

Tien jaar na onze eerste Amerika-reis willen we volgend jaar weer terug naar het zuidwesten. Toen deden we met z'n tweeen een rondje zuidwest en twee jaar later waren we vooral te vinden in Utah. Nu gaan we met z'n drieën; twee volwassenen en een peuter van dan 3,5. Ik ben al een tijdje aan het puzzelen, heb al uren doorgebracht op google maps en heb weer vele verhalen gelezen. We gaan met de auto (manlief ziet een camper écht niet zitten), en houden een lekker rustig tempo aan. We willen liever niet meer dan 3 - 3,5 uur in de auto zitten. We hebben er ruim vijf weken voor en dachten eraan om in de laatste week van augustus te vertrekken en eind september/begin oktober weer terug te gaan.

Het idee wat we nu hebben is als volgt:

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Modesto
Dag 4 Modesto - Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite - Oakhurst
Dag 7 Oakhurst - Pismo Beach
Dag 8 Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 9 Santa Barbara - Anaheim
Dag 10 Anaheim (Disney)
Dag 11 Anaheim
Dag 12 Anaheim - San Diego
Dag 13 San Diego (SD Zoo)
Dag 14 San Diego
Dag 15 San Diego (Sea World)
Dag 16 San Diego
Dag 17 San Diego - Palm springs
Dag 18 Palm Springs - Needles
Dag 19 Needles - via Oatman - Kingman
Dag 20 Kingman - via Old route 66 - Williams
Dag 21 Williams - Page
Dag 22 Page
Dag 23 Page - Monument Valley
Dag 24 Monument Valley - Moab
Dag 25 Moab
Dag 26 Moab
Dag 27 Moab (?) - of extra dag Torrey?
Dag 28 Moab - Torrey
Dag 29 Torrey - Bryce NP
Dag 30 Bryce NP - Zion NP
Dag 31 Zion NP
Dag 32 Zion NP
Dag 33 Zion NP - Las Vegas
Dag 34 Las Vegas
Dag 35 Las Vegas - Amsterdam
Dag 36 Amsterdam

Graag jullie tips. Is dit een leuke, goede route? Zijn we ergens te lang of te kort? Zitten er genoeg rustmomenten in voor onze dochter (en waarschijnlijk ook voor ons :wink:)? Er zijn geen echte musts in deze reis. Wij hebben de meeste plekken wel gezien, behalve San Diego en MV. We kunnen er bijvoorbeeld ook voor kiezen om niet Yosemite te doen maar de kust met bijvoorbeeld Santa Cruz en Monterey. Wat is jullie idee? We kiezen zoveel mogelijk hotels met een zwembad en willen niet te veel activiteiten in 1 dag plannen. Gewoon zien waar we zin en energie voor hebben die dag.

Zoals ik de route nu in gedachte heb zouden we het hele labor day weekend in Anaheim zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het dan erg druk? Of tenminste drukker dan anders? De hotelprijzen lijken dan wel mee te vallen viel me op. Of zouden jullie zeggen er staan al twee pretparken op de planning in San Diego, laat Disney lekker links liggen?

Zouden jullie aanraden om een dag langer in Moab te zijn of er juist een dag bij te doen in Torrey? Of is er in het stuk na Page juist iets heel anders leuk wat jullie voorstellen? Er is dus wat speling met de dagen en we kunnen eventueel nog ergens 1 of 2 dagen extra erbij doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis EssyS: vijf weken zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk vooruitzicht, en lekker veel tijd!
Een paar opmerkingen/overwegingen:
Ik vind de route niet gek, maar zelf zou ik altijd proberen om na Yosemite de Tioga Road mee te nemen. Het is jammer om nu twee keer de saaie doorsteek kust-Yosemite te maken. En waarom Modesto? Heeft dat met de te rijden afstand te maken? Het lijkt me goed te doen om in één keer naar het park te rijden. Heb je al een idee wat je daar met de overnachtingen wilt doen? Waarom denk je erover om Yosemite eventueel over te slaan? Juist met kinderen is het een plezierig park; je hebt er leuke, korte wandelingen, het junior ranger-programma is een aanrader, en je kunt er fietsen en zwemmen.
Jullie nemen nu wel een stuk kust mee, maar het mooie deel rond Monterey/Big Sur missen jullie nu. Dat zou ik jammer vinden. qua strand zit je op het zuidelijke deel wel beter, maar dat kun je ook goed in San Diego meenemen.
De tijd in San Diego is ruim, en met Disney erbij is het wel een hoog pretparkgehalte zo aan het begin van de route. Ik denk dat een kind van die leeftijd net zo lief in een speeltuin bezig is (maar ik moet daarvoor wel erg in mijn geheugen graven om te bedenken wat mijn kinderen leuk vonden :lol: ).
Gaan jullie niet naar de Grand Canyon of is het de bedoeling om dat tussen Williams en Page te doen? Jullie willen niet in het park overnachten? Voor jullie dochter hoeft dat natuurlijk niet, maar voor jullie is het toch een mooie ervaring als je vanuit je kamer nog even naar de rim kunt lopen..
Ik begrijp dat je de reisdagen niet te lang wilt maken, maar het aantal stops op het relatief saaie stuk tussen SD en Williams is wel veel vind ik. Ik zou dan liever een extra dag Yosemite doen, of Moab, of Capitol Reef. Met minimaal één overnachting minder heb je nog steeds een rustig tempo.

Een extra dag Moab is wel fijn. Maar ik vind Capitol Reef ook heerlijk. Of kijk naar een tussenstop in Hanksville, of op de camping bij Goblin Valley (daar heb je yurts). Dat is sowieso een leuke stop. Een extra dag op dit stuk zou ik niet gek vinden. In Torrey vonden wij een cabin op Thousand Lakes RV Park leuk, daar zou je dan twee nachten kunnen blijven.

Jammer dat een camper geen optie is want juist met kinderen lijkt me dat wel fijn. Is zo nu en dan kamperen met een tent wel een optie? Dan kun je voor erg weinig geld midden in de parken staan, en je kunt ook eens een luxere camping met zwembad en speeltuin nemen.

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor onder andere Yosemite en Capitol Reef en Moab. Wij waren toen overal al eens eerder geweest, vandaar bijvoorbeeld de erg korte tijd in Yosemite. Wij waren er toen in september.
Het weekend van Labor Day is erg druk, ik kan me niet voorstellen dat het dan fijn is om naar Disneyland te gaan. Labor Day zelf zal wel meevallen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer