Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Broodje: camperrondreis advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Broodje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Broodje: camperrondreis advies gevraagd.

Bericht door Broodje »

Hoi allemaal.

Na 25 jaar willen we opnieuw een camperrondreis doen met ons gezin plus aanhang ([i][/i]5 volwassenen, 2 ouders, 3 kinderen tussen 18 en 22 jaar). Dit zou gaan om 13 of 14-6 t/m 3-7 2026 rondje zuidwest.

Startpunt SF en eindigen SF.
We twijfelen tussen Tioga Tours en het zelf regelen. We neigen naar het laatste. De vliegreis alleen scheelt al 1300,- door het zelf te regelen.
Dus 20 dagen waar de exacte campings nog niet vastliggen.

Dit is ruwweg ons idee:

13-6 aankomst SF 1 of 2 nachten (bij keus Cruise America, kunnen we pas maandags de camper ophalen)
Visit Alcatraz,
14 of 15 ophalen camper
- Yosemite park
- Sequoia park
- Las Vegas ( 2 of 3 nachten)
- Vally of Fire
- Zion park
- Bryce canyon
- antilope
- monument vally,
- grand canyon
- richting LA
- LA hollywood/Beverly Hills etc- Venice Beach/ Santa Monica
- terug naar SF.

Al deze plekken willen we zelf gaan proberen een goede route en planning voor te maken. Dus alle tips waar 1 of 2 nachten, zijn erg welkom. :-) Maar eerst wil ik de keuze maken: zelf regelen ja of nee?
Zodat we evt vlucht kunnen boeken, en hoe we de eerste nacht(en) SF doorbrengen. En de camper keuze.

Vraag voor nu:
Aangezien we allemaal groot zijn, kleinste 1.75 m, is een betaalbare camper moeilijk. CA heeft de c30 camper, met een groot 5de bed. Alleen we twijfelen over de kwaliteit EN de karigheid van inventaris. We zien het niet zo zitten om winkels af te gaan om inventaris en buitenstoelen/tafel ed, te gaan zoeken.
El Monte Large T, is al een stuk duurder, waar dit beter geregeld is. Maar ik twijfel of het 5de bed groot genoeg. Road Bear, zelfde verhaal. Is dit het waard?

En is de c30 in SF echt zo slecht, en vies en heeft iemand een daadwerkelijke lijst van spullen die erbij zitten?
Heeft iemand een andere aanrader wat nog een optie is qua camper.

Al behoorlijk het forum doorgelezen. Heel leuk alle verhalen en ervaringen!
Alvast bedankt!
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Reis Broodje: camperrondreis advies gevraagd.

Bericht door laanvdj »

Wij hebben een wegbreng camper geboekt bij Tiogatours, we moesten de vlucht bij hun boeken. Dit scheelde €30 pp met zelf boeken. Maar u kunt toch ook alleen de camper bij hun boeken? Wij hebben er camper/persoonlijk inventaris bij geboekt en halen onze stoeltjes, en wat we nog meer missen, wel bij de Walmart en de Dollarstore. Wij hebben een C25, zijn maar met 2 pers. Wij hadden ook liever een Roadbear maar het prijsverschil is zo veel hoger en het blijft toch kamperen. Wij vinden Tiogatours tot nu toe wel heel fijn, veel uitleg, meedenken, goede informatieve website, snel antwoord op vragen. Maar het is voor ons de eerste x dus hebben geen ervaring met andere verhuurders.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Wat betreft het zelf regelen: voor zover ik weet kun je de camper het beste via een reisorganisatie regelen in verband met de verzekeringen. Dus doe dat via Tioga Tours of ergens anders, en regel de rest zelf, zeker het reserveren van de campings.
Als je geen grote camper wilt zou je kunnen overwegen om een kleine tent mee te nemen, op de meeste plaatsen mag je wel een tent bijzetten.
Wat betreft winkels afgaan: je gaat toch de eerste dag boodschappen inslaan; bij bijvoorbeeld de Walmart kun je alles krijgen wat je nodig hebt. Ik lees vaak dat mensen zelf stoelen kopen. Een tafel is niet nodig lijkt me, je hebt op de campings bij elke site een picknicktafel.

De route lijkt mij veel te veel voor 20 dagen, zeker als je met een camper reist. Voor het standaardrondje is 21 dagen net voldoende, en dat is dan zonder Sequoia en Monument Valley. Als je in Page alleen naar Antelope Canyon wilt zou je dat onderweg kunnen doen tussen MV en de Grand Canyon.
Voor Yosemite zou ik minimaal 2 nachten maar liever 3 of 4 aanraden. Voor Sequoia (en Kings Canyon 2 of 3 nachten. Of als sequoia over en bezoek in Yosemite de Mariposa Grove voor de sequoia's. Ik zou ook zeker de Tioga Pass nemen als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt. Met Cruise America en wellicht ook andere verhuurder zou je ook door Death Valley mogen rijden, en anders rij je boven DV langs. Dat is een mooiere route dan van Sequoia naar Las Vegas.
Kijk voor Yosemite en Sequoia in juni eens in ons 2013-verslag. Wij hadden beide parken al eerder bezocht, maar hadden toen echt niet te veel tijd.

In Zion heb je minimaal twee nachten nodig; je moet met een shuttlebus het park in, en dat kost best wel veel tijd.
Is eindigen in LA geen optie? Waarom terug naar SF? Al je eindigt in LA kun je ook overwegen om meteen na aankomst in LA de camper in te leveren en een auto te huren voor de laatste dagen.

Ik zou voor de camperhuur verschillende offertes opvragen, kijk eens wat het kost als je de camper in LA inlevert in plaats van in SF.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Zeker zelf regelen. Wij boeken altijd alleen de camper en doen de rest zelf. Je kunt via camper.nl uitzoeken wat de prijzen zijn en vanwaar je het beste zou kunnen starten en/of eindigen prijstechnisch.
De vlucht boeken we ook altijd zelf. Vroeg beginnen met prijzen vergelijken en je niet vasthouden aan de KLM alleen omdat het nu eenmaal onze Nederlandse Trots zou zijn. Kijk ook of Brussel bv. misschien goedkoper is om vanaf te vliegen. Wij hadden er deze maand graag 2 uur rijden voor over. Parkeren deden we bij Holiday Inn Express, van tevoren te boeken. Incl. auto 3 weken daar, waren we nog een stuk goedkoper uit dan vanaf Schiphol.
En voor de route heb je het forum. Als het dan niet lukt, lukt het nooit :wink: :lol:
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

laanvdj schreef:
29 okt 2025, 09:18
Wij hebben een wegbreng camper geboekt bij Tiogatours, we moesten de vlucht bij hun boeken. Dit scheelde €30 pp met zelf boeken. Maar u kunt toch ook alleen de camper bij hun boeken? Wij hebben er camper/persoonlijk inventaris bij geboekt en halen onze stoeltjes, en wat we nog meer missen, wel bij de Walmart en de Dollarstore. Wij hebben een C25, zijn maar met 2 pers. Wij hadden ook liever een Roadbear maar het prijsverschil is zo veel hoger en het blijft toch kamperen. Wij vinden Tiogatours tot nu toe wel heel fijn, veel uitleg, meedenken, goede informatieve website, snel antwoord op vragen. Maar het is voor ons de eerste x dus hebben geen ervaring met andere verhuurders.
dankjwel! De vliegprijs scheelt echt veel helaas
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

Martin & Marianne schreef:
29 okt 2025, 09:24
Hallo, welkom op het forum!

Wat betreft het zelf regelen: voor zover ik weet kun je de camper het beste via een reisorganisatie regelen in verband met de verzekeringen. Dus doe dat via Tioga Tours of ergens anders, en regel de rest zelf, zeker het reserveren van de campings.
Als je geen grote camper wilt zou je kunnen overwegen om een kleine tent mee te nemen, op de meeste plaatsen mag je wel een tent bijzetten.
Wat betreft winkels afgaan: je gaat toch de eerste dag boodschappen inslaan; bij bijvoorbeeld de Walmart kun je alles krijgen wat je nodig hebt. Ik lees vaak dat mensen zelf stoelen kopen. Een tafel is niet nodig lijkt me, je hebt op de campings bij elke site een picknicktafel.

De route lijkt mij veel te veel voor 20 dagen, zeker als je met een camper reist. Voor het standaardrondje is 21 dagen net voldoende, en dat is dan zonder Sequoia en Monument Valley. Als je in Page alleen naar Antelope Canyon wilt zou je dat onderweg kunnen doen tussen MV en de Grand Canyon.
Voor Yosemite zou ik minimaal 2 nachten maar liever 3 of 4 aanraden. Voor Sequoia (en Kings Canyon 2 of 3 nachten. Of als sequoia over en bezoek in Yosemite de Mariposa Grove voor de sequoia's. Ik zou ook zeker de Tioga Pass nemen als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt. Met Cruise America en wellicht ook andere verhuurder zou je ook door Death Valley mogen rijden, en anders rij je boven DV langs. Dat is een mooiere route dan van Sequoia naar Las Vegas.
Kijk voor Yosemite en Sequoia in juni eens in ons 2013-verslag. Wij hadden beide parken al eerder bezocht, maar hadden toen echt niet te veel tijd.

In Zion heb je minimaal twee nachten nodig; je moet met een shuttlebus het park in, en dat kost best wel veel tijd.
Is eindigen in LA geen optie? Waarom terug naar SF? Al je eindigt in LA kun je ook overwegen om meteen na aankomst in LA de camper in te leveren en een auto te huren voor de laatste dagen.

Ik zou voor de camperhuur verschillende offertes opvragen, kijk eens wat het kost als je de camper in LA inlevert in plaats van in SF.

Marianne
Dankjewel Marianne voor je uitgebreide antwoord!
Helaas tent is geen optie.
Ja krappe tijd is idd een issue. Anders moeten sequoia maar schrappen vrees ik. Ik wilde tijd besparen door door te rijden (lees: minimale overnachtingen)van GC naar LA, en daarna van LA naar GC. trekt ons dan het minste denk ik, al 1 of 2 dagen strand zouden de tieners wel fijn vinden. Dus daar moeten we nog een modus in vinden. Zou dat meer perspectief brengen?
SF en eindigen in LA is niet interessant zie ik qua vluchtprijs (en + evt extra kosten van de camper)
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

jojostravelusa schreef:
29 okt 2025, 11:51
Zeker zelf regelen. Wij boeken altijd alleen de camper en doen de rest zelf. Je kunt via camper.nl uitzoeken wat de prijzen zijn en vanwaar je het beste zou kunnen starten en/of eindigen prijstechnisch.
De vlucht boeken we ook altijd zelf. Vroeg beginnen met prijzen vergelijken en je niet vasthouden aan de KLM alleen omdat het nu eenmaal onze Nederlandse Trots zou zijn. Kijk ook of Brussel bv. misschien goedkoper is om vanaf te vliegen. Wij hadden er deze maand graag 2 uur rijden voor over. Parkeren deden we bij Holiday Inn Express, van tevoren te boeken. Incl. auto 3 weken daar, waren we nog een stuk goedkoper uit dan vanaf Schiphol.
En voor de route heb je het forum. Als het dan niet lukt, lukt het nooit :wink: :lol:
Ams -SF / SF -Ams scheelt veel in prijs (Brussel en Dusseldorf meegenomen). Enkele Reis naar SF en LA - Ams lijkt prijstechnisch ook niet interessant.

Vwb Camper.nl We hadden een offerte opgevraagd bij Elmonte RV (El Monte RV Class C Large
(T) 27-29ft) voor SF-SF. Alleen geeft camper.nl dat er geen Elmonte beschikbaar is in SF (?), vergelijkbaar met de c30
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of het duidelijk was; ik bedoelde een tent naast de camper.

Heb je voor de vluchtprijzen de multicity-optie gebruikt? Vaak scheelt het vrijwel niets als je een open jaw boekt.
Bedoel je in 1 dag van de GC naar LA? Theoretisch kan dat maar lijkt me met een camper toch wel erg veel. En dan van LA naar ? Je schrijft GC, bedoel je San Francisco?
Schrijf eens een route uit, per dag, dan zie je snel wat wel en niet haalbaar is. Twee dagen strand lijkt me sowieso niet haalbaar. Ga dan in Page een middagje naar het strand bij Lake Powell.

Quote liever geen volledige berichten, dat is niet nodig.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een voorzetje:
13-jun-26 naar San Francisco
14-jun-26 San Francisco
15-jun-26 San Francisco - Yosemite
16-jun-26 Yosemite
17-jun-26 Yosemite
18-jun-26 Yosemite - Lee Vining
19-jun-26 Lee Vining - Las Vegas
20-jun-26 Las Vegas
21-jun-26 Las Vegas - Zion
22-jun-26 Zion
23-jun-26 Zion - Bryce
24-jun-26 Bryce - Page
25-jun-26 Page - Monument Valley
26-jun-26 Monument Valley - Grand Canyon
27-jun-26 Grand Canyon - Lake Havasu
28-jun-26 Lake Havasu - Los Angeles
29-jun-26 Los Angeles
30-jun-26 Los Angeles
1-jul-26 Los Angeles - Pismo Beach
2-jul-26 Pismo Beach - San Francisco
3-jul-26 San Francisco -AMS

Vliegen jullie op de 3e terug of moet je dan in Nederland zijn?
Je ziet, ik heb geen Sequoia meegenomen, dat lukt niet in deze route. En veel tijd voor de kustweg en het strand is er ook niet. Meestal worden er twee overnachtingen aangeraden langs de kustweg. Het kan wel met één tussenstop. Voor het strand zou ik dan bij Santa Monica kijken.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Als ik bij El Monte rechtstreeks kijkzijn alle modellen gewoon te boeken. Vreemd dat camper nl dat niet kan. https://booking.elmonterv.com/search?cc ... =&ac=B2CUS
Wij hadden paar weken geleden de Family Sleeper, helemaal geweldig. Maar de large ook ooit gehad, scheelt niet zoveel, wel momenteel stuk goedkoper. Was trouwens laatst ook vanaf Dublin/SFO.

EDIT: het kan trouwens schelen als je een week ofzo flexibel bent qua datum. Een week eerder kan zomaar 50% goedkoper zijn voor de eerste week. Even klikken op availability calendar.
Laatst gewijzigd door Corv op 29 okt 2025, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
27 States so far...
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Ik weet niet waar je hebt gehoord dat de inventaris karig is bij Cruise America, maar alles zit er gewoon in als je de persoonlijke en keuken pakketten erbij huurt.
Er zit standaard een buitentafel in de C30 alleen stoelen kun je bijhuren, maar dat geldt volgens mij voor alle verhuurders. Wij deden dat alleen nooit omdat we de stoelen liever zelf kopen, dan nemen we net een maatje groter die zitten beter.

Verder kun je ook via Duitse organisaties huren, dan hoef je niet de vliegreis mee te boeken, maar kun je dat zelf doen. We huurden via bestcamper.de en usareisen.de. Beide betrouwbare organisaties net als in NL.

En we hebben nog nooit een vieze camper meegekregen bij Cruise America, het enige dat ontbreekt tov de duurdere verhuurders is een tv en luifel. Nou kijken wij geen tv op vakantie en de luifel hebben we nooit gemist.

Over alle verhuurders kun je goede en slechte reviews vinden, maar ik zou het, zeker bij een groot prijs, wel weten en gewoon de goedkoopste nemen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

En m.b.t. de slaap set, dat vind ik helemaal niks. Ik koop voortaan voor $30 de goedkoopste slaapzak en een goed kussen bij Walmart. Dat vind ik een stuk lekkerder slapen.
27 States so far...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Een hoop reacties al, ik zal mij beperken tot de vlucht, de camper en het reistempo.
Vluchten: Ik boek sowieso altijd direct bij de airline, nooit via een tussenpersoon. Mogelijk 2-3 tientjes duurder, maar in geval van vluchtwijzigingen en calamiteiten is een oplossing vaak sneller en beter dan wanneer er een organisatie tussen zit. Dan het zoeken: ik denk dat je op 2 x enkele reis gezocht hebt. Dat us duur. Kies voor ''meerdere bestemmingen'' of ''multi city''. Je zal zien dat dit, afhankelijk van datum en welke plaats heen en welke terug vaak niet duurder is dan een retour. Sterker nog, bij de juiste keuze kan het zelfs voordeliger zijn !
De camper: wij hebben alle aanbieders wel eens gehad, van de ''goedkope'' Cruise America, tot de duurdere Roadbear en anderen. Het maakt allemaal nauwelijks verschil ! Ze rammelen allemaal en de inventaris is gewoon compleet. Inderdaad: bij CA geen TV (heb je toch geen tijd voor) en geen luifel (ga je gewoon aan de andere kant van de camper zitten als je schaduw wilt. Bovendien kan dat ding alleen maar kapot gaan (ervaring bij meereizen vrienden :-)). Soms zit er een broodrooster of een koffiezetapparaat in een duurdere. Huur géén stoelen mee ! Die zitten voor geen meter, koop zoals Elendan zet ietsje grotere bij de Walmart, ga je veel plezier aan beleven. In de C30 van CA is het 5e bed dacht ik de lange bank naast de entree: onze dochter sliep daar (ca 1.78) nét met haar voeten buiten de dekens...
Tioga is natuurlijk niet de enige aanbieder. Kijk ook eens bij Victoria Camperholidays of camper.nl (of andere, wellichts zelfs in Duitsland). Bij de meeste kan je zelf je camper kiezen, de richting en de data. Zoals Corv zegt: een paar dagen eerder/later of de route omdraaien kan soms honderden euro's schelen. Verzekeringstechnisch heb ik altijd voorkeur voor gewoon in Nederland huren...
Oja, dat ding rijdt 1:3 tot 1:4 en dat betekent, als je een one way boekt, je honderden kilometers en dus dollars kan besparen op je brandstof. En scheelt vele saaie uren rijden (denk aan Las Vegas-Los Angeles, of Los Angeles-San Francisco via de 5.
Het reistempo: Wij hebben met z'n 2-en en met z'n 4-en met een camper (of 2 campers) gereisd. Met z'n 2-en waren we snel. In de supermarkt, met stops onderweg, met opbreken en neerzetten etc. Met meer personen duurt alles véél langer. Even een stop onderweg, allemaal toiletbezoek, even wat kopen, koffie bestellen onderweg en noem maar op. Maar ook boodschappen doen: met z'n 2-en weten we de weg in de Walmart en Target ondertussen wel. Met z'n 4-en waren we elkaar regelmatig kwijt en duurde boodschappen doen letterlijk 2 x zo lang !
De route: dan toch maar even over de route... zelfs de route van Marianne vind ik met een camper nog uitdagend. Ik zou dus écht naar een one way kijken en dan bijvoorbeeld starten in SF en eindigen in LA. Of LA starten en eindigen in LV. Of wellicht het beste: een one way van SF naar LV of andersom. Ik zou dus SeKi laten vervallen, maar mogelijk ook Highway 1 (is alles al open langs Hwy 1 ? , anders duurt die met omrijden nóg langer...). LA laten vallen is ook een optie. Naar het strand kun je in Europa ook ! Wij deden vroeger alleen LA er in vanwege Universal Studios :-). Eigenlijk is dat wel een must met tieners...

Kortom: leuke puzzel, succes en plezier met voorbereiden !
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Broodje schreef:
29 okt 2025, 12:51
Alleen geeft camper.nl dat er geen Elmonte beschikbaar is in SF (?), vergelijkbaar met de c30
Bijzonder. Ik zie een C-large voor € 3976,- kale prijs in de periode dat jullie gaan. Overigens gaan jullie met 5 volwassenen en dan heb je denk ik wel een beddenprobleem, want er zijn 2 2-persoonsbedden die prima zijn, maar de overige slaapplaatsen zijn op de bank en op de verbouwde eethoek en ik bewtijfel of die wel lang genoeg zijn voor een volwassene.

Bedden
Lengte Breedte
Hoogslaper 238 cm 121 cm
Slaapbank 150 cm 104 cm
Bed achterin 188 cm 152 cm
Dinette ­bed 160 cm 104 cm

De Roadbear heeft iets grotere bedden, maar nog niet voldoende en de prijs is veel hoger: € 6167,-

Als je inderdaad bij de filters invult dat je 5 grote bedden wilt, dan klopt het dat hij aangeeft dat die in SF niet beschikbaar zijn, maar dan moet je naar een heel ander model camper, een A-klasse en die zijn erg duur en ook die gaan uit van 4 volwassenen en 2 kinderen en er hangt een fiks prijskaartje aan. El Monte heeft een A, Road Bear en Cruise America niet.

Wij hebben ook nooit een vieze Cruise America gehad. De uitrusting is inderdaad niet super deluxe, maar wij kopen sowieso ter plekke een extra koekenpan, gasbbq en een topper op het matras, zodat het iets zachter wordt en extra kussens. Sommige mensen kopen een comforter, maar wij hebben met het beddengoed nooit echt problemen gehad. Van huis nemen we ook van alles mee. Theedoeken en keukendoeken bv. Stoeltjes kun je erbij huren. Wij kopen ze inderdaad ook liever zelf. Wel duurder, maar dan zit je ook lekkerder. Een tafel voor buiten zit er in principe bij. De tv en de luifel die je bij El Monte krijgt, hebben we nooit gemist.

Kijk eens naar onze reisverslagen. Misschien krijg je dan een indruk van hoe het eruit ziet.
Links in het onderschrift.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik heb afgelopen weken op de uitklapbare bank geslapen (180cm lang). Moest wel een beetje schuin liggen, maar ging goed. Normaal slaap ik in de bovenslaper, maar ik ging laatst bijna weer door mijn rug met omhoog klimmen. A class ziet er fantastisch uit, maar qua indeling zo'n beetje hetzelfde als de large en family. Iets kleinere vorig jaar ook gehad, maar die uitklapbare bank is toch wel fijn. En het scheelt op papier een beetje qua interieur, maar ik vind de slide out van El Monte/Roadbear toch wel fijn. Geen ervaring met Cruise America.
27 States so far...
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Onze eerste camperreis was met een Road Bear omdat dit de "beste" verhuurder zou zijn. Nou, wat een drama. De koel- vrieskast deed het een dikke week niet. De afvoerslang (voor riool) was kapot en er miste een koppelingsstuk. De slide-out (voor het bed) hebben we met super glue moeten repareren en het voeteneind van het bed lag er al binnen een paar dagen af. Hun service was abominabel slecht. Twee keer moeten bellen en de 2e keer kregen we wat adressen door van reparateurs in de buurt. Het eerste bedrijf werkte niet meer voor Road Bear en de 2e had geen tijd om iets te repareren. Ze hadden niet eens tijd om te kijken... Na 10 dagen waren we in Las Vegas en hebben daar alles bij hun kantoor kunnen laten maken.

De tweede camperreis was met een El Monte. Ook aan hun camper mankeerde van alles, maar hun service was beter.

Toen hadden we al besloten om een volgende keer gewoon voor de goedkoopste te gaan. In ons geval Cruise Canada.
De "extra's" die de andere verhuurders bieden zijn het verschil van zo'n € 4000 ons niet waard. Voor dat verschil kunnen we de vliegtickets kopen.
We hebben nu een Cruise Canada gehuurd voor iets meer dan € 2600 (5 weken vanaf 9 september, inclusief early pick-up) en de andere maatschappijen waren rond de € 7000.
Mochten we een broodrooster willen dan halen we die voor nog geen $ 10 bij Walmart. Matrastoppers hadden we ook bij de "betere" verhuurders nodig.
En... rammelbakken zijn die campers allemaal, welke verhuurder je ook kiest.
En... ook al krijg je een vrij nieuwe camper mee, huurders gaan er over het algemeen niet netjes mee om en ga er maar vanuit dat ze allemaal uitgeleefd zijn. Was in ons geval ook zo.

We zouden in eerste instantie ook met 5 volwassenen gaan en Cruise Canada/America was de enige verhuurder waar de bedden lang genoeg waren (dinette en bank).

We hebben de camper weer bij Tioga Tours geboekt. Wel goed de offerte/rekening controleren want die klopte bij ons nog geen enkele keer.
De rest boeken we zelf.
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

Corv schreef:
29 okt 2025, 14:00
Als ik bij El Monte rechtstreeks kijkzijn alle modellen gewoon te boeken. Vreemd dat camper nl dat niet kan.

EDIT: het kan trouwens schelen als je een week ofzo flexibel bent qua datum. E
Blijkt bij camper.nl dat geen maten moet invullen en krijg wel Elmontes en anderen te zien..

Helaas geen andere optie qua tijd
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

Corv schreef:
29 okt 2025, 18:24
Ik heb afgelopen weken op de uitklapbare bank geslapen (180cm lang). Moest wel een beetje schuin liggen, maar ging goed. Normaal slaap ik in de bovenslaper, maar ik ging laatst bijna weer door mijn rug met omhoog klimmen. A class ziet er fantastisch uit, maar qua indeling zo'n beetje hetzelfde als de large en family. Iets kleinere vorig jaar ook gehad, maar die uitklapbare bank is toch wel fijn. En het scheelt op papier een beetje qua interieur, maar ik vind de slide out van El Monte/Roadbear toch wel fijn. Geen ervaring met Cruise America.
Was dit CA camper, c30?
Broodje
Amerika-newbie

Bericht door Broodje »

Martin & Marianne schreef:
29 okt 2025, 13:56
Even een voorzetje:
...

Vliegen jullie op de 3e terug of moet je dan in Nederland zijn?
Je ziet, ik heb geen Sequoia meegenomen, dat lukt niet in deze route. En veel tijd voor de kustweg en het strand is er ook niet. Meestal worden er twee overnachtingen aangeraden langs de kustweg. Het kan wel met één tussenstop. Voor het strand zou ik dan bij Santa Monica kijken.

Marianne
Dankjewel voor het voorzetje!
Nee we vliegen de 3de terug, langer kan helaas niet

One-way gaat hem waarschijnlijk ook niet worden.De 1 wil graag Alcatraz de ander LA universal/Beverly hill etc. Vrees dus dat ik er niet onderuit kom.Even kijken of we nog meer moeten skippen, want ik wil ook niet gaan jagen elke dag
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Waarom kan een one way dan niet ? Starten in LA, eindigen in SF. Of andersom.
Maarre….het zijn maar tips hè, geen verplichting….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer