Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lisannevdw: camperreis Zuidwest met kids, graag tips en ideeën.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis lisannevdw: camperreis Zuidwest met kids, graag tips en ideeën.

Bericht door lisannevdw »

Dit jaar willen we voor de 2e keer met een camper door Zuid West Amerika rondreizen, samen met onze kids van dan 6 en 2 jaar oud. Vorig jaar reden we dit rondje (LV, Zion, Bryce, Capitol Reef, Grand Canyon, Lake Havasu, San Diego, LA). Alhoewel we de route redelijk rustig hadden gepland (dachten we) was het toch nog wat te vlot met de kids. Daarom willen we nu wat rustiger aandoen en vaker ergens 2-3 nachtjes staan. Ook willen we op zondag niet reizen. Een twijfelpuntje is om de camper in SF op te halen en direct naar Yosemite te rijden. Met boodschappen doen etc is dit denk vrij krap. Al kan je op zaterdag meestal de camper wel in de ochtend ophalen bij Road Bear. Wat denken jullie hiervan? En anders gaat er een dagje SF af en halen we de camper die vrijdagmiddag op. Maar dan is er wat minder tijd in SF. En we willen graag wat rustig beginnen.
Gemaakte route is nu als volgt. Tips en ideeën horen we graag, of als je het een en ander anders zou plannen. :)

Woe 1-10 aankomst SF
do 2-10 SF
vrij 3-10 SF
za 4-10 Camper ophalen: SF - Yosemite
Zo 5-10 Yosemite
Ma 6-10 Yosemite
Di 7-10 Yosemite - Mammoth Lakes
Woe 8-10 Mammoth Lakes
do 9-10 Mammoth Lakes - Death Valley
vrij 10-10 DV -Red Rock Canyon/ Valley of Fire
Za 11-10 VOF - Zion
Zo 12-10 Zion
ma 13-10 Zion
Di 14-10 Zion - Page
Woe 15-10 Page - GC
Do 16-10 GC
Vrij 17-10 GC - Sedona
Za 18-10 Sedona
Zo 19-10 Sedona
Ma 20-10 Sedona - Kingman
Di 21-10 LV - inleveren camper
Woe 22-10 LV
Laatst gewijzigd door lisannevdw op 27 feb 2025, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperreis Zuid-West met kids, graag tips en ideeen

Bericht door Martin & Marianne »

Zet om te beginnen de route in een van/naar schema, want dan zie je wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt. Ik heb even gezocht naar jullie vorige reis om te zien hoe druk die was en wat jullie precies hebben gedaan, maar daar heb je geen schema van in je routetopic zie ik. Er is wel een gedeeltelijke overlap met deze route. Waarom 2 nachten GC met kleine kinderen, wat zijn de plannen daar?

Nog even een niet onbelangrijke vraag: je hebt het over volgend jaar, dus 2026? Of bedoel je dit jaar? Daar lijkt het op als ik naar de weekdagen kijk. En als het dit jaar is, heb je dan al iets vastgelegd? Vluchten of camperhuur? Ik zou niet Yosemite in het weekend plannen. Is het niet mogelijk om op een andere dag te vertrekken?
Ik zou sowieso een extra dag uittrekken voor Yosemite. Ik denk dat de Mariposa Grove leuk is met kinderen. En je hebt met een extra dag ook tijd om naar Glacier Point te gaan. In de vallei kun je je ook wel twee dagen vermaken. Verder zou ik liever een extra dag Page doen dan twee nachten GC. Misschien is het nog lekker om aan Lake Powell te relaxen. De GC overslaan is ook een optie.

Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag voor bijvoorbeeld de Grand Canyon. Wij waren er toen in april; qua weer wellicht vergelijkbaar. Wij waren toen ook in Zion en Valley of Fire en Death Valley.

Marianne
lisannevdw
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie @Martin & Marianne ! Ik heb mijn bericht aangepast. Het is inderdaad dit najaar. Er is inderdaad overlap met Zion, Page, GC en LV. GC willen we heel graag nog een keer naar toe. De jongste slaapt niet in de camper, waardoor we 's middags zo'n 3 uur stil staan voor een dutje. Hierdoor is ons reistempo vrij laag en hebben we de vorige keer met 1 nacht in GC lang niet alles gezien wat we wilden.
Ons plan is een wandeling, zonsondergang en ook fijn om even op de camping te zitten.

Nee niks ligt nog vast. Wat maakt dat je Yosemite niet in het weekend zou doen? Te druk? En vanwaar de voorkeur voor een extra dag Page? Antelope canyon en Horsehoe band hebben we gezien. Is nu meer een stop ter overbrugging. Ook was het weer vorig jaar daar vrij fris. Maar goed we zaten toen halverwege oktober ook precies in een koufront.

En heb je nog een voorkeur voor Valley of Fire of Red Rock Canyon?
Ben je toevallig in Sedona geweest? Dat nog heel erg de moeite waard of zou je evt. daar een paar dagen eraf snoepen voor SF en Yosemite?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite zal in de weekenden, zeker buiten de vakantieperiode, veel drukker zijn dan buiten het weekend. Als het begin oktober nog goed weer is zullen veel mensen vanuit de steden naar het park trekken.
Hou de NPS-site in de gaten voor de reserveringen van de campings. Dat is nu - voorlopig - stilgezet. Als het weer mogelijk is om te reserveren dan geldt voor Yosemite een speciaal schema. Zie daarvoor www.nps.gov/yose onder camping. Oefen een maand van te voren, want zeker begin oktober zal het nog druk zijn.

Wij hebben niet veel ervaring met Sedona. We hebben wel eens Slide Rock SP bezocht dat is zeker leuk met de kinderen. En vorig jaar hebben we daar een mooie wandeling genaakt. zie ook daarvoor ons 2024-verslag. Een dag minder zou kunnen denk ik.
Page leek mij een mooi rustpunt, zeker als het nog mogelijk is om bij Lake Powell naar het strand te gaan. Het is wellicht qua temperatuur ook aangenamer dan bij de GC, normaal gesproken dan. Als je wel twee nachten GC doet is het misschien een idee om te gaan fietsen, wij vonden dat erg leuk.

Wij deden vorig jaar zowel Red Rock Canyon als Valley of Fire. Bij weinig tijd zou ik kiezen voor Valley of Fire. en zeker daar overnachten, het is prachtig daar. Je kunt daar ook mooie wandelingen maken, zie ook daarvoor ons verslag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis lisannevdw: camperreis Zuidwest met kids, graag tips en ideeën.

Ik zit nog even na te denken over jouw opmerking dat de jongste niet slaapt in de camper. Lukt dat echt niet? Want dat betekent denk ik dat je altijd in de ochtend zult rijden en al voor het middagslaapje op de volgende camping moet zijn. En samen met het niet rijden op zondag is het dan wel erg lastig om tijd over te houden voor uitstapjes. Misschien niet gek om het dan nog iets rustiger aan te doen, bijvoorbeeld door Sedona over te slaan. Het is daar druk in het weekend, dus de timing is nu ook niet ideaal. Je zou tussen de GC en Las Vegas nog een stop kunnen doen in Williams of Kingman. Je kunt daar op een KOA staan, ook wel leuk op zijn tijd. Ik ken het niet maar Bearizona zou ook leuk zijn voor kinderen.

Je hebt nu Mammoth Lakes in je schema staan. IS dat bewust, heb je daar een camping op het oog? Je zou ook naar June Lake kunnen kijken. Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.

Het zou mooi zijn als je op dit stuk wat flexibel zou zijn; als het goed weer is, is het lekker om hier voldoende tijd te hebben. Is het al wat kouder dan is meer tijd voor Death Valley, Red Rock Canyon en Valley of Fire niet gek. Misschien is Snow Canyon ook een idee. Kijk ook daarvoor eens in ons 2024-verslag.

Marianne
lisannevdw
Amerika-ontdekker

Dank weer voor je reacties en het meedenken! Fijn dat je t begrijpt, want dat is wel hoe het inderdaad gaat. ‘s ochtends rijden en op tijd weer stil staan dus weinig tijd blijft over om wat te doen. Vandaar dat we nu op de meeste plekken 2 nachten wilden doen. Dit zijn leuke tips! Mammoth lake leek mij leuk voor de bergen en meren/kabelbaan. En aangezien death Valley een stuk rijden is en de tioga pass ook mooi is, leek mij 1 nacht te weinig met ons tempo. Voordat we in ML aankomen en ‘s morgens weer op tijd weg..

Weet jij trouwens nog een leuke overnachtingsplek tussen SF en Yosemite? Voor als we de camper hebben opgehaald? Nou mocht je nog meer alternatieve tips hebben dan ben ik benieuwd! Tot 6 maart is de camper te boeken met best wat korting dus we willen voor die tijd de route globaal wel rond hebben en we zijn er nog niet echt uit
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp die twee nachten Mammoth Lakes wel maar ik vroeg me af of je daar een camping op het oog had. June Lake zou namelijk ook een mogelijkheid kunnen zijn. En dan ook twee nachten natuurlijk. Je kunt daar mooi kamperen. Misschien niet gek om niet te hoog te gaan zitten in verband met de temperatuur.

Ik weet niet waar je de camper ophaalt en hoe ver je nog wilt rijden die dag. Misschien is Yosemite wel te doen maar je wilt er natuurlijk niet in het donker aankomen. Ik zou zeggen, kijk eens op GoogleMaps in de buurt van bijvoorbeeld Stockton en zoek dan op RV park of campground ( bij ' in de buurt').
Kijk ook eens hoe je Yosemite binnen wilt rijden. Normaal zou de 140 mooi zijn (je kunt ook daar naar Indian Flat kijken als dat niet te ver is) maar als je naar de Mariposa Grove wilt is het niet gek om de ingang bij Oakhurst te nemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer