Yosemite zal in de weekenden, zeker buiten de vakantieperiode, veel drukker zijn dan buiten het weekend. Als het begin oktober nog goed weer is zullen veel mensen vanuit de steden naar het park trekken.
Hou de NPS-site in de gaten voor de reserveringen van de campings. Dat is nu - voorlopig - stilgezet. Als het weer mogelijk is om te reserveren dan geldt voor Yosemite een speciaal schema. Zie daarvoor
www.nps.gov/yose onder camping. Oefen een maand van te voren, want zeker begin oktober zal het nog druk zijn.
Wij hebben niet veel ervaring met Sedona. We hebben wel eens Slide Rock SP bezocht dat is zeker leuk met de kinderen. En vorig jaar hebben we daar een mooie wandeling genaakt. zie ook daarvoor ons 2024-verslag. Een dag minder zou kunnen denk ik.
Page leek mij een mooi rustpunt, zeker als het nog mogelijk is om bij Lake Powell naar het strand te gaan. Het is wellicht qua temperatuur ook aangenamer dan bij de GC, normaal gesproken dan. Als je wel twee nachten GC doet is het misschien een idee om te gaan fietsen, wij vonden dat erg leuk.
Wij deden vorig jaar zowel Red Rock Canyon als Valley of Fire. Bij weinig tijd zou ik kiezen voor Valley of Fire. en zeker daar overnachten, het is prachtig daar. Je kunt daar ook mooie wandelingen maken, zie ook daarvoor ons verslag.
Marianne